Přemýšlím, jak by se tomu dalo pomoci. Tipl bych na snímek z brzkého rána, tedy jemné a téměř vodorovné osvětlení. Možná by k těm siluetám bodlo i nějaké to popředí. Co třeba vtěsnat do kompozice i některých z těch hrnků ? Vítej
Tady je vidět, že proces film-chemická fotografie-scanner je hrozný handicap. Zvlášť, když scanner je s mizernou denzitou, je to učiněné hrdlo láhve. Na barvách a kresebnosti se to prostě pomstí.
Doktorovi Rossimu bych ale přidal něco z okolí, prakticky na všechny strany. Ořez je moc těsný a fotka je díky tomu hodně plochá a dvoustovka objektiv si také vzal svůj díl. 4-
Richarde, Richarde, tohle byl útok na moji ješitnost. Našel jsem se :)) Přeji ti, ač se zpožděním, 100% úspěšnost ve všech statistikách, cos zde vyjmenoval. (Ostatně jsem zvědav, zdali konkrétně ty VTEŘINY vydržíš)
Fjord na ostrově Hitra Norsko [Pavel Šefl | | ] 4 Robert Mekiš | | | 07:00:09 29.01.2004
Není to špatné - foceno ve správný čas v optimálních podmínkách. Voda vždycky oživí kompozici, teď ještě najít hlavní motiv. Dominantu.
S fotkama je to podobné jako s kompozicí hudby, samotný doprovod se dá chvilku poslouchat, ale neskutečně brzy omrzí. 3 +1 na povzbuzení
Čaroději, už tě tu několikrát (oprávněně) škrtili za odstín, ale to je asi tak všechno, co se snímku dá vytknout. Skrátka venku v terénu jsi odvedl výbornou práci. Kompozice a motiv je parádní.
Hezké! Ta ohrada rámuje prostor a nedovoluje očím vybočit mimo vyhrazenou lokalitu. Stíny vyplňují veškeré redundantní místo odstíny šedé, takže celou kompozici šikovně doplňují.
Skoro by se to dalo nazvat dvojité utrpení, vypadá to tak. Kříž a mráz. Doporučil bych spíše fotit na výšku, možná i zvážit kompozici podle evropského způsobu čtení - zleva doprava. 4 +1 Vítej
Pokud akceptuji rozmazání jako záměr, což bych dokázal pochopit, pak bych v tom viděl velice originální koncept. Konečně něco nešablonovitého, dávám max.
Prosvítající světlo mezi stromy dost odvádí pozornost, tedy "Šináglův řez" by pomohl. Je dobře, že výraz obličeje není (anebo nevypadá) strojený a vypadá přirozeně. To zamračení je také docela cool.
Rádo se stalo. Určitě to stojí za malé kouzlo v editoru. Oproti FotoAparatu.cz bych to az tak moc neřezal - nechal bych lidskou fantazii pracovat: má to paprsky ... ejhle! Slunce!
teď by mne zajímalo, co se ti honilo hlavou, kdyžs dělal ořez. Vypadá to, že nakonec nic nebylo lepší, než původní originál. A tak nakonec zůstalo u něho.
Tady bych si dopřál výhody digitální techniky a pro jistotu nafotil sekvenci. Počkal bych ještě chvilku a nechal jachtu (za předpokledu že nekotvila) doplout o jednu délku blíž bouři. Potom kompozici pojmout jako "cestu šípu" - umístit jachtu do pravého dolního rohu s chvostem z modré oblohy. 3++
Vidím, že tě zaujal abstraktní tvar roztříštěného skla, tedy ne dokumentární aspekt, ale čistě umělecký. Potom bych doporučoval odstranit všechno, co by narušovalo harmonii. Tedy říznout přesně vprostřed "impaktu" a ponechat levou stranu s paprskama, ta pravá s rozdílnou hloubkou otrosti nic moc navíc nepřidává, naopak ruší. Potom otočit o 90° doprava a následně přidat kontrast a to brutálně, až se některé partie zbarví do černa. Následné kolorování také není od věci.
Co se týče protažení snímku doprava, je to dobrý nápad dát hulubovi prostor, na co by zaostřil. Škoda jenom, že vertikální umístění selhává na plné čáře, mnohem víc by mu seděla spodní třetina.
Úprava úrovní by skutečně pomohla, možná i vybalancování barev - je tam příliš mnoho zelené. Tedy lehce utlumit červený kanál a naopak dosaturovat ten modrý.
Ivane, je to velice poutavé, ale je tam příliš mnoho elementů, z nichž ani jeden nemá takovou dominanci aby se prosadil jako motiv, na který by se oko pozorovatele fixovalo a začalo svoji pouť po fotografii.
Nejblíže k dominanci je diagonála mezi přepadem vody a sněhovou krustou. Proto bych se neostýchal odříznout bílý čtverec okna zleva a část vodního závoje shora.
Že by monitor v pozadí ? Teď ještě vypilovat techniku a pohrát si s kompozicí, případně přidat do pitíčka něco, co by s modrým okolím kontrastovalo. Vzpomínáš si na luminiscenční céčka?
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Doktorovi Rossimu bych ale přidal něco z okolí, prakticky na všechny strany. Ořez je moc těsný a fotka je díky tomu hodně plochá a dvoustovka objektiv si také vzal svůj díl. 4-
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
S fotkama je to podobné jako s kompozicí hudby, samotný doprovod se dá chvilku poslouchat, ale neskutečně brzy omrzí. 3 +1 na povzbuzení
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Tady bych si dopřál výhody digitální techniky a pro jistotu nafotil sekvenci. Počkal bych ještě chvilku a nechal jachtu (za předpokledu že nekotvila) doplout o jednu délku blíž bouři. Potom kompozici pojmout jako "cestu šípu" - umístit jachtu do pravého dolního rohu s chvostem z modré oblohy. 3++
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Úprava úrovní by skutečně pomohla, možná i vybalancování barev - je tam příliš mnoho zelené. Tedy lehce utlumit červený kanál a naopak dosaturovat ten modrý.
Robert Mekiš |
Nejblíže k dominanci je diagonála mezi přepadem vody a sněhovou krustou. Proto bych se neostýchal odříznout bílý čtverec okna zleva a část vodního závoje shora.
Robert Mekiš |
Robert Mekiš |
Jen tak mimochodem - fragment lidí stoupajících po schodišti by byl báječný.