NOVY FOTAK?
Majitel: Ján Gálik |



[Uložit forum do bookmarku]
Tomas Halasz | 19:21:02 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
1.suhlas-2.aj ja.celkovo si to velmi presne napisal
Tomas Halasz | 19:15:48 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
1.suhlas-2.aj ja.celkovo si to velmi presne napisal
Jiří Březina | 18:58:14 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Pan Smazaný | 18:47:53 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
.......Podle mne proste v urcitem okamziku uz ten pocet obrazku nehraje roli... tak jako kdyz budu psat roman ten text nebude lepsi kdyz jej budu vytukavat na rychlejsim pocitaci. Kdyz pracuju na nejakym obrazku, nebo pro mne za mne jdu fotit nejakou reportaz, tak jde vetsinou spis o to, jestli ty obrazky pred tou kamerou vidim, jestli zmacknu tehdy, kdy to ma cenu, jestli jsem schopen to videne cilene prevest fotografickejma prostredkama na dvojrozmerny zaznam nebo jestli to necham na nejakem zarizeni. Jeste nikdy jsem se necitil omezovan poctem fotografii, a pokud jsem z nejake akce prinesl domu vysledky ktere mne neuspokojily, tak to nebylo nedostatecnym poctem udelanych obrazku, ale spis moji nedokonalosti. U fotografii "praveho okamziku", tedy neopakovatelnych jedinecnych momentu uz ten pocet nehraje roli vubec... ten moment je proste jeden, a kdo umi, ten jej ma, kdo neumi, ten cumi. U rezirovanych veci jde spis o predstavivost a umeni videt, nekdy clovek dela na jednom obrazku hodiny a stejne to neni ono, protoze ten rozhodujici napad dostane az na ceste domu, nebo nad strihacim stolem.......
Tome dovolím si s tebou nesouhlasit. Ten okamžik o kterém mluvíš, kdy už počet nasnímaných snímků nehraje roli by pro mě znamenal:
1. že fotograf už nepotřebuje sbírat žádné nové zkušenosti, že všechno ví a všechno zná. Pro mě je každý snímek, který si následně prohlížím zkušeností, když vyhodnocuji zda je dobrý či špatný. Pro mne znamená Více snímků=více zkušeností.
2. že fotograf vždy přesně ví, jaká fotka mu vyjde a že je to vždy ta nejlepší, kterou z dané situace může vytěžit. Chtěl bych poznat takového fotografa, jenž potřebujíc jeden kvalitní snímek jednou cvakne a jde dál. Já to nejsem a tak vždy danou situaci fotím vícekrát s ruznými odlišnými detaily a pak vybírám. Více snímků=větší šance na dobrou fotku.
Když už se miňuješ o fotografii "praveho okamžiku" tak už vůbec nevěřím tomu, že Bresson prostě nacvakal 36 snímků svou Leicou a měl tam 36 "pravých okamžiků" které následně publikoval.
Takže já si myslím že s kvalitou fotografa roste jeho procentuální úspěšnost, takže totální laik potřebuje na dobrej výcvak 1.000-10.000-100.000 cvaknutí, to je v podstatě jedno, ale každým cvaknutím může sbírat zkušenosti.
Dobrej fotograf fotograf udělá dobrý fotky a lepší fotky a vynikající a sem tam mu něco ujede a to vyhodí, zase je to jedno, pouze má vyšší procento úspěšnosti ale nikdy to nebude 100% vynikajících fotek, a tak opět každým cvaknutím může sbírat zkušenosti za účelem sebezlepšování (pokud si o sobě nemyslí, že je mistr světa). Více fotek i u něj znamená více dobrých snímků.
Z předešlého mi vyplývá takřka nezvratné dogma:
Počet fotografií u jednoho rozumně uvažujícího poučitelného fotografa musí mít vliv na kvalitu jeho produkce. Více vyfocených fotografií znamená rychlejší růst fotografa.
Pokud jsi, tedy jak se zmiňuješ, nepřinesl domu uspokojivé výsledky z nějaké akce nemuselo to být počtem fotografií z dané akce (i když také mohlo, prože sis myslel, že jeden film by mohl stačit :-), ano mohlo to být tvou nedokonalostí podloženou nedostatečnou zkušeností, protože jsi toho pro danou méně obvyklou situaci málo nacvakal v předešlé praxi a nevhodně jsi reagoval právě proto, ale to je pouze hypotéza.
Snad jsi mě pochopil, co jsem chtěl tímto dlouhým blábolem naznačit.
Marty * | 10:58:47 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Ivan Mladenov, PPP | 10:53:48 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
dodo simko | 10:53:43 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Tomas Halasz | 10:46:21 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
dodo simko | 10:40:48 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Tomas Halasz | 10:33:54 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
dodo simko | 10:22:21 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Tomas Halasz | 10:12:10 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
ää* michal kostowski | 10:09:19 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
dodo simko | 10:07:47 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Tomas Halasz | 10:01:18 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Tomas Halasz | 09:58:46 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
presne nie.ale viem ze si na jednej demonstracii nemozem dovolit nafotit viac ako 3filmi aj to stym ze cely mesiac nikam nejdem.
Pri digitale treba myslet akurat na baterky a ci je miesto na karte.
ää* michal kostowski | 09:54:26 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
kedysi som dosiel na akciu, nabachal 200 fotiek na digi, doma stravil hodinu hladanim niekolkych vydarenych a tesil sa... dnes tie fotky nemam rad! nevazim si ich, viem ze nie su tak uplne mojim vytvorom...
Jakub Satan Musilek | 09:43:23 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Nicmene faktem je, ze dokonale zvladnuti techniky foceni i techniky samotne se bez cviku neobejde.
dodo simko | 08:59:20 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Tomáš Houda | 08:25:48 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Milan Santoyo | 03:45:03 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
takove cekani na tem spravnej moment jak se tady nejakej analog snazi rici... muze trvat vecne a nebo nikdy...a nebo prosvihne moment..
s digitalem nacvakam co muzu a pak uz je jenom na soudnosti a sebekritice autora co uvazi za vhodne publikovat
je znamo ze i znami fotografove toho nafoti HODNE ale nepublikiji kdejakou hovadinu ale vyberou z tech tisicu ci nacvakali to nejlepsi
to plati jak o analogu tak o digi
Tomáš Houda | 01:42:22 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
To co jsem se pokousel rict byla teze, ze ty stovky a tisice fotografii ktere je nekdo schopen napachat digitalni kamerou pro mne nejsou srovnatelne s filmovym zaznamem jako takovym. To je jako kdyby sportovni fotograf pracujici s boosterem srovnaval svoji produkci s nekym, kdo dela zatisi. Pricemz je uplne jedno, o jaky zaznam se tu jedna, ono na ten kinofilm se da tech 36 obrazku zaplacat taky behem ctyr vterin, otazkou zustava co na nich potom bude.
Podle mne proste v urcitem okamziku uz ten pocet obrazku nehraje roli... tak jako kdyz budu psat roman ten text nebude lepsi kdyz jej budu vytukavat na rychlejsim pocitaci. Kdyz pracuju na nejakym obrazku, nebo pro mne za mne jdu fotit nejakou reportaz, tak jde vetsinou spis o to, jestli ty obrazky pred tou kamerou vidim, jestli zmacknu tehdy, kdy to ma cenu, jestli jsem schopen to videne cilene prevest fotografickejma prostredkama na dvojrozmerny zaznam nebo jestli to necham na nejakem zarizeni. Jeste nikdy jsem se necitil omezovan poctem fotografii, a pokud jsem z nejake akce prinesl domu vysledky ktere mne neuspokojily, tak to nebylo nedostatecnym poctem udelanych obrazku, ale spis moji nedokonalosti. U fotografii "praveho okamziku", tedy neopakovatelnych jedinecnych momentu uz ten pocet nehraje roli vubec... ten moment je proste jeden, a kdo umi, ten jej ma, kdo neumi, ten cumi. U rezirovanych veci jde spis o predstavivost a umeni videt, nekdy clovek dela na jednom obrazku hodiny a stejne to neni ono, protoze ten rozhodujici napad dostane az na ceste domu, nebo nad strihacim stolem.
Pocet vystrilenych obrazku muze byt rozhodujici pro nahodne strelce, kteri foti stylem prsi. V takovem pripade jim to ale k dalsimu rustu stejne nepomuze, to co vznikne nahodne tou nahodou zustane.
Walther Krupinsky | 01:35:14 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Pan Smazaný | 01:27:30 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Pan Smazaný | 01:21:05 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Walther Krupinsky | 01:15:24 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Pan Smazaný | 01:13:24 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
Walther Krupinsky | 01:12:02 28.10.2004 |
|
| [NOVY FOTAK?]
14 fotek denne v prumeru je strasne moc - pokud tedy nejsi nejaky streetworker nebo nezamestnanej. Pres pracovni tyden fakt nechapu ze muze mit nekdo cas fotit a kazdy vikend teda fotovychazku taky nedavam.
Zrovna tvoje fotky se me ale libi: http://www.photopost.cz/autor.php?id=5078