Další | Předchozí


Fotografie: cestou na Yukon II

Autor: Stanislav Paluda | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Kategorie: zvířata

Vloženo: 10:03:52 20.02.2004


Technická data:
Olympus C-5050 ZOOM + HOYA PL-CIR
Poznámky a vzkazy:
Volné pokračování předchozí podobné fotky.
Tentokrát přidávám odkaz k fotce před retuší. Prostě se mi ten výraz koní tak líbil, že jsem si pohrál s retuší. Souhlasíte s retuší ?
Popis:
Klíčová slova:
exif

Bodů: 274 (3.81)
Zobrazeno: 1334x (13.75)

PROFIL AUTORADavid Šnajdr | 13:03:35 02.11.2005 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

PROFIL AUTORAHonza Dosedla | 08:35:53 22.03.2005 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAMagdaléna Straková | 16:40:06 10.02.2005 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

3 za dobré retuše, ale jen 3 taky za retuše - mělo jich být víc, když už ne ta bouda vzadu tak alespoň to zábradlí či co nad hnědákem a cosi na pravém okraji. Taky kompozice mi úplně nesedí. Barevně líbí.

PROFIL AUTORAMartin Filip | 13:45:28 06.11.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Jo, retuš je mnohem lepší.

PROFIL AUTORAJosef Hruška | 19:36:21 22.08.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

+

PROFIL AUTORALuděk Souhrada | 12:24:52 27.07.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

No líbí :))) ale když už si si stim tak vyhrál moh si to vzít i s těma boudama vzadu :)))

PROFIL AUTORAPeter Kaclík | 17:27:47 31.05.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

2

PROFIL AUTORAKarel Trkan | 15:36:17 30.04.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORADavid Vašíček | 01:53:21 20.04.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAGeorge Broom | 14:04:32 04.04.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORADavid Rakušan | 13:05:35 23.03.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

dobrá diskuse... jsi retušér čaroděj. Tohle bych nedokázal i když se o to občas pokouším, tedy v poněkud menší míře. Nicméně fotka je si ce lepší než originál, ale i tak 3-

PROFIL AUTORAmauro gaudiano | 11:51:48 19.03.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 22:32:22 10.03.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAJan Pernica | 19:56:40 02.03.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Ta retuš je fantastická. Klobouk dolů. Je znatelná jen při srovnávání s neretušovaným obrázkem. Fakt bomba.

PROFIL AUTORAHelena Görnerová | 22:37:55 26.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Apači, nevztekej se. Šlo tu o diskuzi, píši svůj názor. kdybys měl čas mrknout do mých komentů, tak bys zjistil, že nejsem globálně proti retuši. Jen si pod tím pojmem, zřejmě, představuju něco jiného, než řada lidí jiných. O tom ta diskuze je. Ano, máš pravdu, v jistém směru jsem v tomto "mimo". Ale ne mimo možnosti, schopnosti vlastních úprav, náhled, jen a čistě MIMO TVÉ VNÍMÁNÍ. A když si moje komenty tady i jinde přečteš pořádně, dojde ti, že i já vidím, že tato fotka je lepší, než původně (i tak by ode mě dostala max. 2 body kvůli "kompozici", rušivým objektům, přetaženému kontrastu a viditelnému razítku v pravém šedém poli nahoře aj., na to mám oko z grafiky cvičené) a že jsem navíc Standu ocenila, že to sem takto dal. Ta diskuze je opravdu zajímavá.

PROFIL AUTORAMartin Růžička | 19:56:15 26.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

Retuš - řekl bych všeho S MÍROU :-) Když se mi do záběru připlete něco, co jsem původně nechtěl nebo to nejde vzít jinak, tak to pak holt vyretušuju.
Spíš ale fotky přizbůsobuju své představě, kterou jsem měl před zmáčknutím spouště - ve výsledku pak zjistím, že buď foťák nebo já (a to spíš) jsme udělali něco špatně - expozice je blbě, barvy jsou divně, je to nakřivo apod.. - no tak hýbu křivkama, kontrastuju, rovnám apod., což je vlastně taky vylepšování :-)
K fotce: promiň, ale ani po retuši na mě nějak zvlášť nepůsobí.

PROFIL AUTORARadovan Husička | 19:31:49 26.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAJiří Kejdana | 13:42:21 26.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Pánové, u této fotky nešlo o kvalitu, ale o to zda retuš ANO, nebo NE.

PROFIL AUTORAP. Polish | 10:58:33 26.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Myslim si, ze je to o svobode, at si kazdy dela co chce. Retus dobra, fotka nic moc.

PROFIL AUTORAPavel Lexik Kulička | 08:55:11 26.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Stando, původní snímek byl o ničem .. ten retušovaný je jen dobrý (3) .. nic víc, nic míň

Ad. retuš .. retuš rozhodně ano, a hranice je jednoduchá ... hranice je tam, kam až to není poznat = výsledek musí působit jako fotografie .. takže od mne máš demonstrativní 5ku !!! :)

PROFIL AUTORAIvan Mladenov, PPP | 08:31:01 26.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Naprosto souhlasím s J.Kejdanou a spol. Nevidím žádný morální problém. Důležitý je výsledek!

PROFIL AUTORAJiří Březina | 07:45:31 26.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

Já jsem na tom s postojem k úpravám podobně jako Jirka Kejdana (nemluvíme-li o zpravodajství, reportáži, dokumentu), tedy žádný fundamentalismus, ovšem přesto věřím, že přehněné úpravy se autorovi vymstí na celkovém dojmu - fotka se může utrhnout od reality i díky změnám, které vnímáme jen podvědomě. Tady to bohužel vyzkoušet nejde, protože o úpravách víme. Tahle fotka jako taková mně ale moc nechytla, hlavně kompozičně a pak taky fialovým závojem. 2++

PROFIL AUTORATomáš Veigner | 06:30:09 26.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Jo zajímavé. Spíš mi přijde přetažený kontrast. Mám za to že úpravy a retuše fotek odsuzuje ten kdo :

1. Nemá technické možnosti (Počítač, scaner, Photoshop, ZME atd.)

2. Nemá potřebné schopnosti (neumí to :-) )

3. Nemá čas upravovat fotky.

4. Nechápe že důležitý je výsledek.

IMHO můj názor ...

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 00:11:12 26.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

S retusi LEPSI.


HELENO asi jsi mimo. Nezalezi jakymi prostredky dosahnes cile ne ?? Dnes je to jednodusi v tom ze mas fotokram, predtim se muselo laborovat ve fotokomere ruznym nadrzovani prisvetlovanim, strihanim a ruznymi blbinkami. Toto je rozhodne lepsi nez fotka predchozi, o tom nemuze byt pochyb.

PROFIL AUTORAVáclav Širc | 00:02:21 26.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Z prvni bych retus nepoznal. Pokud by se me nekdo zeptal jestli to je retusovane, nebo ne, tak je tam par chyb podle kterych se to da celkem s urcitosti poznat ... Jinak pro retus jsem a sam ji pouzivam, sice ne v tak dramatickem meritku jako je to na teto fotografii, ale beru ji jako moznou soucast "digitalniho procesu na ceste k papirove fotografii" howhg ... diskusi ocenuji ..

PROFIL AUTORAPalo Čech | 22:06:48 25.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

este dobre ze to napisal J Kejdana... nemusim sa stym trapit... dolezity je premna vysledok... len vysledok... keby tam pobehovali este zriebetka z inej fotky a bolo by to urobene dobre tak stym nemam problem... fotka je slabsi priemer ale body ti dam za rozbehnutie diskusie

PROFIL AUTORAStanislav Paluda | 22:04:49 25.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Všem Vám děkuji za názory a ocenuji je. Asi nejvíc mne k nadhození diskuse o retuši vyprovokovalo, když někdo zkušený stírá nováčka a zapomíná, že taky nějak začínal. Pak už bývá blízko k podlehnutí pokušení vyspravovat retuší a začít retušovat nad únosnou míru, jen aby se další fotka líbila. Proto i já svým komentem nováčkovi raděj poradím a matadora [poslední dobou spíš matadorky :-))..] spíš osolím. Nejhorší je sypání pětek na jméno ... S.

PROFIL AUTORAJiří Kejdana | 21:37:21 25.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Stanislave, ta úprava je sice veliká. Klobouk dolu, já bych to nedokázal. Ale můj názor na úpravy fotek je, že podstatný je výsledek a vůbec nezáleží, jak si k němu došel. Když se to udělá tak dobře, jako jsi to předvedl a nikdo nepozná žádná úpravy (jak často je na některých fotkách vidět) tak je to O.K. Dřív, když jsem fotil na analog, tak jsem prováděl retuš, skládal negativy, exponoval vícekrát na jedno políčko a výsledek nikdo nikdy nezpochybňoval. Vždy byl důležitý jen výsledek a vždy záleželo na autorovi, jestli to provedl tak, aby se to líbilo.
Nyní kdy možnosti manipulace s obrazem jsem podstaně jednodušší a autor můž právě svůj záměr udělat jednoduššeji tak je každý takový výtvor zbytečně zpochybňován.

PROFIL AUTORAPetr Štědrý | 20:39:02 25.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

to sis teda fakt vyhrál! ... už za tu práci bych Ti dal klidně ocenění nejvyšší ÷) ... já osobně nemám tolik trpělivosti ... místo abych to pak dočudlíkovával, tak to radši tu fotku oželím ...

PROFIL AUTORAOto Stredák | 20:01:10 25.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Stando, udělal jsi velký krok. Velmi poučná konverzace. Je tu určitě spousta fotek, kde je silně zašvindlováno a autor mlčí. Taky jsem jednu udělal, a je mi smutno jak moc se líbila.Jsi klasa!!! Dík.

PROFIL AUTORAJakub Satan Musilek | 19:35:36 25.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Dobra diskuse ... nejvetsi sranda je, ze kdyby si do komentaru nenapsal ze je to retusovany, tak to myslim nikdo nepoznal ... ;)

PROFIL AUTORATr. Ianus Germanicus | 19:27:51 25.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ja pod pojmem Retus rozumim odstraneni necistot vzniklych pri zvetsovani nebo skenovani (prach nebo vadny pixel)... toto uz neni pro me retus, ale Zmena fotky... nic proti tomu aby mi bylo rozumeno, jenom vysvetluji pojmy, jak je vnimam ja... at si kazdy pracuje s vlastnorucne vyfocenymi obrazky jak chce... Ja mam takovy "puristicky" pristup - chtel bych aby vsechno co je na zvetsenine bylo i na negativu (samozrejme s moznostmi klasicke prace pod zvetsovakem)... pokud narazim na zaber, ktery nelze bez "retuse/zmeny" poridit (treba takovy jako je ten tvuj), tak radeji nefotim... proste to nejde, tak nejde... rozvinuti polemiky vitam a ocenuji.

PROFIL AUTORAHelena Görnerová | 18:41:38 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Tak už si rozumíme :) Mě ty úpravy iritují dost, obecně. Prostě buď fotím, nebo kreslím. Drobnosti chápu a toleruju, ve své polemice jsi ukázal případ něčeho, co už je IMHO moc. A jsem rozhodně ráda, žes s tím vylezl. Třeba to bude k něčemu dobrý ;)

PROFIL AUTORALukáš Hejtman | 10:12:28 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

jo dobrý, jen ty barvy mi moc nesedí

PROFIL AUTORAPetr Černocký | 23:01:32 22.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

Úpravy mě neurážejí, jejich provedení oceňuju, protože je na úrovni (otázka samozřejmě je, jak by to vypadalo ve větším na papíře, dost možná by hodně vylezly), ale nic to nemění na tom, že mi ta fotka nic moc neříká. Jinak řečeno, určitě ses u toho nadřel, ale nemyslím si, že by to za tu námahu stálo.

PROFIL AUTORAMichal Friml ml. | 21:54:09 22.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAStanislav Paluda | 17:19:32 22.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

To Helena: nevím jestli rozčiluji, ale o to ani nejde. Podle mne není moc rozdílu mezi odstraněním sloupu el.vedení a ohrady. A to první je evidentní, že se na PP toleruje. Mne například totálně irituje žehlení obličejů.
PS: Asi jsem z Tvého komentu ucítil náznak podezření z podvodu z mé strany, proto má reakce mohla takto vyznít. Ale opravdu jen snad vyznít! :-)) S.

PROFIL AUTORAHelena Görnerová | 16:25:56 22.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

BTW aby nevznikla mýlka.. podívej se do mých komentů jiných fotek, já úpravy paušálně neodsuzuju. Jen toto už je IMHO moc.

PROFIL AUTORAHelena Görnerová | 15:44:11 22.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Stando a proč se tak rozčiluješ? Já to brala jako výzvu k polemice a tak polemizuju. Tak yjsem ti nepsala nic osobního a prostě jsem ti popsala, co cítím. Mám se toho příště tedy radši zdržet nebo co?

PROFIL AUTORAStanislav Paluda | 13:58:12 22.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

tak nějak říkáš pravdu Tomáši ... správná barva na semaforu ... Kéž by si ty komenty prohlídlo víc lídí ...

PROFIL AUTORATomáš Houda | 13:47:24 22.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Podle mne at si kazdy dela co chce... Ja mam ale vetsinou pocit, ze Photoshop je "pritel produkci maleho muze", tedy ze kdo nema prostredky (financni, mentalni, casove) na to, aby si nejprve nekde nasel tu pravou lokaci, naplanoval den s dobrym svetlem, sehnal kone a nechal je tam privezt a nafotil to, ten to halt vocudlikuje...
Ta fotografie sice tvymi omalovankami trochu ziskala, ale dobra neni ani ted. Mozna, kdyby kone stali pouze na zelene pastvine bez projevu lidske cinnosti, by se dostavilo cosi jako romanticka nalada... ale i tak by asi musela byt kompozice trochu strukturovanejsi.

PROFIL AUTORAStanislav Paluda | 13:46:31 22.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

To Helena G.: a proč si myslíš, že jsem dal ten odkaz? Přece proto, abych zavedl trochu polemiku o míře a vhodnost retuše. Kolik lidí by ten odkaz dalo?!!! Jirka Cvrk to řekl dobře: Za námahu to nestálo (klonovací razítko v ZONERu asi hodinu), ale za nastolení polemiky to stálo. Asi chápeš, že nešlo o body, takže Tvoje "0" je pro mne cennější než body bez komentu ... :-)). Jinak to v podstatě vůbec nedělám, jen občas sloup nebo rušivý odlesk ... Každopádně dík za názor ...

PROFIL AUTORAJiří Cvrk | 13:24:31 22.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

k tomu malování, nestálo to za tu námahu, imo.

PROFIL AUTORAHelena Görnerová | 12:53:24 22.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

0

Stando, já se s tím srovnat nemůžu. Chápu zásahy do fotky pro drobnou retuš, ale tohle retuš není. Ty jsi úplně změnil její podstatu. Předtím to bylo "dva koně v ohradě", teď to je "dva koně volně se pohybující". To je přeci o něčem úplně jiném :-( Já myslela, že při fotografii musí člověk komponovat, přemýšlet, trochu pracovat a tohle se na místě (promiň) nedělo. Tady se dělo jen to, že po příchodu domů se, řekněme 2 hodiny, dokreslovala zcela jiná realita. Asi budu jediná, kdo ti to neschválí, ale jako fotografii to prostě hodnotit nemůžu.

P.S. O několik řádků níž píšeš: "pokud nezasáhne do fotky směrem k přikrášlování, tak je to v pořádku - ale právě to jsi udělal. Z kompozičně špatné, nehezké tuctovky jsi to vykrášlil.

PROFIL AUTORAMilan Janda | 11:26:52 22.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

no to jsi se tedy nenudil :) ja s prijetim takhle upraveneho snimku problem nemam. jedine ceho jsem si vsiml, jak uz tu konec koncu take nekdo zminil, je urcita pravidelnost povrchu pod "flekatym" konem. jinak jsi praci na upravach odvedl vyborne. co se fotografie jako takove tyce, souhlasim s Pavlem Zahorcem ohledne vyvazenejsi kompozice, i kdyz pokud jsi chtel ty dva krasavce zachytit takhle pri pohledu na Tebe, asi jsi musel byt rychly(jinak by jsi toho tretiho kone nechal odejit, ze?). a mozna jeste trochu "utekly" barvy. ale znam ten pocit, kdyz uz clovek nejakou fotografii upravuje delsi dobu, tak pak uz ani nevidi, jake barvy by byly spravne :))) s cimz souvisi ma otazka, na niz odpoved nas tady myslim bude zajimat vsechny. tak jak dlouho jsi si s tim hral, priznej se? :)

PROFIL AUTORAMilan Vašek | 19:57:26 21.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORADaniela Kodytková | 16:22:03 21.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

dobra retus...

PROFIL AUTORAsvetlana borkova | 15:07:17 21.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

PROFIL AUTORAOldřich Vyroubal | 10:36:54 21.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORARenáta Knapíková | 23:49:34 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

3+

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 23:05:35 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Ty jsi ale hracicka....

PROFIL AUTORAStanislav Paluda | 22:32:31 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Díky všem za komentáře, chtěl jsem jen nastolit otázku o míře tolerance retušování. Myslím si, že pokud nezasáhne do fotky směrem k přikrášlování, tak je to v pořádku. Pokud by však měla retuš vylepšovat fotku ve smyslu dodávání něčeho co tam není, tak to je, dle mého soudu, za hranicí tolerance.

PROFIL AUTORAFrantišek Petrouš | 22:23:20 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

S retuší souhlasím, (co mi také zbývá, když jsem na své "Nejmenší katedrála Evropy" retušoval 4 nebo 5 aut, plachtu přikrývající stavební materiál a vpravo oka plotu, byť stavebního řidšího).

Ale zvýšením kontrastu ti vyběhl divný odstín a kůň vpravo je jak politý bílou barvou.

PROFIL AUTORAKostas Panes | 22:08:01 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 21:33:03 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

dobrý záběr, kvalita barev mizerná.

PROFIL AUTORAZbyněk Opletal | 19:40:46 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

PROFIL AUTORAIvan Rusek | 19:25:07 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

PROFIL AUTORAMladen Marilovic | 18:43:17 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAJiří Kejdana | 17:25:42 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAIvan ŠEJVL | 17:07:17 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

Stando, na jedné straně musím smeknout, co s PS umíš a že jsi měl náladu tohle retušovat. Já bych to nedělal za 1. protože to neumím a za 2. protože bych na to neměl trpělivost. O to víc mě však zaráží, že jsi dal fotce dodatečně ten fialový nádech (divím se, že ti ho ještě J. Březina nevytkl .......nó jó Olympus), když na originálu nebyl. Stačilo jen automaticky srovnat úrovně a fotka má přirozené barvy !!! Jinak ten kůň vpravo je trochu přesmahnutej, což je po srovnání úrovní ještě více vidět.

PROFIL AUTORApt¤ Richard Brejník | 17:00:28 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

jasně dnes souhlasím se vším :-)))

PROFIL AUTORAJiří FAMiNE Čermák | 15:51:08 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

teda pekne sis zaretusoval :)))... libi 4+

PROFIL AUTORAJán Falat | 15:08:47 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAMilan Štefek (Milan Ostrava) | 15:08:42 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

PROFIL AUTORAJiří Cvrk | 14:57:31 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

není toho moc?

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 14:01:49 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Líbí se mi to více s těma úpravama než jak to bylo původně nafocené. I když Opravdu by to dalo takovou práci odstranit tu ohradu před focením aby sis nemusel tolik hrát potom v editoru? ;-)

PROFIL AUTORAMiloš Klemsa | 13:49:38 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAVladimír Kučera | 13:13:48 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

no to sis teda vyhrál:-))

PROFIL AUTORAZdeněk Kubánek Kubis | 13:09:36 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORALuboš Němec | 13:02:31 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

s drobnou samozřejmě jo, ale todle už není retuš, to jsou trikové záběry:)) ješte jsi to mohl barevně a jasově doladit

PROFIL AUTORATomáš Ondřej | 12:49:04 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Ještě jsi mohl dobarvit ty bílé fleky na tom koni, když už ses s tím tak piplal, ne? :-))
Jinak retuš mi také u fotek nijak moc nevadí. Více, méně...

PROFIL AUTORAJan Bárta | 12:22:53 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

PROFIL AUTORARASTISLAV BLASKO | 12:17:27 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAZdeněk Diviš | 12:07:19 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 11:55:18 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Levému koni trčí z hlavy ohrada --------------------------------->

PROFIL AUTORAHonza Jenja Švec | 11:52:21 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Ježíšmarjá, jak dlouho jsi to čudlíkoval ???? Grošek by ti dal, že mu tak ničíš ohrady :-)))) Dnes dojdeš do Budvarky??

PROFIL AUTORAPetr Ritschel | 11:38:07 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Teda to muselo dát práci ale výsledek mi líbí

PROFIL AUTORABoris Ballo | 11:28:29 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Fotka je po retusi urcite lepsia, ale na to si sa asi nepytal. Ja osobne nemam problem akceptovat aj takuto formu retuse. PP totizto nechapem ako miesto, kde sa stretavaju profici a tocia peniaze. Takze aj pravidla, ktore platia pre profikov by som tak striktne nevyzadoval. Dolezite, aspon pre mna je, ze mas predstavu, ako by fotka mala vyzerat a poznas cestu, ako ju zrealizovat.
Ine je, ak sa fotka posiela do sutazi. Tam uz vidim takuto upravu problematicky. Popripade treba dat fotku do kategorie experiment, kde je podla mna dovolene vsetko.

Povodna fotka mi zaroven dala odpoved na moju otazku, preco si ich neodfotil z vacsieho podhladu.

PROFIL AUTORATomáš Vanda | 11:24:53 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

no práce na tom bylo asi dost a dobře zvládnutá, přikláním se k názoru níže, že takhle retušnout by mne to opravdu nenapadlo. finální foto líbí a retuš je provedena výborně. zas tak konzervativní nejsem.

PROFIL AUTORARené Laš | 11:20:25 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

proč nee...

PROFIL AUTORAPavel Záhorec | 11:13:43 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

I po retuši bych je stejně radši viděl kompozičně trochu jinde, nebo spíš ten přístřešek vzadu víc vpravo. Dal sis práci, ale to je ta výhoda DIGI!

PROFIL AUTORASilke Klein | 11:05:54 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAaa* filip rázga | 11:04:59 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

pjekne i retus

PROFIL AUTORAVladimír Zachoval | 10:44:12 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAMartin Klimek RIP | 10:39:40 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

no vyhral jsi si s tim hezky.....ani by to clovek nerek :)).....

PROFIL AUTORAJán Hronský (žltý dodo) | 10:36:42 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

krasna nalada a priestor

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 10:31:22 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

si myslím, že žádnej filtr nedokáže umazat takovou část fotky. Jsem moc rád, že jsi sem ten odkaz na úpravu dal, teď si všímám pod tím strakáčem jisté pravidelnosti fleků, ale to je tak jediné, jinak je to fajn práce. Sice taky někdy umáznu nějaký ten flíček, ale tohle už je víc než fotka počítačová malůvka. Hodnotit to radši nebudu. Je mi moc líto toho koně, co má lepru.

PROFIL AUTORAStanislav Paluda | 10:31:19 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

To Marcel: ješte jednou dík za názor, cením si ho ...:-)))
PS: bohužel musím zmizet do Brna, tak vypínám, ale večer si to přečtu ...

PROFIL AUTORAPavel Doško | 10:27:44 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAMarcel Konecny | 10:21:00 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

kazdy ma asi hranici nekde jinde .... ja tady mam taky fotky z kompaktu (letecke) a neupravoval jsem je ani barvenim ani retusema

PROFIL AUTORAStanislav Paluda | 10:16:15 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

To Marcel: to je O.K., přesně z tohoto důvodu je tu ten odkaz, očekávám prostě polemiku. Ovšem co Ti co maj jen kompakt a bez různých skel a filtrů, to je taky zásah do originálu ne ?! :-)

PROFIL AUTORAMarcel Konecny | 10:14:04 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

jinak samozrejme je to peknejsi .... jsem asi prilis konzervativni ale ja mam "moralni" problemy i snasazenim prechodoveho filtru ... natoz tohle

PROFIL AUTORAZdeněk Dědičík | 10:12:07 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

líbí,, pohodová zálezitost,,

PROFIL AUTORAMarcel Konecny | 10:11:03 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

0

ty vole ..... tohle by mne nikdy nenapadlo udelat .... beru to jako "moralne" necistou fotku :)

PROFIL AUTORAMirek Kohout | 10:08:26 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Prima.

PROFIL AUTORAAndrej Anry Lukáč | 10:07:36 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

S retuší souhlasím, s ohradou by to nebylo ono. I když bys to mohl jen jinak nazvat a bylo by. ..............>

PROFIL AUTORAAndrej Anry Lukáč | 10:05:45 20.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Kolik bylo na Yuconu stupňů??? :-) Přijdeš dnes? ............ 4+ ........................>