díky Richarde, více méně souhlasím... kazdy ma svou cestu, at zije REPO! :-))) smrt brouckum :-)
Výborný článek .... myslím, že by se z něj mohl stát úvodní text, který si nově přihlašující sa Photopost bude muset přečíst ... ( třeba i odsouhlasit kliknutím.. ,-) ...), než se zaregistruje. Díky Richarde
Ricci dík za tento článok .... je poučný, nemôžem inak ako súhlasiť s názormi, ktoré tu prezentuješ .... idem sa pozrieť do svojho zrkadla lepšie ....
Hmm... moc dobře vím, co se dá dnes prodat. ;o)
2Tomas Houda: Souhlasne mruceni.
haj hou :-)))
byl jsem o vikendu na nejvetsim svetovem veletrhu umeni, na Art 34| Basel... je to velmi doporucenihodne, se tam porozhlednout. Visi tam takovy prurez nasi kulturou, pocinaje starymi mistry, pres pocatky moderny, pop art, expresionismus az po nejnovejsi trendy v instalacich a fotografii (ktere je kazdym rokem vic a vic :-) Ve fotografii je to podobne - visi tam stare daguerrotypie spolecne s dily zboznovanych klasiku (HCB, Frank, Weston, Adams, Clark, Witkin, Saudek...) az po momentalni koryfeje a nejnovejsi trendy...
Mozna by v tehle souvislosti stalo za to se zminit o momentalne nejlepe placenem svycarskem umelci... je to par, delaji velike fotografie. Zvetseniny asi tak 2,5x1,5 metru. Na tech fotografiich jsou vetsinou dost banalne vyfotografovane kyticky... Nevzpominam si, zda tam byla i pampeliska... ale kazdopadne by kazdy mel dost velke problemy, kdyby chtel jejich obraz koupit a zrovna nedisponoval alespon ctvrt milionem franku...
Co tim vlastne chci rici? Asi ze kazde pravidlo ma svoji nepochopitelnou vyjimku :-) A take, ze kazde fotograficke tema se muze stat urcitou tvurci vyzvou, za predpokladu, ze autor je ochoten a schopen se toho tematu zhostit s celou svoji dusi... podobne jako u one zminovane etudy s vajicky :-) Myslim si, ze rozdil spociva ne v tematu ci motivu, ale v pristupu.
http://www.artbasel.com/index_2.html
Hruby: no rad se podivam, jak to zvladnes ty, borce :))) (snazim se vyvarovat vete "tak ukaz svy vejce" :)
dobře, zkusím vyfotit svoje vejce :c]
vajicka budou (az bude nadeje, ze to zvladnou :o)))
2Jitka: Vajicka budou urcite v dilne c. 1
Ufff, těžký úkol před sebou vidím :-)
Ricci - absolutni souhlas
Diky Riso, vajicka zkusim :o)
Dobre napsano, ale cvakalisti to zrejme cist nebudou ;-((( ono nafotit technicky dobry snimek s modernim fotoaparatem neni tak velky problem, ale dat snimku dusi, kterou by uvideli i ti druzi jde velmi ztuha. Sam vim a mnoho dalsich mi da zapravdu, ze v momente prvniho pohledu na fotku, snimek na monitoru je clovek bez sebereflexe velmi spokojen s dilkem co vytvoril, ale pokud se na nej diva pozorne delsi dobu, nebo po delsi dobe, kdy opadlo prvotni nadseni, jsem schopen najit i nedostatky a po uverejneni v PP se objevi dalsi, ktere jsem si ani nebyl schopen uvedomit...
Takto pristupuji k tomuto serveru novacci - cvak a oni mi k tomu neco reknou a snad pribudou i body.
Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze se me diskuze o rozdilnem pohledu kinofilmoveho a digi fotografa nikdy nezdaly az tak vyhranene, ale cim dele jsem tady a taky nejakym ti sebevzdelavanim v otpornych publikacich a casopisech, si clovek uvedomi nizkou sebekritiku beznakladovych porizovacu snimku - ono i takove domaci video musi byt o necem, jinak utlucete navstevu nudou.
P.S. termin algografie jsem zavrhl zejmena z jazykove nejasnosti (nikdo nevi o cem se mluvi), zacinajici prevaze digitalnich snimku v beznych mediich a stupnujici se kvalitativni urovni pristroju spolecne se snizujici se cenou...
Co? Ani zapady slunce? Ted jsem fotil ohnostroje na pryglu a jedina pouzitelna fotka je jachta pri zapadu slunce! :-)
Honzo - skvele napsanej clanek, sem zas o neco chytrejsi, diky moc
nahral som si program netaimage, funguje vcelku skvele, len ma tak napada, neodstranuje nahodou aj niekore detaily alebo tak ? hmm ?
Ovi, dekuji za doplneni :o))))))
Malé doplnění:
Jak Martin správně uvedl, EV se nepoužívá pouze jako relativní hodnota, ale i jako hodnota absolutní, jako hodnota vyjadřující úroveň daného osvětlení.
Platí úzus, že při ciltivosti filmu/senzoru 100 ASA/ISO odpovídá EV 0 takové úrovni osvětlení, kdy by bylo "správně" exponováno časem 1 sekunda při cloně 1.0. A např. EV 10 je taková úroveň osvětlení, kdy je světla 2^10 x více (1024x). A podobně třeba čtvrtinovému osvětlení, kdy by při citlivosti 100 ASA/ISO a při cloně 1.0 bylo třeba exponovat dobou 4 s, by odpovídala hodnota -2EV.
Pro praktickou představu - úroveň EV 0 odpovídá dle známějších jednotek hodnotě asi 2.7 luxu.
Jiří Cvrk: Ten odkaz už tady je ;-)))
Jarda Erben: Ano, všechna ta úžasná nastavení, kterými se digitály chlubí jsou čistě sw záležitost.
Vsem chytrym co tomu rozumi > Jak tu funguje s korekci saturace nebo jasu ... jakym procesem se to uvnitr fotaku provadi ... neni to nahodou vyfoceni snimku s normalnimi nominalnimi hodnotami cipu a nasledny postprocessing ... stejne jako v nejakem softu????? Vite to nekdo PLS???
Nikonisti podívejte se
sem. Na stránkách Velkého Guru Petera iNova, a sice
zde , je free action do Photoshopu na boj s vyhlášeným červeným šumem těch nikoňáckých krumplů :o)
OK, nápodobně... a jsem tomu rád :-)
Ovi: Musíte si uvědomit, že vás neznám a tudíž soudím pouze podle toho jak a o čem se vyjadřujete. Možná sem to přehnal s tím obviňováním se zviditelňováním, ale ať to čtu jak to čtu, tak se sám sobě nedivím. A na této vzájemné omluvě bych to rád ukončil.
Jene, s tím 3x12 máte recht, když už, tak má býti 4x12 pro čtveřici buňek - bylo to samozřejmě psáno v rychlosti (ale to mě neomlouvá). Jinak si za svými reakcemi stojím. A již v tom prvím příspěvku jsem uvedl, proč se touto "prkotinou" (přesností A/D převodníku) vůbec zaobírám (nepotřebuji se na pP zvidtelňovat, nezakládám žádnou frakci, plitickou stranu ani fotoporadnu) - šlo mi o to, že píšete osvětový článek s úmyslem někomu něco sdělit (profíkům to jistě nebylo určeno). A že se začátečník z Vašeho článku jen tak mimochodem dozvěděl, že (cituji) "A/D převodník přiřadí každému signálu z příslušné buňky hodnotu od 0 do 255 podle naměřeného náboje". Kdybyste např. před čtyřmi nebo pěti roky napsal nebo přeložil nějaký takovýto článek z angličtiny do češtiny, tak by to v té době byla víceméně pravda. Nevím, jaké převodníky používají digihračky za dva tři tisíce, ale vím, že prakticky všechny dnešní amat. digiťáky (na focení) používají přesnější (10/12/14 bitové) A/D převodníky. A dovolil jsem si Vaši informaci v tomto smyslu poopravit, ale možná jsem svoji připomínku neformuloval dostatečně jasně a přesně - asi by bývalo stačilo říct, že s tím A/D převoidníkem to není zcela přesné a pochválit Vás za jinak pěkný článek. Toť asi tak vše.