to je zajímavý postřeh, Petře (přestože i pinhole může být velmi neostrá, ale na zcela jiném principu). Nakloněný objektiv umožňuje kreativně využít bokeh, protože má mnoho prvků volnosti. Mohu si v jistých mezích určit, co bude ostré. Naproti tomu pinhole je vlastně stále stejná, nenastavitelná (při stejných parametrech komory). Někde mezi je standardní objektiv, protože pracuje jen s paralelními rovinami.
Rád pracuji s neostrostí, neboť právě bokeh je velmi specificky fotografický jev. Lidské oko vybavené kvalitním autofokusem nás obvykle neklame a vidíme ostře. To je základní stav věcí potřebný k přežití (lidské tělo mne stále překvapuje vysokou mírou organizovanosti). Neostrost je odchylkou, přináší něco jiného, spojeného s nezdravím nebo s emocemi (slzy), usebráním (rozvolnění očí), nebo právě s uměním.
Nuže, tak to vidíte sami, jaký jsem to Kulhavý poutník. Tu střečkuji tam či poskakuji onde, ale jak se něco opravdu přihodí, scházím!
Je velice krásné býti jmenovcem tak významné osobnosti, jakou dozajista je obdarovaný Dr. Savický. Objevitel a básník, nezdolný průkopník a šiřitel radosti - jistě šťastný člověk. To je ten košilatý pán na vzácném (jak ještě doložíme) Tr. Vlkomírově šikmovýcvaku. Zamyšlený, právě zachytil ideu telemetamorfozního principu proměny hmoty. Myšlenka není špatná a zdá se, funguje. Pouhým náklonem těla génia donutí Eiffelovu věž k výraznému sehnutí, nápisy, architektura se rázem sklání s ním. No uznejte, tomu se říká dobrý nápad! To se může hodit! Ale vynález jde dále. Již samotné pomyšlení mění reálie hrdiny samotného, povšimněte si, ten Francouz nohu zároveň zakročuje i předkročuje, jak o tom nezvratně vypovídá stín na roletě. Vynálezce má paži v kapse a přitom také vytrčenu před. Objev je dokonalý a změní lidstvo. Ne náhodou je opěvována číslice 21, fotografie bude slavná, přišla právě včas. Řeknu vám, kolikrát bych si přál býti Dr. Savickým.
jojo, TrIGu, dějou se tu samé zvláštní věci, ohýbání prostoročasů, ohřívají se roviny, až se vzduch tetelí a neostří, a tak. Je to drámo, jak píšeš... Vlkomír to taky napsal dobře, jsou z Marsu :-)
[Tr. Ianus Germanicus |
Jan Savický |
[Tr. Ianus Germanicus |
Jan Savický |
svět by snad mohl mít ještě naději. no, to je tak moc
ve vlaku seděla jeptiška a TrIG jí dobře nafotil. Jó, to sedí.
Jan Savický |
Jan Savický |
Rád pracuji s neostrostí, neboť právě bokeh je velmi specificky fotografický jev. Lidské oko vybavené kvalitním autofokusem nás obvykle neklame a vidíme ostře. To je základní stav věcí potřebný k přežití (lidské tělo mne stále překvapuje vysokou mírou organizovanosti). Neostrost je odchylkou, přináší něco jiného, spojeného s nezdravím nebo s emocemi (slzy), usebráním (rozvolnění očí), nebo právě s uměním.
Jan Savický |
Jan Savický |
Jan Savický |
Jan Savický |
Jan Savický |
Jan Savický |
Jan Savický |
Jan Savický |
[Václav Širc |
Jan Savický |
Jan Savický |
Je velice krásné býti jmenovcem tak významné osobnosti, jakou dozajista je obdarovaný Dr. Savický. Objevitel a básník, nezdolný průkopník a šiřitel radosti - jistě šťastný člověk. To je ten košilatý pán na vzácném (jak ještě doložíme) Tr. Vlkomírově šikmovýcvaku. Zamyšlený, právě zachytil ideu telemetamorfozního principu proměny hmoty. Myšlenka není špatná a zdá se, funguje. Pouhým náklonem těla génia donutí Eiffelovu věž k výraznému sehnutí, nápisy, architektura se rázem sklání s ním. No uznejte, tomu se říká dobrý nápad! To se může hodit! Ale vynález jde dále. Již samotné pomyšlení mění reálie hrdiny samotného, povšimněte si, ten Francouz nohu zároveň zakročuje i předkročuje, jak o tom nezvratně vypovídá stín na roletě. Vynálezce má paži v kapse a přitom také vytrčenu před. Objev je dokonalý a změní lidstvo. Ne náhodou je opěvována číslice 21, fotografie bude slavná, přišla právě včas. Řeknu vám, kolikrát bych si přál býti Dr. Savickým.
...převeliké díky...
:o)
Jan Savický |
Jan Savický |
Jan Savický |
Jan Savický |
Jan Savický |
Jan Savický |