Špaténka po všech možnéch stránkách. Od té světelné a technické - ostry polední světlo sezhora = černá díra místo oka a absolutně bez technické kvality. Obrovsky pixely na úrovni obrovskyho výřezu z celku v rozlišení cca 590px krát 920px a to následně zvětšeny na cca 200 % nebo druhá možnost, ukrutný digitální výřez, který udělal přímo foťák, tedy tzv. digitální zoom. Ať k výsledku byla zvolená jakákoli cesta, je to hodně špatná cesta.
Netuším co myslíš tím fejkem. Jen jsem si spojil černou ikonku na jednom serveru s černou ikonkou na jinym. Ale víc mě překvapilo, že pokud se mihlo na MPX něco z krabičky "hodně špatny makro" (kam se dotyčný pan Vácha umí trefit docela dobře), tak jsem tam zahlídl černou ikonku v sekci "líbí se a oblíbil si". ;-)
A tady byla příležitost na to podotknout (zařazeno do: zpětná vazba k hodnocení). :-)
Tak záleží na koukací vzdálenosti. Na větší plachty se málokdy koukne někdo až z těch cca 20cm čtecí vzdálenosti nebo z menší, kde už by mohlo chybět, že je to tiskly "jen" v 300 dpi.
Tak můj cíl je, aby to při přistání na papír v rozličení 300 pixlí na palec, šlo hodit i na mnohem větší papír než půlmetrový. Samozřejmě to neznamená, že tak musí skončit každý výsledek (ať už jde o foto z filmu nebo stack and stitch mikro).
Jen drobnost, nevím z čeho vychází těch 275 Mpx.
1200 DPI znamená 1.44 Mpx na čtverečný palec. Takže u 8x10" je to 80 x 1.44 ~ 115 Mpx a u 12x12" je to 144 x 1.44 ~ 207 Mpx.
Ale u těch 1200 DPI, resp toho Canoního stolního skeneru určitě nemíním zůstat. Je to prostě nouzovka. V dnešní době mnohem lepší výsledky mají i stolní Epsony Vxxx Pro. Ale ani tou cestou se nemíním vydat, protože končí na 8x10", takže s 12x12" by byl zase problém.
U 12x12" to bude v případě digitalizace už stát za to, aby pro něj byla kvalitní (takže stolice verze II) nebo kontaktní kopie na Ilford MG baryty...
To softwarovy rozlišení skeneru nemá smysl vůbec uvažovat. Leze z něj pěkných cca 1200 DPI optických. Ale člověk to pozná až když má zkušenosti třeba s filmovym skenerem (používal jsem jednu dobu Nikon CS 8000 ED) nebo když to zkusí profotit makroobjektivem (po ještě menších částech) tak jak jsem to zkoušel na té stolici, a pak jedině z nějakéch testů na netu. :-)
8x10" na tom stolním skeneru skenuju v cca sedmi pruzích, jeden pruh zabírá 8" rozměr filmu vcelku a druhý rozměr filmu se skládá.
Původně jsem chtěl ofocovat (po částech), ale s digitalizační stolicí (verze 1) byly neustále nějaky problémy (bylo to i díky tomu, že byla volena cesta co nejlevnějšího řešení s dostupnou fototechnikou), takže po čase byla stolice nakonec aj rozebrána, aby nezabírala místo.
S obdobným způsobem digitalizace to ale po čase nemíním vzdát. Dotýká se to oklikou i stack and stitch mikra. V obou případech mám teď rozmyšlený jeden projekt, který se na to (obojí) bude hodit. Jak na jakykoli mikro, tak u digitalizace filmu bych chtěl přejít z profocování na (digitální) profilmování (jeden snímek za vteřinu při profocování nahradit desítkama až stovkama snímků za vteřinu).
Aktuálně ale pokud skenuju planáč, používám od Canonu 8800F skenr a protože umí transparentně jen proužek menší než je skenovaný planfilm, je to o naskenování více proužků, a pak poskládání snímků jako panorama.
A co se toho vyjityho aktuálního testovacího fota z testovací bezokrajové kazety týče, co je ve včerejším odkazu na twitter, tak to bylo cvaknuty jen tak digitálem v jedné ruce a v druhé ještě mokrý planáč hned po ustálení, ještě při oplachování.
Tak jedna aktualizace ještě. Další týden jsem nechal film nepřidělaný k vrstvě nástřiku ReMount spreje a po týdnu zkusil film k vrstvě přiložit. Opět se přichytil a držel. Takže ta jedna vrstva nástřiku vydrží opravdu dlouho, moc velká spokojenost.
Následně jsem zkusil udělat testovací bezokrajovou kazetu na 8x10" a použít ji, tj. nejen film přilepit, ale i naexponovat a vyvolat. Test vyšel:
Nejdřív jsem chtěl položit otázku, co tě vedlo k nastavení clony F10 a ISO 400, ale pak jsem si všiml, že fotoaparát se nastavoval sám a uživatel "nevěděl co dělá". Ale tomu odpovídá i výsledek.
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Nebo ...
"Řezání a vyřezávání mě vůbec neuspokojuje 🤔"
A to je dobrý přístup, teda spíš mnohem lepší přístup, možná nejlepší či ideálně i ideální přístup. :-)
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Jo, s tím vyšším rozlišením to mám taky tak, proto tam občas nahlídnu, že se dá kouknout i na vyšší rozlišení, při kterym už se ledacos neschová.
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
A tady byla příležitost na to podotknout (zařazeno do: zpětná vazba k hodnocení). :-)
Luděk Horáček |
Mirku: jupí, nedostalo to razízko s prasátkem. :-P
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Takové můžu.
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Tak můj cíl je, aby to při přistání na papír v rozličení 300 pixlí na palec, šlo hodit i na mnohem větší papír než půlmetrový. Samozřejmě to neznamená, že tak musí skončit každý výsledek (ať už jde o foto z filmu nebo stack and stitch mikro).
Luděk Horáček |
Tak za sebe, nezvládnuty úpravy.
Luděk Horáček |
1200 DPI znamená 1.44 Mpx na čtverečný palec. Takže u 8x10" je to 80 x 1.44 ~ 115 Mpx a u 12x12" je to 144 x 1.44 ~ 207 Mpx.
Ale u těch 1200 DPI, resp toho Canoního stolního skeneru určitě nemíním zůstat. Je to prostě nouzovka. V dnešní době mnohem lepší výsledky mají i stolní Epsony Vxxx Pro. Ale ani tou cestou se nemíním vydat, protože končí na 8x10", takže s 12x12" by byl zase problém.
U 12x12" to bude v případě digitalizace už stát za to, aby pro něj byla kvalitní (takže stolice verze II) nebo kontaktní kopie na Ilford MG baryty...
Luděk Horáček |
8x10" na tom stolním skeneru skenuju v cca sedmi pruzích, jeden pruh zabírá 8" rozměr filmu vcelku a druhý rozměr filmu se skládá.
Luděk Horáček |
S obdobným způsobem digitalizace to ale po čase nemíním vzdát. Dotýká se to oklikou i stack and stitch mikra. V obou případech mám teď rozmyšlený jeden projekt, který se na to (obojí) bude hodit. Jak na jakykoli mikro, tak u digitalizace filmu bych chtěl přejít z profocování na (digitální) profilmování (jeden snímek za vteřinu při profocování nahradit desítkama až stovkama snímků za vteřinu).
Aktuálně ale pokud skenuju planáč, používám od Canonu 8800F skenr a protože umí transparentně jen proužek menší než je skenovaný planfilm, je to o naskenování více proužků, a pak poskládání snímků jako panorama.
A co se toho vyjityho aktuálního testovacího fota z testovací bezokrajové kazety týče, co je ve včerejším odkazu na twitter, tak to bylo cvaknuty jen tak digitálem v jedné ruce a v druhé ještě mokrý planáč hned po ustálení, ještě při oplachování.
Luděk Horáček |
Následně jsem zkusil udělat testovací bezokrajovou kazetu na 8x10" a použít ji, tj. nejen film přilepit, ale i naexponovat a vyvolat. Test vyšel:
//x.com/h_ludek/status/1908522183552352660
(akorát záda kamery mají malý otvor, takže způsobily zastínění jedné strany filmu, ale to výsledek testu nemění)
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
A takto to po týdnu vypadá:
//x.com/h_ludek/status/1899844675030098201