Přeskočit na obsah
Přihlásit Registrace
« předchozí
zpět do galerie
další »
cestou na Yukon II

cestou na Yukon II

| 20.02.2004 | zvířata
Technika:
Olympus C-5050 ZOOM + HOYA PL-CIR
Poznámky:
Volné pokračování předchozí <a href="http://www.photopost.cz/galeriefoto.php?id=71974">podobné fotky</a>. <BR> Tentokrát přidávám <a href="http://www.sweb.cz/Paluda/PA290030-696.jpg">odkaz k fotce před retuší</a>. Prostě se mi ten výraz koní tak líbil, že jsem si pohrál s retuší. Souhlasíte s retuší ?
Bodů: 274 (69) · Zobrazení: 1418
Pro hodnocení se přihlaste nebo zaregistrujte.

Komentáře (97)

13:03:35 02.11.2005
3
08:35:53 22.03.2005
4
16:40:06 10.02.2005
3 za dobré retuše, ale jen 3 taky za retuše - mělo jich být víc, když už ne ta bouda vzadu tak alespoň to zábradlí či co nad hnědákem a cosi na pravém okraji. Taky kompozice mi úplně nesedí. Barevně líbí.
3
13:45:28 06.11.2004
Jo, retuš je mnohem lepší.
4
19:36:21 22.08.2004
+
4
12:24:52 27.07.2004
No líbí :))) ale když už si si stim tak vyhrál moh si to vzít i s těma boudama vzadu :)))
5
17:27:47 31.05.2004
2
15:36:17 30.04.2004
4
01:53:21 20.04.2004
5
14:04:32 04.04.2004
4
13:05:35 23.03.2004
dobrá diskuse... jsi retušér čaroděj. Tohle bych nedokázal i když se o to občas pokouším, tedy v poněkud menší míře. Nicméně fotka je si ce lepší než originál, ale i tak 3-
3
11:51:48 19.03.2004
5
22:32:22 10.03.2004
5
19:56:40 02.03.2004
Ta retuš je fantastická. Klobouk dolů. Je znatelná jen při srovnávání s neretušovaným obrázkem. Fakt bomba.
5
22:37:55 26.02.2004
Apači, nevztekej se. Šlo tu o diskuzi, píši svůj názor. kdybys měl čas mrknout do mých komentů, tak bys zjistil, že nejsem globálně proti retuši. Jen si pod tím pojmem, zřejmě, představuju něco jiného, než řada lidí jiných. O tom ta diskuze je. Ano, máš pravdu, v jistém směru jsem v tomto "mimo". Ale ne mimo možnosti, schopnosti vlastních úprav, náhled, jen a čistě MIMO TVÉ VNÍMÁNÍ. A když si moje komenty tady i jinde přečteš pořádně, dojde ti, že i já vidím, že tato fotka je lepší, než původně (i tak by ode mě dostala max. 2 body kvůli "kompozici", rušivým objektům, přetaženému kontrastu a viditelnému razítku v pravém šedém poli nahoře aj., na to mám oko z grafiky cvičené) a že jsem navíc Standu ocenila, že to sem takto dal. Ta diskuze je opravdu zajímavá.
19:56:15 26.02.2004
Retuš - řekl bych všeho S MÍROU :-) Když se mi do záběru připlete něco, co jsem původně nechtěl nebo to nejde vzít jinak, tak to pak holt vyretušuju.<br> Spíš ale fotky přizbůsobuju své představě, kterou jsem měl před zmáčknutím spouště - ve výsledku pak zjistím, že buď foťák nebo já (a to spíš) jsme udělali něco špatně - expozice je blbě, barvy jsou divně, je to nakřivo apod.. - no tak hýbu křivkama, kontrastuju, rovnám apod., což je vlastně taky vylepšování :-)<br>K fotce: promiň, ale ani po retuši na mě nějak zvlášť nepůsobí.
3
19:31:49 26.02.2004
4
13:42:21 26.02.2004
Pánové, u této fotky nešlo o kvalitu, ale o to zda retuš ANO, nebo NE.
10:58:33 26.02.2004
Myslim si, ze je to o svobode, at si kazdy dela co chce. Retus dobra, fotka nic moc.
08:55:11 26.02.2004
Stando, původní snímek byl o ničem .. ten retušovaný je jen dobrý (3) .. nic víc, nic míň <HR>
Ad. retuš .. retuš rozhodně ano, a hranice je jednoduchá ... hranice je tam, kam až to není poznat = výsledek musí působit jako fotografie .. takže od mne máš demonstrativní 5ku !!! :)
5
08:31:01 26.02.2004
Naprosto souhlasím s J.Kejdanou a spol. Nevidím žádný morální problém. Důležitý je výsledek!
07:45:31 26.02.2004
Já jsem na tom s postojem k úpravám podobně jako Jirka Kejdana (nemluvíme-li o zpravodajství, reportáži, dokumentu), tedy žádný fundamentalismus, ovšem přesto věřím, že přehněné úpravy se autorovi vymstí na celkovém dojmu - fotka se může utrhnout od reality i díky změnám, které vnímáme jen podvědomě. Tady to bohužel vyzkoušet nejde, protože o úpravách víme. Tahle fotka jako taková mně ale moc nechytla, hlavně kompozičně a pak taky fialovým závojem. 2++
3
06:30:09 26.02.2004
Jo zajímavé. Spíš mi přijde přetažený kontrast. Mám za to že úpravy a retuše fotek odsuzuje ten kdo :<HR>
1. Nemá technické možnosti (Počítač, scaner, Photoshop, ZME atd.) <BR>
2. Nemá potřebné schopnosti (neumí to :-) ) <BR>
3. Nemá čas upravovat fotky. <BR>
4. Nechápe že důležitý je výsledek. <HR>
IMHO můj názor ...
00:11:12 26.02.2004
S retusi LEPSI. <p>
HELENO asi jsi mimo. Nezalezi jakymi prostredky dosahnes cile ne ?? Dnes je to jednodusi v tom ze mas fotokram, predtim se muselo laborovat ve fotokomere ruznym nadrzovani prisvetlovanim, strihanim a ruznymi blbinkami. Toto je rozhodne lepsi nez fotka predchozi, o tom nemuze byt pochyb.
4
00:02:21 26.02.2004
Z prvni bych retus nepoznal. Pokud by se me nekdo zeptal jestli to je retusovane, nebo ne, tak je tam par chyb podle kterych se to da celkem s urcitosti poznat ... Jinak pro retus jsem a sam ji pouzivam, sice ne v tak dramatickem meritku jako je to na teto fotografii, ale beru ji jako moznou soucast "digitalniho procesu na ceste k papirove fotografii" howhg ... diskusi ocenuji ..
5
22:06:48 25.02.2004
este dobre ze to napisal J Kejdana... nemusim sa stym trapit... dolezity je premna vysledok... len vysledok... keby tam pobehovali este zriebetka z inej fotky a bolo by to urobene dobre tak stym nemam problem... fotka je slabsi priemer ale body ti dam za rozbehnutie diskusie
5
22:04:49 25.02.2004
Všem Vám děkuji za názory a ocenuji je. Asi nejvíc mne k nadhození diskuse o retuši vyprovokovalo, když někdo zkušený stírá nováčka a zapomíná, že taky nějak začínal. Pak už bývá blízko k podlehnutí pokušení vyspravovat retuší a začít retušovat nad únosnou míru, jen aby se další fotka líbila. Proto i já svým komentem nováčkovi raděj poradím a matadora [poslední dobou spíš matadorky :-))...] spíš osolím. Nejhorší je sypání pětek na jméno ... S.
21:37:21 25.02.2004
Stanislave, ta úprava je sice veliká. Klobouk dolu, já bych to nedokázal. Ale můj názor na úpravy fotek je, že podstatný je výsledek a vůbec nezáleží, jak si k němu došel. Když se to udělá tak dobře, jako jsi to předvedl a nikdo nepozná žádná úpravy (jak často je na některých fotkách vidět) tak je to O.K. Dřív, když jsem fotil na analog, tak jsem prováděl retuš, skládal negativy, exponoval vícekrát na jedno políčko a výsledek nikdo nikdy nezpochybňoval. Vždy byl důležitý jen výsledek a vždy záleželo na autorovi, jestli to provedl tak, aby se to líbilo.
Nyní kdy možnosti manipulace s obrazem jsem podstaně jednodušší a autor můž právě svůj záměr udělat jednoduššeji tak je každý takový výtvor zbytečně zpochybňován.
20:39:02 25.02.2004
to sis teda fakt vyhrál! ... už za tu práci bych Ti dal klidně ocenění nejvyšší ÷) ... já osobně nemám tolik trpělivosti ... místo abych to pak dočudlíkovával, tak to radši tu fotku oželím ...
5
20:01:10 25.02.2004
Stando, udělal jsi velký krok. Velmi poučná konverzace. Je tu určitě spousta fotek, kde je silně zašvindlováno a autor mlčí. Taky jsem jednu udělal, a je mi smutno jak moc se líbila.Jsi klasa!!! Dík.
19:35:36 25.02.2004
Dobra diskuse ... nejvetsi sranda je, ze kdyby si do komentaru nenapsal ze je to retusovany, tak to myslim nikdo nepoznal ... ;)
19:27:51 25.02.2004
Ja pod pojmem Retus rozumim odstraneni necistot vzniklych pri zvetsovani nebo skenovani (prach nebo vadny pixel)... toto uz neni pro me retus, ale Zmena fotky... nic proti tomu aby mi bylo rozumeno, jenom vysvetluji pojmy, jak je vnimam ja... at si kazdy pracuje s vlastnorucne vyfocenymi obrazky jak chce... Ja mam takovy "puristicky" pristup - chtel bych aby vsechno co je na zvetsenine bylo i na negativu (samozrejme s moznostmi klasicke prace pod zvetsovakem)... pokud narazim na zaber, ktery nelze bez "retuse/zmeny" poridit (treba takovy jako je ten tvuj), tak radeji nefotim... proste to nejde, tak nejde... rozvinuti polemiky vitam a ocenuji.
18:41:38 23.02.2004
Tak už si rozumíme :) Mě ty úpravy iritují dost, obecně. Prostě buď fotím, nebo kreslím. Drobnosti chápu a toleruju, ve své polemice jsi ukázal případ něčeho, co už je IMHO moc. A jsem rozhodně ráda, žes s tím vylezl. Třeba to bude k něčemu dobrý ;)
10:12:28 23.02.2004
jo dobrý, jen ty barvy mi moc nesedí
4
23:01:32 22.02.2004
Úpravy mě neurážejí, jejich provedení oceňuju, protože je na úrovni (otázka samozřejmě je, jak by to vypadalo ve větším na papíře, dost možná by hodně vylezly), ale nic to nemění na tom, že mi ta fotka nic moc neříká. Jinak řečeno, určitě ses u toho nadřel, ale nemyslím si, že by to za tu námahu stálo.
3
21:54:09 22.02.2004
5
17:19:32 22.02.2004
To Helena: nevím jestli rozčiluji, ale o to ani nejde. Podle mne není moc rozdílu mezi odstraněním sloupu el.vedení a ohrady. A to první je evidentní, že se na PP toleruje. Mne například totálně irituje žehlení obličejů. <BR> PS: Asi jsem z Tvého komentu ucítil náznak podezření z podvodu z mé strany, proto má reakce mohla takto vyznít. Ale opravdu jen snad vyznít! :-)) S.
16:25:56 22.02.2004
BTW aby nevznikla mýlka.. podívej se do mých komentů jiných fotek, já úpravy paušálně neodsuzuju. Jen toto už je IMHO moc.
15:44:11 22.02.2004
Stando a proč se tak rozčiluješ? Já to brala jako výzvu k polemice a tak polemizuju. Tak yjsem ti nepsala nic osobního a prostě jsem ti popsala, co cítím. Mám se toho příště tedy radši zdržet nebo co?
13:58:12 22.02.2004
tak nějak říkáš pravdu Tomáši ... správná barva na semaforu ... Kéž by si ty komenty prohlídlo víc lídí ...
13:47:24 22.02.2004
Podle mne at si kazdy dela co chce... Ja mam ale vetsinou pocit, ze Photoshop je "pritel produkci maleho muze", tedy ze kdo nema prostredky (financni, mentalni, casove) na to, aby si nejprve nekde nasel tu pravou lokaci, naplanoval den s dobrym svetlem, sehnal kone a nechal je tam privezt a nafotil to, ten to halt vocudlikuje... <br> Ta fotografie sice tvymi omalovankami trochu ziskala, ale dobra neni ani ted. Mozna, kdyby kone stali pouze na zelene pastvine bez projevu lidske cinnosti, by se dostavilo cosi jako romanticka nalada... ale i tak by asi musela byt kompozice trochu strukturovanejsi.
13:46:31 22.02.2004
To Helena G.: a proč si myslíš, že jsem dal ten odkaz? Přece proto, abych zavedl trochu polemiku o míře a vhodnost retuše. <B>Kolik lidí by ten odkaz dalo?!!!</B> Jirka Cvrk to řekl dobře: Za námahu to nestálo (klonovací razítko v ZONERu asi hodinu), ale za nastolení polemiky to stálo. Asi chápeš, že nešlo o body, takže Tvoje "0" je pro mne cennější než body bez komentu ... :-)). Jinak to v podstatě vůbec nedělám, jen občas sloup nebo rušivý odlesk ... Každopádně dík za názor ...
13:24:31 22.02.2004
k tomu malování, nestálo to za tu námahu, imo.
12:53:24 22.02.2004
Stando, já se s tím srovnat nemůžu. Chápu zásahy do fotky pro drobnou retuš, ale tohle retuš není. Ty jsi úplně změnil její podstatu. Předtím to bylo "dva koně v ohradě", teď to je "dva koně volně se pohybující". To je přeci o něčem úplně jiném :-( Já myslela, že při fotografii musí člověk komponovat, přemýšlet, trochu pracovat a tohle se na místě (promiň) nedělo. Tady se dělo jen to, že po příchodu domů se, řekněme 2 hodiny, dokreslovala zcela jiná realita. Asi budu jediná, kdo ti to neschválí, ale jako fotografii to prostě hodnotit nemůžu.
<BR>P.S. O několik řádků níž píšeš: "<I>pokud nezasáhne do fotky směrem k přikrášlování, tak je to v pořádku</I> - ale právě to jsi udělal. Z kompozičně špatné, nehezké tuctovky jsi to vykrášlil.
0
11:26:52 22.02.2004
no to jsi se tedy nenudil :) ja s prijetim takhle upraveneho snimku problem nemam. jedine ceho jsem si vsiml, jak uz tu konec koncu take nekdo zminil, je urcita pravidelnost povrchu pod "flekatym" konem. jinak jsi praci na upravach odvedl vyborne. co se fotografie jako takove tyce, souhlasim s Pavlem Zahorcem ohledne vyvazenejsi kompozice, i kdyz pokud jsi chtel ty dva krasavce zachytit takhle pri pohledu na Tebe, asi jsi musel byt rychly(jinak by jsi toho tretiho kone nechal odejit, ze?). a mozna jeste trochu "utekly" barvy. ale znam ten pocit, kdyz uz clovek nejakou fotografii upravuje delsi dobu, tak pak uz ani nevidi, jake barvy by byly spravne :))) s cimz souvisi ma otazka, na niz odpoved nas tady myslim bude zajimat vsechny. tak jak dlouho jsi si s tim hral, priznej se? :)
4
19:57:26 21.02.2004
4
16:22:03 21.02.2004
dobra retus...
4
15:07:17 21.02.2004
3
10:36:54 21.02.2004
4
23:49:34 20.02.2004
3+
4
23:05:35 20.02.2004
Ty jsi ale hracicka....
4
22:32:31 20.02.2004
Díky všem za komentáře, chtěl jsem jen nastolit otázku o míře tolerance retušování. Myslím si, že pokud nezasáhne do fotky směrem <B>k přikrášlování</B>, tak je to v pořádku. Pokud by však měla retuš vylepšovat fotku ve smyslu dodávání něčeho co tam není, tak to je, dle mého soudu, za hranicí tolerance.
22:23:20 20.02.2004
S retuší souhlasím, (co mi také zbývá, když jsem na své "Nejmenší katedrála Evropy" retušoval 4 nebo 5 aut, plachtu přikrývající stavební materiál a vpravo oka plotu, byť stavebního řidšího).<br>
Ale zvýšením kontrastu ti vyběhl divný odstín a kůň vpravo je jak politý bílou barvou.
3
22:08:01 20.02.2004
4
21:33:03 20.02.2004
dobrý záběr, kvalita barev mizerná.
3
19:40:46 20.02.2004
3
19:25:07 20.02.2004
3
18:43:17 20.02.2004
4
17:25:42 20.02.2004
4
17:07:17 20.02.2004
Stando, na jedné straně musím smeknout, co s PS umíš a že jsi měl náladu tohle retušovat. Já bych to nedělal za 1. protože to neumím a za 2. protože bych na to neměl trpělivost. O to víc mě však zaráží, že jsi dal fotce dodatečně ten fialový nádech (divím se, že ti ho ještě J. Březina nevytkl .......nó jó Olympus), když na originálu nebyl. Stačilo jen automaticky srovnat úrovně a fotka má přirozené barvy !!! Jinak ten kůň vpravo je trochu přesmahnutej, což je po srovnání úrovní ještě více vidět.
3
17:00:28 20.02.2004
jasně dnes souhlasím se vším :-)))
4
15:51:08 20.02.2004
teda pekne sis zaretusoval :)))... libi 4+
4
15:08:47 20.02.2004
4
15:08:42 20.02.2004
3
14:57:31 20.02.2004
není toho moc?
3
14:01:49 20.02.2004
Líbí se mi to více s těma úpravama než jak to bylo původně nafocené. I když Opravdu by to dalo takovou práci odstranit tu ohradu před focením aby sis nemusel tolik hrát potom v editoru? ;-)
4
13:49:38 20.02.2004
4
13:13:48 20.02.2004
no to sis teda vyhrál:-))
4
13:09:36 20.02.2004
4
13:02:31 20.02.2004
s drobnou samozřejmě jo, ale todle už není retuš, to jsou trikové záběry:)) ješte jsi to mohl barevně a jasově doladit
3
12:49:04 20.02.2004
Ještě jsi mohl dobarvit ty bílé fleky na tom koni, když už ses s tím tak piplal, ne? :-))<BR>Jinak retuš mi také u fotek nijak moc nevadí. Více, méně...
5
12:22:53 20.02.2004
3
12:17:27 20.02.2004
4
12:07:19 20.02.2004
4
11:55:18 20.02.2004
Levému koni trčí z hlavy ohrada --------------------------------->
4
11:52:21 20.02.2004
Ježíšmarjá, jak dlouho jsi to čudlíkoval ???? Grošek by ti dal, že mu tak ničíš ohrady :-)))) Dnes dojdeš do Budvarky??
5
11:38:07 20.02.2004
Teda to muselo dát práci ale výsledek mi líbí
4
11:28:29 20.02.2004
Fotka je po retusi urcite lepsia, ale na to si sa asi nepytal. Ja osobne nemam problem akceptovat aj takuto formu retuse. PP totizto nechapem ako miesto, kde sa stretavaju profici a tocia peniaze. Takze aj pravidla, ktore platia pre profikov by som tak striktne nevyzadoval. Dolezite, aspon pre mna je, ze mas predstavu, ako by fotka mala vyzerat a poznas cestu, ako ju zrealizovat.<br>Ine je, ak sa fotka posiela do sutazi. Tam uz vidim takuto upravu problematicky. Popripade treba dat fotku do kategorie experiment, kde je podla mna dovolene vsetko.<br><br>Povodna fotka mi zaroven dala odpoved na moju otazku, preco si ich neodfotil z vacsieho podhladu.
4
11:24:53 20.02.2004
no práce na tom bylo asi dost a dobře zvládnutá, přikláním se k názoru níže, že takhle retušnout by mne to opravdu nenapadlo. finální foto líbí a retuš je provedena výborně. zas tak konzervativní nejsem.
4
11:20:25 20.02.2004
proč nee...
4
11:13:43 20.02.2004
I po retuši bych je stejně radši viděl kompozičně trochu jinde, nebo spíš ten přístřešek vzadu víc vpravo. Dal sis práci, ale to je ta výhoda DIGI!
4
11:05:54 20.02.2004
4
11:04:59 20.02.2004
pjekne i retus
4
10:44:12 20.02.2004
4
10:39:40 20.02.2004
no vyhral jsi si s tim hezky.....ani by to clovek nerek :)).....
4
10:36:42 20.02.2004
krasna nalada a priestor
4
10:31:22 20.02.2004
si myslím, že žádnej filtr nedokáže umazat takovou část fotky. Jsem moc rád, že jsi sem ten odkaz na úpravu dal, teď si všímám pod tím strakáčem jisté pravidelnosti fleků, ale to je tak jediné, jinak je to fajn práce. Sice taky někdy umáznu nějaký ten flíček, ale tohle už je víc než fotka počítačová malůvka. Hodnotit to radši nebudu. Je mi moc líto toho koně, co má lepru.
10:31:19 20.02.2004
To Marcel: ješte jednou dík za názor, cením si ho ...:-))) <BR> PS: bohužel musím zmizet do Brna, tak vypínám, ale večer si to přečtu ...
10:27:44 20.02.2004
4
10:21:00 20.02.2004
kazdy ma asi hranici nekde jinde .... ja tady mam taky fotky z kompaktu (letecke) a neupravoval jsem je ani barvenim ani retusema
10:16:15 20.02.2004
To Marcel: to je O.K., přesně z tohoto důvodu je tu ten odkaz, očekávám prostě polemiku. Ovšem co Ti co maj jen kompakt a bez různých skel a filtrů, to je taky zásah do originálu ne ?! :-)
10:14:04 20.02.2004
jinak samozrejme je to peknejsi .... jsem asi prilis konzervativni ale ja mam "moralni" problemy i snasazenim prechodoveho filtru ... natoz tohle
10:12:07 20.02.2004
líbí,, pohodová zálezitost,,
4
10:11:03 20.02.2004
ty vole ..... tohle by mne nikdy nenapadlo udelat .... beru to jako "moralne" necistou fotku :)
0
10:08:26 20.02.2004
Prima.
4
10:07:36 20.02.2004
S retuší souhlasím, s ohradou by to nebylo ono. I když bys to mohl jen jinak nazvat a bylo by. ..............>
10:05:45 20.02.2004
Kolik bylo na Yuconu stupňů??? :-) Přijdeš dnes? ............ 4+ ........................>
4
« předchozí
zpět do galerie
další »