Pěkná obloha, horizont byl, předpokládám, do kopce, že? Zkusil bych to ale trochu víc z výšky (např. oblíbený Robertův stativ nad hlavou! :-)), aby se více oddělila linie květů mrkvouse a lesa. 4+
Je mi jasné, že to zafiltrování je kvůli obloze, která by jinak byla přepálená. Také jsem pochopitelně filtroval. Ale jak jsem poznamenal, vadí mi filtr na stéblech rákosí, ne na zbytku mlhy. Tam vypadá vcelku zajímavě. Bohužel vymaskováním a zesvětlením stébel by se dosáhlo pouze nepřirozeného vzhledu. Spíš bych se přimlouval za říznutí. Ale to jsi určitě předem pečlivě zvážil, že?
Samozřejmě, že má výtka na přesvětlený levý dolní roh nesměřovala k bahnu jako takovému, ale odrazu oblohy ve vodě. Nemůžu se prostě zbavit dojmu, že by tato část snesla lehký graduál. Voda nevytváří výrazný kontrast pouze s ostrůvkem, ale i zbytkem snímku. A stává se tak poměrně dominantím prvkem. Když se na fotku podívám, oči mi správně putují z pravé části k hlavnímu objektu ve středu. Jsou vedeny nejen linií klacků ve vodě, ale i přirozeným světelným gradientem z tmavé pravé strany ke světlejšímu středu. To se mi líbí.
Bohužel zrak ale nezůstane na ostrůvku, ale je násilně stržen levou světlou spodní částí, kde marně hledá objekt, kterého by se chytil. Takže mu nezbývá, než se vrátit zpět na střed a snažit se soustředit na ostrov. Leč voda pořád otravuje. Snažím se chápat tento světelný kontrast jako prvek, který má narušit klidnou atmosféru a vnést do snímku více dynamiky a ve svém důsledku i potřebu diváka více o snímku přemýšlet a soustředit se na objekty. V tomto provedení mi to ale nějak nesedí.
Asi je chybka někde ve mě. Nejspíš mám jen hodně neposedné oči. Budu si je muset trochu zkrotit a přitáhnout jim uzdu! :-))
BTW princip a funkce nastavení bílého bodu je mi důvěrně známa! :-) Jen jsem se sám podivoval nad tím jak velký vliv by v tomto případě mohl mít oteplovací filtr. Asi si ho budu muset také pořídit. Vycházel jsem totiž z faktu, že jsme oba nastavovali bílý bod více méně (s určitou tolerancí) stejně, tedy dle tónování mlhy. A když jsem si prohlížel Tvé snímky přímo na foťáku, přišlo mi to bahno podstatně šedější. Ale to nevadí. Nikterak to nechci kritizovat. Naopak. Líbí se mi to.
Vzhledem k tomu, že zvířátka ani kytičky mne zatím nijak zvlášť neoslovily, nevím ani pořádně, jak bych je fotil. Opět mi tu ale nesedí středová kompozice a pohled shora. Zkusil bych to více zepředu a ze strany. Jako by jsi se chtěl dívat šněkovi do ksichtíku! :-) Dále mě tam ruší kus listu vlevo nahoře a klacík hned pod ním. List by tam mohl být vidět víc a klacík bych vyhodil. Ale jak jsem předeslal v úvodu, fauna ani flora není zrovna moje parketa. Možná jenom plácám do vody! :-))
Zdravíčko Tome! Nápad je to zajímavý, ale u toho to bohužel končí. :-( Pozadí je příliš pestré a odvádí pozornost diváka. Mělo by být čisté a monotóní. Sklenici i lahev Puru bych rozhodně nedával vedle sebe na stejnou úroveň. Trošku bych je v prostoru posunul. Posunul bych je i ze středu snímku do zlatého řezu. A v neposlední řadě by to chtělo lepší nasvícení. Nějaké protisvětlo, aby vynikla průhlednost a pochopitelně na dosvětlení nějakou tu bodovku ze strany resp. vpředu. Když tomu nápadu dáš i náležitou formu, nebude co řešit! Zkus to znova! 2 + 1 na uvítanou.
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Samozřejmě, že má výtka na přesvětlený levý dolní roh nesměřovala k bahnu jako takovému, ale odrazu oblohy ve vodě. Nemůžu se prostě zbavit dojmu, že by tato část snesla lehký graduál. Voda nevytváří výrazný kontrast pouze s ostrůvkem, ale i zbytkem snímku. A stává se tak poměrně dominantím prvkem. Když se na fotku podívám, oči mi správně putují z pravé části k hlavnímu objektu ve středu. Jsou vedeny nejen linií klacků ve vodě, ale i přirozeným světelným gradientem z tmavé pravé strany ke světlejšímu středu. To se mi líbí.
Bohužel zrak ale nezůstane na ostrůvku, ale je násilně stržen levou světlou spodní částí, kde marně hledá objekt, kterého by se chytil. Takže mu nezbývá, než se vrátit zpět na střed a snažit se soustředit na ostrov. Leč voda pořád otravuje. Snažím se chápat tento světelný kontrast jako prvek, který má narušit klidnou atmosféru a vnést do snímku více dynamiky a ve svém důsledku i potřebu diváka více o snímku přemýšlet a soustředit se na objekty. V tomto provedení mi to ale nějak nesedí.
Asi je chybka někde ve mě. Nejspíš mám jen hodně neposedné oči. Budu si je muset trochu zkrotit a přitáhnout jim uzdu! :-))
BTW princip a funkce nastavení bílého bodu je mi důvěrně známa! :-) Jen jsem se sám podivoval nad tím jak velký vliv by v tomto případě mohl mít oteplovací filtr. Asi si ho budu muset také pořídit. Vycházel jsem totiž z faktu, že jsme oba nastavovali bílý bod více méně (s určitou tolerancí) stejně, tedy dle tónování mlhy. A když jsem si prohlížel Tvé snímky přímo na foťáku, přišlo mi to bahno podstatně šedější. Ale to nevadí. Nikterak to nechci kritizovat. Naopak. Líbí se mi to.
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |
Jindřich Lisý |