Přeskočit na obsah
Přihlásit Registrace

Petr Kovář

Info Fotky (29) Komentáře (33) Fóra

Celkem 33 komentářů

V poklusu...
5 bodů 15:18:17 13.03.2018
Moc hezký úlovek (akorát bych asi trochu lokálně potlačil to světlé pozadí - moc mi to tahá oči nad srnce).
Dvojčata
bez hodnocení 20:31:53 12.03.2018
Dušane - chtěl jsem jen poukáza na to, že to není čistá wildlife fotka. Na takovou bych asi čekal několik měsíců/let a u nás bych ji asi těžko pořídil :-) Co se týká toho "otroctví" - je to cca 1,5 roční orlice, která se v zajetí již narodila, takže těžko může porovnat, kde by jí bylo lépe. Je to stejné jako s lidmi - narodili jsme se do určitého prostředí a pokud bychom byli vhozeni do jiného (např. divoká příroda), zahynuli bychom poměrně rychle....

J.Jancar - tak jasně, že to není nejlíp vyvážené, tuto fotku jsem vybral ze série takovou, kde ten odraz v rybníčku byl co nejostřejší a zároveň orlice byla co nejblíže mě (kvůli malým ořezům), bohužel s pevným sklem se fakt blbě couvá, když pták letí naproti vám :-)))

Díky všem za hodnocení a komentáře, hezký večer všem!
"Rybolov"
bez hodnocení 20:11:50 03.09.2016
Ahoj Tome, moc díky za konstruktivní příspěvek, určitě se nepovažuji za jednoho z těch stovek fotografů po světě, takže se rád nechám posunovat dále názory ostatních... O dotyku s kapitánem jsem nepolemizoval, šlo podle mne o banální dotyk ryby s křídlem racka, což mi skutečně přijde až příliš hnidopišské.. Focení je pro radost, tak se omlouvám, jestli jsem někoho naštval.
"Rybolov"
bez hodnocení 19:24:38 02.09.2016
Daniel Nováček: tak nějak :-) Nicméně jsem šel fotit racky v letu (jiní ptáci na tom poloostrově u moře nebyly - kromě páru hrdliček, několika rorýsů, vlaštovek a jiřiček - a to je ptactvo, které se téměř nedá v klidu nafotit...) a že jsem zrovna zachytil racka s rybářem v pozadí, navíc pěkně ostrého, s jiskrou v oku - to se mi líbilo moc. A ta ryba v zobáku - to byl takový bonus ...

V.Platoš: je vidět, že víš o čem mluvíš - takže na ty KECY radši reagovat nebudu. Kritiku jsem ochoten snášet vcelku v pohodě, ale v tomto případě mi teda sorry - takovou píč*vinu, že mi "hlavně vadí ten dotyk ryby s křídlem" - toto jsem ochoten přijmout od člověka, který letovky dělá den co den a ví, o čem je řeč. Ty bohužel zřejmě nemáš ani tušení, o čem je ostření při takovýchto fotkách. Tam to není o foťáku .... Jenže zase mi namítneš, že "kecy, kecy, kecy", tak toho nechám - nemá to cenu. A ten odkaz - ten je super - asi jako od desetiletého dítěte...

L.Duchoň: nechtěl jsem dělat nikomu žádnou přednášku, hlavně jsem v úvodu poděkoval za připomínky a chtěl jsem si trošku zadiskutovat, ale taková "hnidopišská" poznámka o dotyku křídla s rybou, to mi teda přijde dost mimo ... ta fotka má do dokonalosti daleko, ale rozhodně není špatná. Je to momentka, kterou již třeba nikdy necvaknu a jako daleko větší mínus vidím to, co psal Roman - prostě o chloupek později a bylo by to lepší (ale třeba by křídla byla v jiné pozici, ryba v jiném úhlu - to prostě neovlivníte).

A nakonec pro V.Patoše: tato světlejší a bez dotyku je lepší?

Takže ještě jednou - hezký víkend všem :-)
"Rybolov"
bez hodnocení 07:50:58 02.09.2016
Děkuji za připomínky - s tou mírnou podexpozicí souhlasím, zkoušel jsem to i přisvětlit, ale na mě osobně působila ta tmavší verze příjemněji, co se týče toho světla (ráno před 8h).

Dotyk ryby s křídlem - jestli jste někdy dělali "letovku", navíc se sklem 600mm, tak určitě víte, že v prvoplánu nikde nevidíte tu rybu. Máte dost starostí s tím, abyste zaostřovali letícího ptáka (navíc tmavý pták na tmavém pozadí je úžasná záležitost pro AF foťáku) a udrželi jej na ostřícím bodě (ale kdo nezkusil, nemá tušení). To, že racek držel rybu v tlamě a navíc, že prolétl nad rybářem v pozadí, to zjistíte až když sedíte u počítače a prohlížíte, co jste nasnímali. Takže takovýto okamžik by se mi nepovedlo nasimulovat ani kdybych tam seděl nonstop ještě celý týden (bohužel zvířatům obecně nemohu říci, aby se prolétli nad tou lodí ještě jednou, ale nyní trošku výše, abych si nemusel lehat apod.). Takže já chápu tu "nepřehlednost" ve vašich očích, ale wildlife není ateliérové focení, kde si s modelem mohu "dělat" co zrovna potřebuji :-)

Roman - jo, taky jsem si to říkal, že stačilo o nějakou tu tisícinku později, aby se ocas dostal kousek před hlavu rybáře, ale jak jsem popisoval výše, tohle fakt neovlivníte ... Prostě zaostříte racka, udržujete jej na ostřícím bodě a sériově snímáte, ale rozdíly mezi snímky jsou poměrně dlouhé (5sn/s - ale čas expozice 1/1250s - tak si to spočítejte sám :-)

Hezký víkend všem!
Švajčiarske Alpy
bez hodnocení 15:17:42 14.06.2016
Já tedy nevím, hory pěkné (já Alpy rád) - ale to nebe k nim nepatří nebo ano? Ty mraky jsou k těm masívům hodně umělé - na mé oko to působí jako koláž .... ale rád se nechám vyvést z omylu :-)
Liška obecná
5 bodů 16:45:31 11.03.2016
Moc pěkné - trpělivost při čekané se vyplácí :-)
Zajíc polní
5 bodů 16:43:54 11.03.2016
Krásný ušák! Mohu se zeptat, jak jste byl od něho cca daleko?
Oříšky - ty miluju!
bez hodnocení 14:09:10 23.02.2016
Keram (iko): já vím, ale mě tam vlevo vadila ta větev (viz jiný výřez záběru) - každopádně díky za názor :-)
(autor: Dušan Seifert)
5 bodů 22:36:31 17.01.2016
líbí ... ale mám blbý dotaz: co to znamená "proklik do černé" ?
Svačinka
bez hodnocení 21:01:07 10.01.2016
děkuji - nechám si poradit .... na druhou stranu - tady je původní snímek (typická středovka) a víc už jsem se přiblížit nemohl, abych ho nevyplašil + jsem byl s ohniskem na konci (300mm), takže další ořez by to patrně ještě zmenšil :-)
dokonale svobodná
5 bodů 08:00:13 30.11.2015
nádhera!
..dlouhozobka v akci...
5 bodů 16:00:32 03.09.2015
Počty na silnici ...
bez hodnocení 18:28:55 30.07.2015
tak už mě to nenechá vložit fotku, tak jedině takhle: http://www.modelimex.cz/store/foto.jpg
Počty na silnici ...
bez hodnocení 18:26:11 30.07.2015
Dušane, holt nemám to správné oko umělce :-)
A tenhle formát není lepší?
Počty na silnici ...
bez hodnocení 17:30:25 30.07.2015
jen pro Jirku Březinu: mě se to takhle prostě nelíbilo :-)
Počty na silnici ...
bez hodnocení 17:25:03 30.07.2015
Proč myslíš? Jako "navrstvit" je těsně vedle sebe? Vem to tak, že jsem jel autem zpátky do hotelu a tohle mě v zrcátku fakt pobavilo, takže jsem zastavil, zacouval na jediné volné místo u pravé krajnice (abych to nenechal jen na silnici) a udělal 2 snímky jen pro pobavení. Chodit tam pár minut a hledat ten správný úhel, sorry, na to jsem fakt čas neměl :-)
Počty na silnici ...
bez hodnocení 17:00:18 30.07.2015
Jirko, já jsem měl před sebou tři různé výřezy a prostě ta silnice bez levé čáry byla taková neúplná, proto jsem zvolil i tu levou lajnu - byl to záměr ... Možná, kdyby ta lajna byla přesně na hraně ... nevím, ale díky za názor.
Pětihlavá saň
bez hodnocení 22:09:44 27.04.2015
M.Š.: díky za navigaci :-) Udělal jsem výřez té oblasti, o které si myslím, že mluvíte ... Na druhou stranu nechápu, jak při zmenšení obrazu třeba 4500x3000 px mám zachovat stejné množství detailů na výsledném obraze 1200x800 px ... asi mi stále někde něco uniká :-(
vo víre
5 bodů 15:05:44 27.04.2015
moc pěkné!
Pětihlavá saň
bez hodnocení 15:04:51 27.04.2015
J.O.: zkoušel jsem to v čb a vypadlo to fakt lépe, ale jsem zvyklý na barvu :-)
J.B.: asi jsem fakt natvrdlý nebo mé oči potřebují doktora ... jaké tenké větvičky máš na mysli? zkusím se podívat na originál fotky a budu testovat :-)
Díky moc za komentáře - nejen ty nás mohou posouvat vpřed!
Pětihlavá saň
bez hodnocení 21:04:09 24.04.2015
J.B.: při zmenšování fotky to nějak dělám automaticky, ale někdy je to patrně zbytečné ... takhle je to lepší? rád si nechám poradit - díky!
Tahy štětcem aneb piloti malířem...
bez hodnocení 12:29:51 13.04.2015
V.Vereš: to mě taky, ale ty stromy nevyretušuji a dál za ně jsem v tu dobu neměl nárok jít, navíc po pár minutách ta obloha získala úplně jiný ráz....
... ? ...
5 bodů 17:30:03 10.03.2015
Super ....
a pokud by byl název "Autoportrét" pak prosím o zařazení mezi humor :-D
U tej Boží muky .....
4 body 21:48:29 03.03.2015
Hezká kompozice (já osobně bych zase spíš řezal zleva :-), akorát nerozumím těm tmavým vrškům lesů na obzoru (lesy jakoby v oparu, ale vršky tmavé - na mě to působí divně - uměle).
Hořící nebe ......
5 bodů 23:35:28 27.01.2015
Roháče
bez hodnocení 11:13:29 18.01.2015
sam sullivan: ano, pohled na Roháče to byl hezký (přikládám i širší pohled), co se týká kresby - jedná se základní seťáky od Nikonu, ale možná je chyba i v obsluze :-)

Petr Hamák - já vyrazil nad sjezdovku, abych za jasného dne (asi jediný v tom týdnu) zkusil zachytit cca 40km vzdálené Roháče, bohužel bylo cca 1,5h před západem slunce, být tam možná o nějakou hodinu dříve, bylo by to s jiným světlem třeba lepší ... každopádně pohled by byl stejný :-)

Díky za názory!
Kámoška mi odjela ....
bez hodnocení 21:48:48 13.01.2015
Máš pravdu - ale on má ty oči fakt hodně tmavě hnědé :-))
(takže třeba takhle?)
Kámoška mi odjela ....
bez hodnocení 17:26:08 13.01.2015
Petře - díky za postřehy (já to na oči ostřil, a když se teď dívám na originál velikost, tak je to tam pro mě nejostřejší - ale možná mám blbý zrak :-), s tím vytáhnutím to myslíš jak?
Vše nejlepší z Malé Fatry
bez hodnocení 12:40:21 01.01.2015
Alenko, rád bych, ale Velká Fatra je od nás poměrně daleko :-)
(jsme severně kousek nad Malou Fatrou)
1 2