Fotíte rádi? Fotíte dobře? Znáte nějaký fígl? Poraďte druhým, jak na to... :)
Majitel: Pan Smazaný |



[Uložit forum do bookmarku]
Petr Hořice | 13:34:52 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Bilbo: Dokážeš si představit brňáka fotícího krajinu digitálem?
...Ricci... ;o)
Petr Hořice | 13:33:03 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
a pak jít rychle jinam. Kam, přesně nevím... ...Odjebat sa stadialto, honem rychlo sa odjebat nekam jinam, kde to jeste nieje takto pojebane ako tuna!
Bilbo z Libně | 13:32:58 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
.. nezapoměl Ivane, ale nemohl jsem najít tu správnou formulaci: Nejhorší ze všech cvakálistů jsou krajináři! A když jsou to ještě navíc brňáci, to už zůstane rozum stát každýmu!!
Jiří Březina | 13:26:28 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Jen jsem vytáh paty a nestačím vás dočítat. Jestli můžu taky něco myslet, nezdravě se točíme kolem techniky. Když se sejdou malíři, baví se o světle, barvách, kompozici a o ženských, když se sejdou sochaři, baví se o světle, tvarech a o ženských, obě kategorie dál shodně drbou nepřítomné kolegy, ale aby si vjeli do vlasů kvůli chlupům na štětcích nebo kvůli tomu, odkud berou hlínu, to asi ne. A jestli se tohle fórum věnuje začátečníkům a jejich bezbolestnému vyplutí z kategorie Z, stačila by myslím čára, za kterou jsou nástroje pro "vážnou" nebo "tvůrčí" (obě slova mi trochu smrdí, nemáte lepší?) nevhodné, a pak jít rychle jinam. Kam, přesně nevím, ale učilo by se tam dívat a hlavně účinně kódovat dojem do flekatého obdélníku tak, aby byl schopen co nejsilnější dojem vyvolávat i zprostředkovaně, u diváka. Přece neskončíme na porovnání počtu snímků na filmu a kartě.
Pan Smazaný | 13:26:14 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
...zapoměl jsi na mne! :-P
Bilbo z Libně | 13:23:23 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
.. hm, já teda chci rozhodně fotit barevně. ale zkouším teď mít tu mejdlovou krabičku přepnutou do čb, abych to na tý matnici rovnou tak viděl. snad se tím právě pak naučím fotit i barevně. jednoduše.
.. dnes jsem nějak moc smířlivej, to by nešlo::: Všichni ČB jsou barvoslepý! Všichni velkoformátový jsou slabozraký!! Všichni analogisti jsou impotenti či impotentky!!! Všichni fotografove jsou zamindrákovaný střeva!!!! (snad jsem na nikoho nezapoměl :'))
.. dnes jsem nějak moc smířlivej, to by nešlo::: Všichni ČB jsou barvoslepý! Všichni velkoformátový jsou slabozraký!! Všichni analogisti jsou impotenti či impotentky!!! Všichni fotografove jsou zamindrákovaný střeva!!!! (snad jsem na nikoho nezapoměl :'))
Kamil Toman | 13:17:29 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
DH: Sorry, ale to je pekna blbost, ze se v umeni nepouziva PS, zobecnim graficke programy. Je fakt, ze vsichni zvladaji (a pouzivaji) i klasickou techniku, ale to uz je jina otazka.
Pikaso | 13:17:25 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
danniel: tak to se imho pleteš, spousta umělců začala už v 60. letech využívat počítače a dnes jsou uznávanými kapacitami (Sykora, Mirvald) a nikdo se neptá jestli maj doma kybl s barvou. Jejich díla se prodavaj za tisíce euro
Petr Hořice | 13:16:10 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Ano a tohle je přesně to, co by většina z nás ráda věděla. Jak na to! :o)) Jednoduše, bezbolestně a přímo. Takovej osobní průvodce fotografa přímo na míru (dle tématu). To by bylo žůžo...
danniel hauser | 13:11:46 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Nesirte sve nabozenstvi nasilim! Kazdemu co jeho jest. Generace pred nami nam v potu a krvi odkazali demokracii, tak ji vyuzijme ;-)) Dovolim si jen rejpnout,m ze pokud chce jeden fotit vic nez jen pro radost, stejne naknec prijde na to, ze digital neni fotografie... stejne jako ve vytvarnem umeni se nepouziva photoshop (jako treba v reklame) ale porad jeste barvy.
Tom B/W Barva | 13:05:48 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Ještě jen tak výkřik do tmy... :)
Několikrát jsem teď vyrazil s digi a vrátil jsem se bez jedinýho výcvaku. Nemám s tím naprosro žádný problém...
Před časem jste mě tu tak zblbli, že jsem nabil svůj stařičkej analog a šel něco zkusit. Mám asi dvacet výcvaků. Sakra, co teď? Asi těch zbylejch šestnáct jen tak vycvakám... :)
Několikrát jsem teď vyrazil s digi a vrátil jsem se bez jedinýho výcvaku. Nemám s tím naprosro žádný problém...
Před časem jste mě tu tak zblbli, že jsem nabil svůj stařičkej analog a šel něco zkusit. Mám asi dvacet výcvaků. Sakra, co teď? Asi těch zbylejch šestnáct jen tak vycvakám... :)
Tomáš Houda | 12:57:14 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
no, ja si myslim, ze ta teze "projit celym spektrem fotografie" ma neco do sebe. Napriklad jenom malo fotografujicich si uvedomuje souvislost mezi focenim na velky format a "normalni" kamerou. Pritom je velky format v podstate jedina moznost, jak si ozrejmit ucinky vsech faktoru, ktere maji na vysledny obraz vliv - se vsemi souvislostmi. Kinofilmova kamera , nebo rikejma ji radeji zrcadlovka, je v podstate takova "light" verze fotografickeho aparatu, oklestena na jedinou uzkou specializaci. Kdo jednou pochopil, jak se dela s velkym formatem, ten fotografuje i se zrcadlovkami jinak.
Myslim si, ze nekdo kdo ma talent dokaze nakonec s kazdou kamerou pracovat, jako by byla soucasti jeho tela. Aniz by presne chapal vsechny fyzikalni zakony ktere jeho praci ridi, vyciti intuitivne po urcite dobe kauzalitu sveho jednani. Prikladem je Henri Cartier Bresson, ktery vzdycky tvrdil, ze nema absolutne poneti o tom, jak se vlastne fotografuje, ale presto delal vse "spravne". Ve srovnani s provazochodci jiste take existuji taci, kteri intuitivne vse delaji spravne. Na druhou stranu, znalost urcitych elementarnich fyzikalnich zakonu, a hlavne pochopeni jejich ucinku, muze i osobam mene talentovanym umoznit vypracovat se na podobnou uroven jako ti "prirodni talenti".
Myslim si, ze nekdo kdo ma talent dokaze nakonec s kazdou kamerou pracovat, jako by byla soucasti jeho tela. Aniz by presne chapal vsechny fyzikalni zakony ktere jeho praci ridi, vyciti intuitivne po urcite dobe kauzalitu sveho jednani. Prikladem je Henri Cartier Bresson, ktery vzdycky tvrdil, ze nema absolutne poneti o tom, jak se vlastne fotografuje, ale presto delal vse "spravne". Ve srovnani s provazochodci jiste take existuji taci, kteri intuitivne vse delaji spravne. Na druhou stranu, znalost urcitych elementarnich fyzikalnich zakonu, a hlavne pochopeni jejich ucinku, muze i osobam mene talentovanym umoznit vypracovat se na podobnou uroven jako ti "prirodni talenti".
Mirek Kohout | 12:46:25 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Kamil: :-)))) OK, čekal jsem, že mi to někdo vpálí. Ale musím přiznat, že to nebyl kompoziční záměr ale laciný trik a z nouze ctnost. Takhle to vypadalo líp ale nefotil jsem to s tímto záměrem :-)
Kamil Toman | 12:42:32 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Palo: v hospode se lidi i perou, to spis Hipici davaj priklad ;)
Kamil Toman | 12:40:57 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Mirek Kohout: Ale nepovidej ;))
Petr Lužný | 12:37:06 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
"V praxi se na digitální fotoaparát fotografuje podstatně víc, než aparátem na film. Roste tedy pravděpodobnost, že některý ze záběrů bude mimořádně zdařilý."
Čeho se vyvarovat? - čtení Neffa
Čeho se vyvarovat? - čtení Neffa
Palo Čech | 12:33:20 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
problem je ze toto neriesime pri pive... po piatich-siestich pivach by sa nase nazori zblizili a postupne by sme sa uplne zjednotili
Marty * | 12:32:07 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Zopakuji pár věcí co dělají fotku zajímavou. Originálnost tématu a zpracování, zajímavá kompozice, motiv, estetika, jednoduchost. Jaké k tomu máme výrazové prostředky? Barva (monochromní), kontrast, umístění, poměrná velikost, orámování (jinýmy objekty na snímku), rozdílnost osvětlení, zbíhavost (perspektiva) linií nebo jejich pomoc při dělení ploch na snímku, selektivní ostrost (hloubka ostrosti), opakování motivu (variace, zrcadlení), pohyb (pohybová neostrost), úhel pohledu. Velkou roli a možnosti máme z hloubkou ostrost - je třeba ji využívat. Více je o BW fotkách i tady
Mirek Kohout | 12:30:09 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
David: člověče já jsem snad nikdy nepočítal s barvou jako kompozičním nebo výrazovým prvkem (kromě redballu a to se nepočítá, protože to je recese) . Asi dělám někde chybu...... :-)
Palo Čech | 12:29:14 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
je lebsie zacat fotit s nikonom alebo canonom?
Mirek Kohout | 12:26:13 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Pavel Lexík: hele, je mi jasný, že odbarvená fotka není tak super jako na čb materiál ale zase tak diametrální rozdíl v tom není (když zvolíš přijatelný motiv) aby to tady furt někdo připomínal :-)
David Zachoval | 12:25:18 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Mirek: ja ani tak neresim to, ze na neco je lepsi cb nebo barva... jako spis fakt, ze foceni na cb te nuti premyslet uplne o jinych vecech nez na barvu. A resis hlavne ty uplny zaklady (ktery sem uz vyjmenovaval).
David Zachoval | 12:24:16 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Karel: je rozdil mezi "programovat" a "umet programovat" :) Ja sice programuju, ale sem typicka ukazka bastlire... ucel sveti prostredky :) Ale do foceni tenhle pristup "nejak to osrat" fakt tahat nechci... (nerikal sem, ze to nemate tahat do extremu? :)
Mirek Kohout | 12:23:30 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
David: ...jo, na tom něco je. Je fakt, že mne reportáž nijak neoslovuje. Mám radši komponovaný fotky, kde toho není moc a tam se atmosfera vjádří v čb bezvadně.
Karel Kadlec | 12:22:03 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Myslel jsem to jinak: i ta mládež si musí umět rozdělat oheň, ale dospělí jim řeknou "tady máš dva křemeny (dřívka a slámu), takhle s tím křápneš a je to". A pak u ohně dědek vzpomíná, jak běhali za bouřky s klackem pod hořící stromy. Já si myslím, že kdo umí využívat funkci integráče, umí i programovat a sestaví a naprogramuje funkční mašinu, nemusí nutně chápat tranzistor, nebo relé či lampu (i když mu to neuškodí).
Pavel Lexik Kulička | 12:19:22 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
ČB fotografie ( nezaměňovat s odbarvenou fotografií) pracuje jinými výrazovými prostředky ... a proto se k ní tak musí tvůrčím způsobem přistupovat ... Analogie akvarel - olej v malířství ... není jedno lepší než druhý, v obou technikách mohou vznikat geniální díla ..
David Zachoval | 12:18:26 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Mirek: uz sem to tu psal... protoze musis premyslet o kompozici, perspektive, tvarech, svetle a stinech, proste zakladnich stavebnich prvcich obrazu. S barvou prichazi duraz prave na tu barevnost. CB delam, protoze barevne neumim a ucim se na ni fotit... spoustu veci by bylo lepsi na barvu (a spoustu veci na barvu fotim, ale sem je samozrejme nedavam, koho zajima reportaz z polskyho comicsovyho festivalu?)
Virtuální kovboj | 12:17:23 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Mimochodem, dneska na www.GRAFIKA.cz vysla recenze nove inkoustovky, ktera ma extra sede inkousty pro tisteni cernobilych fotek...
David Zachoval | 12:15:26 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
Virtualni kovboj: nevim, proc mi porad kazdy podsouva, ze klasika je lepsi... tohle vubec neresim... rikam (po padesate zhruba), ze je nejlepsi zacit CB fotkou...
Mirek Kohout | 12:14:07 14.11.2003 |
|
| [Fotíte rádi? Fotíte dobře? ...]
David: já osobně nějak nenalézám přímou souvislost s čb fotografií a fotografováním obecně.Něco vypadá líp čb, něco v barvě. Je fakt, že čb je pořád nádherná a živá ale když začínáš s čb a oslovuje tě, je pravděpodobné, že u čb zůstaneš. Vidím to spíš jako specializaci než základ.