Zdeňku Miklíne, rád se Ti pokusím odpovědět na Tvůj dotaz, zda jsem chtěl takto uříznout směrovku. Ano, chtěl. Všechny fotky z úletiště jsou téměř na plný formát bez dodatečného ořezu. Nejde však o zcela plný formát, protože exponované kinofilmové políčko je vždy o trochu větší, než obdélníkové okénko dojité plechové masky – tzv. plechové vložky pro vkládání kinofilmu do zvětšováku, které záměrně již asi půl roku neřežu, protože Tom B/W před časem přišel s nápadem, že je hezčí na fotce ponechat i naexponovaný nerovný okraj nepřesně vyrobeného okénka vložky, a mně se to nakonec natolik zalíbilo, že hodlám i nadále pokračovat v neřezání těch krásně nerovných okrajů s „nežádoucími“ odlesky, často naexponovanými i mimo okraj obrázku.
Ale to jsem poněkud vybočil, nyní zpět ke Tvému dotazu. To, že je exponované kinofilmové políčko vždy o trochu větší, než obdélníkové okénko dojité plechové vložky, mi dovoluje nepatrný posuv exponovaného políčka v okénku, a tím i jemné dolaďování kompozice v rámci několika málo procent z celkové z plochy políčka. A při dolaďování výřezu u této fotky Úletiště VIII jsem v temné komoře (emh, chtěl jsem napsat v temné koupelně :O) o zlomečky milimetru posouval kinofilmovým pásem střídavě vpravo, vlevo, vpravo, vlevo, vpravo atd. Když té směrovky bylo zprava více, fotka tak trochu začala banálnět a příliš „normálnět“. Naopak při razantnějším ořezu směrovky to působilo snad až příliš uhlazeně, a „normálně“. Po několika posuvných pokusech jsem výřez ustálil v této podobě, ve které se mi jeví jako nejbizarnější. Mezi horním pravým obloukem směrovky a jejím ořezem to trochu „jiskří“, a to „jiskření“ se mi právě líbí. Jinak je mi ale samozřejmě jasné, že tato fotka celkově působí poněkud násilně, těžkopádně až tvrdě ve srovnání třeba s úletištní verzí V… Tam šlo o eleganci, ale u této varianty jde spíše o podivnou vizuální bizarnost… :O))
pes: …a díky Tobě i všem ostatním za krásné komentáře… :O)
Ianusi a Tome, tak to vám teda pěkně děkuju…! Teď aní nemohu vyjít na ulici, protože se natolik červenám, že svítím jak semafor… …a nerad bych způsobil nějaké dopravní komplikace… :O(
…sem chtěl hlavně dodat, že ten onen jeden zářijový den došlo k neuvěřitelné souhře neuvěřitelných náhod… …a také se tam smělo k létadlům bez zábradlí, což nebývá obvyklé… …a byl krásný slunečný den, a nějakou chvíli tak kolem kroužila bílá létadla na modré obloze a já nevím co všechno ještě… …inu víla Náhoda měla tenkrát dobrou náladu… :O)
Petře, díky za velmi pozitivní hodnocení... ...ale asi Tě zklamu... ...další moje fotky asi budou už jen horší a horší... :O(
pes: ...ehm, abych nezapomněl, ten termín "vzducholoď" u této fotky vymyslel Tom B/W, kterému opět velice děkuji za ten mimořádně inspirativní výlet do Nesvačil... :O)
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
...pées: pess...
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
Ale to jsem poněkud vybočil, nyní zpět ke Tvému dotazu. To, že je exponované kinofilmové políčko vždy o trochu větší, než obdélníkové okénko dojité plechové vložky, mi dovoluje nepatrný posuv exponovaného políčka v okénku, a tím i jemné dolaďování kompozice v rámci několika málo procent z celkové z plochy políčka. A při dolaďování výřezu u této fotky Úletiště VIII jsem v temné komoře (emh, chtěl jsem napsat v temné koupelně :O) o zlomečky milimetru posouval kinofilmovým pásem střídavě vpravo, vlevo, vpravo, vlevo, vpravo atd. Když té směrovky bylo zprava více, fotka tak trochu začala banálnět a příliš „normálnět“. Naopak při razantnějším ořezu směrovky to působilo snad až příliš uhlazeně, a „normálně“. Po několika posuvných pokusech jsem výřez ustálil v této podobě, ve které se mi jeví jako nejbizarnější. Mezi horním pravým obloukem směrovky a jejím ořezem to trochu „jiskří“, a to „jiskření“ se mi právě líbí. Jinak je mi ale samozřejmě jasné, že tato fotka celkově působí poněkud násilně, těžkopádně až tvrdě ve srovnání třeba s úletištní verzí V… Tam šlo o eleganci, ale u této varianty jde spíše o podivnou vizuální bizarnost… :O))
pes: …a díky Tobě i všem ostatním za krásné komentáře… :O)
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
:O)
Tr. Lubomír Vlk |
pes: ...díval jsem se na odkaz a nyní žasnu, jakou šťávu lze vytáhnout z té původní mdlé barevnonebarevné netónové mdloby...
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
…sem chtěl hlavně dodat, že ten onen jeden zářijový den došlo k neuvěřitelné souhře neuvěřitelných náhod… …a také se tam smělo k létadlům bez zábradlí, což nebývá obvyklé… …a byl krásný slunečný den, a nějakou chvíli tak kolem kroužila bílá létadla na modré obloze a já nevím co všechno ještě… …inu víla Náhoda měla tenkrát dobrou náladu… :O)
Petře, díky za velmi pozitivní hodnocení... ...ale asi Tě zklamu... ...další moje fotky asi budou už jen horší a horší... :O(
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |
Tr. Lubomír Vlk |