ten podmraceny pohled z ikonky dodava tem komentum takovou tu spravnou vaznost :-)
Vite, Valerie uz se toho pod svymi obrazky o sobe a svych pohnutkach dozvedela tolik, ze oznaceni "intelektualni slepice" uz se v tom celkem ztrati... takze pokud to nekomu udela radost... :-)
DZ: hmm. No... kdyz bychom uz meli mluvit o zesmesnovani - i kdyz bych asi tohle slovo nepouzila - tak by se to asi tykalo tech, kteri u ubrazku veprove pecene prohlasi, ze je spatny, protoze oni maji radeji hovezi nebo jsou to vegetariani. Tam se, priznavam a stydim se, nejak k tomu respektu neumim uplne presvedcive dopracovat :-) Pokud mate ale pocit, ze jsem nekdy v historii tohoto serveru nekomu upirala jeho pravo na to, ze se mu proste jenom neco nelibi, tak sem s tim... to by mne samotnou zajimalo :-)
DZ: mate pravdu v tom, ze mi bylo jasne, ze se urcite najde nejaka dobra duse ktera napise cosi o potrebe holit se na intimnich mistech, ale jak jste spravne podotkl, zname se uz tak dlouho, ze bych docela i cekala ze to nebudete povazovat za motiv meho konani. Nezapiram, ze mne i tyhle komentare pobavi, ale preci jenom tolik volneho casu zase nemam, abych jenom kvuli takovehle klientele zapinala pocitac.
Ze vas ten obrazek neoslovil je vase dobre pravo, ktere vam nikdo nebere, a u ktereho by mne nikdy nenapadlo vam podsouvat duvody proc tomu tak muze byt... Stejne tak bych ale ocekavala, ze mi nebudete podsouvat jako motiv meho konani provokovani tech mene duchem obdarenych. Respekt, OK? :-)
Kolikrat uz v mych reakcich tady padlo zaklinani, ze se uz nikdy nenecham vyprovokovat k nejakym vysvetlujicim komentarum. Tem, kteri tak jako tak vedi, nema cenu vysvetlovat proc v Kanade snezi, a ti kteri se sami nedovtipi prijdou se starou znamou pisnickou o tom, kterak umelecke dilo "musi" hovorit samo za sebe :-) Problem je, ze to byvaji divaci, ke kterym halt hned tak neco nepromluvi, pokud to neni dvestemilionty klon nejake hlubokomyslne myslenky typu "naha nevinna nicmene vyzyvave hledici divka ve spinave prumyslove hale" nebo "moje milka a zapad slunce nad rybnikem Seberak". Cimz se hluboce omlouvam za spamovani tem, kteri vedi, a za nepristojne okecavani sveho dila tem, kteri by radsi tu krasne zaostrenou a roztazenou vyholenou pipinku :-)
Na zaver bych jeste rada poznamenala, ze kazde umeni je pouze umenim pro umeni :-) Umeni je kulturni nadstavbou, simranim smyslu a postuchovanim asociaci (tam, kde nejake jsou k nalezeni :-), tedy necim pro hole preziti nepotrebnym, alespon pro vetsinu populace. Jiste, nektera dila maji i nejaky prakticky uzitek, napriklad na jedne z nasich toalet blokuju jednim vytiskem knihy "sexus" od pana Millera okynko tak, aby se nezaviralo pruvanem, ona ma na to totiz takovy prihodny format, ale o vetsine umeleckych del se jiny ucel nezli ten "umeni pro umeni" vystopovat neda....
JN: ten obrazek neni bez nazvu, jak vyplyva z dedikace. Mne se to zdalo sice nabiledni, ale asi to vuci nekterym divakum bylo mirne precenujici. l'Origine du monde znamena "pocatek sveta", ve smyslu urciteho vychoziho, nuloveho bodu. Je to dvojsmyslna hricka, nebot ukazuje na dvojakost vyznamu zenskeho klina. Jednak jakozto objektu sexualni touhy a vstupniho bodu pro jeji vyvrcholeni, a jednak jakozto vychozi bod nasi existence, ze ktereho po nasem narozeni spatrime poprve svetlo sveta. Takto videno je zensky klin opravdovym pocatecnim, vychozim bodem kazdeho cloveka ze ktereho se odviji kazde pozdejsi poznavani okolniho sveta a veskere vjemy s nim spojene. V tomto smyslu je nutno chapat nazev dila jako pocatek veskereho existovani, vnimani i tvoreni v nami vnimanem svete.
Moje adaptace tohoto tematu mela hlavni motiv v te jizve po cisarskem rezu, pricemz duvod snad kazdy, kdo cetl predchozi radky, pochopi.
JK: Asociace s krajinnym motivem je samozrejme jednou z planovanych, i kdyz ne hlavnich. Uz sam original od Courbeta byl po urcitou dobu skryt za jinym obrazem, zobrazujicim ve stejnych plochach a liniich imaginativni krajinu. Srovnani zenskeho tela s krajinou je jak po formalni, tak po filosoficke strance celkem castou metaforou nejenom zamilovanych.
Pro ty, kteri v prvni rade postradaji lepsi rozeznatelnost videneho, at uz pomoci "neroztresenych rukou (sic! :), jine pozy modelky nebo kosmetickych uprav jejiho pubickeho ochlupeni, odkazuji na jim jiste zname prameny, kterych je v dnesni dobe snad dostatek. A pro ty, kteri koketuji v tehle souvislosti s jednim popularnim slovickem, snad k pripomenuti nasledujici definice: "rozdil mezi pornografii a umenim je v rozdilne nutnosti pouziti imaginace pri konzumaci"
DZ: ja si myslim, ze o provokaci se dalo hovorit pred temi brzy stoctyriceti lety... Od te doby uplynula v Seine i Vltave trocha vody. Ale to nic nemeni na tom, ze pokud se nekdo citi byt provokovan, tak by mne zajimalo cim vlastne. Tim, ze je zensky klin hlavnim motivem obrazku? Nebo ze neni ostry? nebo snad tim, ze neni pedofilsky vyholen dohola jak to zada posledni moda? A co treba ta jizva, nemela by byt vyretusovana?? :-)
Valerie vi, ze zobrazovat nahate deti neni v dnesni dobe prilis oportunni a ze jeji vlastni postoj k tomuhle problemu neni uplne konsekventni. Na jednu stranu ji zajima lidska bytost jako takova, bez ohledu na vek, pohlavi nebo jine doprovodne znaky. Samozrejme, ze kazda ziva bytost ma krome jinych vlastnosti i svoji sexualitu, at uz se jedna o male dite, kde je spolecne s jinymi vlastnostmi pritomna coby tuseny zarodek neceho pozdejsiho, nebo o starenku odkazanou na pomoc pecovatelske sluzby, kde ji vnimame jako pomalu vyprchavajici stopu minulosti. Zijeme v dobe, ktera s sebou nese deformovane mysleni, ktera nepreje kontinualnimu pohledu na celek a jeho vyvoj, ale snazi se vedome ci nevedome produkovat prefabrikovane gnosticke typusy, jakesi emocionalne vyznamove konzervy vnimani. Soucasti a planovanym dusledkem vsudypritomne medialni masaze se stava myslenkova kastrace, ktera nepripousti nic jineho, nezli to co se vejde to predzvykanych schemat, a to i v pripade ze vyboceni z moralne predikovaneho menu zadne poraneni etickeho charakteru s sebou nenese. Na druhou stranu i Valerie vi, ze v konecnem dusledku jsou reakce prihlizejicich soucasti kazdeho dila a uplne se oprostit od dane reality neni mozne.
V tomhle pripade ale o to dite jde vlastne az ve druhem planu, spis se tu jedna o hru s meritky, skoky v case, o malou referenci panum Swiftovi a Carrollovi.
Ja si myslim, ze obecne neni na miste u fotografii mluvit o "chybach". Chyba je neco cim se nejaka entita odlisuje od definovaneho nezavadneho stavu, a neco takoveho se v umeni obecne a ve fotografii zvlaste nevyskytuje
Na tvuj nazor se ptam proto, ze mne zajima. Stejne jako nazor kohokoli jineho. Kdyby tomu tak nebylo, tak nikam svoje obrazky nebudu davat. Stejne jako u kohokoli jineho ale ani u tebe nemam potrebu ten cizi nazor prejimat. Ono by to ani nebylo technicky mozne, prebirat vsechny nazory vsech komentujicich :-) Opacne videno neni mym cilem presvedcovat jine o moji genialite nebo o genialite mych obrazku. Za ta leta uz snad vis, ze nikomu jeho nazor neberu.
Proc stiny pres oci, proc urizla hlava, proc... Davide, na mnoho veci neexistuje konkretni a vycerpavajici odpoved. Obrazky jsou, pokud se nejedna o technicke kresby z nejakeho manualu, casto bez konkretniho ucelu. Casto byva jedinym motivem jejich vzniku zachyceni nebo transport nejake emoce, a emoce jsou tezko definovatelne, dokonce i tezko popisovatelne, mrsky. U tehle konkretni fotografie mi neprijde, ze ty stiny v oku - dane anatomii a momentalnim osvetlenim v baru kde tahle momentka vznikla - ten celkovy pocit nejak ovlivnuji, at uz pozitivne nebo negativne. Prijde mi, ze tomu oku davaji hloubku a vyraz, ktery by jinak nemelo, a mozna ze mne prave ten vyraz pohnul k tomu ten snimek udelat. Se stinem v oku se da ale samozrejme dosahnout i zajimavych planovanych vysledku, napriklad pan Houda ma ve svem portfoliu nejeden priklad :-) O urizlych hlavach a jinych extremitach se toho asi napsalo uz spousta... Jedna moje mentorka vzdycky rikala ze "kazdy vi, jak vypada vrsek hlavy, a take ze vetsina osob timto disponuje, takze nevznika nejaka specialni nutnost tuto cast tela zobrazovat" :-) Z me strany by se hodilo dodat, ze kazdy orez nebo framing ma za nasledek zmenu pomeru ploch a vztahu a hierarchii jednotlivych elementu kompozice. A o tu tady slo predevsim, o zdurazneni neceho na ukor neceho jineho. Recept na to neexistuje zadny, je to zase o pocitech :-) Sice treba v umeni ikebany se uci urcite "standardni kompozice", ale i tam plati, ze neco se proste definovat, popsat nebo naucit neda...
DZ: se mnou se jeste dozijes veci :-) Valerie si vzdycky delala co ji napadlo, a ve fotografii jak jiste vis je dovolene vsechno... nekdo saturaci zvysuje, nekdo zase snizuje, nekdo ji halt snizi az na nulu... Nekdo zase zvysuje kontrast, orizne polotony... crossne barvy... macha svitky v morske vode... moduluje digitalni data sumem z radia Jerevan... alles erlaubt :-) Nez jaky prostredky kdo pouzil mi prijde zajimavejsi jestli u toho premyslel, proc to tak udelal.. a jestli ten vysledek nakonec stal za to
Neboj, ja neresim nikoho, moje poznamka byla jenom o chapani... Termin "digitalni upocenost" samozrejme nepostrada urcity zabavni potencial... o jeho vyznamu mam ale nejspis trochu jinou predstavu
Helena J: vsechny Valeriiny fotografie jsou delane zminenou kamerou.
JK: ruka je neostra, ostreno je na oci... a Valerie nema moc rada prilis doostrovane obrazky, nekdy dokonce tu "ostrost" vedome sabotuje :-) 6x6 verze neexistuje... DZ: priznam se, ze ne vsechno z toho co "te sere" chapu. Hlavne treba to svetlo, nic specialne negativniho na nem nevidim. Ale orez mam samozrejme na svedomi ja, oproti nasnimanemu obrazku je ten framing jeste zkompaktneny :-) Ivan Vano: toz, ono neni kazdy den posviceni, ze :-) Ale neco mne v souvislosti s timhle komentarem i s poznamkami typu ze Valerie dela uz jenom same "normalni" fotky ktere "uz nesokuji" napadlo. Valerie od zacatku vsude uvadela, ze nikoho sokovat nechce, vse mysli vazne a ze z jejiho pohledu jsou vsechny jeji obrazky zhruba rovnocenne. Nektere presto vyvolaly rozporuplne reakce zatimco jine nikoli. Pricinou toho ze neco vnimame jako naruseni nejake dane vizualni zvyklosti je ve vetsine pripadu fakt, ze neco v te forme vidime poprve. Provokuje jenom neznamo, courant normale nikoho k poznamkam o provokaci neinspiruje. Z pohledu Valerie se jevily od pocatku vsechny jeji obrazky jako neco normalniho. Pokud ted ma stale vice komentaru dojem, ze se jeji tvorba stava "normalni", mohlo by to znamenat i to, ze se nemeni ani tak Valeriiny obrazky, ale pohled jejich divaku :-)
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
rekla bych, ze my dve bychom si asi dobre rozumely.
jenom ta barevnost mi prijde trosku prilis straight, asi bych tu zelenou trochu stahla.
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Vite, Valerie uz se toho pod svymi obrazky o sobe a svych pohnutkach dozvedela tolik, ze oznaceni "intelektualni slepice" uz se v tom celkem ztrati... takze pokud to nekomu udela radost... :-)
Valerie Pavlíčková |
Pokud mate ale pocit, ze jsem nekdy v historii tohoto serveru nekomu upirala jeho pravo na to, ze se mu proste jenom neco nelibi, tak sem s tim... to by mne samotnou zajimalo :-)
Valerie Pavlíčková |
Ze vas ten obrazek neoslovil je vase dobre pravo, ktere vam nikdo nebere, a u ktereho by mne nikdy nenapadlo vam podsouvat duvody proc tomu tak muze byt... Stejne tak bych ale ocekavala, ze mi nebudete podsouvat jako motiv meho konani provokovani tech mene duchem obdarenych. Respekt, OK? :-)
Valerie Pavlíčková |
Na zaver bych jeste rada poznamenala, ze kazde umeni je pouze umenim pro umeni :-) Umeni je kulturni nadstavbou, simranim smyslu a postuchovanim asociaci (tam, kde nejake jsou k nalezeni :-), tedy necim pro hole preziti nepotrebnym, alespon pro vetsinu populace. Jiste, nektera dila maji i nejaky prakticky uzitek, napriklad na jedne z nasich toalet blokuju jednim vytiskem knihy "sexus" od pana Millera okynko tak, aby se nezaviralo pruvanem, ona ma na to totiz takovy prihodny format, ale o vetsine umeleckych del se jiny ucel nezli ten "umeni pro umeni" vystopovat neda....
Valerie Pavlíčková |
JN: ten obrazek neni bez nazvu, jak vyplyva z dedikace. Mne se to zdalo sice nabiledni, ale asi to vuci nekterym divakum bylo mirne precenujici.
l'Origine du monde znamena "pocatek sveta", ve smyslu urciteho vychoziho, nuloveho bodu. Je to dvojsmyslna hricka, nebot ukazuje na dvojakost vyznamu zenskeho klina. Jednak jakozto objektu sexualni touhy a vstupniho bodu pro jeji vyvrcholeni, a jednak jakozto vychozi bod nasi existence, ze ktereho po nasem narozeni spatrime poprve svetlo sveta. Takto videno je zensky klin opravdovym pocatecnim, vychozim bodem kazdeho cloveka ze ktereho se odviji kazde pozdejsi poznavani okolniho sveta a veskere vjemy s nim spojene. V tomto smyslu je nutno chapat nazev dila jako pocatek veskereho existovani, vnimani i tvoreni v nami vnimanem svete.
Moje adaptace tohoto tematu mela hlavni motiv v te jizve po cisarskem rezu, pricemz duvod snad kazdy, kdo cetl predchozi radky, pochopi.
JK: Asociace s krajinnym motivem je samozrejme jednou z planovanych, i kdyz ne hlavnich. Uz sam original od Courbeta byl po urcitou dobu skryt za jinym obrazem, zobrazujicim ve stejnych plochach a liniich imaginativni krajinu. Srovnani zenskeho tela s krajinou je jak po formalni, tak po filosoficke strance celkem castou metaforou nejenom zamilovanych.
Pro ty, kteri v prvni rade postradaji lepsi rozeznatelnost videneho, at uz pomoci "neroztresenych rukou (sic! :), jine pozy modelky nebo kosmetickych uprav jejiho pubickeho ochlupeni, odkazuji na jim jiste zname prameny, kterych je v dnesni dobe snad dostatek. A pro ty, kteri koketuji v tehle souvislosti s jednim popularnim slovickem, snad k pripomenuti nasledujici definice: "rozdil mezi pornografii a umenim je v rozdilne nutnosti pouziti imaginace pri konzumaci"
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Na jednu stranu ji zajima lidska bytost jako takova, bez ohledu na vek, pohlavi nebo jine doprovodne znaky. Samozrejme, ze kazda ziva bytost ma krome jinych vlastnosti i svoji sexualitu, at uz se jedna o male dite, kde je spolecne s jinymi vlastnostmi pritomna coby tuseny zarodek neceho pozdejsiho, nebo o starenku odkazanou na pomoc pecovatelske sluzby, kde ji vnimame jako pomalu vyprchavajici stopu minulosti. Zijeme v dobe, ktera s sebou nese deformovane mysleni, ktera nepreje kontinualnimu pohledu na celek a jeho vyvoj, ale snazi se vedome ci nevedome produkovat prefabrikovane gnosticke typusy, jakesi emocionalne vyznamove konzervy vnimani. Soucasti a planovanym dusledkem vsudypritomne medialni masaze se stava myslenkova kastrace, ktera nepripousti nic jineho, nezli to co se vejde to predzvykanych schemat, a to i v pripade ze vyboceni z moralne predikovaneho menu zadne poraneni etickeho charakteru s sebou nenese.
Na druhou stranu i Valerie vi, ze v konecnem dusledku jsou reakce prihlizejicich soucasti kazdeho dila a uplne se oprostit od dane reality neni mozne.
V tomhle pripade ale o to dite jde vlastne az ve druhem planu, spis se tu jedna o hru s meritky, skoky v case, o malou referenci panum Swiftovi a Carrollovi.
Valerie Pavlíčková |
Na tvuj nazor se ptam proto, ze mne zajima. Stejne jako nazor kohokoli jineho. Kdyby tomu tak nebylo, tak nikam svoje obrazky nebudu davat. Stejne jako u kohokoli jineho ale ani u tebe nemam potrebu ten cizi nazor prejimat. Ono by to ani nebylo technicky mozne, prebirat vsechny nazory vsech komentujicich :-) Opacne videno neni mym cilem presvedcovat jine o moji genialite nebo o genialite mych obrazku. Za ta leta uz snad vis, ze nikomu jeho nazor neberu.
Proc stiny pres oci, proc urizla hlava, proc... Davide, na mnoho veci neexistuje konkretni a vycerpavajici odpoved. Obrazky jsou, pokud se nejedna o technicke kresby z nejakeho manualu, casto bez konkretniho ucelu. Casto byva jedinym motivem jejich vzniku zachyceni nebo transport nejake emoce, a emoce jsou tezko definovatelne, dokonce i tezko popisovatelne, mrsky.
U tehle konkretni fotografie mi neprijde, ze ty stiny v oku - dane anatomii a momentalnim osvetlenim v baru kde tahle momentka vznikla - ten celkovy pocit nejak ovlivnuji, at uz pozitivne nebo negativne. Prijde mi, ze tomu oku davaji hloubku a vyraz, ktery by jinak nemelo, a mozna ze mne prave ten vyraz pohnul k tomu ten snimek udelat. Se stinem v oku se da ale samozrejme dosahnout i zajimavych planovanych vysledku, napriklad pan Houda ma ve svem portfoliu nejeden priklad :-)
O urizlych hlavach a jinych extremitach se toho asi napsalo uz spousta... Jedna moje mentorka vzdycky rikala ze "kazdy vi, jak vypada vrsek hlavy, a take ze vetsina osob timto disponuje, takze nevznika nejaka specialni nutnost tuto cast tela zobrazovat" :-) Z me strany by se hodilo dodat, ze kazdy orez nebo framing ma za nasledek zmenu pomeru ploch a vztahu a hierarchii jednotlivych elementu kompozice. A o tu tady slo predevsim, o zdurazneni neceho na ukor neceho jineho. Recept na to neexistuje zadny, je to zase o pocitech :-) Sice treba v umeni ikebany se uci urcite "standardni kompozice", ale i tam plati, ze neco se proste definovat, popsat nebo naucit neda...
Valerie Pavlíčková |
Neboj, ja neresim nikoho, moje poznamka byla jenom o chapani... Termin "digitalni upocenost" samozrejme nepostrada urcity zabavni potencial... o jeho vyznamu mam ale nejspis trochu jinou predstavu
Valerie Pavlíčková |
JK: ruka je neostra, ostreno je na oci... a Valerie nema moc rada prilis doostrovane obrazky, nekdy dokonce tu "ostrost" vedome sabotuje :-) 6x6 verze neexistuje...
DZ: priznam se, ze ne vsechno z toho co "te sere" chapu. Hlavne treba to svetlo, nic specialne negativniho na nem nevidim. Ale orez mam samozrejme na svedomi ja, oproti nasnimanemu obrazku je ten framing jeste zkompaktneny :-)
Ivan Vano: toz, ono neni kazdy den posviceni, ze :-)
Ale neco mne v souvislosti s timhle komentarem i s poznamkami typu ze Valerie dela uz jenom same "normalni" fotky ktere "uz nesokuji" napadlo.
Valerie od zacatku vsude uvadela, ze nikoho sokovat nechce, vse mysli vazne a ze z jejiho pohledu jsou vsechny jeji obrazky zhruba rovnocenne. Nektere presto vyvolaly rozporuplne reakce zatimco jine nikoli. Pricinou toho ze neco vnimame jako naruseni nejake dane vizualni zvyklosti je ve vetsine pripadu fakt, ze neco v te forme vidime poprve. Provokuje jenom neznamo, courant normale nikoho k poznamkam o provokaci neinspiruje. Z pohledu Valerie se jevily od pocatku vsechny jeji obrazky jako neco normalniho. Pokud ted ma stale vice komentaru dojem, ze se jeji tvorba stava "normalni", mohlo by to znamenat i to, ze se nemeni ani tak Valeriiny obrazky, ale pohled jejich divaku :-)
Valerie Pavlíčková |