!Dílna č.1. - ČB fotografická práce
Majitel: Martin Hruby |
|

[Uložit forum do bookmarku]
Podstatou fotografické práce je v okamžiku pořizování snímku znát postup jeho budoucího zpracování - a tomu podřídit světlo, materiál, filtrace a expozici. Dalším zpracováním negativu (vyvolávání, zesilování, zeslabování) se ovlivňují základní faktory nasnímaného obrazu. Zvětšování je fáze nejdůležitejší, protože převádí negativ s velkým dynamickým rozsahem na pozitiv s úzkým rozsahem. To pochopíte :-))
Mártyho stránky o Č/B práci - TIP!!!
Bez garance - odkaz na tabulky vyvolávání filmů.
HTML EXPORT FORA c.1 CB FOTOGRAFICKA PRACE
stary tech list XTOLu ... http://urtax.ms.mff.cuni.cz/~kato/pp/xtol.pdf
aa* tomáš szépe | 13:51:06 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jiri: o tech krivkach nic nevim... a na volbe gradace pri zvetsovani neshledavam zadnou "manipulaci." popravde me jen zajima, jak ziskat co mozna nejkvalitnejsi sken z kina (u vetsich formatu je zase vsechno jinak, tam skutecne ziskava sken negativu jisty naskok) a vyrabeni mekcich "skenovacich zvetsenin" se mi osvedcilo ze vseho nejvic.
Walther Krupinsky | 13:50:59 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
TO OH - ja taky ne, v roce 2004 jsem prisel na to ze me to nejde. Fotim teda dal, ale nikde to neukazuju.
Vladimír Jiřišta | 13:50:54 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
no jo, mozna sem trochu odbocil od vaseho tematu, ale chtel jsem naznacit ze se s tim mozna nevyplati srat tak jak tu popisujete - neni to asi uplne to nejdulezitejsi (podle me)
Milan Křepelka | 13:50:51 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
R09!!!
Walther Krupinsky | 13:50:01 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Je pravda ze je to mirne off topic, coz ale moje nadavka byt muze. Je treba se stahnout nez prijde Zachoval napsal ze jenom asocial muze prijit do spartanske hospody vykladat jak je dobra slavie.
Fbh Ota Hejmala | 13:50:01 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Walther - já nefotím vůbec.
Vítězslav Platoš | 13:49:40 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
že bych se konečně dočkal Wikipedie ;o)
Pavel Karas | 13:49:37 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Má pravdu, předsedo.
Walther Krupinsky | 13:47:29 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
No tak si na svobodaku dokazes ze na to mas, upletes z hovna bic. A co dal? Budes mit doma 590 upletenejch bicu? Za 20 let se na to podivas a reknes "ten patnik na svobodaku, v tom svetle, to je kurva vytvor, jakou to ma ale tonalitu peknou a to svetlo a jak o na 60*90 pekne vynikne", pak vezmes dalsi fotku hromovanyho blatniku auta nad kanalem a reknes si "ten blatnik na svobodaku, v tom svetle, to je kurva vytvor, jakou to ma ale tonalitu peknou a to svetlo a jak o na 60*90 pekne vynikne" ... a takhle jeste 588x.
aa* tomáš szépe | 13:46:35 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
vj: prosimte a v jakym kontextu to rikas a s cim porovnavas? ja jen ze tohle je forum o rucni praci na cernobily fotce, ne klub kritiku.
Jiří Březina | 13:45:09 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
aa* tomáš szépe | 13:31:02
No tu už je ale pěkná manipulace, nemyslíš? S nutnými důsledky ve střední části stupnice.
A z taktu ani nemluvím o tom, jak dostane na frak tzv. Platošova lineární křivka po konečné expanzi.
No tu už je ale pěkná manipulace, nemyslíš? S nutnými důsledky ve střední části stupnice.
A z taktu ani nemluvím o tom, jak dostane na frak tzv. Platošova lineární křivka po konečné expanzi.
Michal Duchek | 13:44:45 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ts - ja mu to stejne zavidim, asi jsem moc starej a mamincinej na to abych se sebral a pul roku nekde existoval - o fotky ted vubec nejde
Vladimír Jiřišta | 13:43:18 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
TS:mozna stojej za hovno, ale aspon ta fotka o necem je
Milan Křepelka | 13:40:44 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Walter:-)
aa* tomáš szépe | 13:37:55 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
navic wagnerovy printy stoji za pekny hovno, tralala. ;)
a ze to nejsou zvetseniny je videt z peti metru a bez lupy.
a ze to nejsou zvetseniny je videt z peti metru a bez lupy.
Braňo Krejčík | 13:36:28 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ja som to myslel dobre.
Fbh Ota Hejmala | 13:36:19 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
a fotky z černobylu - to je moc jednoduché, to zaujme kdekoho. Zkus udělat zajímavou fotku na svoboďáku.
Martin Eden | 13:35:04 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jj kto by fotil ked tu prebiehaju take debaty
Fbh Ota Hejmala | 13:32:49 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Walther - nemáme čas, my radši diskutujem
Fbh Ota Hejmala | 13:32:16 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
akorát paradox je, že adamson je digi printmaker :-)
Walther Krupinsky | 13:31:57 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Jestli neni vy hovada lepsi jez s Wagnerem na pul roku fotit na Sibir a nechat si udelat fotky 9*13 v Teplicich nez fotit picoviny v Sarce a zvetsovat je na baryt.
aa* tomáš szépe | 13:31:02 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
a podobne je to s koudelkou/mitrovicem.
Fbh Ota Hejmala | 13:30:00 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
nebo toto
made large size prints for those wanting to make a grand statement. Made by master American printmaker, David Adamson, these prints look great in any setting and are instant classics.
made large size prints for those wanting to make a grand statement. Made by master American printmaker, David Adamson, these prints look great in any setting and are instant classics.
Fbh Ota Hejmala | 13:29:19 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jak se tu psalo, že zvětšeniny dělaní nějací bezvýznamní laboranti, které nikdo nezveřejňuje, tak třeba na stránce billa brandta je toto:
British made. Our printer Robin Bell has remained faithful to Brandt's individual vision. Every item is a labour of love and printed on either Forte and Ilford archival fibre based paper to coax exquisite details and new vitality from Brandt's own negatives. This carefully individual approach means that each print may show slight variations that make it a unique work of art.
British made. Our printer Robin Bell has remained faithful to Brandt's individual vision. Every item is a labour of love and printed on either Forte and Ilford archival fibre based paper to coax exquisite details and new vitality from Brandt's own negatives. This carefully individual approach means that each print may show slight variations that make it a unique work of art.
aa* tomáš szépe | 13:24:23 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jiri, ztrate kresby ve stinech pri skenovani zvetsenin se da snadno vyhnout (staci mit v poradku skenovanou predlohu - zvetseniny na sken *musi* byt jine nez zvetseniny na koukani) a ztrata kresby ve svetlech je naopak problem skenovanych negativu - jak dobre vis, tak nemlz. :)
Walther Krupinsky | 13:11:01 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ok bereme.
Braňo Krejčík | 13:06:12 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Dúfam že vam nevadí že som sa zapájam. Som totálny amatér. Ja by som to v budúcnosti videl na NIKON F6, HASSELBLAD 500C a skener Nikon LS-9000 ED. Ale tá cena... Myslím že tý čo vedia fotiť na film a vedia si ho aj kvalitne spracovať by prišli o veľa, keby prejdú na digitál. Pri kajine a zátiší toho na digi nacvakáte... Neujde. Ale taký dokumnet a reportáž. Je to poväčšine vec okamihov. Môj osobný názor je, že z horšie naexponovaného negatívu sa dá stále vyťažiť viac, ako zo zlej digi fotografie.
Betre to ozaj iba ako názor amatéra.
Betre to ozaj iba ako názor amatéra.
Jiří Březina | 12:58:57 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Dokonce jsem to naslepo trefil (přinejmenším napůl :)
"Most people struggle to get detail into their shadows. I was never interested in that kind of photographic expression particularly."
Prostě ho kresba ve stínu nezajímá.
"Most people struggle to get detail into their shadows. I was never interested in that kind of photographic expression particularly."
Prostě ho kresba ve stínu nezajímá.
Jiří Březina | 12:23:49 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
No ono není zakázané skenovat zvětšeniny, zvlášť pokud mu nevadí ztráta na obou koncích stupnice. Třeba nevadí, třeba to zrovna byly "the results that I want." :)
Jisté je že bez viditelné ztráty to prostě naskenovat nejde, tuplem ne na domácím plocháči za 10K. Rozdíl využitelnosti průhledné a odrazové předlohy je drtivý, proto se donedávna za jedinou plnohodnotnou tiskovou předlohu považoval diák.
Jisté je že bez viditelné ztráty to prostě naskenovat nejde, tuplem ne na domácím plocháči za 10K. Rozdíl využitelnosti průhledné a odrazové předlohy je drtivý, proto se donedávna za jedinou plnohodnotnou tiskovou předlohu považoval diák.
aa* tomáš szépe | 12:08:07 10.07.2007 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jeste k tomu zvetsovani - muj nazor viz jak to rekl gibson v tomhle interview (ktere je teda zajimave cele, jestli na nej mate cas):
http://bermangraphics.com/press/ralphgibson.htm
"I am one of those people who happens to believe that you get better results scanning from flat art, rather than negatives. You know the world is divided. There are those who think you can scan from black and white negatives and get good results. I don’t happen to share that view. I have owned a Nikon CoolScan and I still have one, but the truth is, I don’t get the results that I want. And I have spoken to other photographers who corroborate my views. I think that scanning film works better for news agencies."
http://bermangraphics.com/press/ralphgibson.htm
"I am one of those people who happens to believe that you get better results scanning from flat art, rather than negatives. You know the world is divided. There are those who think you can scan from black and white negatives and get good results. I don’t happen to share that view. I have owned a Nikon CoolScan and I still have one, but the truth is, I don’t get the results that I want. And I have spoken to other photographers who corroborate my views. I think that scanning film works better for news agencies."










