I u "posranýho" je potřeba být, protože bez toho si pak nikdy nevážíš toho dobrého.
To si krásně uvědomíš, když třeba diskutuješ o politice se svými dětmi, které jednoduše tu tvou osobní zkušenost nemají.
Neví, co byla normalizace v 70', stagnace socialismu v 80', naděje, svoboda a bordel v 90', konsolidace a vzestup v Miléniu atd.. Bohužel ta zkušenost je nepřenositelná.
Hynku, když si uvědomíš čím vším si tato země prošla jen za posledních 100 let a pořád jsme tady a pořád je všechno relativně ok, opravdu nemá cenu se zabývat nějakým odchodem pouze z tohoto důvodu.
Jednoduše a prostě se to musí občas "posrat" aby pak zase mohlo být lépe. Nic víc v tom není .. stačí vydržet se vztyčenou hlavou a počkat si!!!
Z osobní zkušenosti mohu jen potvrdit, že focení Dokumentu na MT funguje velmi dobře. Lidé stále neberou fotografa s mobilem nijak vážně, chovají se přirozeně, nijak se nepřetvařují, nestylizují ... prostě je to radost fotografovat !!!
Technicky perfektní záběr, který člověk obvykle zná z focení setů fotomodelek např. na pláži, který zde zachycuje chlapce, co vláčí barel s životně důležitou vodou pro svou rodinu.
Zdá se, že se zde opět dostáváme až "na dřeň" a k tomu, co vlastě je fotografie.
Pro někoho je to co nejvěrnější technické zachycení okamžité skutečnosti...
Pro někoho zase způsob, jak se pokusit vyjádřit emoce, pocity a nebo nálady místa, lidí, věcí ...
A pro dalšího fotografie funguje jako spouštěč-katalyzátor, který v interakci s jeho vědomím i podvědomím spustí emocionální reakci ...
Tato fotografie je právě ten 3. druh. Případná reakce na ni je striktně individuální. Buď u dotyčného reakce proběhne, a nebo je vůči ní inertní. NIc to neříká o kvalitě fotografie, ani o autorovi, ale pouze a jen o divákovi.
V mém případě např. reakce neproběhla, přesto jsem jednoznačně schopný rozpoznat její druh a kvalitu na rozdíl od mnoha povětšinou značně nepovedých a náhodných "košovek" některých cvakalů v místní galerii PP...
Pavel Lexik Kulička |
To si krásně uvědomíš, když třeba diskutuješ o politice se svými dětmi, které jednoduše tu tvou osobní zkušenost nemají.
Neví, co byla normalizace v 70', stagnace socialismu v 80', naděje, svoboda a bordel v 90', konsolidace a vzestup v Miléniu atd.. Bohužel ta zkušenost je nepřenositelná.
Pavel Lexik Kulička |
Jednoduše a prostě se to musí občas "posrat" aby pak zase mohlo být lépe. Nic víc v tom není .. stačí vydržet se vztyčenou hlavou a počkat si!!!
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Tady je když tak zbytek, posuďte sami :-)
http://www.flickr.com/photos/71154435@N06/albums/72157680654984863
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
btw. co všechno se dá vyfabulovat z malých náznaků. :)
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Technicky perfektní záběr, který člověk obvykle zná z focení setů fotomodelek např. na pláži, který zde zachycuje chlapce, co vláčí barel s životně důležitou vodou pro svou rodinu.
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pro někoho je to co nejvěrnější technické zachycení okamžité skutečnosti...
Pro někoho zase způsob, jak se pokusit vyjádřit emoce, pocity a nebo nálady místa, lidí, věcí ...
A pro dalšího fotografie funguje jako spouštěč-katalyzátor, který v interakci s jeho vědomím i podvědomím spustí emocionální reakci ...
Tato fotografie je právě ten 3. druh. Případná reakce na ni je striktně individuální. Buď u dotyčného reakce proběhne, a nebo je vůči ní inertní. NIc to neříká o kvalitě fotografie, ani o autorovi, ale pouze a jen o divákovi.
V mém případě např. reakce neproběhla, přesto jsem jednoznačně schopný rozpoznat její druh a kvalitu na rozdíl od mnoha povětšinou značně nepovedých a náhodných "košovek" některých cvakalů v místní galerii PP...
Haj hou !
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |