!Dílna č.1. - ČB fotografická práce
Majitel: Martin Hruby |
|

[Uložit forum do bookmarku]
Podstatou fotografické práce je v okamžiku pořizování snímku znát postup jeho budoucího zpracování - a tomu podřídit světlo, materiál, filtrace a expozici. Dalším zpracováním negativu (vyvolávání, zesilování, zeslabování) se ovlivňují základní faktory nasnímaného obrazu. Zvětšování je fáze nejdůležitejší, protože převádí negativ s velkým dynamickým rozsahem na pozitiv s úzkým rozsahem. To pochopíte :-))
Mártyho stránky o Č/B práci - TIP!!!
Bez garance - odkaz na tabulky vyvolávání filmů.
HTML EXPORT FORA c.1 CB FOTOGRAFICKA PRACE
stary tech list XTOLu ... http://urtax.ms.mff.cuni.cz/~kato/pp/xtol.pdf
Fbh Hans Sachse | 16:28:10 06.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
nejlepší hláška (před časem na PP): "... a co ten skoro přepal vlevo nahoře?"
Jan Andrash | 12:49:58 06.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
TP
ale stejně u mě na 1 místě je pořád hláška ...
lokální přepal
ale stejně u mě na 1 místě je pořád hláška ...
lokální přepal
Jan Andrash | 12:49:35 06.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
OPB
Jan Andrash | 10:20:28 06.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
DD-X
Vítězslav Platoš | 14:24:04 05.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
PL: Dobra zprava, za tu dobu jsou levna DVD totalne necitelna ;-)
Petr Lužný | 13:20:30 05.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ehm. Právě jsem zjistil, že ID-11 ve které jsem ve středu vyvolával, má datum namíchání 14.2.2005. Skladováno ve stlačovací láhvi při 5-15°C. Negativy vypadají tak, jak mají.
Není nad pečlivě vedené záznami, které nejsou v pravou chvíli při ruce. Bych to bez váhání vyhodil.
Konec hlášení
Není nad pečlivě vedené záznami, které nejsou v pravou chvíli při ruce. Bych to bez váhání vyhodil.
Konec hlášení
Pan Smazaný | 12:39:23 05.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jo jsem blb a už nebudu psát
Fbh Ivan Vaňo | 10:20:02 05.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Vladimire, ale asi si nepochopil ze Anton sa pytal na to o com si ty nehovoril
Jiří Tůma | 09:43:15 05.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
a to ještě včera tam byli buzeranti! :)
Jan Andrash | 09:29:47 05.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
DD-X
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 08:36:43 05.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
bereme to sportovně :)
Milan Křepelka | 08:35:30 05.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
:-(
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 08:34:52 05.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ale ne, tohle byla moje blbost, jsem automaticky namíchal stejně jako na kino... došlo mi to asi v půlce volání :)
Milan Křepelka | 08:32:59 05.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Medved, Tomas- bohuzel to mam taky za sebou, od te doby uz si to sakra hlidam. Mozna pomucka, ale beztak to mate vsichni - Litrova PET lahev ve ktere mam vyvojku mam "ocejchovanou" černym fixem po 200 ml.
Pan Smazaný | 07:33:39 05.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ivan, nepsal jsem o emulzi, ale o zpracování filmu, (fotoemulze má pevnou gradaci) a klasické rozdělení gama 0,55/0,65/0,75, domníval jsem se, že je to snad jasné, tak pardón
Jan Andrash | 23:45:53 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
s tou teplotou ..
a hlavně ten dokumol ... cenově je dokumol cca 500/litr ředěni 1+6 a 9 tušim :-)
a hlavně ten dokumol ... cenově je dokumol cca 500/litr ředěni 1+6 a 9 tušim :-)
Jan Andrash | 23:39:34 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Marty
jo to je pravda ...
jo to je pravda ...
Marty * | 23:31:31 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
...nebo vyvolat normalka a dotahnout treba v dokumolu nebo nejaky fomacky repro, si myslim ze cerstvy papiry moc s litou emulzi neudelaj :-) a teplota vyvojky ovlivni rychlost vyvolani a ne gradaci.....
Jan Andrash | 23:29:28 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
tuším KODAK D64
Iva Vágnerová *bla bloncky | 23:09:36 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
AD > no pak už jedině zalistovat v chytrých starých knížkách, vytáhnout lékarnické vážky, nakoupit chemii, navážit, namíchat :)
já osobně, když potřebuju tvrdší podání šáhnu po tvrdé gradaci, případně čerstvá nová teplá vývojka a hlavně čerstvý papíry
já osobně, když potřebuju tvrdší podání šáhnu po tvrdé gradaci, případně čerstvá nová teplá vývojka a hlavně čerstvý papíry
Pan Smazaný | 23:06:57 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ano, Ivan spravne podotkol, ze potrebujem ovplyvnit obraz pozitivny, t.j. s makkym negativom na normalnej gradacii emulzie.
Marty * | 22:58:45 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
...jo jinak je pekna rada vyvojek kery vyvolavaj tvrdejc nebo mekcejc, nekdo to macha i ve trech, ja se pres dve nedostal....
Marty * | 22:54:34 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
...bych dodal ze je pro me sladeni negativu s vyvojkou stejne dulezity jak papir s vyvojkou....o optimalnim vyladenim palice (obou) ani nepsat....
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 22:00:47 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
:)
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 21:55:11 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jak dosáhnout dokonalých ořezů na svitku?
nalejte do vývojnice o 200 ml méňě vývojky :(
nalejte do vývojnice o 200 ml méňě vývojky :(
Fbh Ivan Vaňo | 15:51:03 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
a zalezi aj aky podklad pouzijes.....najlepsie vysledky pravdepobobne dosiahnes na bielom.
Jiří Březina | 15:45:33 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Aha, litá emulze v plechovce, to jsem nepochopil, sorry, tam s gradací neuděláš nic. Pak se musíš soustředit na výrobu kontrastnějšího negativu a pokud vyhodíš tu rozptylnou matnici nad kondenzorem, trochu tomu pomůžeš, ale musíš mít žárovku správné velikosti a typu (bílá baňka bez písmen na vrcholu) a taky dobře vycentrovanou.
Fbh Ivan Vaňo | 15:38:49 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ja neviem chlapci, ale nie je ta emulzia nahodou pozitivna ? tz ako by mal papier s pevnou gradaciou....
Jiří Březina | 15:04:53 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
AD: Myslím, že tudy cesta nevede. Naopak se snaž vyvolávat pozitivy co nejstandardněji, pořád stejně až do úplného provolání vrstvy, např. 2 min/20°, hotovo, jinak neuhlídáš černou. Všechny změny dělej jen osvitem a gradací papíru (popř. filtrací na multigrad).
Něco se dá třeba místně dohánět štětečkem s teplejší a koncentrovanější vývojkou a existují i různé záchranářské vodičky (zeslabovače - zesilovače), ale to jsou nouzovky a skákat s tím kolem každé zvětšeniny je strašná ztráta času.
Spíš si zkus sladit negativní proves (expoziční korekce a doladění vyvolávací doby), aby ti na tvých papírech vyšla většina. Ale pokud fotíš za existujícího světla, pak s jednou gradací těžko vystačíš.
Něco se dá třeba místně dohánět štětečkem s teplejší a koncentrovanější vývojkou a existují i různé záchranářské vodičky (zeslabovače - zesilovače), ale to jsou nouzovky a skákat s tím kolem každé zvětšeniny je strašná ztráta času.
Spíš si zkus sladit negativní proves (expoziční korekce a doladění vyvolávací doby), aby ti na tvých papírech vyšla většina. Ale pokud fotíš za existujícího světla, pak s jednou gradací těžko vystačíš.
Pan Smazaný | 14:49:54 04.05.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Antoníne použij při vyvolání prodloužený čas dle křivky od výrobce, hodnotu gama,gradient 0,7..0,75, a nebo při focení používej filtry pro BW žl., tm. žlutý, ..., matnici nevyndavej, ani na ní moc nesahej aby se neumastila, ta jen rozptyluje světlo, tak aby se snížila vynětace na minimum.










