- Technická data:
- Minolta Dimage Z2
- Poznámky a vzkazy:
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Pavel Melicherčík | 13:15:47 19.08.2004 | |
Tak jsem si hezky početl a protože jsem taky zkoušel (a příležitostně pořád zkouším) vyfotit čmeldu, nebo jakoukoli jinou havěť v letu vím, že to je hodně těžké... Vítej na PP.
Pan Smazaný | 07:54:48 17.08.2004 | |
Zo, tak je dneska podruhý, co jsem narazil na otázku, jestli se čmelák za letu dá vyfotit ostře. Určitě dá, akorát se to musí umět se s ním dostat do akordu. Tohle je můj nejlepší pokus...:o)
Vítej na pP, ať se ti daří...:o))
Vítej na pP, ať se ti daří...:o))
Kateřina Machalová | 10:17:26 04.08.2004 | |
Souhlasim s Aloisem a pak z části i s ostatnimi.. Každé tvrzení má kus pravdy.. Michale, fotku určitě nemaž ;)
Richard Valko | 08:22:39 04.08.2004 | |
Ahoj zdravím a vítám, taky mám několik takových fotek - i míň vydařených
Dana Kovaľová | 20:22:30 03.08.2004 | |
souhlas s Vladem. Naprosto... vítej... a vytrvej, stojí to za to :o)
Dan Franc | 18:05:25 03.08.2004 | |
Mnoo... ja tu jsem asi 14 dni... a moje amatersky fotky nijak uzasny pocty bodu nesbiraji... ale vim, ze kdybych dostaval samy petky, nadto nula komentaru, tak se hned odhlasim...... Kdyz nekdo moji fotku vidi uplne jinak nez ja, pak HURA - protoze se najednou muzu na svuj obrazek (..sebe?) podivat novyma ocima - a zkuste to udelat sami, pokud nejste dukladne rozpolcene osobnosti.... I kdyz mam daleko radeji komentare, nez body, tak by me dost mrzelo, kdyby melo na PP dojit k nejake bodove inflaci treba jen kvuli tomu, ze nejaky zaber je tezky udelat.....
Takze vydrz, bud rad, ze ti tu fotku lidi otevreli a vyjadrili se k ni; to, co se dozvis z komentaru si dopln o nejakou tu prirucku a pokracuj v takovychto akcnich nametech, urcite se casem nekam posunes :)
Takze vydrz, bud rad, ze ti tu fotku lidi otevreli a vyjadrili se k ni; to, co se dozvis z komentaru si dopln o nejakou tu prirucku a pokracuj v takovychto akcnich nametech, urcite se casem nekam posunes :)
Alois Vechytek | 17:43:46 03.08.2004 | |
Michale, prirucky se maji cist az vsechno selze, to je pravda. Jenze se to pouziva u navodu. Jinac bych se te zastal. Kdyz jsem sem daval svoji prvni fotku (uz jsem ji smazal, skoda), tak jsem se divil, jak mi muzou psat, ze to malo ostry, kdyz to "byla tak pekna fotka" :-). Ne, ze by se mi to uz dneska nestavalo, ale spis se najde zase neco jinyho. IMHO tedy je dobre sem dat takovou fotku (pro autora a castecne z vyukovych ucelu), prave proto, aby byla takto "pochvalena". Vlastni oci jsou mene objektivni (asi ne vzdy, ale u mne to tak taky funguje).
Pažout alias Mike Dockal | 17:03:26 03.08.2004 | |
Vitej na PP, ted to asi jeste neocenis, ale diky Vladovi se tady rozpoutala dobra debata. Ano, vyfotit cmelaka v letu je skutecne tezky, ale kdyz se to povede jenom v takovyhle kvalite tak to podle mne nestoji za vystavovani.
V H | 16:40:22 03.08.2004 | |
Michala - nic si z toho nedelej - jestli vydrzis ,tak za rok se na tuhle fotku podivas a reknes si - ze ja debil jsem ji sem daval..schvalne ji nemaz a uvidis ze mam pravdu...ovsem taky treba ne,protoze jsou tu i lidi,co jim ani kritika nepomuze a serou sem shity jeden za druhym..chce to se jen ucit a ucit..tak vydrz..:)
Michal Janeček | 16:37:40 03.08.2004 | |
:-) Prirucky bohuzel ctu az jako posledni. Tak mi zbyva jen cvakat a mazat. A tady mi nahodou mezitim vykvetla kytka a proletel cmelak.
David Vašíček | 16:37:30 03.08.2004 | |
Vlad Hosch: Tak nějak s tebou souhlasím, ale třeba z mého pohledu, je to jiné. Já kdybych nefotil na Digital tak nemůžu ani na PP a nic se nedozvím a nenaučím. Znamenalo by to pro mne nafotit, vyvolat (někde), scanner, a až pak mám fotku v PC. Druhá možnost je čerpat z knih. Sice si přečtu nějaké knihy o focení atd., ale na rovinu mě třeba pomáhají víc ty vaše komentáře a příklady toho co s kterou fotkou udělat. Ale přínos v tom, že člověk o fotce více přemýšlí než třeba u digitálu v tom s tebou souhlasím.
V H | 16:34:28 03.08.2004 | |
mno - Milosi,neni to uz nahodou slovickareni?..stacilo premyslet,jestli tahle fotka stoji za to ji zverejnit..ja myslim,ze po prozkoumani zdejsich "hmyzich prdeli",bych to asi vzdal..mluvim o foceni vseobecne...ale dost..Michal z nas uz musi bejt tumpachovej..:)
Pan Smazaný | 16:33:39 03.08.2004 | |
Miloš .... čekáš na místě kde lítá..... a čekáš a čekáš..... a když se smiluje tak ho cvakneš...... moje technika běhání za čmelákej myslim neni ta správná...... kolemjdoucí chtěji volat na psychárnu:-)))
Miloš Roušal | 16:31:25 03.08.2004 | |
8-) Na uvítanou budu stejně dál dávat body přijde mi to pro nováčka příjemné.Jen bych chtěl vědět jak se rozmýšlí záběr nad letícím hmyzem ?
Pan Smazaný | 16:26:29 03.08.2004 | |
Vlad.... jo jo film byl taky němej a černobílej..... ok vim že tohle neni správný přirovnání
V H | 16:24:14 03.08.2004 | |
Miloš Roušal: nemyslim si,ze chvalit nekvalitu,nebo shit vam komukoli pomuze v rozvoji..me si za tech 25 let co fotim,taky nikdo servitky nebral a zrovna fotografovani je skola dost drsna,protoze vysledek je hned videt..kritika,ac je vulgarni je zcela jiste pro zacinajiciho amatera lepsi kopanec,nez malovani medu kolem huby...chybu vidim v tom,ze zadny z digitalnich amateru nikdy necuchnul k filmu,k jeho zpracovani a k prekvapeni,co vlastne vyfotil,nebo nevyfotil..tohle odstranila masovost digitalu,ale zaroven odstranila ty prvni kroky,ktery je potreba delat k uspechu..kdyby jste nekdy na film fotili,tak si sakra dobre kazdej namet a zaber rozmyslite..u digitalu je to jednoduchy..cvak - kouknu - spatne - vymazu...)
Miloš Roušal | 16:23:35 03.08.2004 | |
Tr. Ianus Germanicus:Nemusíš sakrovat.Já napsal svůj názor.A pokud někomu dám body na uvítanou tak proto že si pamatuji jak mi to přišlo milé že jsem tady PPéčku.Další samozřejmně budou oběktivní.Ten Michal se z nás picne:-)
Pan Smazaný | 16:21:50 03.08.2004 | |
.. tak mě napadá.. víte někdo o nějakym pěkně vyfocenym čmelisku?
Tr. Ianus Germanicus | 16:17:01 03.08.2004 | |
Miloš Rousal: Ja bych se teda - ac nemusim - Vlada zastal, krome toho, ze to co pises je pekna blbost --- za 1) tahle fotka je opravdu velmi nepovedena a to po vsech strankach (jestli Ty ji vidis na 4 body, tak je mi te celkem lito) --- 2) Nez nekam vlezu a neco vlozim, tak nejdrive pozoruju jak to tam chodi, jake fotky jsou hodnocene a jak vypadaji ty nejlepsi fotky v dane kategorii o kterou mam zajem...
Jasne, ze nikdo neumi fotit od narozeni, a taky nikdo od narozeni nedostava za 4 a 5 bodu ---- Makro je specificka photograficka dispiclina, ktera ma sva pravidla, ktera je nutno ctit, protoze jinak to dopada katastrofalne ---- a existujou popularne naucne knizky o fotografii, kde jde takova pravidla a poucky najit a naucit se je... Sakra!
Jasne, ze nikdo neumi fotit od narozeni, a taky nikdo od narozeni nedostava za 4 a 5 bodu ---- Makro je specificka photograficka dispiclina, ktera ma sva pravidla, ktera je nutno ctit, protoze jinak to dopada katastrofalne ---- a existujou popularne naucne knizky o fotografii, kde jde takova pravidla a poucky najit a naucit se je... Sakra!
martin pesta | 16:16:55 03.08.2004 | |
michala chapu, proto by jste mu ho nemeli zkreslovat, 5 je pro me info libi se mi to delas to dobre , pokracuj :)
Pan Smazaný | 16:15:22 03.08.2004 | |
Matin.. joo zajímá... ale jelikož je to Michalova první fotka tady.. tak má jinačí úsudek co sem dát a co ne..:-))
ale zase.... když ta řeka byla tak studená , měl sis namočit tričko a hodit ho na záda... aspoň bys předešel těm zádům:-)) toť jediná rada postupu při foccení, kteru si jako totální amatér ti dovolim dát:-)))
ale zase.... když ta řeka byla tak studená , měl sis namočit tričko a hodit ho na záda... aspoň bys předešel těm zádům:-)) toť jediná rada postupu při foccení, kteru si jako totální amatér ti dovolim dát:-)))
Helena Görnerová | 16:14:51 03.08.2004 | |
Obtížnost zachycení JE měřítkem. Yo. Ale jaksi nemůže být argumentem dobrému hodnocení :)
(Michale Janečku, bereš to sportovně nebo už jsi zděšenej? :)))
(Michale Janečku, bereš to sportovně nebo už jsi zděšenej? :)))
Michal Janeček | 16:14:15 03.08.2004 | |
Diky za komentare. Nebudu obhajovat kvalitu fotky. Pokud z toho nekdo ale nekdo nepozna cmelaka je to s nim spatne. Snad z toho priste vyzdimu vice :-)
martin pesta | 16:13:23 03.08.2004 | |
kj, s temi vazkami je to trochu slozitejsi, zkus si to :) ale ok, beru vyzvu cmlelaka, howgh :_)
martin pesta | 16:12:09 03.08.2004 | |
myslim, ze michalovci z toho pujde hlabva kolem... no obtiznost zachyceni reality pro me JE meritkem. ale musi byt zachycena dobre to je to tezke... v nedeli jsem prostal napr cele odpoledne v rece (studene) a zada mam spalene od slunicka. snazil jsem se vyfotit vazku v letu...neco bylo ale ne na prezentaci, to ze jssem tam cele odpoledne stal a bylo to "tezky" asi nikoho nezajima :)
Miloš Roušal | 16:09:28 03.08.2004 | |
Neostré to je až až.Ty vulgární výrazy ber Michale s rezervou.On pan Hosch hned od první fotky fotil jak z partesu.A nebo si sedne s cigárkem na hřbitov a v klídku dělá umění.Tak vítej 8-)
Pan Smazaný | 16:09:14 03.08.2004 | |
Marin.... ale vážka je tvor za letu stojící i na místě.... což čmelák.. ne...... vážka si mi sedne na ruku... čmelák ne...-))) Prosíím Makrolovci.. jednoho čmeláka pro mě...:-)))
martin pesta | 16:07:50 03.08.2004 | |
mihcale to neni jen tvuj pripad, nikjak mi nevadis, vadi mi proces vitacich bodu, that is all :)
martin pesta | 16:06:52 03.08.2004 | |
vyzva je pro me napr toto http://www.photopost.cz/pp4foto.php?id=48927
Helena Görnerová | 16:06:25 03.08.2004 | |
Člověk by neměl poukazovat na složitost procesu získání fotky :) Prostě buď umí, nebo ne. Buď má oko, nebo z fotografování nikdy nic nevyždíme. Tenhle případ mi zatím přijde jako ten druhý, ale je to Michalova první fotka tady.. Vítej a nejdřív se tu trochu porozhlídni :) Mě tohle přijde prostě příšerné, kompozičně, barevně, technicky.. proto nula, ale s čistým svědomím (za čas pochopíš). Jsem zvědavá, co dáš příště, co vlastně fotíš...
David Vašíček | 16:06:12 03.08.2004 | |
Martine. Promiň tedy jestli tě rozčiluju, nemám se tekhle náhodou radši vymazat??
martin pesta | 16:05:41 03.08.2004 | |
no priznam se ze na cmelaky se moc nespecializuju, ale pokud jde o to vyfotit neco v letu tak bych tu neco mel. kazdopne to muzu zkusit :)
Michael Komm | 16:04:47 03.08.2004 | |
hmm, dalsi cmelak u kyticky v rade a tenhle este nic moc...taky to vidim na ----->
Pan Smazaný | 16:04:05 03.08.2004 | |
.....hmm.. byl sem přetlučen argumenty.....body už mu nevemu... ale docela bych se podíval na čmeldu v letu..
.... co pane MP ..... nebyla by to pro Vás výzva?
.... co pane MP ..... nebyla by to pro Vás výzva?
David Vašíček | 16:03:39 03.08.2004 | |
No navíc ještě prvotina první. Tak tedy vítej na PP a máš u mě v záloze jeden motivační bodík. :-))
Tr. Ianus Germanicus | 16:02:57 03.08.2004 | |
JK - kdyz si das nejlepsi fotky v kategorii Makro, tak tam urcite nejaky letici hmyzaky najdes ... tohle je tak na 1 bod ---- ze nemas soudnost a nepoznas dobrou fotku je jina vec
martin pesta | 16:02:12 03.08.2004 | |
Musim s Vladem souhlasit, vypada to jako focene pres zluty filtr. ano cmelak leti , ale je dost neostry. podle me je tohle fotka zrala na vyhazov a ne prezentaci ...
V H | 16:00:34 03.08.2004 | |
a tady ho vidis?..ze ho tak vysoko hodnotis? sakra ani nepoznam,ze to je cmelak...nechci se s tebou dohadovat,ale jestli budem fotku posuzovat podle stupne obtiznosti porizeni zaberu,tak se na to rovnou vyserte,nechte si napsat script a nelezte sem..to je jednoduchy...:))me zajima na fotce vyslednej dojem...jestli tohle je za pet a jestli ty si tohle hodlas povesit na zed,cemuz stupen pet odpovida,tak ja rikam,ze ne..:))howgh..
Pan Smazaný | 15:57:55 03.08.2004 | |
Vlad... sem chtel videt priklad toho cmelaka... ja krajinky nefotim.... ale chtěl bych vidět na PP kvalitního čemldu za letu...
Pan Smazaný | 15:57:31 03.08.2004 | |
Mít ostrýho čmeláka v letu i stojící kytky bude asi dost těžké. Nemýlim-li se.
V H | 15:56:15 03.08.2004 | |
Jan Kalous - kdo foti krajinky? - ty?..tak mi nejakou ukaz..:))kdyz neumim brouky,nebudu je fotit..kdyz mi pujdou krajiny - budu je fotit...ale nez to udelam?.tak si to doma vyzkousim na necisto...prikladu,jak to delat i nedelat(to hlavne) je tady dost a dost...
David Vašíček | 15:55:32 03.08.2004 | |
Jo odemne máš tedy bod navíc, protože jsem se o něco podobného snažil celý víkend. Ale nějak se mi to s Kodakem DC 240 nedaří. Ani tak jako tobě. Tady je link pro ty co chtějí vědět co je to za krabičku. DC 240
Pan Smazaný | 15:54:10 03.08.2004 | |
to Vlad Hosch... mno joo to se to řiká někomu kdo fotí krajinky..... ty ti nikam neulítnou.........
V H | 15:52:39 03.08.2004 | |
mno..prohlidnul jsis zdejsi fotky,nez jsi sem tuhle dal?..pochopilsmze tudy cesta nevede?..asi ne...sorry..neni tam nic ostreho,kompozicne je to v prdeli a barvy jsou presaturovany..ovsem nepochybuju,ze ziskas hodne petek a ctyrek...vitej na PP - priste lepsi..
Pan Smazaný | 15:52:20 03.08.2004 | |
btw.. mě se to ještě nepovedlo... a kdyby mě někdo točil na kameru... tak na Nově jednu určitě vyhraje...:-)))
Ales Lichtenberg | 15:52:12 03.08.2004 | |
ja se omlouvam, ale tady nic nevidim. Nic ostreho, barvy take nic moc. Je to tezke fotit, ale takto asi ne. Priste to bude urcite lepsi