DH: Jinak velmi souhlasím s tímhle:
"strom uz neni strom, ale a ted pr jednoduchost budu placat... objekt, ktery se diky tvaru, barve a umisteni dostane treba do kompozicniho vztahu s nejakou jinou plochou v obraze.. ktera byla puvodne treba mrakem, v realite vzdaleym od stromu jak funkcne tak prostorove..."
DH: "myslim ze sem uz videl takovy krajiny, ktery neuvidi zrovna kazdej jouda... jen nejak nemam potrebu to nekam cpat a tvrdit o tom ze to ma nejaky hodnoty"
A to tě šlechtí - nemáš potřebu fotit krajinu jinak než nadomadoalba tudíž to sem nenosíš. Krajina je pro tebe věc málokdy fotitelná a tudíž zbytečné fototéma skoro.
Jenže: Někdo jiný neuznává focení psů, někdo holek, někdo nesnáší makra či květiny a jistě své nepřátele má třeba abstrakce či jiné kategorie. Ve výsledku to jako má znamenat, že focení je vlastně naprd? :o))
Takže i pro tvé kecky by se našla vhodná nabušení schopná náplň - přesto si nemyslím, že neshoda v názoru na fotografii by měla mít za následek osobní zášť.
Za sebe pokládám lidskou různost a jinakost spíše za klad než zápor. Nějak si neumím představit svět obsahujícím jeden ksicht, jeden názor, jeden vkus.
Hm, jak se zdá, odpůrci této fotografie nevidí či nechápou tu Robertem "přidanou hodnotu". Pokud v tom někdo vidí "upatlaný kýč", práškama vyhnanou líbivost softwarově přemodulované krajinky, pak mu to asi patří. Jestli se něčí vkus toulá po jiném orbitu, budiž, ale přál bych si, aby si toho dotyčný byl vědom a pokusil se alespoň pochopit, že jeho názor/vkus není etalonem vkusu obecně vymahatelným.
Dám příklad: jsou díla, která nechápu já. Ač vnímána některými umělci či "umělci" jako skvělá, nemají schopnost mi dát ani kapičku, ani molekulu, oslovit mě - nic. Velké nic. Přesto nevím, proč bych měl dotyčnému jít lát a zavrhovat nadutě jeho "mazanice" coby kýč, nevkus, bezcenou věc nehodnou publikování. Můžu napsat, že mi to nic neříká, čímž dávám na vědomí, že dráty od zdroje ke mně nebyly nataženy, ne že zdroj nemá výkon.
danniel hauser
Snad už jen prostý "cvak" je přidaná hodnota. o)) A platí to v krajinkách, psech, zátiších i nahatejch holkách. KAŽDÁ fotografie je "horší" než originální scéna. Ale může v ní být něco jiného, něco, co na originálu nebylo. Může i nemusí.
Pro mě je vnímání fotek o pocitech. Jestli mi u fotky krásný holky zahučí, tak je to dobrá fotka. :o)) To byl vtip, ale snad jsem sdělil to, co mám na mysli.
PN: Pro tebe ulepenej kýč, pro jiného fantasie, jiné vnímání světa, koncentrace třeba toho každovečerního dramatu.
Občas si říkám, jestli lidi kteří káží ten správný vkus jako jedinou Pravdu nejsou ošizeni o něco, co by mohli mít kdyby neviděli svět jen prizmatem kýč vs. Opravdové Velké Umění.
A jestli jim třeba taky nějaký umělecký styl neutíká pod rukama.
Klapky na očích jakoby měli - aby mohli jít jen tím správným směrem.
Kamarád Joshua (taky sem občas chodí) mi jednou řekl: Foť, jako když v tom máš nejdražší film.
A já dodávám: pak možná z tisíce jedna fotka půjde ukázat lidem.
Tahle má možná něco do sebe, tak zatím zkoušej dál. A spíš sem nos věci, o kterých si budeš myslet, že jsou kvalitní. Teprve nad nima ti lidi budou moct říct, jak dál.
Za snahu a za číču.
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
No tak jo, ta fotka si to zaslouží i tak.
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
"strom uz neni strom, ale a ted pr jednoduchost budu placat... objekt, ktery se diky tvaru, barve a umisteni dostane treba do kompozicniho vztahu s nejakou jinou plochou v obraze.. ktera byla puvodne treba mrakem, v realite vzdaleym od stromu jak funkcne tak prostorove..."
To jsi chlape vystihnul precizně.
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
A to tě šlechtí - nemáš potřebu fotit krajinu jinak než nadomadoalba tudíž to sem nenosíš. Krajina je pro tebe věc málokdy fotitelná a tudíž zbytečné fototéma skoro.
Jenže: Někdo jiný neuznává focení psů, někdo holek, někdo nesnáší makra či květiny a jistě své nepřátele má třeba abstrakce či jiné kategorie. Ve výsledku to jako má znamenat, že focení je vlastně naprd? :o))
Takže i pro tvé kecky by se našla vhodná nabušení schopná náplň - přesto si nemyslím, že neshoda v názoru na fotografii by měla mít za následek osobní zášť.
Za sebe pokládám lidskou různost a jinakost spíše za klad než zápor. Nějak si neumím představit svět obsahujícím jeden ksicht, jeden názor, jeden vkus.
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Dám příklad: jsou díla, která nechápu já. Ač vnímána některými umělci či "umělci" jako skvělá, nemají schopnost mi dát ani kapičku, ani molekulu, oslovit mě - nic. Velké nic. Přesto nevím, proč bych měl dotyčnému jít lát a zavrhovat nadutě jeho "mazanice" coby kýč, nevkus, bezcenou věc nehodnou publikování. Můžu napsat, že mi to nic neříká, čímž dávám na vědomí, že dráty od zdroje ke mně nebyly nataženy, ne že zdroj nemá výkon.
Asi moc keců, sorry.
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Snad už jen prostý "cvak" je přidaná hodnota. o)) A platí to v krajinkách, psech, zátiších i nahatejch holkách. KAŽDÁ fotografie je "horší" než originální scéna. Ale může v ní být něco jiného, něco, co na originálu nebylo. Může i nemusí.
Pro mě je vnímání fotek o pocitech. Jestli mi u fotky krásný holky zahučí, tak je to dobrá fotka. :o)) To byl vtip, ale snad jsem sdělil to, co mám na mysli.
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Občas si říkám, jestli lidi kteří káží ten správný vkus jako jedinou Pravdu nejsou ošizeni o něco, co by mohli mít kdyby neviděli svět jen prizmatem kýč vs. Opravdové Velké Umění.
A jestli jim třeba taky nějaký umělecký styl neutíká pod rukama.
Klapky na očích jakoby měli - aby mohli jít jen tím správným směrem.
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
Ladislav Kratochvíl (Flair) |
A já dodávám: pak možná z tisíce jedna fotka půjde ukázat lidem.
Tahle má možná něco do sebe, tak zatím zkoušej dál. A spíš sem nos věci, o kterých si budeš myslet, že jsou kvalitní. Teprve nad nima ti lidi budou moct říct, jak dál.
Za snahu a za číču.