!Dílna č.1. - ČB fotografická práce
Majitel: Martin Hruby |
|

[Uložit forum do bookmarku]
Podstatou fotografické práce je v okamžiku pořizování snímku znát postup jeho budoucího zpracování - a tomu podřídit světlo, materiál, filtrace a expozici. Dalším zpracováním negativu (vyvolávání, zesilování, zeslabování) se ovlivňují základní faktory nasnímaného obrazu. Zvětšování je fáze nejdůležitejší, protože převádí negativ s velkým dynamickým rozsahem na pozitiv s úzkým rozsahem. To pochopíte :-))
Mártyho stránky o Č/B práci - TIP!!!
Bez garance - odkaz na tabulky vyvolávání filmů.
HTML EXPORT FORA c.1 CB FOTOGRAFICKA PRACE
stary tech list XTOLu ... http://urtax.ms.mff.cuni.cz/~kato/pp/xtol.pdf
Tomáš Houda | 17:18:43 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
az prijdes na to, jak neceho podobneho dosahnes levneji, tak to nikomu nerikej a zahaj v tichosti vyrobu. Otazky tohohle typu popripade zpovedi o ceste pres vyrobky meopty k nejakymu Duncu nebo Kaiserovi plnej vsechny darkroom fora :-)
Jan Laták | 17:17:06 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Dotaz je ten, že když mám ty pravítka jen dvě ??? */zůstanu u papíru a budu rýsovat a krájet ... :)
Jan Laták | 17:15:56 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Jo, něco podobnýho maj u Škody taky ... jen si říkám, že 4 tisíce se daj utratit jinak ... :)
Tomáš Houda | 17:15:30 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
JL: pravitkama nastavis vyrez a zbytek odstinis soupatama na zvetsovaku. Jeste nejake otazky?
Tomáš Houda | 17:14:27 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
http://www.foto-mueller.at/shop/pd1094451597.html?categoryId=185
Jan Laták | 17:12:59 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
pokud chceš okraje víc jak 5 cm tak je ti maskovací rám docela na nic ... vlastní zkušenost ... alias kombinace velkem papír, velkej rám, velký okraje ... :)
Pavel Lexik Kulička | 17:11:44 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
..... a fakt je pro vás ten normální nastavitelný maskovací rám tak nepoužitelný ...?
Jan Laták | 17:11:27 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Jinak otázka pro všechny temnokomorníky : nevíte někdo, kde se dají sehnat na území Prahy a nejbližšího okolí BAREVNÉ fotopapíry na RA4 proces (nejlíp Kodak) ??? Ne že bych zdrhal z černobíla, ale mam barevnou hlavu hroznou chuť to zkusit .... :)
Jan Laták | 17:08:39 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
TO MARTIN T. > Nejlepší je asi fakt ten černej papír a trocha šikovnosti ... osobně mám hodně tlustou černou čtvrtku, do které vlastnoručně řežu dle rýsovacích potřeb ze základky požadovaný geometrický tvary ... většinou jen o malej kousek větší, než papír, na kterej budu zvětšovat ... dám to normálně do rámu, ale nepřikryju, jen zatížim závažíčkama z chemických vah ... je s tim šílená práce, ale jinak to nejde ... a to i přes to, že táta je zámečník ... :) */sem ti asi nepomohl ... Co ?
Martin Tománek | 16:45:08 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ondřej [Kotwa] Kratochvil: No s papirem s vyriznutym obdelnikem pro snimek jsem se prave o cosi snazil, ale celou dobu jsem si rikal, ze by to chtelo neco tezsiho, co bude lip drzet tam, kde to polozim. Stejny trik s plechem, to uz sam vyrobit nezvladnu, znamyho zamecnika nemam a abych nekde behal a doprosoval se... ufff... Doufal jsem, ze existuje nejake vtipne, bezbolestne, elegantni reseni...
Ondřej Kratochvíl | 16:34:51 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jako pouzivat se na to da ledasco ... at uz cerny papir s velkou gramazi ve kterym je prostrizeny/proriznuty presny otvor pro snimek, a tim padem dela ostre bile kraje, .... nebo nejaky masky primo k tomu urceny ......
Martin Tománek | 16:19:19 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Zdravím vespolek. Poradil by mi někdo zkušený, jak nejšikovněji vymaskovat pod zvětšovákem papír, když chci kolem obrazu udělat hodně velké bílé okraje? Omlouvám se předem, jestli je to debilní otázka, ke které existuje samořejmá a očividná odpověď :-), ale v žádné literatuře ani na webu jsem žádné rady nenašel a moje experimenty s černým papírem nedopadají moc přesvědčivě, určitě je na to nějaký fígl...?!?
Ondřej Kratochvíl | 14:10:41 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
acutol pouzivam uz dlouho k plne spokojenosti s min citlivyma filmama, fx39 mam ted koupenou a tak jsem zvedav jak se predvede na kodak tri-x 400 ...... film uz asi moc menit nebudu, s trixem jsem srostlej, takze ted pro nej hledam vyvojku ktera mi bude sedet :)
Ondřej Kratochvíl | 14:09:32 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
u skody maj acutol a fx39, mivali i tu treti (ted nevim jmeno, hodne rapidni univerzal), a na papiry acugrade ...
Jiří Kozubík | 13:56:42 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Paterson je tady běžně ke koupi? Já když o něm na PP něco čtu, tak to je jen od T.Houdy.
Ondřej Kratochvíl | 13:42:40 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
k tomu abyste vsichni dospeli k tekutym patersonum s redenim 1+9 ;)
Michal Duchek | 13:38:11 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jj ale ja s nim zadne trable zatim nepozoruju - hlavne mi prijde, ze si tim sami kopou hrob - k cemu je vyvojka co se neda redit???
Fbh Ota Hejmala | 13:37:48 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jo, už to tam čtu. A jak to teda je? Je v něčem to větší ředění lepší? A je to spolehlivé když to Kodak přestal uvádět? Vím že jste se o tom tady bavili, ale najít to je nad moje síly.
Jiří Kozubík | 13:35:03 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
S XTolem prý bývaly dřív nějaké trable, je to ostatně psané i v tom novém techlistu, takže proto přestali doporučovat to vyšší ředění
Note: Kodak has tested XTOL Developer for long-term keeping by using typical equipment and procedures......
Note: Kodak has tested XTOL Developer for long-term keeping by using typical equipment and procedures......
Kamil Toman | 13:31:02 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ota: No, on je tam ten puvodni proto, ze se lisi akorat v tom, ze udava jeste casy pro vyssi redeni. Jinak jsou myslim casy naprosto stejny...
Fbh Ota Hejmala | 13:29:41 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Tak už to mám. Kdyby to někoho zajímalo, tak tady je nový technický list Xtolu. Ze září 2004. Že by se to v tom záhlaví přepsalo: http://www.kodak.com/global/en/professional/support/techPubs/j109/j109.pdf
Michal Duchek | 13:29:12 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ups, tak ted sem si Vas spletl ;) odpovidam JK, ale dal jsem ho do souvislosti s OH ;) a JK to asi zmakly ma ;)
Michal Duchek | 13:27:47 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
a to si ses tak jistej kontrastem negativu, ze Ti vadi vliv Calliera pri zvetsovani na kondenzorovy hlave??? Tak to bych cekal, ze to mas tak zmakly, ze se s tim srovnas..;) Ja Ti neporadim mam difuzni...
Jiří Kozubík | 13:24:44 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
4. Provide initial agitation of up to 5 cycles, depending on
your results. For KODAK PROFESSIONAL T-MAX
Films, provide initial agitation of 5 to 7 cycles in
5 seconds. For an invertible tank, one cycle consists of
rotating the tank upside down and then back to the
upright position. For a noninvertible tank, one cycle
consists of sliding the tank back and forth over a
10-inch (25.4 cm) distance. With tanks that have a
handle for turning the reel, rotate the reel back and
forth gently through about one-half turn at a rate of one
cycle per second during initial and subsequent
agitation. Steps 2 through 4 will take approximately 7
to 20 seconds, depending on the type of tank.
5. Let the tank sit for the remainder of the first
30 seconds.
6. After the first 30 seconds, agitate for 5 seconds at
30-second intervals. Agitation should consist of 2 to
5 cycles, depending on the contrast you need and the
type of tank.
your results. For KODAK PROFESSIONAL T-MAX
Films, provide initial agitation of 5 to 7 cycles in
5 seconds. For an invertible tank, one cycle consists of
rotating the tank upside down and then back to the
upright position. For a noninvertible tank, one cycle
consists of sliding the tank back and forth over a
10-inch (25.4 cm) distance. With tanks that have a
handle for turning the reel, rotate the reel back and
forth gently through about one-half turn at a rate of one
cycle per second during initial and subsequent
agitation. Steps 2 through 4 will take approximately 7
to 20 seconds, depending on the type of tank.
5. Let the tank sit for the remainder of the first
30 seconds.
6. After the first 30 seconds, agitate for 5 seconds at
30-second intervals. Agitation should consist of 2 to
5 cycles, depending on the contrast you need and the
type of tank.
Fbh Ota Hejmala | 13:23:56 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
aha, jsem slepý. Díky.
Jiří Kozubík | 13:22:02 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Dneska v Xtolu chci vymáchat Acros. Mám tu tip pro Acros a XTol na překlápění 1 min 30 sec a pak každou minutu asi 7x.
Jiří Kozubík | 13:20:06 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
U xtol píšou 5 sec (cca 5-7 překlopení) v 30 sec intervalech. Ale je to pro barevnou nebo multigrad.hlavu, tzn. kontrastnější
Michal Duchek | 13:02:48 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
v zahlavi fora mas odkaz na xtol, tak hledej smudlo - je sice starej, ale preklapeni se nezmenilo...
Fbh Ota Hejmala | 12:26:30 18.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
potřebuju vyvolat TriX a Deltu 400 v Xtolu, nemáte nějaké poznatky? Na digitaltruth nepíšou nic o překlápění a takových věcech.
Vítězslav Platoš | 07:32:01 16.11.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Radek Sluštík 20:59:07 14.11.2004 !Dílna č.1. - ČB fotografická práce
Nevite nekdo prosim jak volat fomapan T200 PUSHovany na iso400 v ID-11 stock? Dik za odpoved.
Pokud nevim, tak pridavam 1/3 casu ke standaardnimu pro definovanou citlivost...
Nevite nekdo prosim jak volat fomapan T200 PUSHovany na iso400 v ID-11 stock? Dik za odpoved.
Pokud nevim, tak pridavam 1/3 casu ke standaardnimu pro definovanou citlivost...










