!Dílna č.1. - ČB fotografická práce
Majitel: Martin Hruby |
|

[Uložit forum do bookmarku]
Podstatou fotografické práce je v okamžiku pořizování snímku znát postup jeho budoucího zpracování - a tomu podřídit světlo, materiál, filtrace a expozici. Dalším zpracováním negativu (vyvolávání, zesilování, zeslabování) se ovlivňují základní faktory nasnímaného obrazu. Zvětšování je fáze nejdůležitejší, protože převádí negativ s velkým dynamickým rozsahem na pozitiv s úzkým rozsahem. To pochopíte :-))
Mártyho stránky o Č/B práci - TIP!!!
Bez garance - odkaz na tabulky vyvolávání filmů.
HTML EXPORT FORA c.1 CB FOTOGRAFICKA PRACE
stary tech list XTOLu ... http://urtax.ms.mff.cuni.cz/~kato/pp/xtol.pdf
Jan Holub | 23:36:08 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
nepoužívám, měl bych?
Pan Smazaný | 23:32:41 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Jan: Smacedlo pouzivas?
Jan Holub | 23:13:06 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
když nad tím tak přemýšlím, tak u kinofilmu se mi to nikdy nestalo...
Jan Holub | 23:11:25 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
vyvolával jsem nějaký svitky a po usušení jsem zjistil, že tam kde dosychaly kapičky se utvořily takové důlky kde je porušená emulze a po naskenování je vidět flek který má v sobě takové soustředné kružnice, odstranit už se to asi nepovede to si nedělám iluze, ale jak tomu předcházet??? nechal jsem jednoduše na prádelní šňůře viset celej svitek dokud neuschne...
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 21:31:18 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ach hansi, já hlava dubová... Co bych bez tebe dělal ...
Pan Smazaný | 21:28:17 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ach, ach musis otocit tu misku, kam srobujes ten obj.
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 21:24:26 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
mám drobný problém, Opemus 6, Meogon 50/2.8 S, nejde pořádně zaostřit. Dám 35mm negativ do zvětšováku. Nastavím výřez ale když chci zaostřit tak ten měch vytáhnu až co to jde a stejně to není ostrý. Ostrý jdou věci až když zacloním na 11 :( Nevíte kde dělám / kde je mistake? Když tam vrazím Anaret 80/4.5 tak je vše v poho a ostří se krásně ...
pt¤ Jan Mlcoch | 20:12:04 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
znacku vyrobce netusim
pt¤ Jan Mlcoch | 19:59:33 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jak moc jsou papiry v roli haklivy na svetlo z hora?? myslite si, ze z metrovy civky bude aspon 70 cm pouzitelnych??...odkrytych je jen hornich 10cm...
Jiří Tůma | 19:50:19 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
:-)
Jiří Tůma | 19:50:13 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
tomas jedno - pozer je třeba clapec (či děvče),který/á nosí prkno,ale nejezdí na něm..
Pan Smazaný | 19:46:09 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
tak to pozer nejsem, skoda. aspon snob kdybych byl......
Michal Duchek | 19:37:14 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
onehda jsme to tu resili a kdyz se mne, myslim, TrIG optal proc proc se zminuji o APX, tak jsem mu odpovedel, ze proste proto, ze jsem snob a pozer (je to takove pekne moderni slovo - opravdu jsem si ho osvojil az po shlednuti jednoho dilu TV serialu - jsou tam takovy dva buzici v letech a maji adoptovanou dceru, bezi to na CT1 ;))
popravde jsem lepsi odpoved nenasel, treba casem najdu neco lepsiho, ale kdyz ASA100 tak APX100 - libi se mi vic nez FP4+ a across je zbytecnost vzhledem k formatu a zvetseninam...
T1 - dle meho z toho, ze snadno zaujima a meni pozy, nejcasteji pod vlivem trendu propagvanych medii, teda tak si to vysvetluju ja ;)
popravde jsem lepsi odpoved nenasel, treba casem najdu neco lepsiho, ale kdyz ASA100 tak APX100 - libi se mi vic nez FP4+ a across je zbytecnost vzhledem k formatu a zvetseninam...
T1 - dle meho z toho, ze snadno zaujima a meni pozy, nejcasteji pod vlivem trendu propagvanych medii, teda tak si to vysvetluju ja ;)
Pan Smazaný | 19:29:03 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
A kdo je snob a pozer, jak se to pozna? Ja fotim na Deltu a Acros, rodinal nesnasim
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 19:19:05 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
nebo na který si sedne. To už je ale luxus
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 19:18:00 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ta Delta lepší než co?
Martin Hruby | 19:16:57 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Duch: cece, uz jsem tu parkrat tuhle hlasku zaregistroval a nejak ji nechapu ;-)) Vysvetlis? ;-) Dva zadky dycky bodnou - covek si muze vybrat, ktery pouzije ;-)
Michal Duchek | 19:12:05 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
MH - vitej v klubu snobu a pozeru ;) budu si muset nakoupit nejakej do zasoby, uziju je kdyz uz mam 2zadky ;)
Martin Hruby | 19:06:17 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
T1: APX 100 mam posledni dobou fakt rad - je to asi jeho podanim polotonu. Absolutne nejrajcovnejsich vysledku jsem dosahl v Rodinalu 1+25. Acros uz nechci - ten film je sterilni. Delt100 jsem moc neudelal, ale rekl bych ze technicky bude vzdycky lepsi.
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 18:17:12 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
takže pro všechny co se ptají a ptát budou: Neopan1600@6400 v microphenu při 20.6 C ---> t(min)=9:30. Vypadá koukatelně. Konec hlášení
Michal Duchek | 17:34:25 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
na zachycovani tepu bych zvolil trebas pulzni oxymetr ;)
Pavel Lexik Kulička | 17:28:01 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
... no asi jsou portréty ... a portréty .... já tedy na ně mám raději ACROS ... Tri-X mám na zachycování "tepu velkoměsta" ,-)))
Ondřej Kratochvíl | 16:55:47 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ve sheetech evidentne byl film se jmenem tri-x uz v roce 1940. ale v rulickach az od 1954... esli se nepletu ;)
Ondřej Kratochvíl | 16:30:42 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
aa*ts: nekolikrat? to jsem nevedel... :(. vim ze ted nekdy delali tu novou mene zrnitou emulzi (udajne jen nejaka optimalizace metody buhviceho, asi nanosu vrstvy na film), ale jinak jsem nevedel ze ho nekdy predtim menili.......
Daniel Vojtíšek | 16:29:15 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
k tomu jsem zatím neměl nutkání....:)
Ondřej Kratochvíl | 16:25:14 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ovsem pozor, Bresson ho udajne hodne pulloval na iso 200 ;).
Daniel Vojtíšek | 16:20:24 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
i Bresson... to budu muset taky zkusit :)
Daniel Vojtíšek | 16:17:32 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
aha... díky ..aa* ....tak asi i proto tmax celkem zvládnul posunutí 400@3200....
koukám že jste tolerovali. že jsem svojí dysgrafií udelal s filmu prací prášek tix :))
Ondřej Kratochvíl | 16:15:22 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
a hlavne, na trix foti/fotil (a v rodinalu potom vola/volal) po celou dobu sve kariery Ralph Gibson (poklona!). a Henry Cartier-Bresson tez fotil na trix......
Ondřej Kratochvíl | 16:11:26 17.03.2005 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
trix a tmax - uplne jinej film. jeden je starej pul stoleti (trix), druhej par let (tmax). trix ma klasickou bohate stribrnou emulzi (=vetsi zrno, dynamictejsi rozsah polotonu, vetsi exp. toleranci), tmax ma t-krystaly (=mensi zrno, plossi podani, vetsi nachylnost na presnou expozici). obecne ja bych tmax volil spis na portrety.... treba.... kdezto trix na vytvarny veci a na doku/repo.










