Ráno na jednom náměstíčku v Paříži [Jan Fikáček | | ] Petr Hořice | | | 14:23:14 09.04.2008
Tak to uz se muzeme pustit do takoveho toho skolackeho handrkovani, do ktereho jme stejne asi spadli. Z toho co jsi napsal citim, ze to tak chces proto, ze pracujes s tim co mas a z takove te prirozene jesitnosti - kterou zdarile vladneme temer vsichni - v kombinaci s nedostupnosti jine techniky delas z nouze ctnost. Samozrejme ze kdyz neco nafotis, tak se ti to libi tak jak to je. O tom ale nemluvim. Ani nepouzivam slova "vsechno, vzdycky, nebo kazdy". ;) Proto jsem ti hned ve druhem prispevku mirne odlehcene zaverem psal, ze ti nechci nic lajnovat (rozkazovat), nebo te smerovat at fotis podle mych kecu. Proste ti jen rikam k fotce svoje. Zapomenout to samozrejme muzes hned, jako tchyni na nadrazi. O tom zadna.
Ráno na jednom náměstíčku v Paříži [Jan Fikáček | | ] Petr Hořice | | | 13:20:27 09.04.2008
Drahej je, to mas recht. Ono je dycky neco za neco.
Vis Pavle to je klasika. Ja te nijak nenapadam, jen se snazim bavit o fotce, k cemuz aspon podle me tyto stranky slouzi a ty se branis (byt slusne), jakobych tak cinil. Moje komenty kdekoli jinde nemaji s touto konkretni fotkou pranic spolecneho a ze nemuzes najednou pochopit jejich kontext, protoze nevis v jakem vztahu jsem ke komentovanemu, je pochopitelne, ale zaroven tezko muzes ordinovat vychovne praktiky. Kontrolu miry sve empaticnosti coby dobrou radu pritele rad vstrebam od nekoho s kym se znam trochu lepe.
Ani z toho nedelam vedu. Byl jsem zvedavy na tvuj pohled na vec coby autora a tak jsem se zeptal. Ja ti ten svuj predlozil bez jakehokoli diktatu, co mas a nemas delat.
Ráno na jednom náměstíčku v Paříži [Jan Fikáček | | ] Petr Hořice | | | 00:11:54 09.04.2008
Hoznza: Ja chapu ze jsi svepravny a davas sem tu fotku coby svuj sperk. Ja se te ale neptam na tvuj nazor. Presentuju ten svuj. Takze to neni o tom, jestli ti chci, nebo mam v umyslu neco dovolovat. Delej si co chces. Ja se ti jen snazim rici, ze kazdej zednik pouziva ke stavbe baraku vodovahu. I ten kreativni, kterej udela Kaplickeho Chobotnici ji bude pouzivat. Tzn. jestli svoje fotky architektury povazujes za invencni diky prolinani nekolika vrstev, budiz, tvoje vec. Pokud ale vidis invenci i v perspektive a liniich, ktere silne omezuji klasicke objektivy a ohniska, se kterymi svadis marny az absurdni boj (samozrejme je to vsechno schvalne a presne tak, jak jsi chtel), bojujes s vetrnymi mlyny (v pravem slova smyslu).
Pavel: Kdybch ve fotce nevidel primarne jen plakat, ani neceknu. Nebo ceknu v negovanem smyslu. Tvuj pohled na vec respektuji. Jen jej sam vidim jako zbytecne zaujaty. Vidim opravdu jen dobrej plakat s velmi malou davkou nekorenene omacky. Nerad bych diktoval, jak ma vypadat pribeh. Sam bych ho rad videl. Na cizi foitce byva zivot. Pokud jej ofotim, neofotim zivot, ale cizi fotku. Ty sam jsi tam zivot nepridal. Ani kontext. Jestli existuje nejaka kniha coby nositel emocniho obsahu, rozhodne se to prostrednictvim tve fotky ke me nedostalo. Znam nekolik filmu s podobnou tematikou (Mesto bohu, nebo The Valley of Elah - neumim to prelozit) a presto si nemyslim, ze kdybych vyfotil poutac na jeden z nich v pozadi ujizdejiciho metra, abych dal fotce vlastni emocni naboj.
kdyz uriznu horni tretinu, aby nad travou neco zbylo a presto nebyla videt obloha, da se na to chvili koukat...
Ráno na jednom náměstíčku v Paříži [Jan Fikáček | | ] Petr Hořice | | | 21:53:25 08.04.2008
Zredena obsese? Ty vole neni to nejaka diagnoza? :))
Jako i kdyz ta fotka Dasy 2x nepovedla, furt ne to dalo posuzovat jako fotka. Todle je proste jako kdyz vezmes naprosto banalni fotku a prozenes to nejakym filtrem, nebo nebo posloupnosti vrstev a filtru a vypadne vzdy naprosto identickej produkt. Ja chapu ze se s tim delas treba i celekm dlouho vynalozena prace by si mela zaslouzit uznani, ale snazim se ti jen vysvetlit svuj pohled. Ty sendvicovy fotky jsou jak cinskej zajezd na Aljasce. Vsechno stejny s rozdilem uhlu pohledu. Kdyz uz chces nejak obstojne fotit architekturu, tak si aspon kup shiftovaci objektiv. Neni to rozkaz... ale zkus si ho aspon pujcit a uvidis.
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Ani z toho nedelam vedu. Byl jsem zvedavy na tvuj pohled na vec coby autora a tak jsem se zeptal. Ja ti ten svuj predlozil bez jakehokoli diktatu, co mas a nemas delat.
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Petr Hořice |
Jako i kdyz ta fotka Dasy 2x nepovedla, furt ne to dalo posuzovat jako fotka. Todle je proste jako kdyz vezmes naprosto banalni fotku a prozenes to nejakym filtrem, nebo nebo posloupnosti vrstev a filtru a vypadne vzdy naprosto identickej produkt. Ja chapu ze se s tim delas treba i celekm dlouho vynalozena prace by si mela zaslouzit uznani, ale snazim se ti jen vysvetlit svuj pohled. Ty sendvicovy fotky jsou jak cinskej zajezd na Aljasce. Vsechno stejny s rozdilem uhlu pohledu. Kdyz uz chces nejak obstojne fotit architekturu, tak si aspon kup shiftovaci objektiv. Neni to rozkaz... ale zkus si ho aspon pujcit a uvidis.
Petr Hořice |
Petr Hořice |