Safra, má to sílu, zejména díky tomu že je to neotřele postavená kompozice. Moc se mi líbí ten nápad!!!
Nedalo mi to a stáhl jsem si větší verzi a zkusmo amputoval něco málo zleva a zdola, při zachování poměru stran. Šlo mi o zesílení motivu cesty a stromu a tak jsem experimentálně zmenšil plátno na 664 x 337. Možná by dokonce nevadilo, kdyby krajnice mířila přímo do rohu, tedy 664 x 359. Tím se i přiblíží přerušovaná čára k dolní hraně a vznikne další vodítko pro oko.
1) Světlo. Určite nedovolit slunci aby svítilo přesně do zátylku. Přímé nasvětlení postrádá stíny a tedy plastičnost.
2) Čas focení. dtto. Vprostřed dne to není nikdy ono.
3) Oblačnost. Radši více než méně. Také spoluvytváří vjem prostoru
4) Kompozice. Pokud bylo možné se více přiblížit svahu, určitě by to kompozici prospělo. Snímek bz se tak rozložil na více plánů - popředí (smrky), pozadí (potok a okolí), obloha
Tohle místo jsem našel úplnou náhodou, prostě jsem jel nazdařbůh a náhodně odbočil a dostal se na jakousi náhorní planinu s polorozpadlou farmou. Tak jsem okamžitě vytáhl stativ a jal se pobíhal po okolí dokud jsem nebyl úplně promočený. Škoda že tam ještě nevypustili koně, nemělo by to chybu.
Petr Lett: Je to sice panorama, ale mraky by se nemely opakovat.
Konstantinos Joanidis: efekt polarizaku v panorame a moje nepozornost ze jsem to nepostrehl. Ted koukam na to znamkovani - Lidi neblbnete! Tohle na petku neni!
Tady bys potrebovala opravdu dlouhe ohnisko a vysokou svetelnost objektivu, abys jej dokonale oddelila od pozadi. On je ten duch asi nerudny prave proto, ze ho clovek obvykle uplne prehlizi. Proste se jeho tvar uplne ztraci v ramci cele fotografie.
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Nedalo mi to a stáhl jsem si větší verzi a zkusmo amputoval něco málo zleva a zdola, při zachování poměru stran. Šlo mi o zesílení motivu cesty a stromu a tak jsem experimentálně zmenšil plátno na 664 x 337. Možná by dokonce nevadilo, kdyby krajnice mířila přímo do rohu, tedy 664 x 359. Tím se i přiblíží přerušovaná čára k dolní hraně a vznikne další vodítko pro oko.
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Levý horní roh bylo možné vybalancovat natočením držáku filtrů. Ovšem za cenu patřičného ztmavení pravého dolního rohu. Co je menší zlo ?
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
[Marcel Opavský |
Robert Mekiš |
1) Světlo. Určite nedovolit slunci aby svítilo přesně do zátylku. Přímé nasvětlení postrádá stíny a tedy plastičnost.
2) Čas focení. dtto. Vprostřed dne to není nikdy ono.
3) Oblačnost. Radši více než méně. Také spoluvytváří vjem prostoru
4) Kompozice. Pokud bylo možné se více přiblížit svahu, určitě by to kompozici prospělo. Snímek bz se tak rozložil na více plánů - popředí (smrky), pozadí (potok a okolí), obloha
Robert Mekiš |
Tohle místo jsem našel úplnou náhodou, prostě jsem jel nazdařbůh a náhodně odbočil a dostal se na jakousi náhorní planinu s polorozpadlou farmou. Tak jsem okamžitě vytáhl stativ a jal se pobíhal po okolí dokud jsem nebyl úplně promočený. Škoda že tam ještě nevypustili koně, nemělo by to chybu.
Robert Mekiš |
Konstantinos Joanidis: efekt polarizaku v panorame a moje nepozornost ze jsem to nepostrehl. Ted koukam na to znamkovani - Lidi neblbnete! Tohle na petku neni!
Robert Mekiš |
Jinak je to zajimava prace s prostorem. Je v tom schovana opticka hricka - jakoby drzela ram te fotky :)
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Asi by to chtelo zrcadlovku a svetelnejsi objektiv, takto to jeste sum a barevny posun odhodil kamsi do kouta. Okamzik je ale fajn!
Robert Mekiš |
Teď vážně. Ta asociace přišla díky perspektivě nabízené dlouhým sklem, kterak jsou všichni natěsnáni na sebe. Je to zajímavý výsledek.
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |