Další | Předchozí


Fotografie: .

Autor: Lucka Šedová | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Kategorie: krajina

Vloženo: 21:10:28 01.08.2002


Technická data:
Canon EOS5
Sigma 17 -35 mm HSM
cerveny filtr
Poznámky a vzkazy:
Popis:
Klíčová slova:
exif

Bodů: 88 (4.19)
Zobrazeno: 755x (22.88)

PROFIL AUTORARadka Morysenova | 02:38:35 06.04.2008 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAMarián Moravčík | 15:37:13 12.06.2005 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Vyzerá to dobre, ale pôsobi to na mňa trochu ťaživo.

PROFIL AUTORADavid Rakušan | 17:38:34 02.01.2005 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAV H | 23:32:18 23.01.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAStanley Arrow | 14:38:20 22.08.2003 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

pěkný

PROFIL AUTORADanuše Ventová | 13:00:01 13.02.2003 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Hezky temné

PROFIL AUTORAmorfeova morfea | 16:05:22 03.02.2003 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORATr. MyChal Plhoň | 13:44:12 04.10.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Super vytvor.

PROFIL AUTORAJirka Vaňourek | 02:27:43 17.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

..... koukám, že tady to taky docela žije ..... )))) Petře: je asi škoda, že v poslední době nerad píšete komentáře, protože Vaše komentáře mi připadaly fundované a tak nějak jiné než ty ostatní. Nemám na mysli lepší ani horší, jiné. Co se týče složení autorů komentářů a vámi zmíněné úměrnosti, dovolím si odhadovat, že šlo spíše o potřebu si na jejich vrub nějakým způsobem ulevit. Nepohybuji se na tomto serveru zas tak dlouho, ale musím uznat, že se zde pohybuji rád a pokud možno co nejčastěji. Možnost prezentovat zde své fotografie, spojená s možností okomentovat ze svého amatérského pohledu fotografie jiných autorů, mi přináší i jiný užitek, než pouhý pocit zúčastnění se. Nacházím zde nejen realizaci, ale i inspiraci, rady, mohu konfrontovat své názory a pocity s názory a pocity ostatních. Dalo by se konstatovat, že zde vznikla určitá komunita lidí, které spojují právě podobné pocity a zkušenosti výše uvedené. Mám-li vyjádřit svůj názor na určitou fotografii mohu si vybrat z několika způsobů. Mohu zvolit bodové hodnocení a nepouštět se na tenký led psané "kritiky. Pak mohu popsat své pocity z fotografie jako takové a u toho skončit. Nebo mohu konstatovat svůj pocit a doplnit jej o zdůvodnění. Většinou se snažím volit poslední možnost. Už jen proto, že sám jsem raději, když ji i ostatní použijí na kritiku mých fotek. Velice často ale narazím na fotografii, která mně přijde zajímavá, oslovuje mě, ale přesto mi to něco málo kazí. Uznejte, že napsal-li bych takový komentář pod fotku, autor z toho moc moudrý nebude. Snažím se proto najít tu maličkost, která mi tu harmonii narušuje. Je-li tou maličkostí např. šikmý horizont nebo ořez, o kterém si myslím, že by dle mého byl ku prospěchu věci lepší tak nebo tak, jsem také ten kritik-hnidopich? Já si tak rozhodně nepřipadám. Možná nejsem ten "správný" odborník, ale to neznamená, že bych nemohl mít alespoň částečně pravdu. Vždyť ve fotografii určitá pravidla kompozice, ale třeba i ořezu jsou všeobecně respektována. Mám-li pocit, že právě dodržením některých z těchto pravidel by autor fotografii mohl pomoci, napíšu to do svého komentáře. Rozhodně to neplatí u všech fotek. Některým naopak z šedého průměru neoriginality pomůže právě porušení některého z těchto pravidel. Mrzí mě, že jsem se i na tomto místě přidal k probíhající "přestřelce", ale mám potřebu napsat svůj názor. Tvrdíte, že přecházíte "zmíněné kritiky" s lehkým úsměvem. Jak vydím, je tomu ale právě naopak. Stejně jako jste zde měl potřebu vyjádřit svým způsobem podporu Lucce, měl jsem i já na jiném místě podobnou potřebu právě na úkor Lucky. Notujete si zde o potřebě hodnocení obsahu a pocitu, ale to zrovna nekoresponduje s kritikou a názory Lucky, na které jsem reagoval. Dozvěděl jsem se o Lucky potřebě motivačních kritik apod. na místě, kde Lucka reaguje opovržlivým "nic originálního" u poměrně velice dle mého (a nejen mého) názoru zdařilé fotografie plazivce a cihlové zdi. Myslím, že podobný komentář např. zde mohl napsat vlastně každý. Kdyby tomu tak bylo, zajímalo by mě, jak by ji to motivovalo a uspokojilo? Navíc se jednalo o úplně první autorův příspěvek na tento server. Souhlasím, že Lucka je již téměř vyzrálý autor. Ale bohužel jen téměř. Vyzrálý autor si totiž obhájí svůj názor a nesníží se k absolutně nelogické argumentaci a zcela rozporuplným argumentům. K čemuž dle mého bohužel došlo. Já se osobně v téhle "komunitě" lidí na Photopostu cítím dobře A máte-li Lucka nebo i vy pocit, že jste jak se obává " z jiného fotosvěta", pak se pokuste nás "hloupé" amatéry bez vkusu a morálky nějakým méně příkrým způsobem přesvědčit o tom, jak je to podle vás správné nebo lepší. Máte-li pocit, že jsou některé komentáře špatné, napište lepší. Budou-li skutečně lepší, jistě to všichni ocení a rádi se poučí. Budou-li skutečně lepší a jak ráda Lucka zmiňuje - motivační, každý to pozná a bude se snažit pochopit vaše vidění světa a bude se na každý váš další komentář těšit. Bohužel nádech některých Lucky komentářů byl pro mě spíše mírně ješitný, než alespoň mírně motivační. Reaguje-li slovy - nenechám si předělávat fotografii! - na běžný komentář, ve kterém autor popisuje svůj pocit z náklonu, kompozice a vyjadřuje svoji autorskou představu, doplněnou o komentář - působivé foto - není to nic jiného než obyčejná nafoukanost a arogance vůči všeobecně uznávanému principu. Nemůže od tohoto autora čekat jiný typ reakce, než sama používá. A protože se průběžně účastním podobné debaty s Luckou u zmíněné fotografie plazivce, měl jsem potřebu napsat svůj názor i zde, kde vy Petře prezentujete moji původní pozici ke zmíněné fotografii plazivce. Udělejte si sám obrázek o tom fotosvětě, který vás s Luckou obklopuje. Já ten svět bohužel (nebo naštěstí?) neznám. Mám jen strach, že je to taková bublina plná prázdných slov a samochvály..........JV

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 22:48:53 14.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Lucko: ... diskuzi? dyť jí v několika svých komentářích a nejen pod touhle fotkou zavrhuješ. Víš co vlastně chceš? ... Co se týká vyjadřovacího dojmu. Ano. Máš pravdu. Ovšem ten dojem záleží velmi často právě na náklonu, ořezu, cloně, světle atd. .. s tou technikou je to dobrý ... kompletní výčet sice je smázlý, ale pdo jednotlivými fotkami necháváš. Logika? Stěží. Přeci jen mě u dané fotografie napoví více konkrétní technika, kterou stále zmiňuješ, než sáhodlouhý výčet jakési potencionální. Ale můžu se mýlit. Třeba z praxe soudíš dle množství a druhu nádobíčka.

Petr Borovec (zvaný LIMIT): Oh, jak duchaplné kritizovat komentující. "....se podívám na složení autorů komentářů, zjistím že jsou to stále tytéž osoby...." Ne, skutečně? A jejej. A nebudeme je za to pranýřovat? Nezavedeme LIMIT na množství komentářů od jedné osoby? Ostatně, kritizuješ komentáře ostatních (v tomto případě mě) a v podstatě říkáš, že jejich (mé ) fotografie jsou ztrátou času a komentáře o ničem. ok, může to tak být. Jen se zeptám: "Tvé smajlíky a hvězdičky jsou oduševnělým výplodem umělce odborníka?" Já nevím, ale hvězdičku a smajlíka umí udělat každej dement. A napadat někoho zato, že píše komentáře, no, promiň, jsi vůl.

PROFIL AUTORALucka Šedová | 21:18:49 14.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

k reakcim na kritiky: jsem zastancem diskuze, ta muze cloveka nekam dovest, ale i ta diskuze by mela byt na urovni, osloveni typu "damo" nebo " Lucinko s nosankem" by sis mohl odpustit, nemyslis?

PROFIL AUTORALucka Šedová | 21:16:38 14.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

takze znovu: metodou neustaleho opakovani snad pochopis:
Hodnotit by se především měla vyjadřovací schopnost vystavených fotografií, jejich emocionální sdělení.

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 18:40:13 14.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Vy z jiného photosvěta ... to s tím porušováním autorských práv ve vazbě na limit, to je teda bomba ... na to fakt napiš studii ... trochu mi to zavání duševní chorobou ... limite ...

Lucinko s nosánkem: ... kdesi píšeš, že pod své fotky chceš kritiky a názory ... ptám se jaké? ,,, odborné? Pak nepublikluj na amatérském serveru. ... Nebo chceš kritiky, resp. poznámky od laiků o tom jak snímek vidí oni? .. proč potom tvé reakce na jakoukoli né kladnou reakci? ... nebo chceš jen líbí/nelíbí? .. proč pak píšeš že chceš komentáře a kritiky? .... si to děvče ujasni ...

PROFIL AUTORALucka Šedová | 20:51:30 05.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Petr Borovec: diky, uz jsem si pripadala jako kdybych byla z jineho "fotosveta"

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 18:09:23 05.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

4+

PROFIL AUTORAPetr Borovec | 09:18:05 04.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

:-)
Nerad v poslední době píšu komentáře. Tato polemika ale vystihla podstatu toho, co mi už delší dobu u některých kritik na PhotoPost-u vadí. Když se podívám na složení autorů komentářů, zjistím že jsou to stále tytéž osoby. V souvislosti s tím mně napadá otázka: Kde berou čas na neustálé surfování po netu, já při své práci mám problém nalézt dostatek času na focení! Tak a teď se podíváme na ty komentáře: Jako bych četl Photorevue a rady pana Karbusického v rubrice "Chybí jen malý krůček". No a do třetice se podíváme na vlastní tvorbu kritiků-hnidopichů: Platí zde zajímavá úměra. Čím více poznámek technického rázu (horizont, el. vedení v záběru, retuš ...) a přísnější kritika, tím kratší dobu zůstávají jejich stránky zobrazeny v mém prohlížeči a necítím ani potřebu zvětšovat jejich náhledy.
Naprosto souhlasím s Lucií, že hodnotit by se především měla vyjadřovací schopnost vystavených fotografií, hodnota jejich emocionálního sdělení. Technickou kvalitu, při rozměru vystavených fotografií, použitých rozlišeních, nastavených kompresích a používání (u většiny návštěvníků stánek) nekalibrovaných monitorů a dislpayů prostě ani hodnotit nelze. A pokud mi něko řekne, že limit pro maximální objem dat vystavených fotografií je nastaven dost vysoko, pak asi nikdy neslyšel o porušování autorských práv a zcizování vystavených fotografií z internetu. Na téma kritika a její autoři bych mohl napsat celou diplomovou práci z psychologie!
Lucka Šedová je podle mého mínění již téměř vyzrálý autor. Je to vidět podle počtu publikovaných fotografií v časopisech (např. Photorevue) a zejména podle jejich kvality. Proto si myslím, že zmiňované "kritiky" může přejít s lehkým úsměvem stejně jako to dělám já.

PROFIL AUTORAMartin Bechyne | 10:25:37 03.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Opravdu moc tmavý. Ty slunečnice musely mít pěknou depku, když se takhle odvracej od sluníča ;-) Atmosféra (asi díky tý tmavosti) docela hustá.
Jestli se tu hodnotí i úroveň dialogů s "recenzentama", pak dávám 5 bodů :-)

PROFIL AUTORARoman Kaňa | 15:10:02 02.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

*

PROFIL AUTORALukas Paloncy | 10:33:29 02.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Slusna depka :o))

PROFIL AUTORAMartin Pecha | 10:19:20 02.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

na me moc tmave , jinak o.k.

PROFIL AUTORATomas Beranek | 09:15:47 02.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

az moc tmavy, ael jinak se mi to libi

PROFIL AUTORALucka Šedová | 08:04:13 02.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

martin: jsem rada, ze se snazite vyhovet mym pranim, pane

PROFIL AUTORATomáš Lepka | 00:46:08 02.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

+

PROFIL AUTORAVladislav Blahník | 00:31:14 02.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Mě se to líbí. Dobře zvládlé protisvětlo, takže slunečnice pěkně svítí, pěkné uskupení mraků.....

PROFIL AUTORAJiří Cvrk | 22:51:56 01.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

jo, naladu to ma, ted jsem se podival dolu :-).

PROFIL AUTORAJiří Cvrk | 22:49:23 01.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

k tomu naklonu, takovy mirny naklon pres cely horizont je v cechach pomerne neobvykly

PROFIL AUTORAJiří Cvrk | 22:45:18 01.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

 

PROFIL AUTORAJiří Cvrk | 22:44:56 01.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

dovolim si trochu kritiky: horizont ve mne trochu vzbuzuje dojem duteho sveta. Kousek vedle stromu na obzoru je smouha, pozustatek po retusi? Kostickovani na obloze je zrejme nasledek zmensovani.

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 22:35:35 01.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Milá Lucko: ... proto píšu, že je to působivé foto a proto dávám 4. Mohu vyslovit zase své cítění? ... to ýže je náklon přirozený pochopí asi každý, ovšem u takhle málo zvlněné krajiny, to nemusí každému sedět (od teď už budou ostatní psát, že jim to sedí) ... a můžu napsat i, že nepovažuju pro mě za hezké, když je slunce skoro uprostřed a vdle je pusto ... pokud chceš slyšet jen ůíbí, nelíbí, prosím, budu si pamatovat ... nebo si to raději napiš do vzkazů dámo ..

PROFIL AUTORAPepa Ouředník | 22:11:36 01.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

me se naklon libi, libi se mi i to prohnuti horizontu, libi se mi listky slunecnic / nelibi se mi, jak je ta fotka tmava, jak je zrnite nebe a volny prostor vlevo nahore (nic nepredelavam - jen se divam a pisu co me napada). pro naladu se mi tezko hleda popis - spis depresivni nez prijemna

PROFIL AUTORALucka Šedová | 21:28:29 01.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Jaky naklon? je to zvlnena krajina a perspektiva 17mm objektivu. ne vsechno je vzdycky v uplne rovine.
Omlouvam se za mozna dost podrazdenou reakci, ale komentare typu tohle se kaci , mas sikmy horizont a podobne me docela stve. Jako autor to citim a fotim takhle a tecka. Radsi bych slysela o tom jestli ma fotka naladu, jestli ma atmostefu, jestli te bere nebo ne, ale nemam rada, kdyz se nekdo snazi moji fotku predelat ke sve predstave, nema pak pro me cenu.
Ja potrebuju slyset libi nebo ne, ale o tom jak tu fotku budu prezentovat chci rozhodovat ja.

PROFIL AUTORAOta Neužil | 21:26:43 01.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

*

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 21:17:36 01.08.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

ten náklon mi tu moc nesedí ... stejně tak kompozice .. nalevo od sluníčka je spousta hluchého prostoru .. zatímco v pravo by byl k mání mráček .. jinak působivé foto ..