ZdeněkČočkin Fiala (ID 1725)

Zdeněk Čočkin Fiala


napsat vzkaz | zařadit do bookmarku | přidat do adresáře
Registrační ID:1725
Online/offline status:OFFLINE
Datum posledního zalogování:00:22:46 03.08.2023
Datum naposledy vložené fotografie:10:45:31 08.11.2013
Bodů:11557
PP5 předplaceno do:---
Komentářů:2843
Veřejně přístupný přehled fotek:přímý link
Fotografií:109
Fotoalbum:
Bodů/fotku:106.03
Bookmarkován:14x
Recenzí:0
Bookmarkován (s fotkami):1x
 Fotogalerie: //www.photopost.cz/zdenek-cockin-fiala/1725/fotograf.html
Technická data:
pravé oko (někdy i levé) + obě ruce (někdy jen pravá) + světlo těsná krabička (nečastěji Fujifilm X-E3) + objektiv (nejčastěji f=35mm)

Jak boduju:

0=koš
1=silný podprůměr v dané kategorii v porovnání s tím, co sem viděl
2=lehký podprůměr -´´-
3=lehký nadprůměr -´´-
4=Silný nadprůměr -´´-
5=patří do mého top v kategorii
Poznámky a vzkazy:
Vzkazka:

Procesy individualizace a stylizace vymezují hranice, ve kterých se formuje celé emotivní sdělování. Představíme si čtverec:
V bodě A je zástupné sděleni maximálně věrné, význam sdělení tvoří skutečnost všeobecně emocionálně kladná. V bodě A' je také sdělení maximálně věrné, ale význam je /maximálně/ individuálně podmíněn natolik, že je efektem již pouze pro autora samého. Po linii A - A' postupuje tedy proces individualizace. V bodě B je sdělení přímé, tj. bez významu, nezástupné, ale přitom všeobecně emocionálně účinné. Od strany A ke straně B postupuje proces ztráty zástupnosti, tj. proces stylizace. V bodě B' je také sdělení přímé, ale zase jen výlučně individuálně účinné. Strany čtverce tvoří teoreticky možné hranice, každé skutečné emotivní sdělení se pohybuje uvnitř plochy čtverce, hranic dosahuje jen výjimečně. Každý sdělovací systém má ve čtverci určitou výchozí polohu, které dosahuje nejsnadněji. Pro určité sdělovací systémy jsou určité oblasti čtverce obtížně dostupné. Tak např. pro fotografii je snadno dostupná oblast kolem A, protože je lehké "věrně" zobrazit skutečnost jakoukoliv, tedy i skutečnost obecně emocionálně účinnou. Proti tomu je pro fotografii těžko dostupná oblast kolem B, protože je téměř nemožné vytvořit nefigurativní fotografii, která by obecně emocionálně kladně působila. V hudbě je tomu právě, naopak. Je snadné vytvořit obecně přístupný šlágr pro dechovku v oblasti kolem B, a je vyloučeno vytvořit hudební "věrné zobrazení" v blízkosti strany A-A´.
Celkový vývoj každého sdělovacího systému se potom děje od místa nejsnadnější dostupnosti k místům dostupným nesnadno, se snahou dosáhnout všech stran čtverce. Dnešní stav je takový, že všechny známé sdělovací systémy již dosáhly všech možných pozic. To znamená, že vývoj těchto druhů /malby, hudby atd./ je, již uzavřen, v budoucnu se mohou objevit pouze návraty či nové obměny již známého. Každý nový sdělovací systém může být ihned po svém objevu zařazen na svou výchozí pozici ve čtvercovém grafu a podle této pozice můžeme potom předpovědět jeho celý další vývoj.
Také fotografie již ve svých špičkových dílech dosáhla všech teoreticky možných oblastí. Další vývoj již nepřinese nic zásadně nového, přinese ovšem posuny uvnitř čtverce v početnosti jednotlivých typů snímků. Bude početně přibývat sdělení v oblasti A' a B-B´, bude také přibývat diváků, schopných na tato sdělení přiměřeně reagovat. Maximum začínajících diváků a maximum začínajících autorů se bude ovšem vždy pohybovat v oblasti kolem A, tj. v oblasti věrného zobrazeni –skutečnosti obecně emocionálně účinné.
Čtvercové schéma hovoří jen o rozsahu emotivního účinku, tj. působivosti individuální nebo všeobecné. Nezahrnuje efektový ani odezvový repertoár, nesleduje, co kdy bylo užíváno jako zdroj emocionálních reakcí. Toto zkoumání patří do historie fotografie. V nástinu teorie pouze konstatujeme, že situace ve fotografii je stejná jako jinde. To znamená, že přiměřeně vlastnostem sdělovacího systému se zde objevují jednak určité emocionální reakce, zatímco jiné nikoliv, a že zdroje těchto reakcí, tj. efekty, se vývojově přesouvají od kvalit skutečnosti ke kvalitám sdělovacího procesu /přímé prvky, skladba/. Kromě toho platí obecná zásada, že efekty, které se ukážou jako účinné v jedné oblasti, jsou přejímány i do oblastí dalších. To znamená, že fotografie může operovat s efekty malířskými či naopak.

AKADEMIE MÚZICKÝCH UMĚNI V PRAZE
FAKULTA FILMOVÁ A TELEVIZNÍ
Skladba fotografického obrazu
Prof. Ján Šmok (str.23,24,25)


Kontakt :
ICQ : 113262806
WWW : WWW.COCKIN.WZ.CZ
E-MAIL : ZDENEK.COCKIN.FIALA(a)CENTRUM.CZ

Posledních 10 fotografií autora:

-  -

- - | 77

-86-

-86- | 39

- 85 -

- 85 - | 21

- 84 -

- 84 - | 35

- 83 -

- 83 - | 71

Všechny fotografie »