pane Mladenov... ta fotografie mne nebere. To ze jste se pokusil vyprodukovat klise, asi vitenejlepe sam. Tyhle atributy - divka v jakesi submisivni poze, v prostoru nejakeho zboreniste, oblecena jako prostitutka z Dubi... to uz ani jinak snad dopadnout nemohlo, lhostejno jaky dalsi input byste pouzil. Co mne udivuje je cetnost techhle obrazku... zrejme jsou fantazie tohoto typu rozsirenejsi nezli by se zdalo. Proti fantaziim ja osobne nic nemam, jejich zobrazeni by ale nejspis vyzadovalo trochu vice invence, nejaky jiny pristup.
to je naprosto genialni. ta poza, to pradlo, to pozadi... proste vsechno. Rada bych videla i barvu... predstavuju si nejakou ruzovou nebo ostre zelenou na te pohovce.
opet protisvetlo, jak se zda :-) Ta sestava tech poutniku ma jisty potencial, rekla bych. K dokonalosti mu chybi jeste vetsi redukce. Predstavuju si tu radu tech poutniku kousek dal, kde neni v obraze to stavidlo a zabradli a cedule... jenom rozhrani svetlo stin, breh voda. Tady mi toho prijde ve hre moc, ty samotne stiny to neudrzi. Mam li byt uprimna, tak bych to videla na prumer, ono u techhle fotek staci ke kroku mezi minimem a maximem jen malo.
ale ano :-) tohle tema je uz dost zprofanovane, ale casy kdy se sjezdari takhle fotili jsou uz dost dlouho za nami, aby to najednou zase zacalo pusobit osvezujicim dojmem. Co mne vyslovene okouzluje je fakt, ze je rozmazane oboji, jak lyzar, tak okoli. Takove ty "tahane" obrazky kde je mazle okoli a lyzar vicemene ne uz nemuzu videt.
hm. Pane Klimek, ja se ale nepamatuju, ze bych nekdy neco od vas komentovala... Sice jsem nemela v umyslu vase obrazky komentovat, ale pro pripad ze by mne to nekdy napadlo se toho zdrzim, nezli mi udelite absoluci :-)
Stavet schopnost dobre kritiky na roven schopnosti dobre tvorit je velmi svudna myslenka. Urcite existuji i dobri tvurci, kteri jsou zaroven dobrymi kritiky. Osobne si ale myslim, ze tyhle dve schopnosti spolu nemusi souviset. Naopak, napriklad vetsina mne znamych art directoru zadne tvurci vzdelani nema, a ti z mych znamych, kteri se zivi umeleckou tvorbou, sice dokazi na nejake dilo vyjadrit svuj nazor, dobra kritika by ale mela jit o kus dal a toho uz vetsina schopna neni.
sice chapu ze je to svudne pracovat s tak velkou plochou okolo motivu - vetsinou tenhle luxus neni k dispozici - ale asi bych vzala dva uhelniky a zacala krajet :-) Jedna moznost, kde by dojem z toho prostoru zustal zachovan, je svisly rez zhruba stredem obrazku, skrz ruku te postavy. Taky by mne zajimalo, co by se stalo kdybys zacala ten obrazek zesvetlovat. V urcitem momentu by se objevila struktura i tam, kde je ted cernota... coz by mohlo byt zajimave. V komore to da celkem praci, je potreba exponovat pres masky, ale mozna by to neco prineslo i s timhle skenem ve PS. Moc casu s tim zesvetlovanim ale neztracej, mam takovy pocit, ze bys za to tady moc vdeku nesklidila :-)
dekuju za komentare. TS: jak byste resil ty draty? Ja jsem kvuli nim prijela pozde na jedno jednani :-) Tenhle kour jsem fotografovala behem asi dvaceti minut jizdy autem, a porad jsem cekala na nejlepsi vedeni vysokeho napeti, az jsem jej nakonec prosvihla. Takze jsem na pristim vyjezdu vyjela ven, vratila se a udelala tuhle fotografii. Partnerovi jsem zavolala, ze jsem v zacpe, nacez jsem se do ni promptne dostala :-) Jinak si ale nejsem moc jista s barvama. Ta fotka byla silene kycovite barevna, prislo mi ze je takhle lepsi, ale skoro nejlepsi se mi zdala jenom cernobila... casem na to prijdu, ktera z tech tri variant je ta spravna.
Pane Spitt, dekuju ze jste mi odpovedel. Byla jsem se podivat na vase stranky i na to, co mate tady na photopostu, abych lepe porozumela tomu, jak vidite svet kolem nas. Take jsem si precetla to povidani o "algografii" - takovou blbost ale nemyslite vazne, ne? To je asi neco ve stylu Jary Cimrmana, ktereho jste byl fotit :-) Jak rikam, stravila jsem nad vasimi pracemi nejakou dobu, ale o moc moudrejsi jsem z vas nebyla. Pochopila jsem, ze se asi fotografovanim zivite, ale ve srovnani s ostatni tvorbou profesionalu, ktera mi prochazi rukama, bych vas asi jako profesionala hned ale neodhalila. Mozna je to vase tajna zbran, nebo jste si ty nejlepsi prace nekde schoval :-) Tady na PP mi zatim jako jediny fotograf, ktery se svoji praci nejspis zivi, vzdycky prijde jenom pan Jakub Zeman. Jeho veci jsou nejenom ciste "profesionalne" provedene, ale maji dotazene i vedeni svetla tak, jak to hobbyfotograf vetsinou nezvladne (hmm, krome te jeho posledni :-) a hlavne styling, coz je obrazovy prvek ktery je casto snad dulezitejsi nezli nejake prevratne myslenky. Jeho obrazky na cloveka primo krici "reklama", vase moc ne. Je mozne, ze Zeman je konformista, ze ten styl proste odkoukal prohlednutim a stravenim par tisic praci z Vogue nebo GQ, ale o to ted nejde, mne jste zajimal vy :-) Zajimalo mne hlavne, jestli jak pisete "jste schopen uchopit fotografii jako celek i na ukor jeji technicke nekvality". Vsimla jsem si, ze tu mate jednu fotografii delanou nejakym mobilem, coz by vase slova potvrzovalo.... kdyby jste se jeji stylizaci nesnazil napodobit reportazni styl nejake klasicke 400 emulze :-) Alespon to na mne tak trochu pusobilo. U vasich obrazku jsem jinak zadny ktery by sel timhle smerem nevidela. Tady mate nejspis fotografie z dovolene, vse peclive udelane ale tak nejak nevybocujici z obvykleho proudu. Na vasem webu mne zaujaly nektere vase volne prace, skoda ze je nemate tady, docela bych k nekterym i mela co rict. Ale i tam se pohybujete spise na strane jistot nezli na te kde se nachazi intuice, prijde mi. A potom jsem si jeste vsimla jedne veci... ze velmi pozitivne komentujete fotografie, ktere ve sve vetsine jsou dost jine nezli ty vase - tedy maji mnohem vetsi emotivni naboj... Ty vase na mne pusobi casto nejak bez emoci. A potom jsem si vsimla, ze snad jedine obrazky v posledni dobe, ktere vam staly za rozsahlejsi negativni reakci, byly ty moje. Zajimave. Jinak jsem ale nikde nenasla nejaky koment u obrazku, kde "technicka nekvalita" je soucasti konceptu. Fakt ale je, ze jsem nehledala dlouho. Dovedu si predstavit, ze by vas mohla nadchnout pinhole, to je takova disciplina kde je ta "nekvalita" uz kanonizovana.
K vasemu komentari jsem chtela uz jenom podotknout nasledujici: pokud definujete "vycvak" jako cosi, co vznikne nahodne a bez vedomeho konceptu, tak mi neni jasne, jakym nadprirozenym zpusobem chcete tuto skutecnost odhalit... Pravdepodobne je pro vas obrazek, ktery vznikl konceptualne pouze takovy, kde jste schopen ten koncept akceptovat. Mam ale pocit, ze spousta zajimavych praci nejspis u vas zustane nepovsimnuta... alespon to co tu mam ja vzniklo do jednoho obrazku jako konceptualni prace. Potom mne jeste zaujala vase prvni reakce. Psal jste v ni o "pseudointelektualnich kruzich", ve kterych by moje prace mohla mit i uspech... a z vaseho tonu tak nejak vyplyvalo, ze vy se k nim nepocitate. Mohl byste mi vysvetlit. kdo k tem "pseudointelektualum" patri? Moje veci skutecne obcas vyvolaji docela pozitivni ohlas, ale asi bych si nedovolila ty lidi oznacit nejak, kde by figurovala predpona "pseudo". Napsal jste mi take, ze moje fotografie uz neni ani vycvak. Prave to mne zaujalo... a prave to jste mi nevysvetlil. Kdyz je vycvak cosi co vznikne prakticky bez naseho vedomeho snazeni, co jste myslel svym komentarem vy?
Na zaver, jeste k te mire stylizace. Vy byste byl rad, kdybyste nekde mohl videt, jak dobre umim fotografovat, a teprve pote co bych nekde prezentovala pro vas uspokojive etudy, byste byl ochoten moje stylizace akceptovat. Neni to trochu primitivni zpusob nazirani na svet? Kdyz jdete na nejakou vystavu, tak take nejdrive chcete videt skicaky a vysvedceni vystavujiciho umelce, nez se uvolite nechat na sebe jeho veci pusobit? Mozna vam sem nekdy neco dam, pane Spitt, neco co by vam dodalo jistotu, ze umim malou nasobilku, i kdyz se priznam, ze mi pro to trochu chybi motivace. Vite, remeslu vyucenych fotografu je na svete tolik, ze by se jimi dalo dlazdit, a ti vsichni by nejspis dokazali uspokojit vase naroky, kdyby si vzali do ruky nejakou mamiju a presne podle poucek s ni cosi vyfotili. Problem je, ze opravdu dobre veci jich - s mamijou nebo bez ni - umi vyfotografovat jenom hrozne malo z nich. Neni to jednodussi, prestat zkoumat, jak kdo daval pozor v praktickych cvicenich sviceni lidskeho modelu, a koncentrovat se jenom na ty obrazky, ktere mne proste zaujmou? Me je v podstate uplne jadno, jak umi ostrit treba pan Savicky tady na pp. Jeho fotografie kravy je proste genialni, a tim to pro mne hasne :-)
IG: ne, tyhle fotografie jsem neznala, ale mate pravdu ze mne zaujaly. Potiz je v tom, ze na celem svete vznika tolik zajimavych veci... clovek se o vetsine z nich nedozvi. Ale nekdy si za to muzu sama, vim ze v Praze byla vystava ale proste jsem se na ni nedostala. TS: ja si myslim, ze fotografie se zpusobem jejiho zachyceni a zpracovani je pevne spojena jednotka... a ze fotograf muze volbou metody zachyceni nebo zpracovani jinak zajimavy obrazek v ucinku nasobit nebo oslabit. Mam jednoho kamarada, ktery chodi po horach fotografovat s velikanskou kamerou, takovou kde vsechno jde nezavisle na sobe nastavovat. On tedy moc nechodi, ponevadz jej zajimaji spis lidske zasahy do krajiny, a diky tomu tam vetsinou muze prijet :-) Ale kazdopadne mi kdysi vypravel, ze jeho nejvetsim problemem je prijit na miru detailu, kterou ten obrazek ma mit. Ta jeho kamera, kdyz ji v tom nejak nezabrani, totiz zobrazi ostre kazdy kaminek v morene na protejsi strane udoli... a to neni vzdycky ten idealni stav. Na druhou stranu, mnou velmi obdivovana Annelis Strba uz od fotografovani upustila uplne a svoje nadherne obri obrazy produkuje pomoci videokamery, ktera ma PAL rozliseni (720x576 bodu). Myslim si, ze se vzdycky vyplati pri fotografovani myslet na vysledny obraz, a ne na realitu kterou mam pred objektivem. Myslim li na obraz, tak vidim i jak ma vypadat zpracovani.
TS: tu prupovidku neznam, ale vykladam si vas komentar po svem tak, ze nejspis budete se mnou zajedno v mem nazoru na nutnost takzvane "technicke kvality". Myslim si, ze je to nejen semanticky relativni pojem, ale ze i ve spojeni s konkretnimi zobrazenimi se jedna o variabilni velicinu. Domnivam se, ze ti kdoz zde onu "technickou kvalitu" postradaji, tak cini proto, ze nejsou schopni nebo ochotni realizovat jak by tahle fotografie "technicky kvalitne" vypadala. RSR: Vas komentar mne zaujal. S vyrazem "vycvak" jsem zde na PP uz nekolikrat - myslim i diky vam - byla konfrontovana. U tehle fotografie tvrdite, ze "neni ani vycvak", a to mi zpusobilo mirne zmateni pojmu. Vim, ze je to ode mne troufale, ale docela by mne takova definice slova vycvak zajimala, popripade jak jinak byste opsal vami zmineny stav "ani vycvak". Dekuji predem mnohokrat. IG: co je to prosim YBA?
fotografie je to celkem hezka, i kdyz mi prijde to sviceni hlavne v obliceji pro muze trochu komplikovane. asi bych zkusila jednu stranu o pulku ztmavit nebo docela vypnout. Take ten nazev se mi zda trochu chteny - true, tim myslis jako ze nelze? nemelo by to byt spis genuine? Ale to je celkem asi jedno.
mes nuits sont belles aussi. Fotografie se mi libi, jejich usporadani okolo toho bileho ctverecku ale ne. Zda se mi u te siluety takova svetlejsi kontura, te je skoda.
ten zirafi pavilon se zda byt tajnym tipem na fotogenicke prostredi :-) Z te zirafy v popredi by tam mozna mohlo byt videt kapku vic. A take bych lehce desaturovala. Vlevo bych mirne urizla, aby orez nesel prostredkem hlavy te v pozadi. a take ta pani by asi byla lepsi tak, aby ta haluz nesla jeji hlavou, ale to uz neni takove drama :-)
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Stavet schopnost dobre kritiky na roven schopnosti dobre tvorit je velmi svudna myslenka. Urcite existuji i dobri tvurci, kteri jsou zaroven dobrymi kritiky. Osobne si ale myslim, ze tyhle dve schopnosti spolu nemusi souviset. Naopak, napriklad vetsina mne znamych art directoru zadne tvurci vzdelani nema, a ti z mych znamych, kteri se zivi umeleckou tvorbou, sice dokazi na nejake dilo vyjadrit svuj nazor, dobra kritika by ale mela jit o kus dal a toho uz vetsina schopna neni.
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
TS: jak byste resil ty draty? Ja jsem kvuli nim prijela pozde na jedno jednani :-) Tenhle kour jsem fotografovala behem asi dvaceti minut jizdy autem, a porad jsem cekala na nejlepsi vedeni vysokeho napeti, az jsem jej nakonec prosvihla. Takze jsem na pristim vyjezdu vyjela ven, vratila se a udelala tuhle fotografii. Partnerovi jsem zavolala, ze jsem v zacpe, nacez jsem se do ni promptne dostala :-)
Jinak si ale nejsem moc jista s barvama. Ta fotka byla silene kycovite barevna, prislo mi ze je takhle lepsi, ale skoro nejlepsi se mi zdala jenom cernobila... casem na to prijdu, ktera z tech tri variant je ta spravna.
Valerie Pavlíčková |
Jak rikam, stravila jsem nad vasimi pracemi nejakou dobu, ale o moc moudrejsi jsem z vas nebyla. Pochopila jsem, ze se asi fotografovanim zivite, ale ve srovnani s ostatni tvorbou profesionalu, ktera mi prochazi rukama, bych vas asi jako profesionala hned ale neodhalila. Mozna je to vase tajna zbran, nebo jste si ty nejlepsi prace nekde schoval :-) Tady na PP mi zatim jako jediny fotograf, ktery se svoji praci nejspis zivi, vzdycky prijde jenom pan Jakub Zeman. Jeho veci jsou nejenom ciste "profesionalne" provedene, ale maji dotazene i vedeni svetla tak, jak to hobbyfotograf vetsinou nezvladne (hmm, krome te jeho posledni :-) a hlavne styling, coz je obrazovy prvek ktery je casto snad dulezitejsi nezli nejake prevratne myslenky. Jeho obrazky na cloveka primo krici "reklama", vase moc ne. Je mozne, ze Zeman je konformista, ze ten styl proste odkoukal prohlednutim a stravenim par tisic praci z Vogue nebo GQ, ale o to ted nejde, mne jste zajimal vy :-)
Zajimalo mne hlavne, jestli jak pisete "jste schopen uchopit fotografii jako celek i na ukor jeji technicke nekvality". Vsimla jsem si, ze tu mate jednu fotografii delanou nejakym mobilem, coz by vase slova potvrzovalo.... kdyby jste se jeji stylizaci nesnazil napodobit reportazni styl nejake klasicke 400 emulze :-) Alespon to na mne tak trochu pusobilo. U vasich obrazku jsem jinak zadny ktery by sel timhle smerem nevidela. Tady mate nejspis fotografie z dovolene, vse peclive udelane ale tak nejak nevybocujici z obvykleho proudu. Na vasem webu mne zaujaly nektere vase volne prace, skoda ze je nemate tady, docela bych k nekterym i mela co rict. Ale i tam se pohybujete spise na strane jistot nezli na te kde se nachazi intuice, prijde mi.
A potom jsem si jeste vsimla jedne veci... ze velmi pozitivne komentujete fotografie, ktere ve sve vetsine jsou dost jine nezli ty vase - tedy maji mnohem vetsi emotivni naboj... Ty vase na mne pusobi casto nejak bez emoci. A potom jsem si vsimla, ze snad jedine obrazky v posledni dobe, ktere vam staly za rozsahlejsi negativni reakci, byly ty moje. Zajimave. Jinak jsem ale nikde nenasla nejaky koment u obrazku, kde "technicka nekvalita" je soucasti konceptu. Fakt ale je, ze jsem nehledala dlouho. Dovedu si predstavit, ze by vas mohla nadchnout pinhole, to je takova disciplina kde je ta "nekvalita" uz kanonizovana.
K vasemu komentari jsem chtela uz jenom podotknout nasledujici: pokud definujete "vycvak" jako cosi, co vznikne nahodne a bez vedomeho konceptu, tak mi neni jasne, jakym nadprirozenym zpusobem chcete tuto skutecnost odhalit... Pravdepodobne je pro vas obrazek, ktery vznikl konceptualne pouze takovy, kde jste schopen ten koncept akceptovat. Mam ale pocit, ze spousta zajimavych praci nejspis u vas zustane nepovsimnuta... alespon to co tu mam ja vzniklo do jednoho obrazku jako konceptualni prace. Potom mne jeste zaujala vase prvni reakce. Psal jste v ni o "pseudointelektualnich kruzich", ve kterych by moje prace mohla mit i uspech... a z vaseho tonu tak nejak vyplyvalo, ze vy se k nim nepocitate. Mohl byste mi vysvetlit. kdo k tem "pseudointelektualum" patri? Moje veci skutecne obcas vyvolaji docela pozitivni ohlas, ale asi bych si nedovolila ty lidi oznacit nejak, kde by figurovala predpona "pseudo".
Napsal jste mi take, ze moje fotografie uz neni ani vycvak. Prave to mne zaujalo... a prave to jste mi nevysvetlil. Kdyz je vycvak cosi co vznikne prakticky bez naseho vedomeho snazeni, co jste myslel svym komentarem vy?
Na zaver, jeste k te mire stylizace. Vy byste byl rad, kdybyste nekde mohl videt, jak dobre umim fotografovat, a teprve pote co bych nekde prezentovala pro vas uspokojive etudy, byste byl ochoten moje stylizace akceptovat. Neni to trochu primitivni zpusob nazirani na svet? Kdyz jdete na nejakou vystavu, tak take nejdrive chcete videt skicaky a vysvedceni vystavujiciho umelce, nez se uvolite nechat na sebe jeho veci pusobit? Mozna vam sem nekdy neco dam, pane Spitt, neco co by vam dodalo jistotu, ze umim malou nasobilku, i kdyz se priznam, ze mi pro to trochu chybi motivace. Vite, remeslu vyucenych fotografu je na svete tolik, ze by se jimi dalo dlazdit, a ti vsichni by nejspis dokazali uspokojit vase naroky, kdyby si vzali do ruky nejakou mamiju a presne podle poucek s ni cosi vyfotili. Problem je, ze opravdu dobre veci jich - s mamijou nebo bez ni - umi vyfotografovat jenom hrozne malo z nich. Neni to jednodussi, prestat zkoumat, jak kdo daval pozor v praktickych cvicenich sviceni lidskeho modelu, a koncentrovat se jenom na ty obrazky, ktere mne proste zaujmou? Me je v podstate uplne jadno, jak umi ostrit treba pan Savicky tady na pp. Jeho fotografie kravy je proste genialni, a tim to pro mne hasne :-)
Valerie Pavlíčková |
TS: ja si myslim, ze fotografie se zpusobem jejiho zachyceni a zpracovani je pevne spojena jednotka... a ze fotograf muze volbou metody zachyceni nebo zpracovani jinak zajimavy obrazek v ucinku nasobit nebo oslabit. Mam jednoho kamarada, ktery chodi po horach fotografovat s velikanskou kamerou, takovou kde vsechno jde nezavisle na sobe nastavovat. On tedy moc nechodi, ponevadz jej zajimaji spis lidske zasahy do krajiny, a diky tomu tam vetsinou muze prijet :-) Ale kazdopadne mi kdysi vypravel, ze jeho nejvetsim problemem je prijit na miru detailu, kterou ten obrazek ma mit. Ta jeho kamera, kdyz ji v tom nejak nezabrani, totiz zobrazi ostre kazdy kaminek v morene na protejsi strane udoli... a to neni vzdycky ten idealni stav. Na druhou stranu, mnou velmi obdivovana Annelis Strba uz od fotografovani upustila uplne a svoje nadherne obri obrazy produkuje pomoci videokamery, ktera ma PAL rozliseni (720x576 bodu). Myslim si, ze se vzdycky vyplati pri fotografovani myslet na vysledny obraz, a ne na realitu kterou mam pred objektivem. Myslim li na obraz, tak vidim i jak ma vypadat zpracovani.
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
RSR: Vas komentar mne zaujal. S vyrazem "vycvak" jsem zde na PP uz nekolikrat - myslim i diky vam - byla konfrontovana. U tehle fotografie tvrdite, ze "neni ani vycvak", a to mi zpusobilo mirne zmateni pojmu. Vim, ze je to ode mne troufale, ale docela by mne takova definice slova vycvak zajimala, popripade jak jinak byste opsal vami zmineny stav "ani vycvak". Dekuji predem mnohokrat.
IG: co je to prosim YBA?
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |