Nemám z toho pocit zmatení, docela se mi líbí. Já bych se snažil mít ostrou i motorku v popředí (pokud by to bylo technicky možné), a retušoval bych horní okraj.
PepeB.: Proč by montáž musela být apriori experiment? Pro tebe je montáž experimentem? Já myslím, že montáž je fotografická technika jako každá jiná. Proto taky nepovažuju eventuální montáž za důvod ke snížení bodového hodnocení (tím méně pokud je dobře udělaná).
Jan Novák: Moje žena je profesionální architektka. A většina řemeslníků, kteří u nás doma něco dělají (naposledy renovace vstupních dveří) jsou absolutní chudáci. Protože Lada je schopná se jen letmo podívat a oznámit, že to či ono je o milimetr nakřivo (a když na to jdu s metrem a úhelníkem, tak je to vždycky pravda). Tolik k architektům...
I když jsem přítel takových úprav, tohle se mi zdálo už trochu moc drsný. Ale když jsem se díval dýl, tak se mi to začlo víc líbit - jenom mi trochu vadily ty červené fleky v korunách stromů. Ale když jsem se díval ještě dýl, tak se mi to začlo ještě víc líbit, i s těmi korunami...
To je ten fialový okraj vlevo, na rozhraní černé a bílé. Je způsobený tím, že různé vlnové délky se v objektivu ohýbají různě, což se na takových rozhraních projevuje těmi barevnými okraji. Laicky řečeno. Optický guru by to vysvětlil i se vzorečkama. Řešením je používat dokonalé objektivy, kde je tento jev lépe kompenzovaný, nebo retuš.
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
Asi to nešlo, otočit ho proti jinému pozadí, že? Škoda...
Pavel Skulil |
Pavel Skulil |
takže bod navíc a tedy 4