Nenosím. To jsou prý ti šneci co mi ségra říkala, že všichni vylezou na stébla trávy do stejné výšky nad zem. Jen jsem si toho na tom našem pěticentimetrovym trávníku nějak nevšiml. :-)
Aj ta krajta, tady bude mít asi svůj lví podíl na te zeleni interní zpracování v kompaktíku. Ale za mě, kdyby barva tak nekousala, stejně bych tam rád ještě nějaký motiv záchytný.
Tak potom vycházet z toho, '"že příroda je stále barevná" se dá nejen u makra nebo jako v tomto případě u detailu, ale i u portrétu, u krajiny, u architektury, u reportáže, u dokumentu (ten bych podtrhl, protože dokument má ukazovat skuteřnost) a přitom se to všechno i v dnešní době nejen převádí na čb, ale aj fotí na čb. A tak bych z toho kategorie makro a ani kategorii detail, nevyčleňoval. Není důvod, teda není ten faktický, a to úplně stejně (ze stejnyho důvodu) jako u jiných kategorií.
Jedna věc je samože preferovat a jiná věc je zakazovat. Mj. chilli v čokoládě je moc dobry. ;-)
Ta hloubka ostrosti vypadá, že chtěla ještě kousek posunout dopředu. Nejostřejší je pár tykadel a nožiček. To není dobře. Co je ale ještě horší, je to světlo, jak byl použitý blesk. Přidat rozptylku nebo nejlíp ho podržet nad focenou scénou a ne ho nechávat na těle. Takto je to díky tomu světlu fakt otřesny.
Jj, 50x oproti reálné velikosti. Akorát na monitoru je docela nízky DPI (pokud to není monitor s vysokym DPI, co bývají často třeba 4k nebo 8k), takže relativně nezobrazí moc detailů.
Kolikrát, to záleží na jaké ploše je to zobrazeny. Ale foceny je to přibližně na 21:1 a přibližně 4000 pixelů originálu je jeden milimetr. Tím pádem celý snímek zabírá přibližně plochu 4 krát 4 milimetry.
"Pokojová" chodbovka. Je to nějaký okrasnější druh kapradiny. Na chodbě u ní byl na zimu citroník a ten byl obalený puklicema. Teď už je čistý (vrabci ho venku ozobali), ale nějaky puklice jsem našel aj na té kapradině.
Mj. ke kloboučkování - u hodně dlouhéch expozic stejně dobře poslouží i krytka objektivu - roztřepání kamery na výsledek nemá vliv. Samože při dostatečně stabilním stativu, který sestavu ustálí dostatečně rychle oprotivá celkovymu času potřebnymu pro správnou expozici...
jj, byl to tip na Samovo poznámku k neostrosti hořejšku :-) kterou pak zpopelnil
Když jsem experimentoval na SF s dlouhou expozicí (tuná), tak se mi většina nepovedla, protože mechanismus u té mé Linhof Press 70, kterou jsem na to měl, měl takovou sílu, že mi zaaretovanou drátovku po chvilce vytlačil... (že sem při tom běhal hodiny v terénu s bleskem nebo baterkou kvůli luminografii, tak jsem to samože neměl možnost zjistit .. až po řadě neúspěchů a pátrání...)
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Jedna věc je samože preferovat a jiná věc je zakazovat. Mj. chilli v čokoládě je moc dobry. ;-)
Luděk Horáček |
Jakube: to zní skoro stejně jako, že makro přišlo až s barevným filmem, ne-li digitálem a nikdy se na čb nefotilo. ;-)
(i když teda v tomto případě spíš detail než makro, protože zvětšení je nad makrorozsahem, odhadem 1:2)
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Když jsem experimentoval na SF s dlouhou expozicí (tuná), tak se mi většina nepovedla, protože mechanismus u té mé Linhof Press 70, kterou jsem na to měl, měl takovou sílu, že mi zaaretovanou drátovku po chvilce vytlačil... (že sem při tom běhal hodiny v terénu s bleskem nebo baterkou kvůli luminografii, tak jsem to samože neměl možnost zjistit .. až po řadě neúspěchů a pátrání...)
Luděk Horáček |