!Dílna č.1. - ČB fotografická práce
Majitel: Martin Hruby |
|

[Uložit forum do bookmarku]
Podstatou fotografické práce je v okamžiku pořizování snímku znát postup jeho budoucího zpracování - a tomu podřídit světlo, materiál, filtrace a expozici. Dalším zpracováním negativu (vyvolávání, zesilování, zeslabování) se ovlivňují základní faktory nasnímaného obrazu. Zvětšování je fáze nejdůležitejší, protože převádí negativ s velkým dynamickým rozsahem na pozitiv s úzkým rozsahem. To pochopíte :-))
Mártyho stránky o Č/B práci - TIP!!!
Bez garance - odkaz na tabulky vyvolávání filmů.
HTML EXPORT FORA c.1 CB FOTOGRAFICKA PRACE
stary tech list XTOLu ... http://urtax.ms.mff.cuni.cz/~kato/pp/xtol.pdf
Jiří Březina | 08:33:08 12.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Mně se na těch rodinalistech líbí ta nezdolná energie, se kterou vzdorují i nejjasnějším faktům. Uvědomujete si pánové, že ta vývojka vznikla ještě za Rakouska-Uherska? V té době nebylo po kinofilmu ani slechu a na 6x9 fotili jen špioni.
Není ovšem žádný zákon proti kažení drahého materiálu, to zas uznávám :)
Není ovšem žádný zákon proti kažení drahého materiálu, to zas uznávám :)
Milan Křepelka | 08:27:06 12.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
AD: jja mam v poznamkach Delta 400, 1-40, 16-17 min. Ale nedelal jsem to. R 09 neni zas tak spatna.
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 07:31:25 12.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
uzený je nejlepší se zelím, kuře zase s nádivkou...
Jiří Březina | 23:44:36 11.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
AD: Na to, co píše Foma o citlivosti svých filmů, radši zapomeň, čtyřstovka je prostě čtyřstovka.:)
R09 je asi nejdrsnější dochovaný rejžák, jestli ti jde o zrno velikosti štěrku, budeš spokojen, jinak asi moc ne. Když ji naředíš, zmenší se zrno, ale zase rychle klesá kontrast mimo použitelné meze, hlavně u té čtyřstovky. Je to běs :)
R09 je asi nejdrsnější dochovaný rejžák, jestli ti jde o zrno velikosti štěrku, budeš spokojen, jinak asi moc ne. Když ji naředíš, zmenší se zrno, ale zase rychle klesá kontrast mimo použitelné meze, hlavně u té čtyřstovky. Je to běs :)
Pan Smazaný | 23:34:01 11.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
dotaz: aky cas s fomackou R09 na ilford delta 400? a zaujima ma, aky mate nazor na R09. je to dobra vyvojka? Foma uvadza, ze napr. pri ich filme Action400 sa nemeni vyvolavacia doba ani pri pushi na 800 alebo 1600. je to pravda?
diky
diky
Jan Andrash | 21:16:38 11.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
JM
ano to jsem zkoušel ilfotol 1+9 8min a nyma problema :-)
ano to jsem zkoušel ilfotol 1+9 8min a nyma problema :-)
pt¤ Jan Mlcoch | 23:25:31 10.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jinak np22 jsem volal v ilfosolu 8,5 minuty a OK..
pt¤ Jan Mlcoch | 23:24:52 10.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
rek bych, ze prodlutovani casu plati spise spravne pro dvojici kinofilmu, svitek je de facto mensi, takze prodluzovat imho az po dvou az trech svitcich, cili u svitku se da pouzivat vickrat nez jen na 10 filmu
Jan Andrash | 23:15:02 10.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
TP to take udělam 1+1 ma oblibena ředivost ...
jinak 1+1 či 1+??? ano da se použit ale bezprostředně poté ... neskladovat atd .... jak jsem to onehdá řekl ... vylej ten Xtol !!!
jinak 1+1 či 1+??? ano da se použit ale bezprostředně poté ... neskladovat atd .... jak jsem to onehdá řekl ... vylej ten Xtol !!!
Jiří Březina | 13:08:01 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Já bych to opakování dneska nikomu navážno neradil, podruhé to fakt funguje malinko jinak, ale to dogma, že to nejde, je dost zjednodušené.:)
Pavel Karas | 13:04:34 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
OK díky
Libor Jelínek | 12:54:02 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
P.K. Je to počítaný na celý balení.. těch 10 volání. Ale pokud ti výsledky vyhovujou, klidně vyvolávej víc filmů..
Libor Jelínek | 12:51:52 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
P.K. No a těmhle problémům se vyhneš vylejváním :o)))
Libor Jelínek | 12:50:47 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Nicméně datasheet ID11 mluví o jednorázovém použití ředěný vývojky ;o) A výhoda je fakt hlavně v opakovatelnosti výsledků ..
Pavel Karas | 12:50:06 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Pro mě je prioritou zvětšování, sken si dělám svépomocí digitálem, pro náhledovku na web mi to celkem stačí. Ještě jedna věc, mám namíchaný stock litr, ale do vývojnice ho liju jen něco málo přes půl litru, znamená to, že mi vydrží déle než 10 filmů? Mám totiž dojem, že když jsem dodržoval prodlužovací koeficienty, třetí, čtvrtý, pátý svitek vylezl dle mého nezkušeného oka trochu přeexponovaný. Kresba je celkem v pohodě, hápépětka snese dost, ale kratší vyvolávání by tomu asi nebylo uškodilo.
Jiří Březina | 12:47:32 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Nechci bořit základy oboru, ale ředěná vývojka (1:1) se podruhé použít DÁ, dělal jsem to monohokrát. Musí to být hned po prvním použití, neskladovat, a bylo tam nějaké prodloužení expozice, koeficient si už nepamatuju. Kupodivu to krylo o něco VÍC než poprvé, prý je to katalyzované zplodinami toho prvního volání. A samozřejmě nebyla to tehdy ID-11, ale starý dobrý fomadon :)
Libor Jelínek | 12:44:19 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Taky jedu na HP5+, fakt jde jen o způsob práce.. ředění (a vylejvání) ti zaručuje konzistentní výsledky..vždycky to dopadne stejně. Pokud používáš neředěnou vývojku víckrát a prodlužuješ volání, nemusí to být přesné.. Používám stále1+3, jen kdybych si potřeboval opravdu pomoct s kontrastem, vezmu stock.. Na sken je lepší ředěná, na zvětšování je to skoro fuk, co zvolíš..
Pavel Karas | 12:41:33 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
používám HP5+, takže snižovat kontrast většinou nepotřebuju :) takže ředit se nevyplatí?
Libor Jelínek | 12:36:59 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Nebo jí budeš ředit 1+3, budeš to mít líp prokreslený (i když záleží, jak exponuješ a co ti vyhovuje .. snížíš kontrast) a vyvoláš jich víc :o)
Libor Jelínek | 12:35:54 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
no, vzhledem k tomu, že se ředěná nedá použít víckrát, v jednom litru vyvoláš cca 4 svitky Bo)
Pavel Karas | 12:19:51 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
A nyní slovní úloha. Když v 1 litru neředěného stocku ID-11 jde vyvolat 10 filmů, kolik filmů můžu vyvolat v 1 litru ID-11 ředěné 1+1 (tj. půl litru vývojky a půl litru vody)? Pět nebo zase deset?
Jiří Březina | 12:19:21 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
NP 27 v rodinalu - to může být fajn prostředek na ventilová sedla :))
Jan Andrash | 11:38:21 09.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ví někdo ORWO NP27 ?
Jan Andrash | 09:29:08 08.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
orwo NP22 microphen 1+1 10min 20C
Martin Hanzal, PPP | 20:36:41 05.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
tak si kup vaniš, skvrn z fotek se zbavíš ;)
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 06:22:32 05.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
výstavní zvětšeniny 30x40 na Ilford ale jakej, lesklej nebo polomat. Hrozně dobře se mi dělalo s agfou semimatt, je to alespoň podobný? Prostě potřebuju : "aby bílá bílá byla" :)))
Pavel Janouškovec | 16:48:46 04.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Koblic resi vse :-))))
Jiří Březina | 15:26:20 04.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
TB: Jo, xtol toho řeší dost, a trvanlivost určitě. Jestli ti bude nejmenší pětilitrové balení moc, vem místo něj litrový foma excel, funguje na stejných časech a ve výsledku také podobně. Ničím jiným jsem už dlouho nedělal.
Celaskonem za zdravější negativy :)
Celaskonem za zdravější negativy :)
Tomáš Bokr, PPP | 15:02:20 04.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Mam rad ID-11,proto jsem myslel,ze D-76 nezklame... Je ale fakt,ze ustalovac mel uz dost. Zkusim ten Xtol. Dik za rady.
Jiří Březina | 13:34:57 04.04.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
No hlavně čerstvým ustalovačem, jestli ho máš vypráskaný, nic lepšího z něj nevymodlíš. A i když ti tam nezůstane viditelný mléčný závoj, film po pár týdnech - měsících odejde.










