!Dílna č.1. - ČB fotografická práce
Majitel: Martin Hruby |
|

[Uložit forum do bookmarku]
Podstatou fotografické práce je v okamžiku pořizování snímku znát postup jeho budoucího zpracování - a tomu podřídit světlo, materiál, filtrace a expozici. Dalším zpracováním negativu (vyvolávání, zesilování, zeslabování) se ovlivňují základní faktory nasnímaného obrazu. Zvětšování je fáze nejdůležitejší, protože převádí negativ s velkým dynamickým rozsahem na pozitiv s úzkým rozsahem. To pochopíte :-))
Mártyho stránky o Č/B práci - TIP!!!
Bez garance - odkaz na tabulky vyvolávání filmů.
HTML EXPORT FORA c.1 CB FOTOGRAFICKA PRACE
stary tech list XTOLu ... http://urtax.ms.mff.cuni.cz/~kato/pp/xtol.pdf
Zdeněk Drobný | 08:42:12 18.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Vcera sem vyvolaval svuj druhy negativ a uz pri navijeni na civku jsem se vsimnul, ze je kousek od zacatku nejaky "zlomeny". Puvedne jsem si mylsl ze jem ho nejak poskodil ja kdyz jsem ho doloval ven, ale po vyvolani koukam, ze je kus od zacatku (3 snimek) preruseny a ty dva kusy slepeny k sobe izolepou. Samozrejme ze to vyslo presne naprostredek policka. Tohle neni normalni ne? Jedna se o Fomapan 200.
Jan Andrash | 08:39:24 18.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
@ll:dotazz ... jak bojujete s nečistotami na negativu při focení cca 800-1600ASA kde 2/3 snímku tvoří černo a 1/3 motiv :-) nejsem schopen dosáhnout jakš takš černa a včera sem 3h retušoval 18x24 a na to už nervi nemmám ... negativ PAN400ASA volám ho vždy v čerstvém MICROPHENU vše mam vyvařené .. už nevím co ještě :-/ samé bíle tečky :D
Robo Pritsky | 09:35:10 17.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
vcera som otvoril Ilfosol a je podsatne svetlejsi ako ten stary - indikuje ta tmavooranzova farba ze je na vyhodenie?
Pan Smazaný | 21:15:13 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
ak by mal niekto zaujem, viem vyrobit misky 50x60. sam som si take robil a som spokojny. material sklolaminat.
Libor Jelínek | 18:08:20 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
prostě v principu nedosáhneš potřebnýho zvětšení, pokud použiješ širší objektiv.. ber to jako bys "fotil" negativ na papír a namaluj si úhly pokrytí. A další problémy vzniknou s vykrytím atd. Takže lépe příliš neexperimentovat, pokud to není účelem :o) 35mm je na APS formát, myslím
Honza Kupčík | 17:57:24 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
jj jasně kluci ... díky
na paladixu někdo právě prodává 35mm kreuznach (nebo tak nějak) a jelikož pošilhávám po lepším darkroom výbavě tak mě to zaujalo každopádně když budu kupovat kvalitní objektivy tak radši sáhnu po 50mm ...
na paladixu někdo právě prodává 35mm kreuznach (nebo tak nějak) a jelikož pošilhávám po lepším darkroom výbavě tak mě to zaujalo každopádně když budu kupovat kvalitní objektivy tak radši sáhnu po 50mm ...
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 17:35:06 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
HansS: proto už volám pouze v PVC rouře co má 20cm v průměru, lehju tam litr vývojky, upnu do točítka a je to super. Velký misky odpadaj...
Fbh Hans Sachse | 17:31:46 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
nojo, dělají se širokouhle zvetsovaci objektivy. napr 40mm pro kino nebo 60mm pro svitek. vyhoda je, že pri stejnem zdvihu zvetsovaku muzes zvetsovat na vetsi plochu.
Takze si uz jenom musis koupit vetsi koupelnu, aby se ti tam vesla plocha na kterou budes zvetsovat a taky ty obr misky ve kterych to budes machat.
Magnifax mi zvetsuje na zakladni desku priblizne na 60x40 a v soucasnych podminkach nejsem schopnej tak velky plachty delat. to bych musel vsechno nejak preusporadat a poridirt ty velky misky, ktery nejsou levny. nebo nejaky procesory.
Takze si uz jenom musis koupit vetsi koupelnu, aby se ti tam vesla plocha na kterou budes zvetsovat a taky ty obr misky ve kterych to budes machat.
Magnifax mi zvetsuje na zakladni desku priblizne na 60x40 a v soucasnych podminkach nejsem schopnej tak velky plachty delat. to bych musel vsechno nejak preusporadat a poridirt ty velky misky, ktery nejsou levny. nebo nejaky procesory.
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 17:30:16 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
teda zkusit to můžeš :)
Honza Kupčík | 17:29:58 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
takže to ořezává ... výborně ... díky tome ...
Honza Kupčík | 17:21:31 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
tak doted jsem jaksi zil s vedomim ze 50mm zvetsovaci objektiv je na kino a 80mm na MF a nejak jsem se nepidil po tom proc ...
ale ted kdyz jsem videl 35mm zvetsovaci objektiv tak se ptam proc se pouzivaji tyto ohniska na zvetsovani prislusnych negativu ? nebo jinak co se stane kdyz pouziju treba ten 35mm na kino nebo dokonce na 6x6 ?
omluvám se za spam ale odpověď že budu mít prťavý fotky mě neuspokojila :)) ...
chápu že když tam delší sklo tak fotku méně zvětším ...
hádám v tom ale bude háček ne ? ptž jinak si koupím to 35mm sklo a budu moct produkovat 2x větší formát fotek z 35mm než doteď ... a s 6x6 z toho budou plachty
...kdybych si to vše mohl vyzkoušet tak se tak blbě neptám ... tak co ?
ale ted kdyz jsem videl 35mm zvetsovaci objektiv tak se ptam proc se pouzivaji tyto ohniska na zvetsovani prislusnych negativu ? nebo jinak co se stane kdyz pouziju treba ten 35mm na kino nebo dokonce na 6x6 ?
omluvám se za spam ale odpověď že budu mít prťavý fotky mě neuspokojila :)) ...
chápu že když tam delší sklo tak fotku méně zvětším ...
hádám v tom ale bude háček ne ? ptž jinak si koupím to 35mm sklo a budu moct produkovat 2x větší formát fotek z 35mm než doteď ... a s 6x6 z toho budou plachty
...kdybych si to vše mohl vyzkoušet tak se tak blbě neptám ... tak co ?
Petr Vodička | 16:17:06 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
JB: no staisticky vyznamne to asi nebude, ale ja mel z asi 10 fomackych svitku (upozornuji, ze koupenych nahodne v rozmezi 6 let) na 6 z nich skrabance a dokonce uplne chybejici kusy emulze, na jednom svitku diry 3mm v prumeru...
Jiří Březina | 16:13:39 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Je fakt, že prakticky nedělám se svitkem. A jedna věc mě na fomu přece jen štve - netěsné štěrbiny v kazetách. Všechno musím lupat rovnou do černé škatulky, nebo je pár obrázků v háji.
Luděk Valík | 16:05:35 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
no já dělám skoro výhradně s microphenem v ředění 1+3, kde jsou vyvolávací časy 16-20 minut, takže když se sekneš o nějakou minutu, není to taková tragédie jako, když je čas třeba 4-6minut :-)
Robo Pritsky | 16:03:04 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
tak na to sa dnes necitim - radsej teda otvorim
Luděk Valík | 16:00:46 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
RP ... prodloužil jsem jen dobu vyvolávání - citem
Iva Vágnerová *bla bloncky | 15:59:34 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
JB > škrábance přes celé filmy, stávalo se mi to u dvoustovek, stovky zatím bez problémů. jinak se mi stává, že každej film po vyvolání stejnym způsobem vypadá krapet jinak.
Robo Pritsky | 15:58:31 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ludek, kurnik, ze by som tu novu predsa neotvaral?
Milan Dvořák, PPP | 15:56:36 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Jiří> jak říkám, možná na to mám vyloženě štěstí ale asi z 10 ks T200 u víc jak poloviny telegrafní dráty. Ne po celé délce, ale vždycky přes pár políček pak nic a zase. Samozřejmě že byly vždy přes ty vydařenější snímky a když jich máš na filmu tak 5 a z toho jsou 4 zkažené, tak to trochu n....e :-)
Tak jsem se s klidným svědomím rozloučil s filmy od domácí Fomy a dál od nich používám jen chemii a papíry a mám podobné problémy z krku. Možná jsem měl opravdu jen smůlu na nějaké vadné šarže, ale po prokletých večerech u zvětšováku nemám chuť to zkoušet.....alespoň na nějaký ten rok ;o)
Tak jsem se s klidným svědomím rozloučil s filmy od domácí Fomy a dál od nich používám jen chemii a papíry a mám podobné problémy z krku. Možná jsem měl opravdu jen smůlu na nějaké vadné šarže, ale po prokletých večerech u zvětšováku nemám chuť to zkoušet.....alespoň na nějaký ten rok ;o)
Robo Pritsky | 15:56:17 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ilford - casy FP4/125 a Ilfosol - zmatok v ciernom na bielom, teda aspon pre mna :)
Michal Duchek | 15:56:16 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
mno mne postihla nejaka spatna serie 120/100 professional - diry v emulzi, zadna tragedie domaci ukol dalo se to prefotit, ale stvalo mne to...
Luděk Valík | 15:56:03 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
k trvanlivosti vývojek - pracuju s microphenem a měl jsem ji i rok v černé plastové nádobě-harmonice ( co nejmíň vzduchu nad hladinou ) při pokojové teplotě a dobrý
Robo Pritsky | 15:49:19 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Iva, 4 mesiace pri izbovej teplote je dobre aj podla udajov vyrobcu... myslim, ze aj ta moja 8 mesacna chladnickova je dobra, ale teraz to uz riskovat nebudem a nacnem novu :)
Jiří Březina | 15:48:36 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
MD etc: Já jsem měl v řádově stovkách fomáckých kinofilmů jednu špatně litou emulzi, tečka. To bych rád věděl, jak statistiky významné katastrofy postihly vás.
Ale rozumím tomu.
Jedna šarže trixu v době, kdy přenášeli výrobu z USA do Mexika, se prakticky nedala narvat do vývojnice, lámala se, kroutila, bylo to jak noční zápas s hadem, zlomy na filmu... Podložka byla asi mimo nějakou toleranci či co. Nojo, ale rychle zapomeňte, to je Kodak!
A nedávno jsem se setkal u kolegy s výrobně pokaženou emulzi na HP5, bylo to viditelné. Ale chyba byla hledána ve vývojnici, překlápění, foťáku, vodě, vzduchu, ustalovači a pomalu i atmosferickém tlaku - u proslulé firmy Ilford samozřejmě proboha nikoli.
Takže mi odpusťte malé statisticky podložené podezření ... :)
Ale rozumím tomu.
Jedna šarže trixu v době, kdy přenášeli výrobu z USA do Mexika, se prakticky nedala narvat do vývojnice, lámala se, kroutila, bylo to jak noční zápas s hadem, zlomy na filmu... Podložka byla asi mimo nějakou toleranci či co. Nojo, ale rychle zapomeňte, to je Kodak!
A nedávno jsem se setkal u kolegy s výrobně pokaženou emulzi na HP5, bylo to viditelné. Ale chyba byla hledána ve vývojnici, překlápění, foťáku, vodě, vzduchu, ustalovači a pomalu i atmosferickém tlaku - u proslulé firmy Ilford samozřejmě proboha nikoli.
Takže mi odpusťte malé statisticky podložené podezření ... :)
Milan Dvořák, PPP | 15:38:50 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Ota> nevím, jestli na to mám štěstí jenom já, ale co mám na víc jak polovině filmů od Fomy škrábance jak telegrafní dráty.....néé děkuju, ani 1/4 ceny :o)
Milan Dvořák, PPP | 15:37:09 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Iva> taky doufám, že ČB bude ještě nějaký čas cenově dostupná i amatérům. Nerad bych, aby se to stalo doménou horních 10 tis a předmětem diskusí anarchistických kroužků :o)
Fbh Ota Hejmala | 15:36:23 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
MD: fomapan 100 je za polovinu. Jenom nesmíš být snob :-)
Iva Vágnerová *bla bloncky | 15:32:50 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
MD > zatím teda kupuju ilfordPANy levněji než fomy a doufám, že tomu tak bude nadále. celkem lituju, že není ilfordPAN i ve svitku... jinak názor na fomu v podstatě tentýž :)
Libor Jelínek | 15:31:49 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
IV: Film jedině v negativnim smyslu slova :o))
Milan Dvořák, PPP | 15:28:18 16.01.2006 |
|
| [!Dílna č.1. - ČB fotografic...]
Iva> taky mám trochu obavy z toho, aby časem jediný dostupný ČB film nebyl od Fomy.....chemie a papíry ještě dobrý, ale filmy po osobní zkušenosti.....děkuji nechci :-)










