Rady a pomoci
Majitel: Petr Hořice |
|

[Uložit forum do bookmarku]
Pan Smazaný | 10:38:23 17.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
tak tos moh rict driv, ja se tam pripojuju uz asi tyden a uz jsem zvazoval vyhruzny dopis!! :-) Co mas za ten 4*5 zvetsovak?
Tomáš Houda | 10:18:22 17.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
befree.ch nepatri mne, je to domena myho providera (sunrise), konci tim akorat muj mail. Pokud mas na mysli moji HP, tak ta jede uz ted ve zkusebnim (neverejnem :-) provozu... dej mi asi tak tyden na doladeni. Programatorka mi teprve vcera spustila databazi a tak od vcera trochu delam na obsahu.
Jinak samozrejme souhlas, jak jsem psal, sam jsem s meoptama delal leta, a ty fotky nejsou spatny. Ale ze to jde predevsim u velkych zvetsenin snaze a lepe nez s meoptou je take pravda :-)
Jinak samozrejme souhlas, jak jsem psal, sam jsem s meoptama delal leta, a ty fotky nejsou spatny. Ale ze to jde predevsim u velkych zvetsenin snaze a lepe nez s meoptou je take pravda :-)
Ivan Mladenov, PPP | 10:15:12 17.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Díky všem za odpovědi...mám už trochu jasněji (polojasno až skoro jasno).Asi hlavní je, že mám A200,čili priorita času či clony se mě bohužel netýká,takže se musím spoléhat na to, jak to zvládne ta malá mrcha..což je někdy k vzteku. Jinak k tomu sněhu...foťák(obecně) má prý snahu podexponovávat, takže se focení na sněhu koriguje do plusu EV...ehm..jsem slyšel, teda....:-)
Pan Smazaný | 08:47:22 17.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Ja jsem delal 50*60 Meogonem S 2,8/50 a rozdil oproti nize jmenovane neAPO verzi nebyl skoro zadny. Apo je sice rozdil, ale kdo z pritomnych ho vyuzije? Mam ny mysli - kdo ma tak kvalitni sklo, kdo umi spravne exponovat, kdo umi spravne vyvolavat a kdo pouziva tak kvalitni papiry ze to pozna??? Tedy, ta vysledna fotka je ovlivnena tolika faktory ze vyhazovat tolik penez je nesmysl. To pokud se bavime o 50mm objektivech. Tam Meopta se svym Meogonem je hodne na vysi. Od 80ti vys je to uz horsi.
Hele, kdy uz pojede befree.ch? :-)
Hele, kdy uz pojede befree.ch? :-)
Tomáš Houda | 08:41:28 17.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
snad jeste toto: ja jsem po leta pracoval s Opemusem a temi lepsimi objektivy od Meopty. (viz muj inzerat v bazaru...) Sice jsem pri zvetseninach nad 30x40 mel lehke problemy s rohovou ostrosti, ale nastesti jsem jeste nevedel, jaky rozdil je to pracovat s opravdu dobrym sklem, takze jsem si vesele zvetsoval... Pred lety, po zakoupeni Leiky, byla ta neostrost zhruba od 30x40 uz prilis videt... Na mych printech je to dobre poznat, kdy prisel muj prvni Rodagon do domacnosti - najednou byly totiz ty rohy ostre (tim myslim ostrost na zrno)
To je prave to, proc vetsina lidi pri spatreni dobre udelaneho printu zacne slintat... u printu, ktery nema v cele plose ostre zrno si toho nevsimnou, ale u takoveho, ktery je perfektni, to je najednou videt :-)
Tomáš Houda | 08:33:06 17.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Objektiv do zvetsovaku by mel byt alespon stejne dobry, ne li lepsi, nezli objektiv, kterym fotografujes.
V podstate se da rici, ze cim vetsi printy chces delat, tim vice budou videt pripadne nedostatky zvetsovaciho objektivu. Navic u lepsiho objektivu se ti bude lepe ostrit ( jsou svetelnejsi a briliantnejsi, coz pri velkych vytazich je hodne znat)
Takze odpoved by asi znela: tak dobry, jak to penezenka dovoli, pricemz "the state of the art" tvori v soucasnosti Apo Rodagony nebo prislusne modely od Schneidera.
Rodagony existuji i ne- APO, jsou o mnoho (asi o polovinu) levnejsi a na cb take velice dobre.
V podstate se da rici, ze cim vetsi printy chces delat, tim vice budou videt pripadne nedostatky zvetsovaciho objektivu. Navic u lepsiho objektivu se ti bude lepe ostrit ( jsou svetelnejsi a briliantnejsi, coz pri velkych vytazich je hodne znat)
Takze odpoved by asi znela: tak dobry, jak to penezenka dovoli, pricemz "the state of the art" tvori v soucasnosti Apo Rodagony nebo prislusne modely od Schneidera.
Rodagony existuji i ne- APO, jsou o mnoho (asi o polovinu) levnejsi a na cb take velice dobre.
Pan Smazaný | 03:08:41 17.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Když už jsme u těch objektivů - na B/W foto z kinofilmu (z kvalitně naexponovanýho kinofilmu) jaký je vhodný objektiv do zvětšováku (mám Opemus 5)...????????
David Zachoval | 19:36:08 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Ty ses hroznej vypruzenec... dyt si tu z toho vsichni delaj srandu, stejne tak Martin... dej si panaka, vem si prasky nebo neco... uvolni se :)
Kazdopadne tazajicimu bylo odpovezeno nekolikrat, ne? Nebo mi neco uniklo?
Kazdopadne tazajicimu bylo odpovezeno nekolikrat, ne? Nebo mi neco uniklo?
Pan Smazaný | 19:31:41 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
? vam se asi ukazuje neco jinyho nez ja pisu. Davida jsem nekritizoval, jen jsem ho dobre nepochopil. rozdil mezi korekci 1 a korekci -1 jsem za pochopitelny povazoval. co takhle misto cekani na spatny slovicko odpovedet tazajicimu na dotaz?
Martin Hruby | 19:19:10 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
tomas: ze se chyby opakujou...v predchozim komentari kritizujes Davida, ze nedava znaminko ke korekcim (fakt "korekce 1" nikomu nic nerika.... :-)
Pan Smazaný | 19:09:16 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Martin Hruby: ????? nerozumim. co je tak k smichu? vzdyt jsem to napsal dobre.
David Zachoval | 18:53:52 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Tomas: z toho si nic nedelej, nemuzes rozumet vsemu :)
Tys to proste popsal (naprosto spravne a jednoduse) obecne. Ale Ivan se ptal konkretne, cim mu takova korekce hybe. A nevim, cim fotis ty, ale 30tak to ma zavisle na tom, co mas nastaveny. Pri priorite casu je proste cas pevny, takze ti korekce hejbe s clonou. U priority clony to je presne obracene. A manual je myslim jasnej...
Tys to proste popsal (naprosto spravne a jednoduse) obecne. Ale Ivan se ptal konkretne, cim mu takova korekce hybe. A nevim, cim fotis ty, ale 30tak to ma zavisle na tom, co mas nastaveny. Pri priorite casu je proste cas pevny, takze ti korekce hejbe s clonou. U priority clony to je presne obracene. A manual je myslim jasnej...
Martin Hruby | 18:41:41 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
tomas jedno: +1 :-)))))))))
Pan Smazaný | 18:33:26 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Martin Hruby: jasne, namerim dlan, korekce 1 a je hotovo. :-)
Pan Smazaný | 18:32:15 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
aby ti co nemaj bodovy mereni nezahodili fotaky - bodovy mereni se da obejit pouzitim zoomu - vytahnes ho na maximum a namiris na toho cernocha a pokud mas v zaberu jen jednu barvu (nebo jak to napsat) je vyhrano. Pokud to spojis se stredovym merenim, mas vyhrano. NEDOPORUCUJI merit multisegmentem a delat na to korekce! Fotak ty korekce udela za tebe a ty nevis jak a jeste bys to korigoval. Mereni modernich zrcadlovek je uz na slusne vysi. Pokud mluvime o korekcich obecne, zalezi taky na tom jestli fotis dia nebo kino. Moc nerozumim tomu co napsal David, korekce 1 je napriklad z clony 8 a casu 1/125 udelat clonu 8 a cas 1/60, nebo 1/250 - to podle toho jestli +/-.
Zonovym systemem bych se nezatezoval, to radeji at Tomas Houda napise o necem jinym. Beztak si tady nikdo fotky doma nedela a vsichni ty mraky prihazujou v PS :-) p.s. kdy bude fungovat befree.ch?
Zonovym systemem bych se nezatezoval, to radeji at Tomas Houda napise o necem jinym. Beztak si tady nikdo fotky doma nedela a vsichni ty mraky prihazujou v PS :-) p.s. kdy bude fungovat befree.ch?
Martin Hruby | 18:27:18 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
cernocha bych se celkem bal bodem merit ..:-) a na snehu radeji odrazene svetlo ani nemerit - jsem srab a dycky si expozici beru z nejakeho znameho mista (pletovka, obloha)....
Tomáš Houda | 17:50:32 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
snad jenom k tomu snehu: kdyz si nameris toho cernocha bodove ( a tim myslim opravdu bodove, ne skoro bodove nebo integralne se zvyraznenym stredem), tak dostanes EV ktera odpovida 18% sedi ve stinech. Kdyz to nasledovne zkorigujes o 3EV tak se to zmeni na prave prokreslitelnou cern (bw baryt). A podobne :-)
Tomáš Houda | 17:47:51 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
mozna sem nekdy napisu takovej uvod do zonovyho systemu, pokud to mezitim neudela nekdo jinej (za coz bych byl vdecnej...) Ten system je sice pro praci s kinofilmem nepouzitelnej, ale kdo to jednou pochopil, ten pouzije tyhle vedomosti prave pro mereni svetla vseobecne, tedy i pro kinofilm.
Tomáš Houda | 17:43:32 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
hahaha :-)
Stara poucka pravi, ze se exponuje na stiny a printuje na svetla. To ma svuj puvod v materialovych krivkach pro pozitivni a negativni materialy. pokud tedy nekdo na sebe bere tu kalvarii a meri odrazene svetlo, mely by jej zajimat predevsim stiny. Ja si vetsinou promerim extremy a koukam, jestli se vejdu do rozsahu sedmi EV. Kdyz ne a jsem venku bez moznosti situaci ovlivnit, rozhoduju podle dulezitosti stinu resp svetel, ceho se zreknu - a to cele s vedomim, ze u svetel mam kapku vetsi rezervu nez u stinu.
Stara poucka pravi, ze se exponuje na stiny a printuje na svetla. To ma svuj puvod v materialovych krivkach pro pozitivni a negativni materialy. pokud tedy nekdo na sebe bere tu kalvarii a meri odrazene svetlo, mely by jej zajimat predevsim stiny. Ja si vetsinou promerim extremy a koukam, jestli se vejdu do rozsahu sedmi EV. Kdyz ne a jsem venku bez moznosti situaci ovlivnit, rozhoduju podle dulezitosti stinu resp svetel, ceho se zreknu - a to cele s vedomim, ze u svetel mam kapku vetsi rezervu nez u stinu.
David Zachoval | 17:38:51 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Petr: ono je to s tim snehem slozitejsi a zalezi od jednotlivy situace... v takovym pripade uz je asi nejlepsi to brat bodove a podle zkusenosti to korigovat...
Petr Hořice | 17:35:01 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Nebylo by od věci, vysvětlit i rozdíly při měření na světla a na stíny.. atd.
Petr Hořice | 17:32:33 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Mě to uniká celkem dost... jednou čtu že při focení na sněhu se dávají záporný korekce, jdny zas čtu, že se musej dávat kladný korekce... jem z toho tumpachovej. Ideální by bylo, kdyby o tom třeba Tomáš Houda udělal nějakej ten článek i s obrázkama... pro nás méně chápavé :-))
David Zachoval | 16:05:22 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
To mas podle nastaveni. Kdyz jedes na manual, tak tam se kompenzace dela proste nastavenim clovy a casu rucne. Kdyz s prioritou clony nebo casu, tak se meni vzdycky to opacny (mas proste navolenou urcitou clonu a cas se ti k tomu donastavi podle automatiky + zohledni se tebou nastavena korekce expozice). Ale on to nekdo vysvetli lip, me tyhle teoreticky veci unikaj :)
Ivan Mladenov, PPP | 15:59:30 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Chci se zeptat zde přítomných....co se vlastně upravuje Kompenzací expozice? Čas, nebo clona? Nebo je to jinak?
David Horad | 14:14:12 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Tomáš J: To jsem věděl. 105 jsem chtěl hlavně kvůli jednomu Voigtlanderovi, které jsem si pro potěšení zkoušel.
Pan Smazaný | 12:34:38 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
a jeste jednu poznamku, na 6*6 je 80, 105 je na vetsi format. ale nekdy se tak zvetsuje, protoze ty objektivy lip kresli u stredu a tak se treba na kino da pouzit i ta 80ka.
David Horad | 11:30:56 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Tomáš J: :o))) Jasně, díval jsem se, že stojí u Meopty na špičce.
Pan Smazaný | 11:00:19 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
aby nevznikla mylka, ten meogon JE poradnej zvetsovaci objektiv! :-)
David Horad | 10:18:03 16.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
Tomáš J: Díky, to je asi ono. Do "pořádnýho" zvětšovacího objektivu chci investovat, až tomu budou negativy odpovídat.
Pan Smazaný | 13:35:12 14.12.2002 |
|
| [Rady a pomoci]
a co takhle koupit meogon 80ku (2,8) ? ta je na 6*6 taky. jinak nikkor neber, rozdil mezi nim a meogonem s touto technikou stejne nepoznas, a koupit APO obektiv je dalsi silenost, protoze pak si koupis novy a kvylitni objektivy na foceni... :-) pokud ti nevadi bazarovy veci, zajdi v praze ke skodovi a nebo pazderovi a vyber si ten meogon. na 2,8 zaostris dobre, ve spojeni s lupou od Meopty za 300,- excelentne.










