!Dílna č.1. - ČB fotografická práce
Majitel: Martin Hruby |
|

[Uložit forum do bookmarku]
Podstatou fotografické práce je v okamžiku pořizování snímku znát postup jeho budoucího zpracování - a tomu podřídit světlo, materiál, filtrace a expozici. Dalším zpracováním negativu (vyvolávání, zesilování, zeslabování) se ovlivňují základní faktory nasnímaného obrazu. Zvětšování je fáze nejdůležitejší, protože převádí negativ s velkým dynamickým rozsahem na pozitiv s úzkým rozsahem. To pochopíte :-))
Mártyho stránky o Č/B práci - TIP!!!
Bez garance - odkaz na tabulky vyvolávání filmů.
HTML EXPORT FORA c.1 CB FOTOGRAFICKA PRACE
stary tech list XTOLu ... http://urtax.ms.mff.cuni.cz/~kato/pp/xtol.pdf
Marty * | 14:00:55 27.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
......-> Ondřej Kratochvil aka Jakub L. já vím ze to asi nechápes co ti napsal Michal Duchek
David Zachoval | 13:52:28 27.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ondřej Kratochvíl | 13:49:39 27.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Marty * | 13:31:34 27.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Michal Duchek | 13:12:33 27.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Petr Lužný | 12:33:16 27.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Takže jak sám píšeš: dynamický rozsah, barevný tón, zrno (ostrost, šum,...), čistota práce, ... . Plný formát považuju za samozřejmost. Zkoušel jsem je cvičně udělat různé zásahy do kontrastu, a pod.
Ondřej Kratochvíl | 12:25:55 27.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Petr Lužný | 12:17:33 27.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Neberte to ale jako dogma, ten test měl význam pro mě a sledovaných věcí bylo o něco více.
Ondřej Kratochvíl | 11:51:27 27.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Vítězslav Platoš | 11:38:38 27.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ondřej Kratochvíl | 09:35:43 27.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Walther Krupinsky | 22:14:54 26.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
To uz zbyva jenom argument ze na analogu se me libi ze muzu fotky promitat na televizi. Muzu to vyvolat v hotelove koupelne, nascanovat film a z notebooku to pustit pres TV out do TV. A to je prave ta vyhoda analogu :-DDDD Tak nejak se me zdali legracni ty jeho argumenty.
Jakub Satan Musilek | 21:45:38 26.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
.. akorat k tomu audiu ... pomerne kvalitni zesilovace jsem stavel uz v dobe, kdy by ti fotak do ruky nesverili, protoze by jsi ho v tak utlem veku jeste hodil do pisku .... ;) ... a co se tyce analogoveho audia, tak by se na u nas vesklepe daly najit svazane vsechny rocniky "Hudba a Zvuk", "Amaterske radio", "Sdelovaci technika" (Stejne jako x rocniku (asi 1.5 metru) starych vydani "Fotografie")
... ale ted uz fakt konec .... a nebo do "Tlachu" ... ;)
radek sakar | 21:13:00 26.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Fbh Ota Hejmala | 21:08:17 26.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ondřej Kratochvíl | 21:08:16 26.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
radek sakar | 20:55:04 26.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ondřej Kratochvíl | 20:42:05 26.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Jeste ciste k mym sluchovym dispozicim: Ja treba o sobe vim, ze slysim vyssi tony nez vetsina lidi v mem okoli - teda overeny to mam jen z technickyho muzea ze zvukotesny komory, kde nam pousteli sinusovku/ton od nejakych 10 kHz do 20 kHz a byl jsem jeden z poslednich, kteri jeste nejaky zvuk registrovali .. nekde kolem 17 kHz az 18 kHz, pricemz za prumer v populaci se povazuje 15 - 16 kHz, na kterych take vetsina lidi skoncila. Je teda fakt, ze clovek vnima i vyssi kmitocty, ale uz ne tak, ze by je slysel jako zvuk. I kdyz zrovna tohle s hudbou nesouvisi, tam spis zalezi jak moc je clovek vyposlouchanej :-)). Nejsi-li zvykly na kvalitu vyssi, vetsinou nepoznas zasadni rozdil mezi nizsi a vyssi, ale znas-li kvalitu vyssi, uz tam ten rozdil poznas a rikas si, ze tam "neco" chybi. A da se to vztahnout jak na hudbu, tak na fotku. Jsi-li vykoukany z vystav, publikaci, etc. - asi mas nejakou latku ... Ale kdyz budes celej zivot vidat jen svy fotky, nebo fotky 10x15 svych znamych, tezko si budes schopny predstavit ze muze byt neco "lepsiho" a vubec ti to "lepsi" (jiny) nebude chybet.
Jeste bych si dovolil dodat, coz jiste vsichni zucastneni vedi, ze zvuk LP neni proti CD primo nedostizny, ale je hlavne jiny - CD ma limitace ve vzorkovaci frekvenci, kde cim vyssi ton smerem k 22 kHz, tim mene presne je zaznamenany. Desky timto zatizene nejsou, a nejsou ani zatizene nejakym limitem smerem nahoru, ackoliv paradoxne zvuk z nich mnohdy zni vic "zkreslene" (muzikalne), nez z CD .. a muze pusobit i tak, ze nema tak jasny vejsky - ale prave asi nejde o tu jasnost, ale o ten styl podani ... Navic kazdy ma jine ucho a kazdemu je nejaky zvuk sympatictejsi.
Pro fotku je z toho opet neco shodneho - digitalni data zacinaji byt po urcitem zvetseni na papir "pixelovana" (kostrbata) a "sumiva" (vyplyvajici z toho, ze dnesni CCD a CMOS cipy vyjma Foveonu nemaji 3 barvocitlive snimace nad sebou, ale vedle sebe), kdezto extremne zvetsovane analogove fotografie sice maji zrno, ale zrno je casto deformovany tak, ze vytvari prave ten obraz - resp. "obraz je tvoreny usporadanim a tvarem zrna". Tudiz muze stejne velka zvetsenina z analogu a z digi pusobit lepe pro analog, kazdopadne ale bude pusobit jinak. Stejne jako u tech desek. A ja mam proste radsi, kdyz pusobi tim druhym jmenovanym zpusobem. Nikdo me nenutil, vybral jsem si ho dobrovolne. Jen mi prijde skoda se o znalost tech vysledku ochuzovat - Ja jsem videl nepocitane obrazu z digi na plne rozliseni, mam i digi ktery obrazove patri rozhodne mezi ty "lepsi" kompakty, denne pracuju s grafikou a tudiz umim perfektne manipulovat s obrazem v digitalni podobe, ale neznam tolik digi-fandu, kteri by meli podobne zkusenosti s analogem. Proto vidim nerad, pokud i sami za sebe delaji zavery, aniz by znali druhou stranu. Nemuzes odsoudit neco, co neznas. Tim koncim.
Klidne me zabte. Jsou to jen me subjektivni nazory, pocity, domnenky, uvahy, myslenky, napady. Nesouhlasite-li, muzete to vyjadrit (asi do posty, protoze tady uz jsem i ja dost OT; nebo do jinyho fora - analog versus digi?), nemusite jestli se se mnou nechcete hadat. (Dalsi skupinka tech, kteri se bavi moji obhajobou pro ne nesmyslnych nazoru, by hadku sice rada uvitala, ale me to prilis nebavi :-))
sam sullivan | 18:46:52 26.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
nuz - 'bezny clovek' v zivote nebude pocut rozdiel medzi Aparaturou a 'aparaturou'. v hluku v akom zijeme, usami zdegenerovanymi skreklavymi pristrojcekmi (mobilmi, walkmanmi, budikmi, ....), dopravou, krikom ... jednoducho nema sancu. na druhej strane je blbost za kazdu cenu pouzivat vsade zlatene komponenty za xyztisic $, lebo je to IN a COOL.
kvalita vyxadza v 1.rade zo zdroja (a to sa netyka len zvuku). potom z kvality systemu pomocou ktoreho spracovavame a v neposlednej rade na samotnom mediu.
a teraz ma bite, kamenujte, .... ale momentalne uz letim domov.
pekny vecer :)
Marty * | 18:44:17 26.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Jakub Satan Musilek | 18:18:28 26.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
... tak takovejhle kecu (zvuk LP je proti CD netostizny) se fakt da ve vsech moznejch diskusich najit tuny .... konkretne u toho audia, je to spis otazna postoje nebo "stylu", nez toho ze by normalni (90% lidi kteri se o problematiku alespon nejak zajimaji) uzivatel poznal zcela zasadni rozdil, a treba to jestli konekroty u repraku jsou zlaceny, nebo jestli je zapojeni bi-amp nebo klasicke, nebo jestli jsou kabely mezi komponentama obyc hama nebo 200$/bm od renomovaneho vyrobce .....
.... cily tento tvuj vykrik povazuju spise za pozersky nez vychazejici z hluboke znalosti veci ....










