Neopan 1600 je podle me (a nejenom me) daleko vhodnejsi film na tyhle zalezitosti - ma mnohem jemnejsi a ostrejsi zrno ... jinak libi, ale je to takova divna nudle
# Petr Slovák a spol.: k tomu termínu "kompoziční schválnůstka" já mu rozumím a vím, proč to Lubomír říká... myslím, si, že je to ale především pohled diváka, který si to takhle pojmenuje a je to v pořádku, je to správně popsané to co vidí ... Ale, já žádné "kompoziční schválnůstky" nefotím = nepřemýšlím o tom takhle, jako o ozvláštňující schválnůstce - pro mě je tenhle pohled/kompozice absolutně přirozený a v ten okamžik " jedině správný" ... tohle reportážní focení se odehrává ve velké rychlosti: dynamicky se proměnuje světelná scéna, každou chvíli se plete něco v pozadí nebo popředí - a já v té rychlosti jedou v podstatě automaticky na nějaké "přirozené vlně", která mi sama nějak říká, co mám v ten moment udělat: kam si stoupnout, jak zoomovat, jak clonit, jak komponovat... - no, někdy to říká taky pěkně blbě ;-))
Jediná věc, kterou jsem tady dělal vědomě schválně byl ten push na 6400, protože to jsem nemusel, stačilo ISO 800, ale nějaký rarach mi našeptal, že když Ona je taková křehká, že schválně půjdu proti a Tr.ochu to vyrubu na kost ,-)
čoveče Kamile, vůbec teď nevím jakou řečí na mě mluvíš ;-) jakou barvou? jakou sTrukturou okolí? Já tam prostě párkrát zajedu razítkem a je vymalováno ;-) přece tady nebudeme řešit nějaké na low-endu naskenovaný náhledy... a nakonec jenom proto, že máš blbě naštelovanou nějakou gamu °-)
# Kamil Toman: No já to normálně na monitoru nevidím... a myslím, že ho mám nastavenej dobře podle těch proužků dole... když vyhulím jas, tak to samozřejmě vidět je
jo a název "All that jazz" neznamená, že půjde o čistě jazzové fotky, ale odkazuje na serii fotek z koncertů, které postupně fotím (viz. odkaz v Poznámkách) a také jde o název jednoho filmu...
ad kompozice) Ano, jde o prostor kolem ní... mám to tak na více allthatjazzových fotkách
# Kamil Toman: ty máš zrak jako rys ostrovid ;-) já jsem s tím ve fotošopu nijak nekouzlil... akorat jsem musel retušovat hafo prachu, který se mi na tu černou plochu nachytal ... kompozice mně osobně vyhovuje, jinak bych to tak nefotil nebo potom vyhodil (ale chápu a respektuju, že každému vyhovovat nemusí) - a kontrast..? ten věnuji drahému guru Dílny č.1 jež nám byl v chápání černobílé fotografie jako "...černé, bílé a něco mezi..." velkým a dobrým vůdcem ... nakonec EI 6400 také o něčem vypovídá ,-)
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
[Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
...
Ale, já žádné "kompoziční schválnůstky" nefotím = nepřemýšlím o tom takhle, jako o ozvláštňující schválnůstce - pro mě je tenhle pohled/kompozice absolutně přirozený a v ten okamžik " jedině správný" ... tohle reportážní focení se odehrává ve velké rychlosti: dynamicky se proměnuje světelná scéna, každou chvíli se plete něco v pozadí nebo popředí - a já v té rychlosti jedou v podstatě automaticky na nějaké "přirozené vlně", která mi sama nějak říká, co mám v ten moment udělat: kam si stoupnout, jak zoomovat, jak clonit, jak komponovat... - no, někdy to říká taky pěkně blbě ;-))
Jediná věc, kterou jsem tady dělal vědomě schválně byl ten push na 6400, protože to jsem nemusel, stačilo ISO 800, ale nějaký rarach mi našeptal, že když Ona je taková křehká, že schválně půjdu proti a Tr.ochu to vyrubu na kost ,-)
[Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
přece tady nebudeme řešit nějaké na low-endu naskenovaný náhledy... a nakonec jenom proto, že máš blbě naštelovanou nějakou gamu °-)
[Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
[Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
ad kompozice) Ano, jde o prostor kolem ní... mám to tak na více allthatjazzových fotkách
[Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |
Tr. Ianus Germanicus |