Radime: protože EXIF říká prohlížeči, aby ji převrátil horizontálně. Při vytváření ikonky pro zobrazení v přehledu se ale asi na EXIF nekoukalo a navíc k ikonce nebyl přidán, takže tam se zobrazuje bez údaje "Flip Horizontal".
Pro někoho to určitě povedeny bude, protože se na netu vyskytují i digiodpadkomilci.
Dušane: nevím jestli je to řečnické či na popud bartise (foto bez grafické manipulace je umělé vs neuměle zmanipulované foto Jana je "v pořádku"), ale snad neva, když neodpovím bo to beru spíš jako řečnickou vsuvku. :-)
Milane: v LHR je zapadající slunce *v mírné oblačnosti nad obzorem), protože je to foto v protisvětle. Z těch co jsem ten den cvakl, mi zrovna ten kontrast se světlem pasoval nejvíc, takže i pro něj jsem tenhle výsledek zvolil oproti třeba jiným, kde ten kontrast chyběl.
Tak nějak mě na tento výsledek navedl miloslav s tím, že něco co je foto bez upravování v PC je pro něj umělé, ale toto je hezky zachyceno. Alespoň vím jak moc je to pravda. Aneb jak říkal Pavel, že se matlalo v PC je u tebe Jane jistota.
Tome: to rosezní je uměly/inscenovany, takže to moc v případě, že to oko zirituje, působit nemůže. :-) (skutečny kapky by měly hustotu mnohem menší a velikost mnohem větší, takže reálný déšť by vůbec neměl šanci vyniknout)
Ano, je to tak. V podstatě se 210mm objektiv použije stejně jako 21mm (T/S) s kinofilmovym aparátem (vzdálenosti od objektů pro zvolený záběr), jen je to stále právě těch 210 mm fyzicky, a to už pak "má své kouzlo", které s 21mm kinofilmovým objektivem nejde dosáhnout.
K "zvlněnymu/zkorodovanymu povrchu" .. struktury spíš většinou vypadají líp, když jsou kompletně prokresleny, resp. často se povede, že u nich vybíhání z hloubky ostrosti působí spíš rušivě.
No jednoduše, kinofilmovy políčko má desetinový rozměr (úhlopříčně) oproti tomu 12x12" planfilmu (teda cca 305x305 mm), na který bude určena tahle kamera. To co by na malý formát (36x24 mm) bylo potřeba profotit mnoha snímky, to v případě ULF kamery pojme jeden snímek.
Mně se líbí i to co mi kdysi ukátal Petr Hrňa, bokeh panorama nebo tak nějak se tomu nadává. S digitálem na malou ostřící vzdálenost delším ohniskem nafoceny panorama a tím docílená malá hloubka ostrosti a širší úhel záběru. S touto kombinací ULF kamery a světelnyho objektivu (f/5.6 je světelný hodně, pro tento formát) je to možny dosáhnout jediným snímkem.
Skoro něco takovyho. Jen doufám, že víc technickyho a zároveň při zachováním minimální váhy.
Co se týká toho co bych s tím chtěl fotit, tak v podstatě všechno co mi dovolí objektiv. :-) Kamerka by to má měla být ale tak trochu "jednoúčelová" - primárně (a pro začátek) jen pro ten jeden 2kg objektiv co mám, tj. 5.6/210mm ( //x.com/h_ludek/status/1890760697438449778 ).
Na aktuálně používanym formátu 8x10" je to takovy pro mě málo široky sklo (cca 28 mm kinofilmových). A docela rád bych z něj dostal maximum, co je zrovna ten formát 12x12", který s tím objektivem navíc ještě nechává i prostor na shiftování (posuvy). Objektiv má 500 mm obrazový kruh (na clonu F22 při ostření na nekonečno) a 12x12" má úhlopříčku 431 mm.
Maje rád širočinu, tak navíc z cca 28mm kinofilmových u 8x10" z toho bude na 12x12" cca 21 mm kinofilmových, a to už je úhel záběru, který je mi milejší. :-)
Dušane, to jsi si všiml něčeho, na čem se dá "ukázat" jak to vypadá. Nově vložené jsou na straně jedna, Křivka obecná je stále ta stejná, se čtyřmi body. Ale jak jsi postřehl (přesun ze strany číslo čtyři na stranu číslo šest) to znamená, že od udělání printscreenu (ten vznikl skoro přesně před jedním rokem) bartis navkládal dvě strany snímků a přitom stále jeho "galerie" končí na straně osm tak jako končila minulý rok.
Tj. to co bylo za oním oranžákem, jsou dvě stránky promazaných snímků a před ním jsou dvě nové strany s velmi velkou pravděpodobností stejných snímků co byly promazány.
Romane: v čem? Že otevřeš PP a první co vysokčí je stále to stejné dokola. K zamyšlení je, či trolení podlehnout a nechat se znechutit nebo trolení netolerovat.
"Slovní hodnocení fotky je to, na čem by to tady mělo stát."
A přesně o to i jde. Že napíšeš koment a docenění tvého věnování času bude tím, že zmizí se smazáním stejných stále dokolečka roky a roky znovu vkládaných.
Romane: vyjádři se, a pak si můžeš připadat senilní či se budeš cítit klidně i debilem, protože časem rozklikneš stejné foto a tvůj koment tam nebude.... protože toto bude smazáno a vloženo znovu.
Tak to by chtělo asi víc jak měsíc, aby se projevily ty lži o "neuvědomění", když jsi ji nejdřív smazal. A jak psal u jiné Jiří, leta letoucí stále dokola stejně zmetkovské trolení provádíš.
Ze strany číslo čtyři smazáno a odpadní výcvak znovu vložen. Když s tím zmetkovskym trolením bartisi nemíníš přestat, nevidím lepší cestu než to ukázat a patřičně ocenit nula body. Ale klidně bych se přimlouval i za měsíční ban (případně budu rád za odhlasování dalším osazenstvem).
Má to pár háčků, pojímáš galerii dlouhodobě jako odpadkáč (opravdu neobstojí hloupý argument o úrovni mých fotek). A smazání už vložené a její opětovny vložení je zmetkovsky trolení, nis rozumnyho.
Luděk Horáček |
Pro někoho to určitě povedeny bude, protože se na netu vyskytují i digiodpadkomilci.
Luděk Horáček |
Milane: v LHR je zapadající slunce *v mírné oblačnosti nad obzorem), protože je to foto v protisvětle. Z těch co jsem ten den cvakl, mi zrovna ten kontrast se světlem pasoval nejvíc, takže i pro něj jsem tenhle výsledek zvolil oproti třeba jiným, kde ten kontrast chyběl.
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Plus váha se mi snad povede udržet minimální, takže i se snadnou přenositelností.
Luděk Horáček |
Nedávno jsem k tomu zahlídl pěkný článek, jsem mohl postnout:
//www.alexburkephoto.com/blog/2018/2/13/choosing-a-4x5-camera-and-lenses
K "zvlněnymu/zkorodovanymu povrchu" .. struktury spíš většinou vypadají líp, když jsou kompletně prokresleny, resp. často se povede, že u nich vybíhání z hloubky ostrosti působí spíš rušivě.
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Co se týká toho co bych s tím chtěl fotit, tak v podstatě všechno co mi dovolí objektiv. :-) Kamerka by to má měla být ale tak trochu "jednoúčelová" - primárně (a pro začátek) jen pro ten jeden 2kg objektiv co mám, tj. 5.6/210mm ( //x.com/h_ludek/status/1890760697438449778 ).
Na aktuálně používanym formátu 8x10" je to takovy pro mě málo široky sklo (cca 28 mm kinofilmových). A docela rád bych z něj dostal maximum, co je zrovna ten formát 12x12", který s tím objektivem navíc ještě nechává i prostor na shiftování (posuvy). Objektiv má 500 mm obrazový kruh (na clonu F22 při ostření na nekonečno) a 12x12" má úhlopříčku 431 mm.
Maje rád širočinu, tak navíc z cca 28mm kinofilmových u 8x10" z toho bude na 12x12" cca 21 mm kinofilmových, a to už je úhel záběru, který je mi milejší. :-)
Luděk Horáček |
Tj. to co bylo za oním oranžákem, jsou dvě stránky promazaných snímků a před ním jsou dvě nové strany s velmi velkou pravděpodobností stejných snímků co byly promazány.
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
A přesně o to i jde. Že napíšeš koment a docenění tvého věnování času bude tím, že zmizí se smazáním stejných stále dokolečka roky a roky znovu vkládaných.
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Milane: o to jde ruku v ruce. Od roku 2005 nejen tenhle konkrétní výsledek bartis vložil tolikrát, až to umořilo i osla.
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
//galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=215056
A teď:
//galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=216268
Jinak dal bych tomu i víc jak dva roky, jen třeba ne přímo na PP.
Luděk Horáček |