Přeskočit na obsah
Přihlásit Registrace
« předchozí
zpět do galerie
další »
zimní

zimní

| 08.03.2005 | ostatní
Technika:
NIKON D70<BR> B+W MRC CIRCULAR-POL<BR>SIGMA 18-50mm F3,5-5,6<BR>NIKKOR 50mm f/1,4 D<BR>AF VR NIKKOR ED 80-400mm f/4.5-5.6D
Poznámky:
Mám skromný dotaz. focení na sněhu je problém s kontrastem, tady u této fotky aby byl prokreslený kůň, musel jsem přidat EV +1,0. <BR>Ostatní data: 1/500s, F 4.00, ISO 200, f=200 mm.<BR>Mám samozřejmě i bez přepalů, ale pak není tak prokreslen hlavní motiv. Nebo se s touto "chybou" digitálu nedá nic dělat ? Díky za názory.
Bodů: 588 (79) · Zobrazení: 2770
Pro hodnocení se přihlaste nebo zaregistrujte.

Komentáře (152)

12:45:50 17.01.2007
5
08:27:35 15.01.2007
5
22:15:41 27.12.2006
5
23:35:42 03.12.2006
5
17:48:37 29.11.2006
5
19:05:42 08.11.2006
5
21:08:39 20.06.2006
5
15:31:37 04.06.2006
5
09:42:30 24.03.2006
5
09:42:26 24.03.2006
škoda té "čepice".. jinak naprosto parádní moment... jako by ožily Krumovy ilustrace mayovek..
16:31:16 23.03.2006
dobrý moment
5
11:50:51 30.11.2005
5
09:16:38 22.11.2005
paradni sel bych s expozici lehce niz
4
07:40:41 03.11.2005
skvělé pane :-)
5
21:02:15 18.10.2005
už zase střílííí
4
11:30:32 18.09.2005
5
21:59:14 10.07.2005
5
21:56:31 08.07.2005
5
22:30:52 04.07.2005
Jsem tady s křížkem po funuse... Stando nebuď takový maximalista, jsou věci, které prostě nelze... fotka je super a když si zkusím představit prokreslený sníh tak mám pocit, že by zapadla naprostou nudou... tady se dostavil efekt naprosté zapamatovatelnosti... ostatní jezdecké fotky mohou být tech. lepší ale nikdo si na ně za rok nevzpomene, na tuhle skoro se zapomenout nedá... já tvrdím, že každá mimořádná fotka má nějaký učebnicový nedostatek, který se podařilo využít ve prospěch věci... sem se ale rozkecal...
5
22:24:35 10.06.2005
5
20:42:35 03.06.2005
+++
5
21:35:49 01.06.2005
Moc hezký!
5
14:25:34 19.05.2005
+++
4
19:56:54 17.05.2005
Carevič
5
22:10:13 08.05.2005
super moment
5
12:05:52 07.05.2005
5
09:14:44 07.05.2005
Paráda, fakt SUPER.
5
08:34:30 05.05.2005
5
19:45:55 23.04.2005
5
21:17:56 11.04.2005
5
18:17:57 07.04.2005
5
15:02:14 21.03.2005
Stando, mě se líbí, jako z pohádky. Poradit neumím, ale dočetla jsem se tady spoustu zajímavýho a za to moc díky.
5
22:02:54 17.03.2005
4
18:11:11 17.03.2005
takze vidim ze technicke moznosti su uz do detailu rozobrane a ja sa vyjadrim iba k fotke bodami:-)
4
13:25:41 16.03.2005
5
11:42:26 16.03.2005
5
19:58:45 15.03.2005
5
06:58:31 15.03.2005
5
17:55:39 14.03.2005
4
19:22:51 13.03.2005
5
16:23:40 13.03.2005
4
11:45:01 11.03.2005
Ha, vida, jak debata uzitecne pokracuje :) Ja taky vsem dekuju za postrehy. Nicmene me se metoda nejakyho prolinani cehosi a smudlani v PS docela prici, bud jsem lenoch ;) nebo mam nejake dnes urcite prezite zabrany... Muzete nekdo poslat odkaz na ty zminovane sendvice, kde by bylo neco srovnatelneho (tmavy objekt na jasne bilem snehu) zpracovane? Dekuju.
07:51:18 11.03.2005
dobrá akce, ostatní bylo řečeno
4
23:17:06 10.03.2005
Ano, koukám, že sandwich je fotografický lék pro všechny sněhoškrty. Takže konečně vím, že bez digitální techniky se dnes fotograf prostě neobjde. :) Někdo dole napsal, že ten vršek to pokazil... já myslím, že naopak obrázek zarámoval a dokonale dokreslil.
23:09:59 10.03.2005
Paráda Stando! To má dynamiku, příběh a výborný podání. Sníh holt je mimo město bílej a s tím se jednou budou muset všichni smířit. Díky barevnému kontrastu jezdec i kůň krásně z obrazu vystupují aniž by bylo potřeba používat kocouří triky s rámečkem.
5
18:52:43 10.03.2005
ups ... som natiahol riadky :-( pardon ..hold novacik
18:51:07 10.03.2005
Stando za tuto fotku by som Ti dal 5555 lebo ta diskusia a komenty pre mna amatera zaciatocnika su perfekne skolenie... ..DAKUJEM... Tebe a vsetkym co komentovali ..DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM.....DAKUJEM...
5
18:36:24 10.03.2005
Super libi se mi to moc, je to romanticke a tajemne
5
08:28:38 10.03.2005
5
22:35:18 09.03.2005
5
21:23:10 09.03.2005
Drobný mušky tam jsou viz. komenty dole, ale ten okamžik je super
5
21:22:59 09.03.2005
4
18:44:32 09.03.2005
Bez těch stromú by to byla bomba, teda aspoň pro mě.
5
17:24:41 09.03.2005
jako jw
17:23:42 09.03.2005
Jako Dana
4
16:56:12 09.03.2005
4
16:22:34 09.03.2005
Mno a jsem zase díky této fotce a mistru Siroňovi zase o něco chytřejší. Ještě to chce zkusit a nacvičit. :)
4
15:54:38 09.03.2005
5
11:53:27 09.03.2005
libí
4
11:47:46 09.03.2005
pěkná akce, poradit neumím, ale názory zde jsou zajímavé
5
10:50:32 09.03.2005
3
10:08:58 09.03.2005
jo, michal má pravdu, jenom jsem si myslel, že když ty fotony na ten chip nespadnou, tak prostě nespadnou a ani raw mi už žádný další informace nedá (nebo naopak z takhle přepálenýho sněhu zase nedostanu strukturu). řešením by pak bylo nafotit ten raw jako "neutrální šedovku" s tím, že zbytek se doladí v compu?
09:31:13 09.03.2005
5
09:09:54 09.03.2005
4
08:32:47 09.03.2005
viz michal... :))
3
08:23:22 09.03.2005
jejda koukám, že je občas dobré číst komentáře ostatních:) Naprosto souhlasím s Michalem. Žádná multiexpozice. Jeden snímek v RAWu ,z něj vytvoříš klony odpovídající různým expozičním hodnotám a ty klony použiješ jako vrstvy...vše ostatní je popsáno níže..howgh :)
08:11:26 09.03.2005
4++
4
07:50:20 09.03.2005
Je to obecný problém s jasovým rozsahem (DR). Tmavý objekt na sněhu nezvládne ani negativ. U digitálu je rozsah ještě nižší, takže kromě sendviče (viz Siroň) s tím nejde nic dělat...
4
07:49:12 09.03.2005
Jak se zdá je to bez SW asi neřešitelné. Tahle fotka se mi ale dost líbí. To co má být jasné je jasné a prokreslené. A neřekl bych že to je chyba digitálu, protože řešení na dokonalý obrázek tu je viz Michal Siroň.
5
07:47:53 09.03.2005
5
07:30:30 09.03.2005
5
07:25:15 09.03.2005
TK asi není úplně na 100%, ale poradit neumím, spíš si čtu co radí zkušenější, pocitově se mi to ale líbí
5
01:24:16 09.03.2005
4
00:56:40 09.03.2005
michal siroň: pokud jsem tě dobře pochopil, tak tvoje metoda popisovala blend dvou vrstev. tzn. dvě expozice na sobě. pokud tohle uděláš na takhle rozhejbaný fotce, tak se zaručeně musí jeden snímek od druhýho lišit (protože ten bracketing nikdy neuděláš ve stejnej okamžik). tvoje "progumování" jedný vrstvy do druhý se mi opravdu nejeví jako reálný. ještě je možný, že jsi nechtěl vycházet z bracketingu, ale z jednoho rawu. to už mi ale přijde jako dost nefotografickej přístup (ie. takhle se dá vytáhnout "všechno ze všeho").
00:37:59 09.03.2005
... i já děkuji všem za tuto užitečnou debatu ... tady je z čeho se učit ...
4
00:15:34 09.03.2005
on i ten koník je už imho trochu přeexponovanej. jezdec je v tom trysku docela v poho, co?
4
23:36:32 08.03.2005
4
23:32:02 08.03.2005
zajimalo by me kdo je mistni expert. dle fotek a prace s nimi jednoznacne michal siron:). asi bych se drzel jeho rady. lec pri akcni scene z ruky trochu sloziteji proveditelne.
4
23:12:35 08.03.2005
mě se to líbí ,tak jak je ,připomíná mi to kozáky a tím obrovskou historii od Polska na východ
5
22:52:16 08.03.2005
4
22:50:58 08.03.2005
Snad jedině stylem sendviče, kdy snímek fotíš do RAWu a potom dvě a více vrstev různých expozičních hodnot prolneš a vyrovnáš do odpovídajícího vzhledu kde bude zachována kresba na všech plochách. Nebo volbou vrstev v PS v podobném duchu.
4
22:11:10 08.03.2005
4
21:43:38 08.03.2005
Stando, ještě mě napadá.. neumím přesně vysvětlovat a fotím dost pocitově :) Raději mrkni na <A href="http://www.lacht.cz/images_pom/IMG_7588.jpg" target="_blank">tuhle fotku</A>, exponovala jsem na nozdry, data jsou: 1/1000s, F. 8.00, ISO 400, f=110 mm. Není tam tolik drobných detailů, není to ideální, nicméně jakmile jsem exponovala na tmavší nebo světlejší tóny, bylo to úplně jinde.. Docela by mě zajímaly ty tvé verze bez přepalů, já se z takových příkladů naučím nejvíc :) Moc dík.
21:39:09 08.03.2005
5
21:31:03 08.03.2005
5
21:24:15 08.03.2005
Má to dynamiku...
5
21:23:28 08.03.2005
5
21:21:24 08.03.2005
4
21:16:06 08.03.2005
tohle je pro digi těžko stravitelný kousek, s tím ve foťáku uděláš jenom velice málo.
4
21:12:16 08.03.2005
No, já zkušenosti moc nemám, ale osobně bych šel na tmavšího koně a preferoval metodu Michala Sironě. Není za co se stydět nebo to zavrhovat, každá technologie má své postupy.
4
21:08:37 08.03.2005
4
21:04:34 08.03.2005
4
21:04:26 08.03.2005
5
20:57:40 08.03.2005
4+ dobrej moment, ten sníh, to je problém. Taky to zkouším všelijak, ale nic moc. ................>
4
20:49:13 08.03.2005
Stando, z vlastní praxe: buď exponovat na středně tmavé místo (a většinou s mírnou korekcí), nebo rovnat dodatečně softem. To druhé je blbé, od 400 ISA to šumí a já fotím skoro celý rok na 400, i co se týče bar. filmu ;) Toliko k technické stránce věci.
<BR>Emočně se mi to ohromně líbí, obzvlášť ten pohled do objektivu. Bohužel ta bílá placka mě fakt bere za oči. Tak co s tím, průměr? :)
3
20:47:55 08.03.2005
4
20:44:01 08.03.2005
4
20:41:42 08.03.2005
4
20:40:52 08.03.2005
4
20:37:38 08.03.2005
4
20:15:35 08.03.2005
4
20:12:04 08.03.2005
to: aa**tomáš řihošek - Zdá se, že vůbec nevíš o co go. Takhle můžeš udělat třeba raketu. To nemá s dynymickou scénou co dělat. Vyfotíš jednu mírně podexponovanou fotku v RAWU, toť vše. V programu pro RAW soubory už můžeš vyvažovat bílou, tak jako ve foťáku, to je úplně stejný. Tam teprve tvoříš obraz.
20:10:15 08.03.2005
+
4
19:57:12 08.03.2005
Díky moc Tomáši.
19:56:33 08.03.2005
jinak stfw ;) http://www.photosafaris.com/Articles/ExposingWhiteRight.asp
19:55:56 08.03.2005
Michalův nápad je dobrej, ale těžko ho použít u takhle dynamický scény imho.
19:54:25 08.03.2005
nejsem žádnej fotoexpert, ale když vidím místní experty, kterak kritizujou expozici, ačkoliv jasně hledáš radu, zkusím pomoct aspoň trochu: u podobnejch expozic je dobrý odrážet se od nějakýho středního tónu (tzn. naměřit expozici třeba na zadním stehně koně) - ale v případě tvý d70 by tohle možná mohlo jít ošéfovat matrixem, s tím ale nemám zkušenosti. taky by se dalo pomoct nějakejma filtrama (warming f., skylight) a v neposlední řadě určitě zapnout bracketing (např. mírně podexponovaná fotka by mohla jít v PS krásně doladit). <br>jinak fotka super, jezdec taky dobrej masér ;).
4
19:53:44 08.03.2005
4
19:50:54 08.03.2005
Mně moc líbí i tak jak to je. Jinak tenhle problém spolehlivě řeším v RAWU. Jedna fotka tmavá kvůli okolí, druhá světlá kvůli jezdci s koněm. V PS do vrstev. Světlá fotka dospod, tmavá navrch a jezdce s koněm progumovat. Gumu nastavit tak na 7 až 10 procent s měkým okrajem. Přímo ve foťáku to nelze uspokojivě řešit. Jako např oblohu pomocí filtru. Někdo jiný může mít jiný názor a zkušenosti.
5
19:50:41 08.03.2005
2
19:48:58 08.03.2005
4
19:46:20 08.03.2005
Dobrej carovič, škoda té nevýrazné čepice
4
19:43:30 08.03.2005
4
19:42:39 08.03.2005
5
19:36:57 08.03.2005
Stando, mam podobny nazor, jako Pavel Z.
3
19:32:25 08.03.2005
4
19:30:42 08.03.2005
4
19:29:21 08.03.2005
Záběr, akce moc dobré, ale ta expozice:-(
3
19:29:04 08.03.2005
Ja neporadim, paaac nevim...
4
19:28:41 08.03.2005
já zas mám s tímhle problém na rally....v létě by měli zakázat bílá auta (přepálený) a v zimě zase tmavý (ty jsou pro změnu černý jako bota)
19:26:35 08.03.2005
4
19:24:49 08.03.2005
...když fotím rodinu v JPEGu tak snížím kontrast -5 stupňů...trochu to pomůže ale nevím jak ten Nikon
19:22:49 08.03.2005
4
19:19:26 08.03.2005
Asi fakt bud : pockat na "placaty" svetlo, vzit jinyho kone a prevlict chlapa nebo zkusit neco vykouzlit z toho RAWu ?? ;-)
4
19:19:21 08.03.2005
Mám stejné problémy, osobně bych tmavšího koně rovnal softem :( ..........na to, že jsi mu koukal do dlaně to dopadlo dobře ;)
5
19:18:48 08.03.2005
Mi se líbí, ale celé tmavší a bez přepalu by mi to nevadilo.
5
19:17:57 08.03.2005
5
19:13:51 08.03.2005
fakt ako do rozpravky :))
on ten kon nemusel byt tak svetly a okolie by bolo potom tmavsie... ten vrch fotky mohol byt lepsie, ale neviem ako, pretoze na uplne bielom by to podla mna tiez nebolo moc dobre :)) ... 3++
4
19:13:40 08.03.2005
3++
3
19:11:51 08.03.2005
mě líbí
5
19:11:18 08.03.2005
4
19:10:35 08.03.2005
4
19:10:21 08.03.2005
4
19:08:55 08.03.2005
To Petr Š.: mám skoro stejnou, kde jsou všechny parametry stejný, jen clona je 7,1 a je to technicky O.K., jen ten kůň je tmavší. Nerad bych to rovnat softem, proto hledám radu, jak to udělat už při focení ... :-)
19:06:03 08.03.2005
Pěkný... :)
4
19:03:06 08.03.2005
no mi se to moc nezdá, myslím, že i kůň na sněhu musí jít vyfotil dobře, dost to zabil ten vrch.
3
18:59:39 08.03.2005
3
18:59:11 08.03.2005
5
18:58:59 08.03.2005
Zkusím Zdenku, díky.
18:58:56 08.03.2005
zase ale kdyby bylo pozadí celé bílé, neměl by čepicu.... :)
5
18:58:41 08.03.2005
5
18:57:39 08.03.2005
vyrobit 2 z RAW?
5
18:57:39 08.03.2005
To Lukáš V.: nemáš se zač omlouvat, jistě chápeš, že retuš by byla jednoduchá, kritické názory vítám ...
18:57:19 08.03.2005
4
18:56:36 08.03.2005
4
18:55:08 08.03.2005
myslim ze si to mel udelat tak aby tam nebylo videt ty stromy a tak proste jen bile pozadi to by bylo super takhle nemuzu jinak ...promin ale nelibi
3
18:51:24 08.03.2005
To Laďa K.: Já to vyřešil tak, že jsem vyměnil koně za grošáka, ale jestlito jde i jinak, tak si nechám poradit ... :-)
18:51:14 08.03.2005
5
18:50:50 08.03.2005
do knížky hned!!!
5
18:49:25 08.03.2005
koukám, žes opustil dlouhé časy:-)) Budu sem koukat, jestli někdo něco poradí....řeším stejný problém bez valného výsledku:-( Netrefil Tě??:-)))
5
18:48:29 08.03.2005
Stando, mě to přijde jak ilustrace pohádkové knížky... létající koník s husarem... líbí ::o))
5
18:48:09 08.03.2005
vim jak to je těžké mý pokusy o vyfocení tmavého psa na sněhu sou eště horší..!!
4
« předchozí
zpět do galerie
další »