Přeskočit na obsah
Přihlásit Registrace

Richard Krejčí

Info Fotky (44) Komentáře (43) Fóra

Celkem 43 komentářů

*****
bez hodnocení 16:24:54 13.06.2010
Proč hyzdit mladou krásnou tvář šumem/zrnem? Na to má času dost. Pokud chci zrno použít jako kreativní složku, tak ale ať je vidět, že to zrno tam je a že to bylo úmyslem. Tj. kreativní úmysl. Jinak to vyvolává pocit, že neumíte s fotoaparátem a je to rušivý šum, který by tak degradoval fotografii na úroveň amatérského začátečníka, což jistě nejste.
Vzhledem k tomu, že jde o inscenovanou fotku, neškodilo by prosvětlit stíny bílou odraznou deskou.
Pocukrované království
bez hodnocení 00:35:45 27.03.2010
Námět fotografie je zajímavý. Neškodilo by ale lepší zpracování. Větší ořez odstraní zbytečné prvky, které ruší celou scénu. Místo bílého rámečku bych zvolil černý. Zvýší kontrastnost scény. Tonální ztmavení zvýrazní kresbu sněhu a divák se může nechat unášet jemnými detaily...
[img]http://2i.cz/2i/t/3359f2d80b[/img]
Pesan II
bez hodnocení 12:26:39 17.03.2010
Další fotografie z komerční sféry. Pro komerční potřeby není špatná. Je třeba se rozhodnout proč a pro koho fotím. Pokud fotím pro $ a konzumní masu lidstva, nikdy nebudou mít fotky umělecký rukopis a hodnotu. Většinou po prohlédnutí skončí v koši. Směr, výsledek focení je řízen nejsilnějším zákazníkem, konzumní společností. Umělecky ztvárněná fotografie, má obsah, děj. Je čitelná a podporuje fantazii. Jsou to fotky, které bych si dal doma na zeď. Není jednoduché tvořit tak, aby to mělo uměleckou úroveň a zároveň to oslovilo většinu lidí. Je třeba si položit otázku. Co je lepší? Průměrná kvantinta v moři průměru ovládaná konzumem, nebo kvalita v mistrovské třídě, ovládaná autorem? Mistři v čemkoliv, sport, umění, podnikání, se naplno věnují jednomu směru... to je cesta ke zdokonalování a dosažení vrcholu. Kam se chcete posouvat vy? Co tato fotografie říká? Má děj? Je čitelná? Hovoří barvy, nebo obsah?
Drž mě
Drž mě (autor: Jan Hájek)
bez hodnocení 09:37:22 19.08.2009
Působí to na mě jako nepovedená skládačka. Děvče se drží naprosto nepřirozeně. Obě ruce na má na jednom rameni. Buď má svaly jako ze železa, nebo... nepatří tam? Další problém je hloubka ostrosti. Neznám fotoaparát, objektiv, který zvládne dokonale prostřit vzdálenost 2m až 10km... Takže? Nepatří tam? Barva osvětlení. Na postavách bych odhadoval východ, nebo západ slunce...Barva oblak tomu ale moc neodpovídá... Fotka jako vystřižena z propagačních letáků cestovní agentury...
Držím se hesla, to co fotím, musí vypadat realisticky. Čím méně úprav, tím lepší...
Annamaria
bez hodnocení 15:13:15 10.07.2009
Krásná to žena. Použít tmavší pozadí. Koukám, tak jde o pihatou ženu, tak proč to nevyužít a pihy na fotografii nezvýraznit? Stačí si pohrát se zeleným filtrem při převodu do BW... Není podmínkou se držet rozměru 4:3 Ořez by mohl pomoci. Také bych se držel nepsaného pravidla, tam kam se kouká => víc místa...
...H...
...H... (autor: Zdenek Koza)
5 bodů 14:53:23 10.07.2009
Jo, tak tohle se mi líbí, možná bych tochu upravil náklon fotky. Celé to tak trochu padá vlevo, ale jinak super atmosféra a velice zdařilý převod do bw.
Na vetvi
bez hodnocení 14:34:29 10.07.2009
Aj aja jaj... středová kompozice, trpajzlík, technická kvalita... je tam toho víc. Předně bych hlavního aktéra názvu zobrazil trochu... ne víc... většího. A umístnil bych ho do nějakého místa, dle pravidla "zlatého řezu". Dalším krokem je ujasnit si, co vlastně má být ostré. Strom? Osoba na větvi? Hlavně ať je jasný jasný záměr. Pokud má být něco neostré, tak ať je to opravdu neostré. Není nic horšího, než "trošku" neostré. Vypadá to jako nezvládnutá práce s hloubkou ostrosti...
Ale jen tak dál, jen víc, jen houšť. A trénovat...
Jsme děti Země I.
bez hodnocení 14:23:44 10.07.2009
jo jo... s bleskem jsou to kouzla. Příliš silný blesk. Možná by bylo lepší místo blesku použít odraznou desku. Atřeba alumatku. Z jedné strany bílá, z druhé strany stříbrná. Děvče bych tam dal celé. Je pohledné, tak proč jí ořezávat nohy? Výsledkem tak bude přirozenější podání celého snímku. Každopádně, tréning dělá mistry...
Sestry čarodějky...
bez hodnocení 12:32:58 02.07.2009
Podpis, neboli signifikace není kvůli krádeži. Je to určitý způsob autorství. Proč malíři podepisují obrazy? Aby je někdo neukradl? Proč výrobci dávají na auta různé obrázky? Okřídlený šíp? Čtyři kroužky? Je to záruka toho, že jde o jasně definovaného autora, výrobce, zaručující jisté kvality. Jinak řečeno, že se za tuto fotografii nestydím. Nikdy nedávám veškerou svoji tvorbu do veřejných galerií. Pokud se tato fotka objeví kdekoliv, signifikace umožňuje dohledání autora a datování vzniku. Anonymních fotek jsou tuny. Tuny těch, co se za svojí tvorbu stydí a nebo mají strach, co by tomu řekli lidi okolo mě...
Já se za svoje díla nestydím. A co vy?

A k čemu rámeček? pokud máte doma nějakou fotku, obraz, gafické dílo na zdi... Je v nějakém rámu? Má paspartu? Doufám že není v té hnusné skleněné clip podložce...
Tak když doma v rámečku, jak toho dosáhnout tady?

Berte to jako impulz k zamyšlení ;-)
Toto není žízeň :-)
bez hodnocení 10:30:50 14.05.2008
Ach jo... dnešní touha a hon za dokonalostí dělá z lidí plastikové figuríny. Jde o zdařilé grafické dílo, nikoliv však už o fotografii. Copak ta pohledná dívka nemá kůži, ale latexový obličej? Absence jemných vrásek, textury pleti na mě působí jako návštěva voskových figurín... Takovouto pleť mívají miminka, ale tato dívka na miminko nevypadá ;-)
voko
voko (autor: Hanuš Frolík)
bez hodnocení 19:22:55 29.02.2008
Co raději? Hromadu anonymní chvály nebo dloubnutí co vede k zamyšlení = tvorbě?

Raději dloubnu.

Odlesk je přirozená záležitost. To je jako se snažit retušovat slunce. Ale proč uzel? Působí násilně, rušivě. Víc by slušely přirozené kudrliny...
...
... (autor: Igor Vražič)
5 bodů 12:37:16 06.12.2007
Tak tahle je velmi zdařilá... jenom trochu upravit. Naddržet oblast ramena, kde rušivě působí ramínka. Když budou temnější, již nebudou tak rušivě působit kontrast světlé pokožky a tmavých ramínek od čehosi... Jinak super!!!
...
... (autor: Igor Vražič)
bez hodnocení 12:32:18 06.12.2007
Středoformát je vidět. Líbí se mi... jenom bych příště ostřil na oči. Rozmazaný nosík vadí méně, než rozmazané oči. Jestli to je možné tak bych doporučil s touto osobou nafotit víc snímků. Stojí za to...
.. struktura ..
bez hodnocení 12:19:02 06.12.2007
No... nevím. Nápad je to perfektní, ale TK je na tom hůř. Působí to na mě jako sken z tištěné předlohy, kde tiskový rastr dělá problémy v podobě čar ve směru tisku. V případě digitálu se na tom komprese jpg škaredě poznamenala. Ta spíš ale dělá fleky. Tak já nevím... U filmu bych to nazval zrno, které by mělo být buď měnší, nebo větší. Ale tady nevím. O cokoliv se snažím, tak to má být jasné že to bylo záměrem. Chci li zrno, udělám to tak aby tam fakt bylo vidět. Nechci li zrno, udělám to tak aby tam nebylo. To co je mezitím vyvolávává pocit nezvládnutí procesu zpracování... Tréning dělá mistry... Takže trénujte... máte na to se zlepšit...
kuriatko moje
2 body 22:01:47 03.10.2007
Oj joj joj... Přepálené odlesky světla na prstech, Móóóooc velká škoda... Pokud by jsem tu fotku upravoval já, tak bych se z daleka vyhnul automatickým filtrům. Ztmavení okrajů fotografie dodává větší obsahovou hloubku, nutí oči sledovat obsah fotografie. Okraje ztmavené nějakým automatickým filtrem tuto fotografii degradují...
Za nápad bych dal 5, ale provedení 0. Takže 2+
gymnastka III.
bez hodnocení 16:11:55 04.11.2006
To:František Vik
Tak ukažte svoje výtvory, když vám to šťourání jde tak tobře, tak i zajisté vaše fotografie budou excelentní ...
...
5 bodů 18:31:17 15.09.2006
Jo, tak to je dobrý ... Tak mají vypadat dokumenty. Obsah, dynamika, ... jo to se mi líbí, adjustace ... , jen tak dál ....
Renda...
4 body 18:26:50 15.09.2006
Fotka to je pěkná, ale zaloužila by si lepší adjustaci (rámování). Vinětace objektivu je dost vidět, takže buď rohy ztmavit nesymetricky, nebo je vyretušovat. A co se týká názvu? Ve mě vzbuzuje pocit zamyšlenosti, zahloubanosti ... a tak .... ;o)
Jinak dobrý, jen tak dál, jen víc a houšť ...
schovávaná2
bez hodnocení 21:23:33 21.07.2006
Super spontání fotka, možná by jí dodal ještě víc "šťávy" čtvercový formát. Pro uzavření obrazu bych trochu pod zvětšovákem ztmavil spodek fotky. Nahoře tmavo, dole by mělo být taky tmavo, hlavní motiv světlo ;o) Ale jinak je to super ...
Velký obdiv za zachycení nezachytitelného ... co mě to stálo filmů ... fšechno rozmazaný... ;o)
Ilford Delta 1OO
bez hodnocení 20:41:44 21.07.2006
Moc pěkné, tonálně perfektně vyvedené ... ale trošku mi tam vadí "násilný" výraz v tváři. Možná by jsem i použil u té pěkné modelky trošku světlejší rtěnku. Ale to už je detail. Každopádně zdařilá práce ...
podvečer na půdě
bez hodnocení 20:33:09 21.07.2006
Na začátečníka vynikající, jenom by jsem si ještě ohlídal pár věcí. Na půdní zátiší mi to příjde moc uhlazené, uklizené. Většinou tam bývá spoustu prachu a nepořádku.
Židli bych víc posunul v pravo, nebo ji úplně otočil. Představuji si, že v ní někdo sedí, ale takhle by jaksi vypadl z obrazu ...
Takže, tréning ... ;o) a bude to dokonalé ....
(autor: pt¤ Jan Mlcoch)
5 bodů 20:33:43 13.07.2006
Nóó, to už vypadá líp. Upravil by jsem ještě pár detailů a je to super fotka.
Trochu by jsem tu fotku uzavřel. To znamená, že bych rohy trochu nadržel. Souhlasím s tím, jak je již dole psáno. Neškodila by odrazná deska, aby trochu prosvítila utopenou tvář ve tmě a nehezký špičatý stín na rameni.
Vzhledem k tomu, že fotce sluší bílý rámeček, nebál bych se použít i černou linku.
Pro odstranění ostrých a neostrých míst, od ramen dolů, bych zkusil použít při zvětšování síťku a trochu s ní "šmrdlat" aby způsobila ještě větší rozostření a tak vypíchnout obličej. Ale to je můj názor ... ;o)
naušnice
bez hodnocení 16:49:37 11.07.2006
jako experiment to je dobrý, jenom bych si při focení dal pozor na pár věcí ...
Rušivě působí poutko na zadečku, jako by byla plyšák a za to poutko visela v regálu s hračkama. Další co působí rušivě je část korzetu, který doslova svítí pod stehnem. Možná by ani neškodila linka, která by vymezovala obrazovou plochu, jinak to svádí bádat, kde vlastně končí obraz a kde začíná černý rámeček a odvádí pozornost.

A co se týče názvu ...
vzhledem k tomu, že název je vázán na nějakou část obrazu, tak by ta naušnice měla být trochu lépe čitelná, nalezitelná. Působí to na mě jako "najdi sedm rozdílů" ....
Jinak je to zdařilá práce. Jen víc trénovat.
|/\\
|/\\ (autor: Ján Pilko)
bez hodnocení 14:50:37 27.06.2006
Koukám, fotečky máš pěkné, ale na aktech bych ještě doporučil pracovat. Působí na mě dost tonálně utopené. Co se týče prezentace, tak pokud je fotka celkově tonálně těžší, mělo by být pozadí tmavé, aby vynikly jemné detaily šedi. Pokud je pozadí takové fotky bílé, působí příliš temně.
Pro čistotu kompozice by jsem ruce buď úplně vypustil, nebo je usměrnil tak, aby nešly proti směru úhlopříčky. Takhle na mě působí jaksi "navíc". Věřím ti, že další fotky již budou lepší a lepší ...
portret
bez hodnocení 13:28:34 27.06.2006
ale ale .... Něco tomu chybí, nebo přebývá. Někdy je méně lépe než více. Já bych to řezal ... ;-) (Někde jsem to slyšel ..... ;-) Přijde mi, že tam to poprsí je už tak trochu navíc a ta nejdůležitější část, oči, která je ostrá, tak vychází strašně vysoko.
Ruce na mě působí tak trochu, ne ... , víc pahýlovitě. A nejvic okatě působí ta tmavější ruka, která nepříjemně strhává pozornost. Buď bych ji úplně schoval, nebo ji nějak lépe zakomponoval.
Neškodila by i linka vymezující obrazovou plochu ;-)

A to by už stačilo ne?
Hanka
Hanka (autor: Stano Novák)
3 body 18:20:20 02.10.2005
Výraz modelky. Pozadí by jsem každopádně změnil. Působí takhle ta bílá příliš rušivě.
smutný den
5 bodů 19:36:34 25.09.2005
Vynikající fotka. Nelze k tomu co dodat. Škoda že to nelze vidět ve formátu 30x40 na barytu :'o.
Pokora...
2 body 19:07:05 25.09.2005
Proč ten náklon? Akorát je z toho cítit, že se něco dohánělo. Náklon fotografie je speciální tvůrčí záměr, který je ale velmi ošemetný a v tomto případě úplně zbytečný a dojem kazící.<br> Pokora... Před čím? Před Vámi? Z fotografie to musí být jasné. Měl by tam být nějaký dominantní objekt, ke kterému by ta dívka skládala pokoru. A když pokoru, tak úplnou. Dívka cosi schovává v ruce pod sebou. Co to je nůž? Kámen?....Není to zrada?....<br>TK fotografie by jsem volil jinak. Proč tak velkou hlouvku ostrosti? Zajímají někoho stromy v dáli? Děj je nějakých pár metrů před námi a pozadí akorát ruší. Barvu by jsem vypustil. Zbytečně moc kecá do vzkazu co by měla fotografie tlumočit.<br> Galerii by jsem taky zvolil jinou. POkud jejednou z dominantních prvků žena, tak jako první upoutá pozornost diváka, galerie by měla být volena podle hlavního motivu. Příroda to ale v tomto případě není ..... <br> Fotografie na mě působí jako dokument o jakési cestě lesem .... Každopádně hlavu vzhůru. Tréning dělá mistry. Jen víc a jen houšť. Čím víc toho zkazíte, tím se přiblížíte blíž k dokonalosti ... ;o)
Čekej tiše, až mraky měsíc rozpletou....
4 body 20:35:03 22.09.2005
Fotka vypadá pěkně, ale u modelky od pasu dolů to vypadá moc strojeně, nepřirozeně .... pokrčené nohy ... pootočení na bok ... chodidla nepřirozeně vyrůstající ....<br> Ať si lámu hlavu jak si lámu hlavu, furt mi nejde do hlavy ten název. Zní poeticky, ale .... "mraky měsíc rozpletou"? Vím. Jsem šťoura ... ;o)
Veronika
3 body 20:24:34 22.09.2005
Portrét by to byl pěkný, jen ten růženec bych raději dal na krk, nebo ho do fotky jinak zakomponoval. Tak to vypada jako nějaká rekvizita, u které se neví jak se používá. Ale jen tak dále. Pokračuj a piluj. Fotka musí mít smysl a harmonii ....
1 2