Ale trošku při tom stání mysli. U tanečnice v pohybu je nejzajímavější prvek ta akce, zvlášť když ji inzeruješ gestem, s tím nic nenaděláš. Nemůžeš to ignorovat a začít si fotit portrét beznohé tanečnice v prostoru 60x60. To prostě nejde. Kdybys jí vyřízl jen tvář s nejnutnějším okolím, to ano. Mimochodem ta horní ruka rostoucí z hlavy taky nic moc, trochu to tlumí ta neostrost, ale nejšťastnější pozice to není ...
Zkus si z toho cvičně ušmiknout ty ruce a uvidíš, jak ta tvář krásně zasvítí.
U tanečnice bych chtěl víc prostoru kolem. Je tam strašně narvaná, ani vějíř se tam nevešel celý. A samozřejmě tanečnice bez nohou mi nepřijde kompletní.
Tentokrát přiměřené iso 200, nadějná clona 7, ale kvalita pořád strašná, ty jehličnany vypadají jako domalované štětcem a nic pořádně ostrého tam není. Pořád se mi potvrzuje, že Panasonic foťáky neumí.
80-90% úspěchu u portrétu je výraz, tady skvělý. Nejrozumnější je nechat ho maximálně zapůsobit a nerozmělňovat bizarním okolím. Fotka nejvíc získá vynecháním nevhodného, ne kumulací extrabuřtů. Viz odborná literatura Jak pesek s kočičkou slavili narozeniny,
Kompozičně matné, jen směs blízkých a vzdálených objektů. Nedokážu se tam na nic soustředit. Jsou tam výrazné linie, ale navzájem se ruší. Vodná plocha vlevo a náznak kopce vpravo jsou říznuté okrajem. Asi dobrá vzpomínka na výlet, ale nic víc.
Světelně to bylo slibné, stíny mraků plus. Kompozičně je to ale fádní, žádné dominanty, prostě pohled do krajiny. Ke krajině patří technická kvalita, ale ta přeostřená kresba a hlavně hrůza na obloze se mi k tomu vůbec nerýmuje. I většina nových telefonů by to vyfotila líp než tvůj šumilux. Nebo je to výsledek nepovedené ruční práce?
Výrazově je to pěkné, což je asi hlavní, a světelně to není špatné. Ale modelka opřená o zeď nějaké barabizny, to už je tak strašlivé klišé, že bych se mu příštích padesát let vyhnul. Spíš bych se snažil, aby byly prokreslené detaily šatů, o které tu jistě také trochu jde. Teď vypadají jako vystřižené z černého papíru. A náklon u takhle statické fotky vypadá samoúčelně a bezradně (nejsi v tom sám).
Jiří Březina |
Ale trošku při tom stání mysli. U tanečnice v pohybu je nejzajímavější prvek ta akce, zvlášť když ji inzeruješ gestem, s tím nic nenaděláš. Nemůžeš to ignorovat a začít si fotit portrét beznohé tanečnice v prostoru 60x60. To prostě nejde. Kdybys jí vyřízl jen tvář s nejnutnějším okolím, to ano. Mimochodem ta horní ruka rostoucí z hlavy taky nic moc, trochu to tlumí ta neostrost, ale nejšťastnější pozice to není ...
Zkus si z toho cvičně ušmiknout ty ruce a uvidíš, jak ta tvář krásně zasvítí.
Jiří Březina |
Ale konec lesa to není, jen konec nějakých stromů. Les nás spolehlivě přežije.
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
U mých výtvorů se většinou neozývá vůbec nic. Na 100 zobrazení jeden komentář, nepřihlášené nepočítám. Jako bych sem dával bílé čtverce.
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |