|
Hodnocení fotografií na fotografických serverech bývá častým zdrojem sporů, zdrojem snad dokonce významnějším, než samotné vystavené fotografie. Jako příspěvek k existujícím názorům lze chápat také tento článek. Při jeho sestavování jsem vycházel z poznatků získaných na více fotografických serverech a to, že jej uveřejňuji právě zde, neznamená, že by se místního serveru týkal v nějak zvýšené míře. Naopak, některé dále uvedené jevy se daleko hojněji vyskytují na serverech jiných.
Ještě čtenářskou poznámku – i když je tento článek o hodnocení fotografií, není o bodování, ale o věcech důležitějších. Neproklamuji jeho absolutní pravdivost ani úplnost, jde opravdu jen o souhrn mých pohledů, které jsem psal víceméně bez ohledu na to, komu mohou být příjemné nebo naopak. Považuji to za jakousi službu veřejnosti a nepočítám s tím, že by mi zveřejněním výrazněji přibylo kamarádů a mým fotkám nadšeného hodnocení. Text je také poměrně dlouhý a je v něm ke zvýraznění používána humorná nadsázka. Kdo má pocit, že by s něčím z toho mohl mít problém, je v tuto chvíli varován.
Subjektivita hodnocení je samozřejmě mimo diskusi. I přes osobní povahu dojmů a komentářů je však pro autora užitečné rozeznávat hodnocení přínosná od jalových a také seriozní komentáře od zlomyslných zákeřností. Navíc jsou časté případy, kdy kritikova technická i estetická úroveň vznik hodnotné kritiky i při sebelepších úmyslech prakticky vylučuje. Ve snaze vytvořit základ pro případnou diskusi navrhuji proto následující dělení:
Rozebírá a hodnotí jednotlivé složky snímku jako jsou kompozice, světlo a technická kvalita (ostrosti, tonalita popř. barevnost atd.). Může se dotknout i vhodnosti koncepce, volby objektu, přiměřenosti použité techniky a materiálu, popř. sw úprav. Pro jeho psaní je nutná odborná kvalifikace - jak teoretická (znalost zákonitostí a termínů), tak praktická (vlastní zkušenosti, schopnost vady a přednosti na snímku rozeznat). Samozřejmá je i časová náročnost, analyticky nelze zhodnotit dvě stě fotografií za večer.
Přestože i analytické hodnocení je jistě subjektivní, jeho užitečnost zejména pro méně zkušené autory je nejvyšší a protože jeho tvrzení lze bod po bodu ověřit, potvrdit či rozporovat, je dost nesnadné ho hrubě účelově zkreslit, aniž by se kritik vážně shodil. V tomto smyslu je analytické hodnocení cenné. Má však i nevýhody, zejména zkušení autoři se často kvůli vyšší emotivní účinnosti snímků uchylují k postupům, které jsou z akademického pohledu chybou, a pak může i dobře míněné analytické hodnocení nevědomky mířit vedle. Myslím ale, že jsou-li pravidla překročena opravdu vědomě a účelně, nemělo by to citlivému kritikovi uniknout.
Předává kritikův dojem, vzniklý pozorováním fotografie. Toto hodnocení nevyžaduje od kritika žádné znalosti ani zkušenosti fotografické (pokud odborný pohled omezuje fantazii a emotivní působení, může být dokonce překážkou), jako úskalí se ale může projevit obtížná slovní formulace vnitřních pocitů.
Je nepříjemným faktem, že jednotlivé sebelépe formulované pocitové hodnocení má pro autora jen minimální význam, zejména pochází-li od kritika neznámého. Jakýsi význam má až větší množství pocitových hodnocení podobného vyznění, ale pozor, stále velmi malý. Hromadné omyly, podlehnutí povrchním efektům, smutně nízká úroveň obecného vkusu stejně jako hromadné přehlížení základních nedostatků jsou tak časté, že ani velké množství kladných nebo záporných reakcí nelze přeceňovat. Jde nakonec o jev dobře známý z celé historie tvůrčích oborů – kvalita a vkus mas se spolehlivě míjí. Skutečně směrodatné je zřejmě jen pocitové vyjádření kritika, který je autorovi známý, tj. autor jej má vyzkoušeného, „kalibrovaného“.
Kladné pocitové hodnocení fotografie je však přesto důležité, neboť je hlavní podmínkou jejího širšího (např. komerčního) úspěchu. Proto zkušený fotograf může dávat pocitovému hodnocení přednost. Jde-li mu o masový úspěch a je-li si obsahem i technickou a formální podobou fotografie jist, pak pocity diváka mohou být to jediné, co jej zajímá.
Kritik se zde omezí na pouhé bodování bez komentáře. Užitečnost takového hodnocení pro autora je ještě nižší, než u hodnocení pocitového, navíc neexistuje způsob, jak rozlišit „poctivé“ němé hodnocení od hodnocení motivovaného jinými vlivy mimo sílu kritikova zážitku. Proto je kolem němého, nekomentovaného bodování nejvíce nejistoty, sporů a podezření. Situace je opět jiná u autorů známých a autorem vyzkoušených, u kterých má i tato forma svoji hodnotu.
Všechny popsané způsoby hodnocení fotek mají společné vlastnosti:
1. Věnují se především hodnocené fotografii a vůbec nebo jen okrajově čemukoli jinému.
2. Jsou míněny seriozně, se snahou autorovi předat užitečnou informaci a tím pomoci fotit lépe.
3. Jsou vedeny bez jakýchkoli nefér snah a skrytých cílů.
O komentářích, která přes vnější podobu skutečnou hodnotící funkci nemají, se dočtete dále.
Pseudohodnocení je každé vyjádření k fotografii, které ve skutečnosti jejím hodnocením není a jen se za něj vydává. Pseudohodnocení vzniká často nevědomky, z nepochopení principů nebo z nedostatku osobních předpokladů. Jindy jde však o odklon zcela záměrný. Tehdy kritik sleduje jiné cíle a v naprosté většině případů předstírá hodnocení dojmové, protože úspěšně falšovat analýzu snímku s přidanými nesprávnými závěry je výkon, kterého je málokdo schopen.
Pseudohodnocení může velmi výmluvně vypovídat o nejrůznějších faktech, vztazích, duševních stavech a osobních nedostatcích kritika, pro autora hodnoceného snímku je však fotograficky bezcenné. Zjistí sice s dostatečnou jistotou, kdo a jak moc ho má či nemá rád, nedozví se však nic o tom, jak podobné téma příště vyfotit lépe. Znepokojivý je v této souvislosti fakt, že u některých kritiků je pseudohodnocení převažující až výhradním způsobem vyjadřování k fotkám.
Pro přehlednost si opět dovolím navrhnout vlastní klasifikaci pseudohodnocení v tomto dělení:
Velmi častý omyl, zejména u začátečníků a mírně pokročilých a většinou zcela nevědomý. Kritik obdivuje popř. haní fotografovaný objekt, a nevšímá si způsobu, dovednosti a přínosu, s jakými jej autor vyfotografoval. Objektové hodnocení může být pozitivní („Krásná holčička“!) i negativní („Fuj, pes!“).
Podkategorií objektového je pseudohodnocení hormonální, ve kterém kritik vyjadřuje především ochotu sdílet s fotografovaným objektem společnou přikrývku. Značná část hodnocení portrétů a většina hodnocení aktů patří do této kategorie a korelace mezi fotografovou schopností shánět atraktivní modely a serverovým úspěchem jeho portrétů a zejména aktů je tak drtivá, že může leckoho odradit do vzniklého hormonálního bazénu donkichotsky přidávat pokusy o hodnocení fotografické (potěšitelné výjimky na straně autorů i kritiků však existují).
Též pohlazení od hodného strýčka /tety. Kritik se vyhýbá chybám a usilovně hledá jen, co by pochválil (často, pokud fotka opravdu nestojí za nic, si přitom pomáhá chválou objektu). Motivy pohlazení mohou být i ušlechtilé (podpora vylekaného začátečníka), častěji však jde jen o formu příznivé osobní prezentace nebo o cílenou investici, vkládanou s nadějí na brzkou odplatu u fotek vlastních. Pravidelným prvkem pohlazení je naznačovaný nebo i prohlášený předpoklad nadřazenosti kritika nad autorem fotky (což však zdaleka nemusí odpovídat pravdě). Nulový vztah hodnocení ke snímku svým principem nevylučuje, že se kritik takto zachová i k fotce doopravdy dobré.
Zvláštní podkategorií pohlazení je tzv. návštěva z Olympu, kterou představuje překvapivý výskyt výrazně příznivého hodnocení některým z místních fotografických bohů, běžně se hodnocení nevěnujícího, a to často u podprůměrného snímku začínajícího autora. Kromě čistého vrtochu nebo snahy o osobní marketing zde jako motiv připadá v úvahu i snaha navázat kontakt s nositelem a častěji nositelkou atraktivní ikony (viz kategorii Seznamka).
Kritik pěje nekritickou chválu na dílo uctívaného autora. Výrazně obdivný text často postrádá jakoukoli souvislost s čímkoli, co je na fotce střízlivým zrakem k vidění, a materiál použitý ke konstrukci chvály je získáván z mlhavých sfér intimních pocitů, výronů rozbouřeného podvědomí, dekadentně temných či naopak sladkobolných představ, stříbrného větru, případně vzniká odvážným výkladem symbolů (často jen domnělých). Od „poctivého“ dojmového hodnocení lze kňučení většinou rozlišit podle servilního tónu anebo statisticky, protože některé formulace se bez ohledu na měnící se obsah i formu mistrových děl pravidelně opakují. Na rozdíl od laskavého pohlazení se kritik samozřejmě před září svého idolu plazí v prachu a všemožně dává najevo svoji fotografickou bezvýznamnost a doživotní oddanost.
Většinou velmi lakonické a úderné pseudohodnocení s výrazně záporným až odmítavým obsahem, jehož cílem je shodit jednu konkrétní fotku (zejména u budoucích hodnotitelů). Zdůvodnění bývá pocitové nebo žádné (komentáře typu „Výcvak! [0]“, „O ničem [0]“). Torpéda vypouští kritik většinou bez ohledu na osoby a motivem torpéda tedy není snaha poškodit určitého autora, ale spíš zbavit kritika vnitřního tlaku, způsobeného osobním rozladěním, pracovním či milostným selháním, nepříznivým ohlasem vlastní fotky atd. Kritik prostě torpéduje, jen aby si ulevil.
Torpédující kritik pracuje většinou ve spěchu a proto musí být efektivní, fotografie tedy vybírá rychle a povrchně, jen tak, aby se jejich torpédováním výrazněji neshodil. Klíčem k výběru bývá často typ fotografovaného objektu (zvířata, krajina), ani pak však nejde o pseudohodnocení objektové, protože kritikova touha trhat, nikoli objekt sám, je prvotní příčinou torpédování.
Mezi torpéda proto nepatří salvy nul a jedniček na díla autora, který právě připojil nelichotivé hodnocení ke kritikově vlastní fotografii. Vzhledem k tomu, že tam jde o osobní útok, nikoli pouhé znevážení fotografie, patří tento případ jednoznačně do následující kategorie Otrávený šíp.
Otrávený šíp je největší lumpárnou, která se mezi hodnoceními může vyskytnout. Jde o předstírané hodnocení fotografie, skutečným cílem kritika je však zákeřný osobní útok na jejího autora, jeho zesměšnění, odborné či společenské znemožnění. Otrávený šíp může podle okolností a kvalifikace kritika přijmout i podobu analytického hodnocení, účelová odchylka se však dá snadno poznat, proto se chytřejší útočník této formě většinou vyhne. I když je někdy zabalený do odbornosti, je jediným cílem otráveného šípu urážka, a proto, jako u ostatních pseudohodnocení, jde o výroky fotograficky zcela bezcenné.
Otrávený šíp může v momentálním vyprovokovaném afektu výjimečně vyslat i osoba jinak normální, téměř vždy jako odvetu, kterou co oběť předchozího útoku považuje za spravedlivou. V naprosté většině však jde o projevy lidí sprostých, bezcharakterních či přímo duševně chorých.
Častou variantou otráveného šípu je tzv. vendeta, která je přímou mstou za nepříznivou kritiku fotek vlastních. Může mít formu akutní, jednorázovou, ale často nabývá forem chronických, někdy snad i doživotních.
Jde o důsledek častého omylu, který přisuzuje technice přehnaný vliv na kvalitu fotografie, přestože ten je v poměrech internetového vystavování malý až zanedbatelný a co do významu ho zručnost při zpracování několikanásobně předčí. Kritik se v komentáři nevěnuje ani tak hodnocené fotografii, jako zařízení nebo postupu, kterým byla pořízena. Může být pozitivní („Mňam, leica! [5]“), („Pinhole miluju [5]“) i negativní („Fuj digitál! [0]“). V případě, že kritik sám užívá techniku nebo postup stejný, může jít zároveň i o pseudohodnocení typu Vytí smečky (viz dále).
Nekriticky kladné hodnocení, vzniklé na podporu autora ze spřízněné komunity. Spřízněnost může být založena na podobnosti výtvarného názoru, užívaného procesu (čb, pinhole), fotografického žánru (akt, krajina) či často fotografovaných objektů (auta, květiny), ale i podobného stupně dosažení fotografické zručnosti (rozumí se spíše nízké) nebo společné oblíbené restaurace. Stupeň spřízněnosti kolísá od prostého kamarádství orámovaného společnými fotografickými výlety až po téměř regulérní sektářství. Někdy jde jen o vzájemné hodnocení řádných členů spolku pro vzájemné bodování, ačkoli ti většinou kvůli úspoře času dávají přednost pseudohodnocení němému. Vytí smečky na rozdíl od Pohlazení a Kňučení postrádá jakékoli znaky nadřazenosti či servilnosti a naopak okázale staví na odiv rovnost a bratrství ve stylu „jsme jedné krve ty i já…“.
Vytí smečky je často nerozeznatelné od poctivého hodnocení pocitového a naopak, i poctivé hodnocení pocitové bývá často nesouhlasícími kritiky neprávem za vytí prohlašováno. V obou případech lze doporučit kontrolní přechod na analytický přístup (tj. na základě čeho konkrétního že je fotka právě takto hodnocena?).
Kritik používá prostor komentáře jako reklamní plochu pro svoji osobní prezentaci. Předvádí zde, jak je dobrý a jak fotografování rozumí. Obsah komentáře hýří odborností, ale hodnocené fotografie se prakticky netýká a pro jejího autora znamená stejně nulový přínos, jako pseudohodnocení ostatní. Sem patří i polemiky a prestižní slovní vyřizování účtů s třetími osobami, opět bez souvislosti s hodnocenou fotografií.
Kritik využívá komentář jako prostředek k navázání blízkého až intimního vztahu s autorem (typický komentář „Pěkná ikonka :-)) [5]“), Majitelé lákavějšího exteriéru tyto pokusy riskují zejména vystavením autoportrétu (i když někdy nejde ani tak o riziko, jako spíš naopak o přímý záměr).
Cílem tohoto povídání bylo především poskytnout materiál pro další diskusi. Pokud jste se při čtení bavili, mám radost, pokud ne, mrzí mě to, ale v každém případě platí: Jde o poněkud zlehčenou a velmi obecnou kategorizaci a jakákoli podobnost s žijícími osobami a skutečnými výroky je naprosto náhodná.
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

Zajímavý je, že při osobním kontaktu v hospodě si všichni rozumíme a jako zázrakem chápeme co vlastně ten druhý říká a co nám chce sdělit. Najednou si chceme porozumnět. :) To ovšem nic nemění na tom, že kombinace tohoto celkem vtipného leč nic neřešícího fejetonu s outo diskuzí nejspíš zůstane na dlouho klenotem PP.
PS: Waltře... nemyslím si, že spousta hodin strávených na koníčkovském webu by měla být považována za patologický jev. Trošku ujetý mi přijde spíš trávit čas na všech fotografických fórech dohromady, ale i to se dá pochopit, protože nejsou na světě jen pomalí a méně vnímaví lidé jako já... proto jen ujetý. Patologický mi přijde trávit hodiny a dny na netu na fórech s různým zaměřením (od akvaristických fór přes automobilová, astrologická, o mimozemských civilizacích.... až po politická).
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

Dovolím si citát v cizí řeči, kterému bys ale asi nerozuměl ani v češtině:"There is nothing noble about being superior to another man. The true nobility comes from being superior to your previous self."
|

|

|

Pravdu máš i s tím, že bych konečně měl koukat být na PP aspoň nepatrně užitečný. Budu o tom přemýšlet a jestli mi někdo opravdu zkušený v té věci poradí, určitě se věci hnou rychleji.
Naopak jsem se ale koukl do žaludku a žádná tak velká věc jako institut mi tam rozhodně neleží. Pár o hodně menších možná jo. :)
Kdo chce končit, ať neprodleně vystoupí! Já musím bohužel zůstat na můstku až do konce a protože mě to už taky nebaví, odměňte mě prosím naprostým nezájmem. :)
|

|

|

|

Napsal jsem co jsem napsal, někdo to pochopil, zasmál se, jiný ne, odešel třeba s krátkou korektní poznámkou, ALE kupodivu jsou ještě třetí, kteří se tu musí velkoformátově vypovídat - o tom jak zbytečné a zcestné je takovýhle článek psát, že ten text asi vůbec neměl vzniknout, a nemá-li to valný smysl, nahánějí to aspoň na objemu vším, co jim slina přinese.
Nějaké otázky: PROČ by tu ten článek neměl být? Narušuje nějaký posvátný monopol výkladu věcí a jevů? Jsou tu snad místo lidí naprogramované ovce?? Produkuje tu snad duševně plnoprávné a harmonické osobnosti výhradně Heřmanův večerní institut a ostatní, šmahem méněcenní, musí být chráněni od škodlivých doktrín mimo jednotný systém?? Nechcete tu založit Výbor pro nephotopostovou činnost (jestli už s ním náhodou nemám tu čest)?? Máte plné huby svobod, ale svoboda projevu je tu podobná svobodě pohybu minovým polem, ano můžeš jít, kam chceš. Jestli mám komplex, tak akorát z tohohle uvažování (a buď rád, že jsem ten podstatný přívlastek vynechal).
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

K článku Jiřího Březiny:článek se mi líbil a
nemyslím si,že by tím článkem chtěl někoho poučovat ba škatulkovat, já jsem se
tam taky našel a asi každý kdo to četl ví o čem je řeč, nicméně je jasné že
kritika se objeví (jako že se objevila) na dosti citlivé téma na PP. Tím je
bodový systém na PP
Pak mi nezbývá nic jiného než souhlasit s Ivanem
Ruskem, jen dodám že se řadím do kategorie b) lidé kteří se poctivě učí fotit.
|

Zajimavy je sledovat jak se k tomuhle problemu stavi ruzne narodnosti... ve svycarsku je, jak jsem uz psal, umelec vicemene looser, ledaze maluje obrazky placicich klaunu jako Rolf Knie, nebo hezky barevny krajinky s dramatickou oblohou, takovy "jako zivy" :-)
Ve Francii, jakkoli francouze pro jejich aroganci namam moc rad, je to skoro naopak. Tam kdyz je nekdo "artiste", tak pri kontrole dokladu policajti pomalu salutujou. Takovym lidem se priznava urcita blaznovska svboda delat to, co jini delat nechteji, neumi nebo nemohou, a nikdo se nepozastavuje nad tim, ze nerozumi tomu cim se zabyvaji :-)
A jak je tomu v Cechach? Tam je to takovy mix... na jedne strane vsichni spravni Cesi dmou hrud pychou pri zminkach o velkych umelcich ceskeho puvodu, i kdyz casto jejich dila nechapou a jejich nadseni konci nekde u plakatu Alfonse Muchy povesenem na vnitrni strane zachodovych dveri. Na druhou stranu je kazdy, kdo nejakym vedomym nebo nevedomym konanim vzbudi dojem ze se za umelce povazuje, vniman jako hochstapler, vejtaha, namyslenec a pokud ma smulu tak jeste jako podvodnik :-) To souvisi myslim s jinou vlastnosti, v ceske kotline hojne rozsirenou, a tou je zavist a take strach ze zavisti. Casto slycham od lidi z cech story o tom, jak se snazi zatajit pred znamymi ze si kupuji auto nebo dum, protoze maji strach z jejich zavisti... naopak neni malo takovych, kteri uz pouhou zminku o nejakem takovem financne narocnem tematu povazuji za nevkusnou a snobskou, i kdyz v podstate kazdeho nakonec presne tahle temata zajimaji. Mne to prijde spis naopak, skutecnost ze nekdo musi neustale pohlizet na svet pres nejakou autocenzuru konformnich nebo zakazanych temat mi prijde politovanihodna :-)
A jak to vsechno souvisi se zdejsim clankem? Ti duvtipnejsi si to jiste domysleli... V podstate jsou totiz vsechny pokusy o "spravedlive" bodovani a hodnoceni pouze zoufalym pokusem tech, kteri sami bez nalinkovaneho sesitu neumi napsat vetu, vnest do toho pro ne znepokojujiciho a chaotickeho sveta ktery je obklopuje rad, kteremu by rozumeli. Proto maji potrebu tvorit stupnice, kriteria a pravidla, proto je znervoznuje ze nekdo je schopen hodnotit videne uplne jinak nez vetsina, proto jsou zoufali, kdyz najednou vetsina neco vidi jinak (!), mineni vetsiny je svate, nebot maji dojem, ze co se libi vetsine musi nutne byt dobre :-)))
Tenhle clanek se zabyva hodnotitelskym chovanim v rozsirenem slova smyslu, ale v podstate je to jenom jiny zoufaly pokus vyridit si ucty se vsim, co autor neni schopen pojmout do sveho myslenkoveho rastru. Tim, ze vytvori kategorie a prezentuje je posmesne humornym zpusobem proste predesila, ze veskere chovani vymykajici se jeho definici normalnosti musi nutne spadat pod jednu z jim vytvorenych kategorii, ktere nam prezentuje jako budto nenormalni, smesne, opovrzenihodne ci jinak negativne konotovane. Ze by pro jednani, ktere pranyruje, mohly existovat i jine duvody, si proste nepripousti. Nestestim techhle lidi je to, ze si neuvedomuji, ze prave ruznorodost nazoru cini jejich srovnavani teprve zajimavym. Preostrena a presaturovana krajinka ohodnocena odshora az dolu petkami ve mne vzdycky vyvola otazku, jestli neco takoveho autorovi opravdu muze prinest uspokojeni....
ale nejspis muze, ze? :-)
Free your mind... nechte lidi hodnotit a delat co chteji, jak chteji a nesnazte se jim delat predpisy nebo je zkouset znemoznit jenom proto, ze jim nerozumite. Dobry veci si casem najdou cestu samy, kdo hodnoceni povazuje jako nastroj vychovy, pomsty nebo seberealizace je blazen a neni treba se jim zabyvat (a psat o nem clanky :-)
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

...btw - bojíš se, že by sis mohla pohněvat Pažouta, že bys nepoznala jeho fotju a blbjě mu ji ohodnotila??? ;-) ...neboj, potmě na to rád zapomene!
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

David Zachoval (15:39:23 01.02.2005): jakou chybu u tohoto článku má Jiří přiznat? že si dal tu práci a vůbec ho psal? Nezdá se ti, že to přeháníš, copak to nevidíš, že jde o zcela neškodný článek pro pobavení???
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

Pánové, nezlobte se, ale takové řeči neberu! Jestli chcete zaútočit na samotný pricip veřejného hodnocení veřejně vystavených fotek (které sem autoři dobrovolně a za tím účelem dali), musíte si stěžovat nejmíň u admina anebo sem prostě přestaňte chodit, vystavte si někam soukromé album a čekejte, až vám tam někdo zavítá.
Jak to tu chodí, za to jednak historicky nemůžu a jednak to tímhle článkem nemám chuť ani šanci do budoucna měnit (přestože jsem z toho naivně podezírán i rafinovaně osočován). Co můžu, je pobavit pár lidí, kteří se dokáží povznést a mají smysl pro humor příbuzný mému, anebo naštvat pár jiných, kterým něco z toho chybí. Chtěl bych připomenout, na co už se asi dokonale zapomnělo, totiž že poměry na pp nejsou ohledně absurdity "hodnocení" fotek zdaleka nejhorší a vinit mě z útoků na konkrétní místní lidi a poměry je i proto prostě nesmyslné.
To nejhorší na tomhle článku zřejmě je, že sice nedokonale, ale přesto v některých bodech trefně ukázal na rozdíl mezi tím, jak se navenek tváříme a jak prakticky konáme (já se z toho vůbec nevyjímám). Normálním soudným lidem to nevadí, zasmějou se, ale kdo příliš leští nereálný obraz vlastní dokonalosti, tomu to vadí zcela viditelně. Nehledě na to si myslím, že psát si o tom můžu, co chci a že mám i právo odrážet jakékoli námitky, se kterými nesouhlasím. Na druhé straně přiznávám, že právě ty námitky mi poskytují cenný materiál a už teď jsou mezi nimi opravdové klenoty.:)
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

Souběžně s tím budu samozřejmě na zasedáních ústředního výboru svého fanklubu (s mým vítězstvím se zdesateronásobí, jsme v Čechách) osnovat plány, jak znárodnit Houdovi všechno, co vyženil a já mu to tak bolestně závidím, že se kvůli tomu každou chvíli neovládnu. Bude to chtít změnu ústavy, ale v tak nudné a šosácké zemi jako je Švýcarsko, lidi určitě každou změnu uvítají. On si lišák včas koupí letenku do Argentiny, ale jeho chudší nohsledi budou mít smůlu, už jim nechávám kolíkovat na Vysočině první gulag. Bude se tam fotit jen na fomu! Proletáři všech zemí, spojte se!
Takhle si to za tím mořem představuješ?? :))
|

|

Mimochodem, nechápu, proč zrovna ty se sveřepě bráníš snahám o zpřehlednění bodování (i když osobně si myslím, že tento článek o tom není).
Tomáš Houda: tuto schopnost se nadchnout (věřím, žes to nemyslel pejorativně) ty ovšem, podle svého vystoupení tady, postrádáš.
|

|

|

|

|

|

|

P.S. Neznám Jiřího, stejně jako neznám ostatní diskutující.
|

|

Davide, k tvé asociaci ohledně své osoby nemám co dodat, natož abych se jí pokoušel vyvracet. Od dospělého a relativně hotového člověka mi přijde vzhledem ke skutečnostem hodně divná, ale nemá pro mě takový praktický význam, takže tenhle tvůj dojem prostě neřeším.
Zato si dovolím poděkovat za výrazy souhlasné od lidí známých i úplně neznámých. Ono vystrčit hlavu s pochvalou po tak masivní negativní kampani je svým způsobem odvaha, zvlášť pokud komentátoři předem pochopili, jakých označení se za to mohou dočkat.
|

|

|

|

|

|

|

Tvoje středoškolské uchichtnutí jsem zaznamenal a znělo mi takhle: "Musím se ukázat, že jsem tu byl, ale s názorem počkám, až se ukáže, ke komu bude vhodné se přidat". Jsem hodně vedle??
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

Reakce na článek jsou snadno dělitelné do tří skupin - pochopil a souhlasí, pochopil a protestuje a nepochopil. Je tak divné, že po roce poznávání odhadnu něčí reakci?
|

|

Všichni ostatní autoři jsou zřejmě uznáni za svéprávné jak ve volbě témat, tak ve správě vlastního času. Ale tady je to jinak. Některé příspěvky, narovnány vedle sebe, budou brzy delší a v součtu pracnější, než článek, jehož zbytečnou pracnost všem oznamují. Řekni sám, můžu si to vykládat jinak, než že článek zas tak úplně zbytečný nebyl? :))
|

|

|

|

|

|

JB: ktery moje tvrzeni se ti zda fantasmagoricky?
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

JB: covece, zklamals. Co ja ted do tech dvou v noci tady v tom kanclu budu delat :-) Ale oni treba vstanou novi bojovnici :-)
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

Jo, a nemej obavy o moje sebeovladani... Nebo ze bych treba vuci tobe choval nejakou zast.... Sam asi vis, ze bodovanim nebo hodnocenim fotografii az na ridky vyjimky cas netravim, takze mi ty tvoje starosti moc hlavu nelamou. Sice furt jeste nechapu, co primeje dospelyho chlapa k tomu, aby si sestavoval soukromy bodovy stupnice a psal clanky odhalujici ty prave pohnutky hodnotitelu na fotografickych serverech, ale nakonec kdo si hraje, nezlobi, ze? :-))) I kdyz... mozna ze prave ty tvoje pohnutky by bylo zajimavy znat. Ale ver mi, ja se tim celym celkem dobre bavim, ono toho jinak touhle dobou v kancelari bohuzel pro zasmani moc neni :-)
tak co, kolik jsem napsal radku? ;-)
|

|

1. Nejprve vyjadřuješ údiv nad tím, že mi to stálo za to článek vůbec psát a vyjadřuješ stručné, ale úplné nepochopení nad jeho smyslem (otázka "proboha proč?"). 4 řádky.
2. Námitku "proč" zdvojuješ poměrně nejasným, o to však temnějším obviněním o mých odsouzeníhodných snahách manipulovat poměry na PP a snad dokonce omezovat lidi ve svobodě vyjadřování, což ještě pro jistotu podporuješ přídavným argumentem o ztraceném čase. 7 řádků.
3. Opouštíš na chvíli temná obvinění a nahrazuješ je opačnou argumentací o zbytečnosti mé domnělé donkichotské (i když ušlechtilé) snahy napravit svět. Dopouštíš se při tom poněkud nepadnoucích přirovnání. 10 řádků.
4. Na scéně jsou opět obvinění z z nečestné manipulace, doplněná mojí důkladnou a jednoznačně shazovačnou charakteristikou ("nechceš se stát knězem?"). Vše je zabalené do poctivé dávky mlhy zahrnující i chudáka Dickense. 23 řádků.
3. Pokračuješ ve shazování, dáváš si záležet na arogantní proklamaci své nadřazenosti ("Ignorovat te budu podle libosti az mne zase prestanes bavit"), o článku už nepadne ani slovo. 10 řádků.
Celkem padesát řádků jsi investoval - do čeho? Mojí převyýchovy? Leštění vlastního obrazu? Potlačení snahy, která se ti nehodí? Nevím.
V celkovém souhrnu se nám ukazuje můj obraz jako ušlechtilého naivního idealisty teenegerovského ražení avšak současně s temnou snahou ovládat lidi a sugerovat jim proti jejich vůli a zájmu škodlivé modely chování, člověka schopného napsat zábavné povídání a zároveň neschopného pochopit, že zábavná povídání o hodnocení fotek sem (na rozdíl od chlubení se auty) nepatří - to všechno jsem podle tebe já?
Repliky tak zaměstnaného člověka, jako jsem já, se vešly to řádků devíti a žádné shazovačné výpady v nich nenajdeš.
A teď copak to asi může znamenat:
1. Článek ti vadí, s ohledem na čas a energii, kterou jsi proti němu vynaložil, ti vadí hodně
2. Článek není napsaný tak špatně, aby se dalo úspěšně argumentovat proti jeho obsahu - kdyby ti tato nejelegantnější možnost připadla schůdná, při své inteligenci bys ji jistě využil. Myslím, že ti za toto ocenění kvalit dlužím dík.
3. Pokusíš se tedy nejprve zpochybnit smysl celého článku jako takového.
4. Vedle celkem příznivého přijetí to ale vyznívá pořád trochu nepřesvědčivě, proto jdeš cestou jistoty a poměrně nevybíravě a napadneš rovnou autora ve stylu "každá rána dovolená".
Vnucuje se otázka, CO ti na tom bezvýznamném textu tolik vadí, že se kvůli němu shodíš před všemi (pardon, skoro všemi). Přečetl jsem si ho ještě jednou a pár možností se mi nabízí, nebudu ale urážet ničí inteligenci svými výklady.
Tímto pokusem o rozbor jsem zároveň dotáhl svůj řádkový deficit a s dovolením bych se z téhle diskuze vytratil, čekají mě věci zajímavější. Chceš-li se dál mými texty bavit, nikdo ti nebrání, ale zrovna tady se to moc nepovedlo, že, a zlepšení opravdu nemůžu slíbit. :)
|

|

|

|

|

|

|

|

|

Světlana: Nemyslím, že by článek někoho vnitřně přestavěl, ale třeba jeho obsah někomu pomůže udržet na uzdě své horší já vědomím, že je mu přece jenom trochu vidět do kuchyně.:)
Markéta: Tys mě asi nepochopila, kdo tu nedělá chyby?? :)
Tomáš: Důvod jsem jistě měl a dokonce jich bylo víc. Jeden jsi svou otázkou velmi pěkně naplnil. :)
Zbyhněv: Jistě ne z osobních důvodů, při hodnocení jsi serioznost sama:)
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|
