!Dílna č.1. - ČB fotografická práce
Majitel: Martin Hruby |
|

[Uložit forum do bookmarku]
Podstatou fotografické práce je v okamžiku pořizování snímku znát postup jeho budoucího zpracování - a tomu podřídit světlo, materiál, filtrace a expozici. Dalším zpracováním negativu (vyvolávání, zesilování, zeslabování) se ovlivňují základní faktory nasnímaného obrazu. Zvětšování je fáze nejdůležitejší, protože převádí negativ s velkým dynamickým rozsahem na pozitiv s úzkým rozsahem. To pochopíte :-))
Mártyho stránky o Č/B práci - TIP!!!
Bez garance - odkaz na tabulky vyvolávání filmů.
HTML EXPORT FORA c.1 CB FOTOGRAFICKA PRACE
stary tech list XTOLu ... http://urtax.ms.mff.cuni.cz/~kato/pp/xtol.pdf
Jakub Satan Musilek | 10:24:41 24.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
TBWB: .... ma .... cenu .... ;)
Tom B/W Barva | 10:18:16 24.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Má to něco společnýho s "jobovkou"??? :)
Martin Hruby | 10:17:23 24.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Pavel: jsou na to i nejake (Jobo) tanky
Pavel Janouškovec | 07:53:55 24.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Mam dotazek - potreboval bych vyrobit nejake udelatko na vyvolavani planfilmu az do formatu 18x24 cm. Nemate nekdo nejaky receptik, nakres a nebo neco podobneho. Nechce se mi to moc machat v miskach. Dikes
Jakub Slížek | 09:52:14 21.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Včera jsem vyvolával Polypan F , 1 + 49 Rodinal , 7,5 minuty, podvoláno, chtělo by to tak cca 8,5 - 9 minut.
Jakub Slížek | 09:51:01 21.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
2Pavel : to jsou asi nějaký v tůningu ne? U Pazdery mají běžně 80 i 105 Anaret za 50-100 Kč, já osobně jsem koupil 105 jako novou za 50.
Pavel Janouškovec | 21:04:47 20.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Pokud by nekdo mel zajem mam na prodej dva zvetsovaci objektivy Anaret - vice v bazaru
Jakub Slížek | 15:42:44 20.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ANTIHALAČNÍ VRSTVA
-zabraňuje zpětnému odrazu paprsků do citlivé vrstvy a tím zšednutí obrazu
-zabraňuje difúzi světel do okolních méně osvícených ploch
-zabraňuje zpětnému odrazu paprsků do citlivé vrstvy a tím zšednutí obrazu
-zabraňuje difúzi světel do okolních méně osvícených ploch
Michal Duchek | 15:41:20 20.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
OH: zabranuje po dopadu dalsimu rozptylu svetla - jestli se nepletu
Fbh Ota Hejmala | 15:36:47 20.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
díky, je to rovnoměrné. Zkusím to chvíli nechat, jestli to nějak netmavne. Jenom se zeptám - k čemu přesně je to antihalační barvivo? Mám dojem že existují i filmy bez něj a nevím co přesně má za funkci.
Jiří Březina | 15:25:12 20.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
OH: Našel i zde, ještě že se ve fórech moc nevykecávám:
Jsou to zbytky antihalačního barviva ve vrstvě. Modrý závoj z barviva odbarvíš neškodným zásaditým roztokem - třeba 5-10% roztok čpavku nebo sody. Červený několika kapkami kyseliny solné do litru vypírací vody. Takže v podstatě lakmusák naruby :) je to podle Eihorna, sám jsem to nezkoušel, pokud je to zbarvení rovnoměrné, ničemu nevadí.
Jsou to zbytky antihalačního barviva ve vrstvě. Modrý závoj z barviva odbarvíš neškodným zásaditým roztokem - třeba 5-10% roztok čpavku nebo sody. Červený několika kapkami kyseliny solné do litru vypírací vody. Takže v podstatě lakmusák naruby :) je to podle Eihorna, sám jsem to nezkoušel, pokud je to zbarvení rovnoměrné, ničemu nevadí.
Jiří Březina | 15:19:34 20.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
To asi nemá s ustálením nic společného (zvlášť je-li to rovnoměrné), před pár měsící jsem tady na to něco radil, nějaká strašně jednoduchá lázeň, ale skleróza :) ... kouknu do Eihorna.
Fbh Ota Hejmala | 15:00:06 20.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
JB: čirý podklad
Jiří Březina | 13:55:59 20.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
OH: Čirý podklad nebo stříbro??
Tr. Ianus Germanicus | 13:45:53 20.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ilford pan by nemel byt ruzovej - preustalit
Fbh Ota Hejmala | 13:44:25 20.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
včera jsem prohrabával negativy a zdálo ze mi že jeden je nějaký do růžova. Svitek Ilfordpan, teď nevím jestli 100 nebo 400. Není to špatně ustálené? Jestli jo tak co s tím? Namočit a ustálit znovu?
Martin Hruby | 14:59:16 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Michal: tak se pozna konec sveta.... ;-)
Michal Duchek | 14:57:20 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
a jeste Ti par '0' prilozim - ovsem nerucim za vliv na jpeg
Michal Duchek | 14:57:20 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
a jeste Ti par '0' prilozim - ovsem nerucim za vliv na jpeg
Michal Duchek | 14:56:27 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
MH - na ty Tvoje akty v mlze Ti klidne pujcim digitak ;))
Martin Hruby | 14:56:18 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Michal: me vic rajcujou nuly ;-)
Michal Duchek | 14:54:31 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Me je to jedno - ja fotim jenom kvuli bodum na PP a mistnim je na 100k jedno jestli je to na T100 nebo HP5 nebo cokoliv a v cemkoliv.... Hlavne, ze jsou body ;'). Chtel jsem rict, ze neni vubec dulezita cesta ani prostredky, ale petky ;)
Martin Hruby | 14:53:38 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
slava, ze jsme se dohodli! :-) Takze se nebudu stresovat a dalsich 10 (?) let pojedu dal na Hp5 v ID-11. Experimenty se hodi jenom na zpestreni zdejsiho fora ;-)
Ondřej Kratochvíl | 14:49:54 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Michal Duchek: Zrovna filmy a volani ja resim pomerne rad, protoze vytriskat neco hodne kvalitniho z tak malyho policka da dost prace :-)). Stredni format je neco jinyho.... Tam bych to asi moc neresil, kdyz je k dispozici nekolikrat vetsi plocha.
Michal Duchek | 14:48:15 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Konecne taky neco rozumnyho - uz to tu vypadalo jako krouzek maldych chemiku ;))
Tomáš Houda | 14:41:58 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ted jsem jeste jednou sel cist "otazky a odpovedi" na stranku kokodaku, a tam tvrdi, ze charakteristika VSECH renovovanych filmu je stejna, pouze nosic se zmenil. Cimz se mene staticky nabiji a je odolnejsi vuci poskrabani. Coz mohu potvrdit. K TriX pisou, ze nejenom krivka, ale i zrno ma byt stejne :-). Tmax100 je pro mne "pracovni zvire", bezvadne se skenuje, bezproblemove vyvolava a kdyz jej zvetsim na baryt, tak pro urcity druh fotografie je optimalni (studio, portrety a pod). TriX beru jenom do Leicy a vetsinou tehdy, kdyz chci aby mel ten print "charakter". Ostry hrany, krasny polotony a ostry zrno. Jinak beru budto Acros, kterej exponuju jako 80ISO a vyvolavam v Moerschovi, nebo opet Kodak Tmax100. HP5 v podstate v posledni dobe (asi 10 let?) nepouzivam, pro coz neexistuje rozumnej duvod, ponevadz je to taky vybornej material. Ja jsem ale asi tak trochu vic fixovanej na foceni samotny nezli na experimenty v temne komore... Jsem konzervativni a kdyz mne nejaky material a proces uspokoji, tak mu zustavam dlouho verny :-)
Casem sem neco z TriX soupnu, i kdyz mam dojem, ze to co je pri pohledu na papir jasne na prvni pohled je na monitoru sumafuk... pamatuju se, jak jsem tu mel nejakou fotku na TriX a kdosi mi k ni napsal ze je skoda ze je tak zasumena :-D
Casem sem neco z TriX soupnu, i kdyz mam dojem, ze to co je pri pohledu na papir jasne na prvni pohled je na monitoru sumafuk... pamatuju se, jak jsem tu mel nejakou fotku na TriX a kdosi mi k ni napsal ze je skoda ze je tak zasumena :-D
Martin Hruby | 14:27:54 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
TH: klidne sem ty Tri-X fotky prdni, my ten monitor-ucinek odfiltrujem ;-)
Asi fakt budu muset ten Tri-X zkusit a srovnat ho s myma oblibenyma Hp5 obrazkama. Vsichni o nem tak basni, byla by ostuda ho nepoznat. Muzu vsak zodpovedne rict, ze T-MAX 100 ve svitku me za srdce nechytil (asi nevhodnou scenou?) a T-MAX 400 kino mi prijde prumer. Zazil jsem ovsem pekne chvile s Deltou 100 a APX 100, takze Kodak pro me az na poslednim miste....
Asi fakt budu muset ten Tri-X zkusit a srovnat ho s myma oblibenyma Hp5 obrazkama. Vsichni o nem tak basni, byla by ostuda ho nepoznat. Muzu vsak zodpovedne rict, ze T-MAX 100 ve svitku me za srdce nechytil (asi nevhodnou scenou?) a T-MAX 400 kino mi prijde prumer. Zazil jsem ovsem pekne chvile s Deltou 100 a APX 100, takze Kodak pro me az na poslednim miste....
Tomáš Houda | 14:16:50 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ja bych to videl asi tak... na TriX fotim kdyz chci mit urcitou atmosferu. Pokud takovou fotku chci dat na net, tak mam tu zkusenost ze skenem z negativu ji zabiju. Chce to kvalitni sken z barytu, zhruba z A4 na 600dpi.
Ale to je asi podobny i u jinych hrubozrnnejsich materialu. Kdysi jsem tu par veci delanejch na TriX mel, treba sem zase neco casem dam, ale ono to moc stejne nema cenu ukazovat je na nejakym monitoru, imho.
Ale to je asi podobny i u jinych hrubozrnnejsich materialu. Kdysi jsem tu par veci delanejch na TriX mel, treba sem zase neco casem dam, ale ono to moc stejne nema cenu ukazovat je na nejakym monitoru, imho.
Fbh Ota Hejmala | 13:31:34 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
okajl: díky, zkusím to, mám teď 2 filmy nafocené.
Ondřej Kratochvíl | 13:25:50 19.05.2004 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
dalsi:
"Autor: (ISim)
e-mail:ISim@centrum.cz
kdy: 2000-09-29, 13:25:05
Na T200 pouzivam R09 1:100, 20C, 18 minut. Co se tyka zrnitosti a ostrosti, jevi se mi to subjektivne lepe nez Foma 100 (porovnavano na zvetsenine 20x30)."
"Autor: (ISim)
e-mail:ISim@centrum.cz
kdy: 2000-09-29, 13:25:05
Na T200 pouzivam R09 1:100, 20C, 18 minut. Co se tyka zrnitosti a ostrosti, jevi se mi to subjektivne lepe nez Foma 100 (porovnavano na zvetsenine 20x30)."










