Sice se zpožděním, ale přeci. Tuhle fotku jsem viděl poprvé minulý rok u Honzy Vebera na webíku, a tak když jsem posléze objevil PP, tak jsem ji tady přešel. Ale už jsem tady poněkolikátý a nedalo mi to. Je to opravdu dílko dovedené k dokonalosti a má svoje kouzlo. Navíc oceňuji i odkaz na foto bez úprav, ale hodnotí se výsledek a ten je za ...
To PZ, ŠK a ostaním takovým: Ale ono v kategorii makro jde hlavně o to zvětšení! Na druhém místě je technická kvalita - podobně jako u krajiny nebo architektury, ruku v ruce s kompozicí, obsahem a nápadem. Umělecká makrofotografie se častěji ředí někam k abstrakci.
Super. Tenhle pohled na Pálavu není tak častý - obzvlášť v takovémto provedení! Oceňuji i ty dva kousky břehu, takhle je to podle mě lepší než kdyby tam byl celý.
TO ŠK: význam toho LHR je následující: 1. uzavírá ten roh, aby se oči vracely k hlavnímu motivu (podle pravidel čtení obrázku), 2. je takhle zelený, protože je to dominantní barva obrázku a jinak by na tmavém pozadí nevynikl 3. tvoří opozitum tomu listu s motýlem 4. umístění odpovídá paprsčitě diagonálnímu směru ostatních prvků v obraze (viz lehký šmouh vprostřed, velký list a tmavý PDR.
Jako bys to namaloval. A k poznámkám dole: hloubka ostrosti se s rostoucím číslem zvětšuje, ale ostrost v rovině zaostření klesá díky úhlu dopadu paprsků na čip a jejich ohybu na hranách clonových lamel (prý). Možná by bylo lepší použít šedý filtr, stáhnout clonu a nechat ty zadní kameny nahoře lehce mimo DOF.
Jako MW. Být to okno víc vlevo a modelka jen kousek vpravo, bylo by to fajn. A ještě kdyby dala ten foťák kousek dolů před sebe, odstranil by se dotyk a lépe by vynikla druhá ruka zamyšleně ťukající na lem klobouku.
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |
Karel Brož |