Expozice se da docela dobre merit i kompaktem, pokud u toho clovek zkusi myslet jako ten kompakt. Mimochodem, to je metoda kterou pouzivam i u jinych fotoaparatu. Tady konkretne jsem merila pod nohy te divky matrixem. Kamerka umi i spot, ale vzhledem k tomu, ze se nedaji od sebe oddelit mereni expozice a AF, nebyva to vzdycky vhodna metoda. Navic neni jednoduche s tim malym displejem pomoci spotu pracovat a v hledacku neni videt.
pane Hlavaci, jiz po vicekrate musim pouze konstatovat, ze verit muzete cemu chcete :-) Prijde mi to pouze trochu neomalene, kdyz mi otevrene predhazujete, ze lzu. Nevim, proc bych mela mit potrebu psat nejake nepravdy, na obrazku jako takovem to nic nemeni a nakonec tam kde o inscenaci slo, jsem to i uvedla. Tuhle divku jsem tam skutecne videla poprve, a krome vizualniho kontaktu patrneho z obrazku jsme nijak nekomunikovaly, coz by asi pro inscenaci bylo nevyhnutelne nezbytne.... a nejak mi unika, jakou roli v tom hraje typ meho fotoaparatu :-)
JK: ta kamerka je tak mala, ze ji mam opravdu stale s sebou. Jeji vyhodou je ze je hned po ruce a take ze je rychle v pohotovosti, nevyhodou je dlouha odezva pri spousteni, pokud nemate moznost si predem namacknout zaostreni. Take nema manualni provoz, takze nekdy neni uplne jednoduche ji presvedcit aby se chovala jak ma. Je to velka vyzva, s jeji pomoci delat veci ktere maji hlavu a patu, ale zaroven to prinasi uspokojeni, kdyz se mi podari prelstit jeji moznosti. Takovy adrenalinovy sport :-)
hmm...ono asi nema moc cenu abychom to dale pitvali, ale u pana Kratochvila mi nestala za zminku ani tak skutecnost, ze se mu moje obrazky nelibi (to byste neveril, ale takovych je tu vic, a potrebu komentovat to nemam). Mne zaujal spis kontext toho, cim a jak (zargon...) to oduvodnoval, jake komentare napsal a jake obrazky sam dela. Mozna si casem na nej udelam trochu cas, mne v podstate vsechny navzajem si protirecici fenomeny zajimaji. Urcitou teorii v tomhle pripade samozrejme mam - to vas ale nemusi pohorsovat, to je standardni postup.. Ale jinak, pane Hlavaci, ja s kritikou opravdu zadny problem nemam, naopak je hlavnim duvodem proc sem ty obrazky vubec davam. A to, co jsem napsala o filtru vizualnich navyku, plati pochopitelne ve stejne mire i pro mne. Jenom mam pocit, ze v prostredi PP to nejsem ja, kdo s nim musi bojovat. Existuji ale jina prostredi, a tam byvam s mymi momentalnimi hranicemi videni konfrontovana.
Jeste bych snad na vasem miste opustila ten pojem "odstrelovani kritiky". Kritika neni zadny utok, a reakce na ni neni protiutok, jak by se z vasich formulaci snad mohlo zdat. Kritika je v podstate jeden z mala okamziku - snad krome momentu orgasmu - kdy nejake individuum otevira svoji dusi navenek, ve sve cire podstate. Kritika je vzdycky prvnim krokem dialogu, dialektiky, a ta je jedinym zpusobem, kterak muzeme ziskat kontrolu nad nasim vnimanim sveta. Bez ni jsme bombardery riticimi se v mlze, pane Hlavaci :-)
pane Krapaci, jedna se o okamzik z realneho zivota. Ta holcicka mne fascinovala na prvni pohled, ale takhle v tehle podobe, s tou vyhrnutou sukynkou, spadlym raminkem a tim giorgionovskym pohledem a pozou ta situace trvala asi vterinu. Jsem moc stastna, ze se mi to podarilo zachytit, protoze moje kamerka neni z nejrychlejsich. Nastesti jsem ale uz mela namacknuto. Svetlo bylo velmi priznive samo o sobe, nachazeli jsme se ve stinu u sluncem ozarene betonove steny. Blyskat jsem nemusela. Ja se snazim ridit jednim moudrem, ktere rika, ze nema cenu brat do ruky kameru, kdyz neni dobre svetlo, nebo kdyz si jej neumim zaridit.
pane Hlavaci, to bych vam asi ani nemela rikat, ze ta scena existuje vyfotografovana i "dobre" a na film... ale ze tahle verze je mnohem lepsi, ze? :-) Vite, s tim ovlivnovanim toho, jak nekdo neco vidi, je to jako s pristupem k indigennim primitivnim narodum. Mame je ponechat stastne ve sve nevedomosti uprostred pralesa, nebo je mame kontaktovat, prinest jim nase nemoci i medicinu? Ja si myslim, ze kdyz uz nekdo udela ten krok a zabyva se mym obrazkem, tak stejne at chce nebo nechce je vystaven memu zpusobu videni. Pochopitelne to neznamena, ze bude schopen videne pochopit. Je mozne, ze tu informaci bude chapat pres filtr nejakych svych vizualnich navyku, a velka cast toho co se snazim transportovat mu unikne. Druha moznost je ta, ze se orientuje a ze informaci vstreba 1:1. A treti, hypoteticka moznost existuje take. Tou by bylo kdyby z meho obrazku dokazal vycist dokonce vic, nezli jsem byla presvedcena ze do nej vkladam. To se obcas stava, hlavne v prubehu delsiho casoveho useku, ze najednou nejaky obraz pocneme videt "jinyma ocima".
Zpet k nasemu prikladu. Pan Kratochvil, aniz bych ted chtela recene chapat jako nejakou kvalifikaci, patri do te prvni skupiny mych divaku. K mym obrazkum si nedokazal najit pristup, coz neni samo o sobe nic spatneho. To, co ve svych komentarich pise, naznacuje ze mu to podstatne stale jeste unika, a podle mne tomu tak musi zakonite byt i v jinych podobnych situacich, jmenovite u jeho vlastnich obrazku. Pokud nekomu napovim, jak by se mu ten pristup treba podaril, tak jej tim stale jeste nenutim prejimat nejaky nazor na videne, pouze mu davam do ruky nastroj, jak to videne lepe pochopit. Jestli jej pochopene oslovi, s tim nema nic spolecneho, to uz je jenom na nem :-) Ja nabizim metodu, nikoli vysledek.
pane Hlavaci, vzdyt tomu treba neverte. Ale pokud se vam nekdy ta moje kamerka dostane do ruky, tak muzete popremyslet, jak byste tuhle otazku resil jinak. Mechanicky se na ten temer bodovy bleskovy zdroj neda nasadit nic, a hlavne by hrozilo nebezpeci postranniho falesneho svetla vnikajiciho do objektivu primo a ne odrazem od sceny. S tou paskou to kazdopadne funguje dobre, vznikne z toho takova asi 2mm tlusta translucentni vrstva primo na bleskovem reflektorku. Fyzikalni zakony funguji pro vsechna technicka data stejne, na tom nic legracniho neni. Moje hypoteza o vasem systemovem blesku byla snahou pochopit puvod vasi domnenky o ubytku svetla v prostoru s difuzerem ci bez nej. Pokud jste zvykly pracovat se studiovymi blesky v manualnim provozu, tak se musim priznat, ze mi zpetne neni jasne kde jste k vasemu tvrzeni prisel.
Co se tyce toho osloveni s "prestante", tak mam dojem, ze bylo cele psane s mirnou nadsazkou, a navic se to nevztahovalo na kritiku meho obrazku. Moje rada byla myslena uprimne, mam dojem, ze pan Kratochvil je typ hodne impulsivniho divaka, predstavuju si, ze musi svadet velke boje sam se sebou i u svych vlastnich obrazku. Myslim si, ze to co jsem mu radila je obecne dobra rada pro kazdeho - ja to mimochodem nedelam sama jinak. Jestli jej nebo nekoho jineho moje veci oslovi je ale mimo moji sferu vlivu, jak jsem se mimo jine pokousela take napsat pomoci formulace o tom, ze kazdy z nas jsme zajatci svych schopnosti, takze by bylo nelogicke, abych nekoho za jeho nazor kritizovala, nemyslite?
pane Hlavac, mozna byste se mohl zkusit zamyslet, jaky je rozdil mezi kritikou neciho nazoru a mezi konstatovanim, ze nekdo ma nazor jiny. Mne opravdu absolutne nerusi, kdyz nekdo ma na moje obrazky - nebo na neco obecne - jiny nazor nezli ja. Coz mi ovsem nebrani se zminit o nazoru svem, zvlaste jestlize se jedna o moje dilo, o kterem je rec :-)
Pokud nechcete verit tomu, co sem pisu, tak tomu proboha ziveho neverte :-) To s tou scotchkou ale funguje celkem dobre, nekdy si to muzete sam vyzkouset. Nebo bych vam sem mohla dat fotografii me kamerky, abyste videl jak to vypada? I kdyz, asi ne, zase natolik mi to za to nestoji. A co se tyce toho ubytku svetla, pane Hlavac, tak vas rovnez presvedcovat nebudu, nejsem Matka Tereza :-) Ale nechte si ode mne rict, ze jste vedle jak ta jedle, pane :-D Vy si opravdu myslite, ze kdyz date na svetelny zdroj difuzer nebo nejaky jiny formovac, ze tim prestanou platit fyzikalni zakony? I ty moje svata prostoto... to mi pripomnelo jak mi nedavno jeden mlady pan ohnive licil, jak tezsi predmety padaji rychleji nezli lehci. Ale abych neodbocovala.... Az budete nekdy na navsteve u nejakeho fotografa, pujcte si jeho flashmeter a trosku si parkrat blysknete jeho zableskovym zarizenim... v ruznych vzdalenostech... se softbox... bez ni... a tak. Ono to neni slozite, uvidite. Ale zapomente pritom na vas systemovy blesk, co ten presne spolu s vasimi fotacky dela, nevi krome nejvyssiho japonce uz nikdo :-) A take bych vas chtela pozadat, abyste prestal nazyvat moje komenty zblebty, zvlaste kdyz jak je vidno nemate poneti o cem je rec, pane Hlavac. To ze nekdo neco nevi, neni nic za co by se musel stydet, na rozdil od toho kdyz zacne ostatni osocovat.
Na zaver, pane Hlavac, pokud vam to porad jeste neni s tim svetlem jasne, tak se ozvete. Jednou muzu udelat vyjimku z meho presvedceni a pokusim se vam to nejak nazorne vysvetlit.
Ne, pane Hejmala, nezapomnela. Spis jsem si uvedomila ze tahle fotografie je posledni na prvni strance portfolia, a to mne privedlo k malemu bilancovani. A take k uvaham, jestli mam ve zverejnovani svych fotografii tady dale pokracovat. Proto jsem zatim nic o dalsim obrazku nepsala.
Pane Sacek, nevim co pro vas jsou drsne upravy, ale krome uprav krivek na dvou vrstvach se vlastne nic zvlastniho s tim obrazkem nedelo. Vite, problem mnoha uzivatelu digitalnich fotoaparatu je fakt, ze povazuji "sum" za vadu na krase. Kdyz necham zvetsit nejaky svuj negativ udelany na tradicnim 400ISO materialu na velikost jednoho metru nebo vic, tak bude filmove zrno tvorit vetsi artefakty nezli u tehle fotografie ten "sum". Tak jako u klasicke fotografie muzete ruznymi rozhodnutimi ovlivnit zrnitost vysledku, mate - jak jiste vite - podobne moznosti i u digitalniho zaznamu. Pro mne je struktura digitalniho souboru stejnym vyrazovym prostredkem jako zrno, a v tomhle pripade jsem ji zvysenim kontrastu na pate krivky jeste cilene zvyraznila. Tahle fotografie by "jemnozrnna" nefungovala...
Pane Lexiku, skoda ze jsem ty debaty nemohla sledovat. Vzrusene debaty o tvorbe jsou nakonec to, co nas posouva dal, nemyslite?
pane Nousku, ja jsem nikdy netvrdila, ze fotografuju pouze tou malou kamerkou. Ja jsem pouze prohlasila, ze na tento server budu davat pouze veci s ni delane. Krome toho bych s vami asi uplne nesouhlasila, pokud si myslite, ze se ty obrazky nedaji "dat na papir". Jak uz jsem kdysi psala, nektere existuji ve formatu 1x1m a vypadaji velmi dobre.
Pane Horice, vidite ze to jde. Ale odpovim vam nejprve od konce. To co nazyvate jizlivosti ma alespon pro mne dost zlomyslny bouquet, ktery je mi v tehle podobe cizi. Ja bych spise na nektere moje repliky pouzila vyrazu ironie, ktery pro mne vyjadruje neco nezabarveneho zasti, protoze to lepe odpovida skutecnosti. Navic bych chtela zduraznit, ze tohoto prostredku nepouzivam jako odpoved na kritiku svych fotografii... Pokud si date tu praci a prectete si ty komentare, jiste vam neujde, ze kritiku obrazku prijimam per se, a az na jeden pripad kdy jsem o to byla vyslovne pozadana se ani nikomu moc nesnazim vysvetlovat proc s jeho nazorem treba nesouhlasim :-) Vetsinou reaguju tehdy, kdyz nekdo vychazi z nespravnych predpokladu, ale na jeho nazoru na muj obrazek nikdy nic nekritizuju. Pokud zacnu byt ironicka, tak je to vzdycky az v reakci na nejake poznamky, ktere s mym obrazkem nemaji nic spolecneho a napadaji vice ci mene hrube primo moji malickost. Na nasi diskusi mne pobavilo, ze i vas zda se mnohem vice zajima jestli se opravdu jmenuju Pavlickova nezli moje fotografie. Pri poctu opravdu jednoznacnych fake na tomto serveru mne to trochu udivuje, nedovedu si predstavit ze byste nad kazdym od koho jste nevidel obcanku travil tolik uvah o jeho rodnem cisle. Nakonec k vasi tezi o hrach a levote. Mozna mame rozdilna meritka slusnosti, ale mne kdyz se nekdo predstavi jako Petr Horice, tak aniz bych videla jeho doklady se na nej timhle jmenem obracim. Vsude v civilizovanem svete se povazuje vedome komoleni jmena partnera za neslusnost nejvyssiho radu, ja osobne s tim mam sama dost problemy, kdyz po meetingu s dvojcifernym poctem ucastniku mam kazdemu podat ruku a rozloucit se s nim jeho jmenem. Pokud nekdo nekoho vedome a umyslne nazyva jinak, nez jak se mu dotycny predstavil, tak se v celem civilizovanem svete jedna o hulvata, pane Horice :-) Nuz, ja vim, ze jste to cele myslel jinak, ale i kdyz byl vas umysl jiny, vyznelo to pro mne timhle smerem a proto jsem vas na tu skutecnost upozornila. Kdybych vychazela z toho, ze za vsim je pouze snaha mne urazet, tak bych nereagovala vubec. Moje poselstvi na vas zni tedy asi tak, ze MYSLET si o me muzete co chcete, ale pokud ocekavate moji reakci, tak mne nazyvejte mym jmenem :-) Jestli byl Ovi nebo nekdo jiny sympatak ci gauner v tom celem nehraje roli, ale to uz ted snad chapete.
dneska jsem si rikala, ze se porozhlednu po galerii a okomentuju par obrazku. Nejak mne ale nic nezaujalo, az ten vas. prijemne barvy, unavene oko na nem rado spocine. Ta uvaha s temi zraloky ma neco do sebe.
cernobily umelec? Ja si myslim, ze je vzdycky zajimave videt, jak nejaky namet zpracuje nekdo jiny. Tady osobne mam sice dojem, ze barva - ona je prakticky pritomna pouze na tech oblicejich - skyta zajimavejsi moznosti. Co je to "KB1 alert" by mne take zajimalo.
pane Kratochvil... ja nemam potrebu vas ani nekoho jineho o necem presvedcovat. Kazdy z nas se musi s hranicemi svych schopnosti vyporadat sam. Pane Hejmala, jak se vam vede takhle po ranu? Ano, ta plochost vznikla tim priblesknutim a tou delsi expozici. Panovalo velmi difuzni svetlo a ten blesk mam prelepeny asi triceti vrstvami lepici pasky jako dodatecny difuzer. Jenom blesk by ale nestacil, protoze jeho vykon klesa se ctvercem vzdalenosti a zadni objekty by byly tmavsi.
Pane Rusek, to s tou podobnosti meho vyjadrovani s vyjadrovanim Karoliny Kovarikove myslite opravdu vazne? Byla jsem se podivat na jeji komentare a tak vulgarne jako ona se tu myslim vyjadrujete uz snad jenom vy... pokud tedy uz mam hledat nejakou podobnost. Na druhou stranu, ta Karolina tam ma jednu moc krasnou fotografii.
pane Kratochvile, zkuste na chvili zapomenout, ze prostor definujeme tremi rozmery :-) A prestante porad s tim obsahem, to ted nemyslim vztazmo na tenhle obrazek, to myslim obecne jako doporuceni pro vase videni. Uvolnete se, a zadivejte se nejprve na nejaky obrazek tak, aniz byste jej chtel videt :-) Obsah byt muze a nebo take ne, a pokud o nej jde, tak se sam vcas prihlasi ke slovu, nemejte o nej strach :-) Pane Slavik, nepodsouvejte mi nepeclivost... Tohle je jeden obrazek asi z dvaceti, na tech ostatnich sice bylo vsechno ostre, ale uz svoji existenci zbytecne. Ten planetarni system jsem zachytila az na poslednich peti, kdy se mi podarilo presvedcit moji kamerku aby blyskala a zaroven snimala delsim casem :-)
a na jaky. pane Rusek? :-) Pane Sigut, ja si zase myslim, ze ta lehka neostrost to teprve dela zajimavym. Ten plosny efekt by zmizel, kdyby to bylo pouhym spravne zaostrenym odrazem reality, nemyslite?
Pane Horice, na neduveru uz jsem si u vas celkem zvykla. Jak uz jsem psala jinde, vsechny moje obrazky tady vznikly tim fotoaparatem, ktery jsem udala v technickych datech. Mela bych k dispozici i jine, ale mne zajimaji moznosti prave tohohle. Nakonec, myslim ze nejakym zpusobem se to da u digitalni kamery i overit, ne? Kdyztak se zeptejte nekoho, kdo tomu rozumi, ja take nevim jak se to dela. Mne neni "z nejakych pricin" neprijemne osloveni "Ovi"... mne je neprijemne jakekoli osloveni, patrici nekomu jinemu. Je to tak tezke si to predstavit? Ja toho cloveka neznam, nevim jake mel nazory a s cim mne tedy hazite do jednoho pytle. Pokud si mam za necim stat, tak jenom za MYMI nazory. Nebo by se vam libilo, kdybych se na vas obracela treba jako na Ivana Ruska? Mne to prijde dost nevychovane a arogantni, uprimne receno... A lidi, kteri z nejakeho duvodu nejsou schopni prime reci mi vzdycky prisli tak nejak levi... asi jako nekdo, kdo se pri rozhovoru nediva protejsku do oci. Ale delejte jak myslite, pane Horice. Tady je vsechno dobrovolne, nikdo nic nemusi. Ani vy... ani ja.
pane Horice (jmenujete se tak vubec? :-) Ja ze sebe nic nedelam... jednou za tri dny sem muzu dat fotku, jako kazdy jiny nebo jina. Krome toho obcas neco okomentuju, kdyz mam zrovna naladu - asi take jako kdokoli jiny zde. Az mne to jednoho dne prestane bavit, tak s tim prestanu a budu treba hackovat decky, co ja vim :-) Co z toho vseho ze mne ma delat atrakci na rozdil od nekoho jineho, kdo dela to same, mi je zahadou. Neni mi jasne, proc ve vsem chcete videt nejake intriky a spiknuti... zkuste si proste predstavit, ze jsem dostala darem malou digitalni kameru, zacala s ni fotografovat a jsem zvedava na reakce ostatnich fotoamateru. Reakce profesionalu znam, v mem okoli jich par mam k dispozici :-) Vas problem s tim, ze nekdo koho neznate je pro vas clovek a ja pouze identita vam asi vyresit nepomuzu. Nekdo tady kdysi napsal, ze zivot kazdeho z nas je poza, dokonce nekolik poz, pro kazde prostredi jedna. Pry uz od materske skolky :-)
Ja nevim, ale nechcete radeji mluvit o fotografiich?
tak jsem si nejprve precetla komentare, coz normalne nedelam. Nejvic jsem se nasmala pri vykricich ze se jedna o porno, skoro to ve mne vyvolalo pokuseni sem nejake jednou dat :-) Take reakce jmenovite pana Spitta mi prisla takova... fundovana :-) A moje reakce? Jako uz drive, i tady mi prijde hlavne ten vyraz te modelky dost hrozny. Nez takovehle krece, to snad radeji tu hlavu odriznout a koncentrovat se na to "podstatne". Docela by mne zajimalo, co na to rekla, kdyz se takhle videla :-) Ten obrazek je opet dost jednoduse ustrykovanej, asi bych se ale vykaslala na to znasilnovani tech gradacnich krivek, kuncoft techhle veci vam to stejne neoceni a zbytek to neoklame ;-)
Valerie Pavlíčková |
skoda, pane Hejmala.
Expozice se da docela dobre merit i kompaktem, pokud u toho clovek zkusi myslet jako ten kompakt. Mimochodem, to je metoda kterou pouzivam i u jinych fotoaparatu. Tady konkretne jsem merila pod nohy te divky matrixem. Kamerka umi i spot, ale vzhledem k tomu, ze se nedaji od sebe oddelit mereni expozice a AF, nebyva to vzdycky vhodna metoda. Navic neni jednoduche s tim malym displejem pomoci spotu pracovat a v hledacku neni videt.
Valerie Pavlíčková |
JK: ta kamerka je tak mala, ze ji mam opravdu stale s sebou. Jeji vyhodou je ze je hned po ruce a take ze je rychle v pohotovosti, nevyhodou je dlouha odezva pri spousteni, pokud nemate moznost si predem namacknout zaostreni. Take nema manualni provoz, takze nekdy neni uplne jednoduche ji presvedcit aby se chovala jak ma. Je to velka vyzva, s jeji pomoci delat veci ktere maji hlavu a patu, ale zaroven to prinasi uspokojeni, kdyz se mi podari prelstit jeji moznosti. Takovy adrenalinovy sport :-)
Valerie Pavlíčková |
Jeste bych snad na vasem miste opustila ten pojem "odstrelovani kritiky". Kritika neni zadny utok, a reakce na ni neni protiutok, jak by se z vasich formulaci snad mohlo zdat. Kritika je v podstate jeden z mala okamziku - snad krome momentu orgasmu - kdy nejake individuum otevira svoji dusi navenek, ve sve cire podstate. Kritika je vzdycky prvnim krokem dialogu, dialektiky, a ta je jedinym zpusobem, kterak muzeme ziskat kontrolu nad nasim vnimanim sveta. Bez ni jsme bombardery riticimi se v mlze, pane Hlavaci :-)
Valerie Pavlíčková |
Svetlo bylo velmi priznive samo o sobe, nachazeli jsme se ve stinu u sluncem ozarene betonove steny. Blyskat jsem nemusela. Ja se snazim ridit jednim moudrem, ktere rika, ze nema cenu brat do ruky kameru, kdyz neni dobre svetlo, nebo kdyz si jej neumim zaridit.
Valerie Pavlíčková |
Vite, s tim ovlivnovanim toho, jak nekdo neco vidi, je to jako s pristupem k indigennim primitivnim narodum. Mame je ponechat stastne ve sve nevedomosti uprostred pralesa, nebo je mame kontaktovat, prinest jim nase nemoci i medicinu? Ja si myslim, ze kdyz uz nekdo udela ten krok a zabyva se mym obrazkem, tak stejne at chce nebo nechce je vystaven memu zpusobu videni. Pochopitelne to neznamena, ze bude schopen videne pochopit. Je mozne, ze tu informaci bude chapat pres filtr nejakych svych vizualnich navyku, a velka cast toho co se snazim transportovat mu unikne. Druha moznost je ta, ze se orientuje a ze informaci vstreba 1:1. A treti, hypoteticka moznost existuje take. Tou by bylo kdyby z meho obrazku dokazal vycist dokonce vic, nezli jsem byla presvedcena ze do nej vkladam. To se obcas stava, hlavne v prubehu delsiho casoveho useku, ze najednou nejaky obraz pocneme videt "jinyma ocima".
Zpet k nasemu prikladu. Pan Kratochvil, aniz bych ted chtela recene chapat jako nejakou kvalifikaci, patri do te prvni skupiny mych divaku. K mym obrazkum si nedokazal najit pristup, coz neni samo o sobe nic spatneho. To, co ve svych komentarich pise, naznacuje ze mu to podstatne stale jeste unika, a podle mne tomu tak musi zakonite byt i v jinych podobnych situacich, jmenovite u jeho vlastnich obrazku. Pokud nekomu napovim, jak by se mu ten pristup treba podaril, tak jej tim stale jeste nenutim prejimat nejaky nazor na videne, pouze mu davam do ruky nastroj, jak to videne lepe pochopit. Jestli jej pochopene oslovi, s tim nema nic spolecneho, to uz je jenom na nem :-) Ja nabizim metodu, nikoli vysledek.
Valerie Pavlíčková |
Co se tyce toho osloveni s "prestante", tak mam dojem, ze bylo cele psane s mirnou nadsazkou, a navic se to nevztahovalo na kritiku meho obrazku. Moje rada byla myslena uprimne, mam dojem, ze pan Kratochvil je typ hodne impulsivniho divaka, predstavuju si, ze musi svadet velke boje sam se sebou i u svych vlastnich obrazku. Myslim si, ze to co jsem mu radila je obecne dobra rada pro kazdeho - ja to mimochodem nedelam sama jinak. Jestli jej nebo nekoho jineho moje veci oslovi je ale mimo moji sferu vlivu, jak jsem se mimo jine pokousela take napsat pomoci formulace o tom, ze kazdy z nas jsme zajatci svych schopnosti, takze by bylo nelogicke, abych nekoho za jeho nazor kritizovala, nemyslite?
Valerie Pavlíčková |
Pokud nechcete verit tomu, co sem pisu, tak tomu proboha ziveho neverte :-) To s tou scotchkou ale funguje celkem dobre, nekdy si to muzete sam vyzkouset. Nebo bych vam sem mohla dat fotografii me kamerky, abyste videl jak to vypada? I kdyz, asi ne, zase natolik mi to za to nestoji. A co se tyce toho ubytku svetla, pane Hlavac, tak vas rovnez presvedcovat nebudu, nejsem Matka Tereza :-) Ale nechte si ode mne rict, ze jste vedle jak ta jedle, pane :-D Vy si opravdu myslite, ze kdyz date na svetelny zdroj difuzer nebo nejaky jiny formovac, ze tim prestanou platit fyzikalni zakony? I ty moje svata prostoto... to mi pripomnelo jak mi nedavno jeden mlady pan ohnive licil, jak tezsi predmety padaji rychleji nezli lehci. Ale abych neodbocovala.... Az budete nekdy na navsteve u nejakeho fotografa, pujcte si jeho flashmeter a trosku si parkrat blysknete jeho zableskovym zarizenim... v ruznych vzdalenostech... se softbox... bez ni... a tak. Ono to neni slozite, uvidite. Ale zapomente pritom na vas systemovy blesk, co ten presne spolu s vasimi fotacky dela, nevi krome nejvyssiho japonce uz nikdo :-) A take bych vas chtela pozadat, abyste prestal nazyvat moje komenty zblebty, zvlaste kdyz jak je vidno nemate poneti o cem je rec, pane Hlavac. To ze nekdo neco nevi, neni nic za co by se musel stydet, na rozdil od toho kdyz zacne ostatni osocovat.
Na zaver, pane Hlavac, pokud vam to porad jeste neni s tim svetlem jasne, tak se ozvete. Jednou muzu udelat vyjimku z meho presvedceni a pokusim se vam to nejak nazorne vysvetlit.
Valerie Pavlíčková |
Pane Sacek, nevim co pro vas jsou drsne upravy, ale krome uprav krivek na dvou vrstvach se vlastne nic zvlastniho s tim obrazkem nedelo. Vite, problem mnoha uzivatelu digitalnich fotoaparatu je fakt, ze povazuji "sum" za vadu na krase. Kdyz necham zvetsit nejaky svuj negativ udelany na tradicnim 400ISO materialu na velikost jednoho metru nebo vic, tak bude filmove zrno tvorit vetsi artefakty nezli u tehle fotografie ten "sum". Tak jako u klasicke fotografie muzete ruznymi rozhodnutimi ovlivnit zrnitost vysledku, mate - jak jiste vite - podobne moznosti i u digitalniho zaznamu. Pro mne je struktura digitalniho souboru stejnym vyrazovym prostredkem jako zrno, a v tomhle pripade jsem ji zvysenim kontrastu na pate krivky jeste cilene zvyraznila. Tahle fotografie by "jemnozrnna" nefungovala...
Pane Lexiku, skoda ze jsem ty debaty nemohla sledovat. Vzrusene debaty o tvorbe jsou nakonec to, co nas posouva dal, nemyslite?
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
To co nazyvate jizlivosti ma alespon pro mne dost zlomyslny bouquet, ktery je mi v tehle podobe cizi. Ja bych spise na nektere moje repliky pouzila vyrazu ironie, ktery pro mne vyjadruje neco nezabarveneho zasti, protoze to lepe odpovida skutecnosti. Navic bych chtela zduraznit, ze tohoto prostredku nepouzivam jako odpoved na kritiku svych fotografii... Pokud si date tu praci a prectete si ty komentare, jiste vam neujde, ze kritiku obrazku prijimam per se, a az na jeden pripad kdy jsem o to byla vyslovne pozadana se ani nikomu moc nesnazim vysvetlovat proc s jeho nazorem treba nesouhlasim :-) Vetsinou reaguju tehdy, kdyz nekdo vychazi z nespravnych predpokladu, ale na jeho nazoru na muj obrazek nikdy nic nekritizuju. Pokud zacnu byt ironicka, tak je to vzdycky az v reakci na nejake poznamky, ktere s mym obrazkem nemaji nic spolecneho a napadaji vice ci mene hrube primo moji malickost.
Na nasi diskusi mne pobavilo, ze i vas zda se mnohem vice zajima jestli se opravdu jmenuju Pavlickova nezli moje fotografie. Pri poctu opravdu jednoznacnych fake na tomto serveru mne to trochu udivuje, nedovedu si predstavit ze byste nad kazdym od koho jste nevidel obcanku travil tolik uvah o jeho rodnem cisle.
Nakonec k vasi tezi o hrach a levote. Mozna mame rozdilna meritka slusnosti, ale mne kdyz se nekdo predstavi jako Petr Horice, tak aniz bych videla jeho doklady se na nej timhle jmenem obracim. Vsude v civilizovanem svete se povazuje vedome komoleni jmena partnera za neslusnost nejvyssiho radu, ja osobne s tim mam sama dost problemy, kdyz po meetingu s dvojcifernym poctem ucastniku mam kazdemu podat ruku a rozloucit se s nim jeho jmenem. Pokud nekdo nekoho vedome a umyslne nazyva jinak, nez jak se mu dotycny predstavil, tak se v celem civilizovanem svete jedna o hulvata, pane Horice :-) Nuz, ja vim, ze jste to cele myslel jinak, ale i kdyz byl vas umysl jiny, vyznelo to pro mne timhle smerem a proto jsem vas na tu skutecnost upozornila. Kdybych vychazela z toho, ze za vsim je pouze snaha mne urazet, tak bych nereagovala vubec. Moje poselstvi na vas zni tedy asi tak, ze MYSLET si o me muzete co chcete, ale pokud ocekavate moji reakci, tak mne nazyvejte mym jmenem :-) Jestli byl Ovi nebo nekdo jiny sympatak ci gauner v tom celem nehraje roli, ale to uz ted snad chapete.
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Co je to "KB1 alert" by mne take zajimalo.
Valerie Pavlíčková |
Pane Hejmala, jak se vam vede takhle po ranu? Ano, ta plochost vznikla tim priblesknutim a tou delsi expozici. Panovalo velmi difuzni svetlo a ten blesk mam prelepeny asi triceti vrstvami lepici pasky jako dodatecny difuzer. Jenom blesk by ale nestacil, protoze jeho vykon klesa se ctvercem vzdalenosti a zadni objekty by byly tmavsi.
Valerie Pavlíčková |
Valerie Pavlíčková |
Pane Slavik, nepodsouvejte mi nepeclivost... Tohle je jeden obrazek asi z dvaceti, na tech ostatnich sice bylo vsechno ostre, ale uz svoji existenci zbytecne. Ten planetarni system jsem zachytila az na poslednich peti, kdy se mi podarilo presvedcit moji kamerku aby blyskala a zaroven snimala delsim casem :-)
Valerie Pavlíčková |
Pane Sigut, ja si zase myslim, ze ta lehka neostrost to teprve dela zajimavym. Ten plosny efekt by zmizel, kdyby to bylo pouhym spravne zaostrenym odrazem reality, nemyslite?
Valerie Pavlíčková |
Mne neni "z nejakych pricin" neprijemne osloveni "Ovi"... mne je neprijemne jakekoli osloveni, patrici nekomu jinemu. Je to tak tezke si to predstavit? Ja toho cloveka neznam, nevim jake mel nazory a s cim mne tedy hazite do jednoho pytle. Pokud si mam za necim stat, tak jenom za MYMI nazory. Nebo by se vam libilo, kdybych se na vas obracela treba jako na Ivana Ruska? Mne to prijde dost nevychovane a arogantni, uprimne receno... A lidi, kteri z nejakeho duvodu nejsou schopni prime reci mi vzdycky prisli tak nejak levi... asi jako nekdo, kdo se pri rozhovoru nediva protejsku do oci. Ale delejte jak myslite, pane Horice. Tady je vsechno dobrovolne, nikdo nic nemusi. Ani vy... ani ja.
Valerie Pavlíčková |
Neni mi jasne, proc ve vsem chcete videt nejake intriky a spiknuti... zkuste si proste predstavit, ze jsem dostala darem malou digitalni kameru, zacala s ni fotografovat a jsem zvedava na reakce ostatnich fotoamateru. Reakce profesionalu znam, v mem okoli jich par mam k dispozici :-) Vas problem s tim, ze nekdo koho neznate je pro vas clovek a ja pouze identita vam asi vyresit nepomuzu. Nekdo tady kdysi napsal, ze zivot kazdeho z nas je poza, dokonce nekolik poz, pro kazde prostredi jedna. Pry uz od materske skolky :-)
Ja nevim, ale nechcete radeji mluvit o fotografiich?
Valerie Pavlíčková |