A k tomu skeneru, nevim jak kdo jiny, ale ja mam CanoScan 4200F. stal neco kolem 4000,-. Rozhodne by byl asi lepsi 5200F. ale je to cenova relace 4 - 5 tis. Negativy to skenuje a to mi staci. Jestli mi fotolab oskenuje film za 75kc, tak po 50 filmech se mi zaplati. A za mesic vyvotim 2 - 8 filmu. Drazsi filmove skenery budou asi lepsi, ale vyplati se? Me ne. Jeste jsem mel Mustek BearPaw 4800 TA Pro II, a ten umel skenovat negativy, ale to byl hnus. Nedokazal vyvazovat barvu negativu.
Ty barvy ti zkusim vysvetlit jako laik. Kazdy film je nejak citlivy na svetlo, zvlaste na kazdou barevnou slozku. Film je zhotoveny tak, aby reagoval pri normalnim osvetleni tak, aby vysledek byl "normalni". A protoze kazda zakladni barevna slozka svetla (myslim RGB) ma jinou intenzitu pri stejnem odstinu sede, tak pridanim svetla (ubranim sede slozky barvy) se ruzne zvysi intenzita barev. Navic film ma vyvazeny pomer barvocitlivych slozek tak, aby to za normalniho svetla odpovidalo prirozene. A kazda barvocitliva slozka je jinak citliva na jas. Tedy treba pridanim svetla o 100 % se zvysi zelena jen o 70 %, cervena 150 %, modra 50 %. (Cisla jsem si vycucal z prstu, never jim, ale dobre je to videt na histogramu, kdy si je zobrazis kazdou barvu z RGB zvlast) Ve vysledku je fotka potom treba do cervena.
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |
Pavel Bohman |