Je tam všechno a zároveň nic. Díky delšímu ohnisku je to takové ploché, nic neni zvýrazněno, nic se zde neděje, atmosféru ze snímku také cítím nijakou ...
Budova Galerie Mánes byla vybudována na místě bývalých Šítkovských mlýnů v letech 1928-1930 na žádost Spolku výtvarných umělců podle návrhu architekta Otakara Novotného. Jedná se o funkcionalistický komplex staveb, který slouží jako výstavní prostor a restaurace. Restaurace je vyzdobena stropními freskami Emila Filly a samotnou výstavbu podporoval finančně i prezident Tomáš Garrigue Masaryk. Hlavní myšlenkou Galerie Mánes je, aby se zde střetávali lidé s touhou vychutnat si spojení krásy umění s výjimečnou gastronomií.
Tomu odpovídají i rekonstruované prostory Art Restaurantu - plně respektují původní myšlenky včetně zařízení interiéru, osvětlení a atmosféry. Art Restaurant pokračuje volně přes průchozí okna na spodní terasu s posezením na břehu řeky Vltavy....
To logo je málo výrazné a špatně umístěné na to, aby pocitově vyvážilo vyosenou kompozici snímku. Ten šedivý sníh a mraky jsou už jen takový "bonus" :-)
Fakt nevím, co je to tady v poslední době za módu furt někomu radit, jak "řezat" do prezentovaných fotografií.
To je jako snaha naznačit, že autor plave v kompozici, a nebo je vůl, a že vy nejste..?
PS: Mám rád čtverec. Je pro to několik historických důvodů.
Mám ho spojený s počátky mého fotografování na TLR 6x6 Rolleiflex a Holgu ... posléze s používáním Instagramu.
A vůbec, čtverec je to takový nekomplikovaný formát. Základem je středová kompozice. Hned se tak dá velice rychle zapomenout na "Zlatý řez" i ostatní svatá pravidla.
PPS: Jo, tahle fotografie je taky původně z Instagramu !!! ;-)
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Ježíšek zavřel očka a tiše spinká,
Josef mu ustlal měkce v krabici od kolekce,
spí, tichounce spí....
Karel Kryl
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Budova Galerie Mánes byla vybudována na místě bývalých Šítkovských mlýnů v letech 1928-1930 na žádost Spolku výtvarných umělců podle návrhu architekta Otakara Novotného. Jedná se o funkcionalistický komplex staveb, který slouží jako výstavní prostor a restaurace. Restaurace je vyzdobena stropními freskami Emila Filly a samotnou výstavbu podporoval finančně i prezident Tomáš Garrigue Masaryk. Hlavní myšlenkou Galerie Mánes je, aby se zde střetávali lidé s touhou vychutnat si spojení krásy umění s výjimečnou gastronomií.
Tomu odpovídají i rekonstruované prostory Art Restaurantu - plně respektují původní myšlenky včetně zařízení interiéru, osvětlení a atmosféry. Art Restaurant pokračuje volně přes průchozí okna na spodní terasu s posezením na břehu řeky Vltavy....
http://www.restu.cz/ir/restaurant/162/1628e4d93a28cdfc11d506c33e52359b.jpg
Pavel Lexik Kulička |
Jinak portrét je to výborný ...
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Pavel Lexik Kulička |
Můj následující obecný komentář nepatřil tobě, proto jsem tě v něm ani neoslovil.
Spíše to byl takový povzdech a okamžitý pocit ... :-)
Pavel Lexik Kulička |
To je jako snaha naznačit, že autor plave v kompozici, a nebo je vůl, a že vy nejste..?
PS: Mám rád čtverec. Je pro to několik historických důvodů.
Mám ho spojený s počátky mého fotografování na TLR 6x6 Rolleiflex a Holgu ... posléze s používáním Instagramu.
A vůbec, čtverec je to takový nekomplikovaný formát. Základem je středová kompozice. Hned se tak dá velice rychle zapomenout na "Zlatý řez" i ostatní svatá pravidla.
PPS: Jo, tahle fotografie je taky původně z Instagramu !!! ;-)
Pavel Lexik Kulička |
Pěkně za sebou,
tři čuníci jdou ... :)