to světlo je poměrně ostré
ale hlavní výtku bych měl k tomu stínu co jí jde přes krk - to není dobré
ani ta póza obličeje není ideální
kdyby to byla přirozená momentka (nějaký zajímavý děj v zajímavém prostředí, tak nešť), ale ty tady jdeš po portrétu, alespoň to tak vypadá, že má jít o portrét - a to tomu potom musíš dát víc...
především zkoumej světlo, máš čas, tak si ji aranžuj do toho světla, a koukej, kde to co dělá; ať se ona točí a ty se toč kolem ní a koukej... nestačí pouze použít krátký teleobjektiv a malou clonu a zkus ji barevně sladit s tím prostředím, buď do kontrastu nebo do harmonie, ale aby to mělo nějaký (barevný) smysl - tohle je taková průměrná fotka na facebook
nojo, bolo tam... to je mi vcelku jasné, že jsi potřebova něco uřezat - ale takhle fotograf nepracuje a každý hned vidí, že je to nějaké řešení z nouze... to přece není dobrá vizitka
a přitom to mohla být taková dobrá fotka
mně přijde, že tohle nemá swing, že to fotograficky nežije...
šlo by udělat stejný render
i přes ty pětky, já tohle neberu, a ty bys neměl takovouhle bižuterii brát taky, máš na víc a máš tady mnohem lepší fotky... tohle je brrrrr, především kompozicí
já myslím, že tohle se takhle vůbec nedá (smysluplně) fotit:
1) jsou utopeni v tmavém prostředí (kdyby světla, alespoň boďák, vytvořili nějakou atmosféru na pozadí - tak by to bylo mnohem lepší)
2) barvy tady jdou proti tobě (třeba ten nepříjemně modrý kabel od mikrofonu, navíc v blbém doteku v té kytaře - to by šlo třeba překousnout v čb, nebo by to alespoň nevadilo tolik)
3) mladý Spálený je v takové nijaké, nepříjemné neostrosti (napůl rozmazaný a zároveň dost výrazný barevně a světelně)
4) a nakonec se ti nepodařilo nějak dobře vykrojit ten hlavní děj (je tam kolem moc bordelu od nástrojů, aparatury...)
prostě, z mého pohledu to takhle nemůže fungovat od samého prvopočátku
takové měkké zátišíčko by chtělo trochu precizovat v kompozici a nějak dořešit pozadí...
"šedivost", kterou já ani za šedivost nepovažuji, k takovému tématu patří, respektive má své opodstatnění, viz. Sudek and spol...
tak ono to není tak těžké, jak by se zdálo, zvlášť když člověk ví, jak má taková správná fotka vypadat, ono už je to potom jenom o práci a o pilnosti, to znamená vracet se tam, fotit to často, žít tím tématem...
potom je z čeho vybírat a hlavně, čím poctivěji a pilněji to člověk fotí, tak se do toho více dostává ...
tady konkrétně myslím, že by ti pomohlo, kdybys na sebe ušila nějaká omezení, tím se zpřesní hřiště, například, že to budeš vždycky fotit jedním stejným ohniskem například 35 mm (přepočet pro fullframe) a nebudeš to ořezávat na různé formáty, prostě 3:2 je základ, a že nebudeš ty z těch fotek dělat výřezy (tím šidíš jenom sama sebe)
nojo, ale reportáž nejde fotiti takhle, teleobjektivem... to musíš pěkně zblízka širokáčem (i kdybys do té vody měl vlézt)
ti lidé z něj vystupují špatně, měl jsi najít jiný úhel záběru
Fbh Hans Sachse |
Fbh Hans Sachse |
Fbh Hans Sachse |
hezká tonalita
Fbh Hans Sachse |
ale hlavní výtku bych měl k tomu stínu co jí jde přes krk - to není dobré
ani ta póza obličeje není ideální
kdyby to byla přirozená momentka (nějaký zajímavý děj v zajímavém prostředí, tak nešť), ale ty tady jdeš po portrétu, alespoň to tak vypadá, že má jít o portrét - a to tomu potom musíš dát víc...
především zkoumej světlo, máš čas, tak si ji aranžuj do toho světla, a koukej, kde to co dělá; ať se ona točí a ty se toč kolem ní a koukej... nestačí pouze použít krátký teleobjektiv a malou clonu a zkus ji barevně sladit s tím prostředím, buď do kontrastu nebo do harmonie, ale aby to mělo nějaký (barevný) smysl - tohle je taková průměrná fotka na facebook
Fbh Hans Sachse |
a přitom to mohla být taková dobrá fotka
co teď s tím..?
Fbh Hans Sachse |
ale ten formát je zlo
Fbh Hans Sachse |
Fbh Hans Sachse |
šlo by udělat stejný render
i přes ty pětky, já tohle neberu, a ty bys neměl takovouhle bižuterii brát taky, máš na víc a máš tady mnohem lepší fotky... tohle je brrrrr, především kompozicí
Fbh Hans Sachse |
tam bych snad ani ten podpis necpal...
Fbh Hans Sachse |
máš lepší fotky
dokonce mnohem mnohem lepší fotky
Fbh Hans Sachse |
1) jsou utopeni v tmavém prostředí (kdyby světla, alespoň boďák, vytvořili nějakou atmosféru na pozadí - tak by to bylo mnohem lepší)
2) barvy tady jdou proti tobě (třeba ten nepříjemně modrý kabel od mikrofonu, navíc v blbém doteku v té kytaře - to by šlo třeba překousnout v čb, nebo by to alespoň nevadilo tolik)
3) mladý Spálený je v takové nijaké, nepříjemné neostrosti (napůl rozmazaný a zároveň dost výrazný barevně a světelně)
4) a nakonec se ti nepodařilo nějak dobře vykrojit ten hlavní děj (je tam kolem moc bordelu od nástrojů, aparatury...)
prostě, z mého pohledu to takhle nemůže fungovat od samého prvopočátku
Fbh Hans Sachse |
pochvala pro mužného aktéra, smekám klobouk a že se nechám poroučet
Fbh Hans Sachse |
fajn
Fbh Hans Sachse |
"šedivost", kterou já ani za šedivost nepovažuji, k takovému tématu patří, respektive má své opodstatnění, viz. Sudek and spol...
Fbh Hans Sachse |
ale já chci ogařisko!!!
Fbh Hans Sachse |
Fbh Hans Sachse |
synek, ogar se snad dokonce naučil svítit neboco...
hmm, příjemné překvapení a zaroveň mě to dobře pobavilo, fajn
Fbh Hans Sachse |
potom je z čeho vybírat a hlavně, čím poctivěji a pilněji to člověk fotí, tak se do toho více dostává ...
tady konkrétně myslím, že by ti pomohlo, kdybys na sebe ušila nějaká omezení, tím se zpřesní hřiště, například, že to budeš vždycky fotit jedním stejným ohniskem například 35 mm (přepočet pro fullframe) a nebudeš to ořezávat na různé formáty, prostě 3:2 je základ, a že nebudeš ty z těch fotek dělat výřezy (tím šidíš jenom sama sebe)
Fbh Hans Sachse |
ti lidé z něj vystupují špatně, měl jsi najít jiný úhel záběru
Fbh Hans Sachse |
ten dotek je fakt nešťastnej